Vapaa kuvaus

Elämä Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa = EJKR Kotimaa: Suomi Koulutus: Yliopisto Lapset: ---

Aloituksia

95

Kommenttia

1568

1. Kyllä Jeesusta sanotaan Raamatussa Jumalaksi:
    Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni. Ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni. Älä ole epäuskoinen vaan uskova!" Tuomas sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" Jeesus vastasi: "Koska näit minut, sinä uskot. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe." Joh. 20:27-29
  2. Kiitos+kiperistä+kysymyksistä.Jumala+ei+ole+ihminen,+hän+on+Henki.+Häntä+ei+voi+kukaan+täysin+käsittää,+mutta+Moosekselle+Jumala+sanoi+nimekseen+"Minä+Olen".+Jumala+on+siis+olemassaolo.+Jeesus+sanoo,+ettei+häntä+lukuun+ottamatta++kukaan+ole+nähnyt+Jumalaa.+Jeesus+on+ilmoittanut+Jumalan+meille.+Jumala+tuli+siis+Jeesuksessa+ihmisen+muodossa+meidän+keskellemme.+Mitä+tämä+tarkoittaa?+Se+tarkoittaa,+että+Jeesus+oli+kyllä+ihminen,+mutta+hän+ei+toiminut+kuten+yleensä+ihmiset.+Hänessä+ei+ollut+syntiä+ja+hänen+toimintaansa+ohjasi+Isä+Pyhän+Henkensä+välityksellä.+Se+että+hän+oli+myös+ihminen,+näkyy+siinä,+että+huolimatta+synnittömyydestään+Jeesus+joutui+opettelemaan,+miten+olla+Isälle+kuuliainen+(Hepr+5:8).Jeesus+nousi+ylös+ruumiillisesti,+sillä+hänen+aiempi+kuolevainen+ruumiinsa+muuttui+kuolemattomaksi+ylösnousemusruumiiksi.+Sellainen+uudenlainen+ruumis+annetaan+myös+uskoville,+kun+he+nousevat+kuolleista.Jumala+on+yksi+ainoa+Jumala,+mutta+hän+on+nähnyt+hyväksi+ilmoittaa+itsensä+ihmisille+Isänä,+Poikana+ja+Pyhänä+Henkenä.++Me+tiedämme+hänestä+vain+sen,+minkä+hän+on+nähnyt+hyväksi+ilmoittaa,+jotta+me+pääsisimme+elämään+hänen+yhteydessään.+Meidän+ymmärryksemme+ei+siis+riitä+Jumalan+selittämiseen.Poika+tarkoittaa+sekä+ihmisen+poikaa,+Jeesusta+ihmisenä+että+Jumalan+poikaa,+Jeesusta+Jumalana.