Vapaa kuvaus

Elämä Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa = EJKR Kotimaa: Suomi Koulutus: Yliopisto Lapset: ---

Aloituksia

95

Kommenttia

1568

1. Tekstisi avautuu minulle helposti, sillä itselläni oli 20-25v sitten aika, jolloin tiesin, että olin tullut maailmankaikkeuden Luojan kanssa sopusointuun/ ottanut kutsun vastaan, mutta jolloin en kuitenkaan halunnut leimautua mihinkään ryhmään tai mihinkään hengelliseen/ uskonnolliseen/ filosofiseen/ tieteelliseen tms viitekehykseen. Löytöni tapahtui kaikkien hengellisten piirien ulkopuolella omaehtoisen Raamatun ja oman elämän tutkimisen kautta.

Sittemmin aloin ymmärtää, että Hän (jota kutsut nimillä Kokonaisvaltainen Rakkaus, Lähde, Tietoisuus...) joka oli minut kutsunut ja valinnut ja antanut valtavan vapauden, haluaa, että tunnustamme, että Hän on ilmoittanut itsensä ja pelastuksen tiensä.

Hän sai minut lopulta sitoutumaan (vaikka inhoan kaikkia keskenään kiisteleviä hengellisiä kuppikuntia, enkä halua leimautua yhteenkään niistä) Jeesukseen, sillä Hän muistutti minua tästä:

"Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa." Matt 10:32-33
  2. Olet oikeassa. Koska nimimerkistäsi ja tekstistäsi en voinut päätellä, miten näet Jeesuksen, en voinut kirjoittaa sinulle uskon näkökulmasta. Nyt, kun nostit hänet puheenaiheeksi, voin kertoa, mitä hän on tehnyt minulle:

Elämä Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa on täysin Jumalan tahtotilasta kiinni. Jos Hän ei Poikansa Jeesuksen Kristuksen evankeliumin kautta olisi herättänyt Pyhällä Hengellään minussa uskoa, minä voisin tahtoa vain itsekkäästi; en voisi rakastaa enkä oikeasti haluta mitään hyvää.

"Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi."
    1 Joh 4:10

"Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen pesun ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta, jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta," Tiit 3:4-6

Aloite on siis Jumalan. Ei minun tai minun tahtoni, vaikka Hän käyttikin minunkin tahtoani vetääkseen minut yhteyteensä. Jälkeenpäin huomasin, että oma tahtoni oli toissijainen. Hän on niin suuri, että Hän käytti minun itsekkäitä toiveitani vetääkseen minut yhteyteensä. Hän ei anna kunniaa teoistaan ihmisille.

"Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen" Room 3:7

Nyt kun Jumalan Henki on tullut sydämeeni asumaan, Hän itse vaikuttaa minussa rakkauttaan ja tahtomista kaikkeen hyvään, mikäli elän koko ajan luottaen Häneen enkä nojaa omaan viisauteeni.
  3. naulan kantaan.
  4. tätä kommenttia. Terve vaan I-h!

Niin, ulkopuolisetkaan eivät voi ulkopuolisuudestaan huolimatta tarkastella Jumalaa objektiivisesti. He voivat toki tarkastella Raamatun tekstejä ja rakennelmia, joita ihmiset ovat niiden nojalla pystyttäneet. Ateistithan ajattelevat, että nuo tekstit ovat puhtaasti inhimillisiä ja niiden Jumalakuva vain ihmisen alitajunnan heijastumaa. Niinpä he voivat yrittää olla objektiivisia tarkastelijoita tässä mielessä.

Raamattua tutkimalla ei kukaan voi tutkia Jumalaa objektiivisesti, sillä kyseessä on tekstikokoelma, jossa Hän ilmoittaa itsestään sen mitä haluaa ilmoittaa. Hän on siis aloitteentekijä eli subjekti, ei objekti. Eikä Hän ole antanut tätä ilmoitusta siksi, että voisimme tehdä Hänestä analyysin vaan siksi, että nämä tekstit tutkisivat meidät ja muuttaisivat meitä. Me olemme siis aina objekteja/kohteita ja Hän on aina Subjekti

Jumala on Suuri Subjekti, josta voimme tietää jotain vain sen tähden, koska Hän on tehnyt aloitteen ja ilmoittanut itsestään jotain.