Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Upea päivä!
    Tienristeyksessä ovat lumikasat alenneet niin paljon, että nyt näkee jo sivutieltä tulevat autot. Jos oikein tarkasti katsoo, näyttäisivät talomme pihassa olevat aurauskinoksetkin aavistuksen verran madaltuneen (ehkä?).
    On se vain sääli, ettei talossa asu yhtään lasta. Kyllä olisi omassa pihassa monta hyvää peffamäkeä.

Yksi hyvä mäki olisi Helsingissäkin: Tähtitorninmäki. Jos sinne kiipeäisi kaukoputken tai kiikarin kanssa, voisi nähdä miten SkillaN Toompealla vilkuttelee meille.
    Hänen retkueensa sai tosi ihanan reissuilman. Mahtaneekohan palata ennen pääsiäislentoa? Toivottavasti, kun kissatkin ovat jotenkin alakuloisia. Syliin ne tulivat mutta eivät millään silittelemisellä suostuneet kehräämään.

Kuka sitä mustaa kissaa haikaili? Meillähän on Pirtissä peräti kaksi kattia, ja vaikka ne eivät mustia olekaan, niin onhan noitaryhmämmekin sen verran ainutlaatuinen, ettei kissojenkaan mustia tarvitse olla. Vai kuinka?
    Mielestäni Wiiwidearin Piskikin voisi tulla mukaan. Jos joku kysyisi minkä vuoksi meillä on koirakin mukana, voisimme vain sanoa, että se on näyte meidän noitumistaidostamme, sillä vielä eilen se oli kissa.
    Luulen, että Piskillä on sen verran huumorintajua, ettei se moisesta nokkansa ottaisi.

Minun nokkaani leijuu nyt kyökistä sellainen tuoksu, että on pakko mennä pelastamaan lämpenemässä oleva vihanneskeitto ennen kuin se on pohjaan palanutta muhennosta.
    Jos tuli lyöntivirheitä, hypätkää oli. Hyppinen on kuulemma terveellistä.
    Hiiop!
  2. - Päivää, pienet ystäväiseni, päivää jälleen, sanoi Markus-setä aikoinaan.

Ja sitten asiaan. Sitä nimittäin on:

Jos sinä, SkillaN, et heti lopeta maalarinlahjojesi väheksyntää , saat tukkapöllyä!
    Taulusihan ovat aivan ihania.
    Sen kyllä ymmärrän, ettei ole niinkään helppo aloittaa maalaamista, vaikka kuinka mieli tekisi. Koen itse samanlaista vaikeutta kirjoittamisen kanssa. Entinen himokirjoittaja ei saa edes kirjeestä aikaan kuin muutaman rivin.

Sitten terveiset Joutavoiselle: Kumpikohan nauroi makeammin, Jyrki Omenassa vai minä tänään täällä kotona? Osasipa Rouva heittää hauskat kiitokset.
    Oli niin hauska poliittinen tarina, että vaikkei täällä eduskuntaehdokkaita olekaan, on täällä paikkakunnan paras kahvi.
    Kai huomasit edes kupposen ottaa ja pullaa myös. Kyllä nokkela Rouvakin olisi kahvit ja paakelssit ansainnut.

Lohdutukset Meri-kukalle:
    Olipa hyvä, ettei sitä 7,5 miljoonaan kukaan saanut. En nimittäin onnistunut löytämään vielä sitä potkukelkkaa, joten voin jatkaa etsimistä. Ehkä ne jo ensi lauantaiksi osuvat kohdalle, potkukelkka ja jättipotti.

Pääsiäiseen on vielä melkein kuukausi, mutta lentovälineitten hankintaan ja suunnitteluun on kuitenkin ryhdyttävä hyvissä ajoin.
    H* lanseerasi (eiks ole hieno verbi?) täällä eestiläisen konferenssifillarin.
    Ehtisikö hän siltä pohjalta suunnitella kimppaluudan? Olisihan sellainen yhteislento paljon mukavampi kuin yksinlento. Jos yksin eksyy matkalla, on vähän orpo olo, mutta jos on koko kimppaluudallinen, lähtee meistä ääntä sen verran, että se kuuluu Kyöpelinvuorelle asti. Varmaan sieltä ilomielin lähettävät pelastuspartion.

