Vapaa kuvaus

Elämä Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa = EJKR Kotimaa: Suomi Koulutus: Yliopisto Lapset: ---

Aloituksia

95

Kommenttia

1568

1. Sanat >Itselleni asia on jo selvä< jäivät hieman askarruttamaan.
    Kysyisin ystävällisesti, millaista selvyyttä tarkoitat?
  2. Kaikkien ihmisten synnit on sovitettu Jeesuksen uhrilla:

“Hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.”
    1 Joh 2:2

Sovitus ei kuitenkaan vielä pelasta ketään. Kyse on optiosta, joka on aktivoitava omalla kohdalla:

“Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon.”
    Snl 28:13

Jotta ihminen saisi synnit anteeksi ja voisi pelastua, hänen on itse vakuututtava, että hän tarvitsee tämän sovituksen henkilökohtaisesti ja tunnustettava Jeesus Jumalan lähettämäksi pelastajaksi, joka voi toimia välittäjänä hänen ja Jumalan välillä:

“Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.” Matt 10:32-33

Kun ihmisen rikkomukset Jumalaa vastaan tulevat täten anteeksiannetuiksi, Jumala antaa hyväksyntänsä merkiksi ihmisen sisimpään uuden elämän, Pyhän Hengen:

"Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.” Apt 2:38

Ikuinen elämä alkaa tuolloin, sillä Jumalan Henki on ikuinen. Uskoon tullessa ihminen on kuitenkin uuden elämän aloittelija, eikä osaa luonnostaan noudattaa Jumalan Hengen johdatusta. Hän on täynnä vanhoja tottumuksia. Jos hän kuitenkin pitää kiinni luottamuksesta Jumalaan ja sydämestään pyrkii toimimaan Jumalan tahdon mukaan, hän saavuttaa uskon päämäärän, sielun pelastuksen. Jos hän sen sijaan väheksyy Pyhässä Hengessä lahjoitettua uutta elämää ja jatkaa vanhojen tottumustensa ja maailman hengen mukaista elämää, hänelle voi käydä kuten uskottomille:

“Mutta jos palvelija sanoo sydämessään: 'Herrani tulo viivästyy', ja rupeaa lyömään palvelijoita ja palvelijattaria sekä syömään ja juomaan ja päihdyttämään itseänsä, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin uskottomille.” Luuk 12:45-46
  3. Niin, kysyt aivan oleellisia asioita. Onhan sanottu:

"Vapauteen Kristus vapautti meidät" Gal 5:1
    ja
    "missä Herran Henki on, siinä on vapaus" 2 Kor 3:17
    ja
    "Laupeutta minä tahdon enkä uhria" Matt 12:7

Lue lisäksi tämä:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000061&posting=22000000019372942
  4. Jos hylkää vanhan testamentin, joutuu hylkäämään myös Jeesuksen, sillä Jeesuksen omien sanojen mukaan hänen koko toimintansa perustui VT:iin:

“Raamattu (=VT) ei voi raueta tyhjiin.” Joh 10:35

“Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.” Matt 5:17-18

“Ja hän (kuolleista noussut Jeesus) alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.” Luuk 24:17

Eikä Jumalan ankaruus löydy vain vanhasta testamentista, sillä nimenomaan Jeesus puhuu iankaikkisesta kadotuksesta ja helvetistä:

“Joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.” Mark 9:42-48

“Mutta jos paha palvelija sanoo sydämessään: 'Minun herrani viipyy', ja rupeaa lyömään kanssapalvelijoitaan ja syö ja juo juopuneiden kanssa, niin sen palvelijan herra tulee päivänä, jona hän ei odota, ja hetkenä, jota hän ei arvaa, ja hakkaa hänet kappaleiksi ja määrää hänelle saman osan kuin ulkokullatuille. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys." Matt 24:48-51