kysymys kristityille

Tunnetko kristittyjä, jotka mielestäsi perustellusti voivat puhua itsestään näin:

“Ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.” Gal 2:20

“Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja”. 1 Kor 11:1

“Sillä meidän kerskauksemme on tämä: meidän omantuntomme todistus siitä, että me maailmassa ja varsinkin teidän luonanne olemme vaeltaneet Jumalan pyhyydessä ja puhtaudessa, emme lihallisessa viisaudessa, vaan Jumalan armossa.” 2 Kor 1:12

Herääkö kysymyksiä, kommentteja?

5

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kristitty.ihminen

Oikein hyvä kysymys!

Tiedän paljon kuvaamiasi, Paavalin esimerkin tavoin Jeesusta seuraavia kristittyjä.
      Sellaisia ei vaan yleensä löydy näiltä palstoilta. Raitishenkiset
      kristityt kun eivät viihdy riidan ja parjausten ilmapiirissä.
      Mutta oikeita Jeesuksen seuraajia on kaikissa ns. vapaissa suunnissa.

Jeesus rakastaa kuitenkin heikkoja ja lankeileviakin omiansa. Hän on
      Hyvä Paimen, joka auttaa synnin piikkipensaisiin takertuneita lampaitaan vapauteen.

"Sen tähden, että Hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi Hän kiusattuja auttaa!"
      Hebr.2:18.

• Voisitko ystävällisesti kertoa, mikä noiden tuntemiesi kristittyjen käyttäytymisessä antaa aihetta sanoa, että he seuraavat Kristusta Paavalin tavoin.

• paikanetsijä

enkä itsekään tuohon kykene

• Tuomas M

Ei ihminen itse kykenekään. Mutta Jumala on lähettänyt meille Pyhän Hengen, jotta tuo olisi mahdollista. Sanoohan Paavalikin: "Todellisia ympärileikattuja olemme me, jotka palvelemme Jumalaa Hengen ohjaamina, ylpeilemme Kristuksesta Jeesuksesta, emmekä luota mihinkään omaamme." (Fil. 3:3)

• Eihän meistä kukaan omin voimin siihen kykene. Siihen tarvitaan, kuten Tuomas M huomautti, Pyhän Hengen apua.

Tuo Pyhän Hengen apu ei kuitenkaan ole kenenkään noin vain otettavissa. Kirjoituksistasi toki havaitsen, että Jumalan Henki vaikuttaa sinussa ja vetää sinua Herran lähelle. Niinpä kysynkin: Onko sinulla ketään uskovaa, joka hyväksyy sinut sellaisenaan ja jonka kanssa voit ahkerasti peilata omaa kilvoitteluasi ja ilmaista kaipaustasi Kristuksen kaltaisuuteen?

Vastata ei tarvitse, jos siltä tuntuu. Esittämäni kysymys on kuitenkin varsin keskeinen jokaiselle kristitylle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      124
      3843
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      19
      3594
    3. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      120
      2526
    4. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      80
      2460
    5. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      53
      2432
    6. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      8
      2390
    7. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      21
      2347
    8. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      63
      2255
    9. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      158
      2246
    10. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      436
      2017
    Aihe