Moikka!
  3. Päivää!

Olen yrittänyt muutaman kerran kirjoittaa ihan asiaa, mutta avaruuteen ovat kirjelmöintini lentäneet. Tosin ei tänne mitään kirjoittamisen arvoista kuulukaan.
    Päivä toisensa jälkeen melkein sitä samaa ja taas sitä samaa.

On tässä tosin lenneltykin siellä sun täällä, ja meidän neidotkin piipahtivat vaaria ja mummua moikkaamassa ja, uskokaa tai älkää, nukkumassa!
    Se on sitä nuoruutta, ja väsyyhän siinä, kun harrastuksia on vaikka muille jakaa.
    Todennäköisesti niitä olisi vieläkin enemmän, mutta kun koulunkäynti tuppaa haittaamaan harrastuksia...

Meri-kukalle lähetän sellaisia terveisiä, että kerta se on ensimmäinenkin.
    Niinpä eilisillan ja tämän päivän olen käyttänyt tuttavien luona kiertämiseen potkukelkkaa lainaamassa. Ei ole vielä onnistunut.
    Kun kevään tulo näyttää toistaiseksi päättyneen, ajattelin lähteä hyvissä ajoin Meri-kukan lottojuhliin. Potkukelkalla olisi ekologista matkata ja lykätä Mr. Geetä kelkassa. Voisi sillä kyydillä sukeutua henkevä keskustelukin, kun rakas puolisoni tiedustelisi, että mitäs huono huokaa, kun on turva kelkassa.

Onneksi kirjasto on niin lähellä, että sinne pääsee nopeimmin kävelemällä.
    E. Tuomiojan "Häivähdys punaista" oli ollut lainassa, ja Mr. G ilmoittautui jonoon.
    Tänään tuli sähköpostissa ilmoitus, että kirja on noudettavissa.
    Kunhan tuo pyry lakkaa, vedetään pitkää tikkua siitä, kumpi lähtee kirjastoon. Sitten kinataan siitä, kumpi ensin saa lukea teoksen.
    Luultavasti annan luovutusvoiton, sillä luen nykyisin vain pätkän kerrallaan ja sitten kohellan jotakin muuta. Ratkon vaikka ristikoita, jos en muuta keksi.

Ohoi!
    Äsken lensi lumi ihan poikittain, ja nyt ponnahti aurinko esiin.
    Taidanpa tarjoutua kirjastoreissulle.

Heippa ja toivorikasta torstaita!
  4. Upea aamu!
    Osaa tuo aurinko olla aika vekkuli. Kun se nauraa täysillä, hyväntuulisuus tarttuu ihan huomaamatta.
    Eipä sillä, kyllä olen osannut iloita kunnon talvestakin. Ei räntää vaan valkoiset hanget. Voiko talvelta enemmän odottaa?
    Kohta tulee kevät, tulee varmasti, vaikka vielä saisimme lisää luntakin. Sulaa se aikanaan pois, ja vaihtuuhan se kevätkin kesäksi ja suvi syksyksi.
    On ihana asia, että kotimaassa on vuodenaikojen vaihtelu.

Koko talvena ei oikeastaan lintuja ole pihassa näkynyt, mutta nyt alkavat "muuttolinnut" palailla: ensin muutama varis ja harakka ja eilen ilmestyi pihaan pari fasaanikukkoakin. Eikös aurauskinoksen päälle lennähtänyt juuri talitinttikin! Siellä se terhakasti hyppelee ja pyrähtää välillä koivun oksalle katsomaan, löytyisikö sieltä paremmin einestä.

MInä olen aamumurkinani einehtinyt ja lähden parvekkeelle kuuntelemaan, laulaako tämän talon talitintti maaliskuussa...

Aurinkoa ja valoisaa mieltä!