Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Huomenia vain. Pilvessä on, ja saattaa kirjoitelmanikin päätyä jonnekin pilvien sisään. Yritän nimittäin oikaista reunaa. SkillaN "oikaisi" itsensä helmikuun kahdeksanteen, joten oli sinne aika kipuaminen.
    Onneksi "pelkkää hyvää" oli keittänyt aamukahvin, ja sehän virkisti kiipeilyn jälkeen kummasti. Kiitoksia keitoksesta. Niitä sämpylöitä jään odottelemaan...

Tässä käytän tilaisuutta kiitellä saamistani sähköposteista. Ei pitäisi olla saamaton, kun on saanut e-maileja, mutta tunnettehan te minut. (Jos ette, kysykään Puskasuleimalta. Siinä on nainen, joka ei sanoja säästele päästessään minua kehumaan!)

Kummempia tänne ei kuulu, joten pitemmittä puheitta toivottelen leppoisaa lauantaita!
  2. Pitäisi kieltää karjalanpiirakoiden tekeminen, jos ei asu minun naapurissani!
    Vesi kielellä lueskelin, että Meri-kukka on leiponut niitä peräti monta kymmentä. Jos asuisit lähempänä, tulisin teille vaikka tulitikkuja lainaamaan. Kai raatsisit yhden piirakan tarjota?

Kerran jo päätin opetella piirakoitten teon ja aloitin ostamalla pulikan.
    Silloin myötäjäislapsenlapsemme olivat toinen toistaan pienempiä, ja eikös vain "vaali" löytänyt talon roskakatoksesta pienen kolmipyörän, jossa ei ollut muuta vikaa kuin rikkonainen ohjaustanko. Tottakai käyttökelpoinen kapine piti ottaa ja korjata, kun sattui niin mukavasti, että kyökistä löytyi kuin tilauksesta passeli ohjaustanko. Löydön myötä sain hyvän syyn olla suunnittelematta piirakoitten tekemisen opettelua. Sitä paitsi piirakkapulikkani osoittautui varsinaiseksi aarteeksi; kolmipyörää ohjasi vuorollaan viisi eri-ikäistä tenavaa, ja vasta nuorimman alla se hajosi korjaamattomaksi. Pulikka kylläkin olisi vielä kestänyt.

En minä tässä nälissäni piirakoista uneksi. Olimme eilen retkellä, johon sisältyi sauvakävelyn lisäksi noutopöytälounas ja makkaranpaisto sekä pullakahvit grillikodassa.
    On tainnut meidän hovimestari-autonkujettaja-keittiömestarimme Juuso hemmotella kokkauksillaan minut pilalle. Olin juuri aloittamassa pöytäkeskustelua sanomalla, että hyvistä aineista oli saatu harvinaisen mauton ruoka. Onneksi vastapäätä istunut rouva ehätti kehumaan ruoan maasta taivaisiin, ja joku oli heti samaa mieltä. Minä sitten pidin mölyt mahassani ja ajattelin, että salaatti kylläkin oli hyvää, kun siihen laittoi riittävästi kastiketta.

Vaikka en nälkäinen olekaan, mahtuu minuun voisilmäpulla kahvin kera.
    Kiitoksia vain keitoksesta ja leipomuksesta.
    Täytyy tästä pikapuolin lähteä hunningolle, kun pakkastakaan ei ole viittätoista astetta enempää.
    Eilen oli ainakin kymmenen astetta enemmän, ja keskisormeni paleli, vaikka käsineet olivat paksuimmat, mitä huushollista löytyi. Muuten se ulkoilu auringonpaisteessa oli oikein mukavaa.

Aurinkoa ja hyvää mieltä toivotellen: Vs

Ai niin! Oli unohtua, että lainasin SkillaNin lapsiajatelmia, ja kyllä kelpasi nauru kuulijoille!
  3. Ihan pääsi helpotuksen huokaus, kun ratkaisit liinavaatekaapin peilin arvoituksen.
    En ole enää vuosiin tunnistanut siinä olevaa peilikuvaa, joka on aivan yhtä ränsistynyt kuin kaikki ne huonosti onnistuneet valokuvat, joita minusta on otettu.
    Valokuvia en ole sen kummemmin ihmetellyt; tietäähän nämä nykyiset pikakamerat. On sama kuin menisi aseman automaattiin ja löisi itseään lankulla päähän. Toista oli ennen, kun isä paljekamerallaan kuvasi. Aina onnistui, oli sitten kesä taikka talvi.

Liinavaatekaapin peilikuvatuksen epäilin johtuvan siitä, etten vieläkään osaa päättää, pitäisikö peili viedä restauroitavaksi vai ostaisiko uuden peilin. Taitaa olla pyhäinhäväistystä ostaa uusi peili lähes yhdeksänkymmenvuotiaan tilalle, eikä siihen nyt ole tarviskaan, kun tiedän, kuka peilissä kummittelee.
    Ei, ei siellä ole äitini vaan äidinäiti, joka eräänä kesänä oli pari viikkoa meillä ja uskoi olevansa Lautsian kartanossa pikkupiikana. Isääni hän puhutteli kunnioittavasti isännäksi, ja eräänä päivänä hän arastellen kysyi isännältä, kuka oli se vanha, kiukkuisen näköinen nainen, joka seisoi kammarin nurkassa eikä puhunut mitään, mulkoili vain pahasti ohikulkijaa.
    Isä-parka yritti selittää mummulle, että sehän oli mummun pelikuva, ja siitäkös riemu repesi!
    Naurultaan mummu onnistui kähisemään, että on se toi isäntä sitten hauska mies. Se oli niin hauskaa, että kun mummu taas meni sen häijyn vanhan ihmisen ohi, sekin nauroi!

Minäkin lupaa vastedes hymyillä mummuvainaalle, kun ei enää tarvitse pahoittaa mieltään.

Aurinkokin hymyilee täysillä, ja aurinkoista hymyä lähetän kaikille Pirtissä kävijöille Kaulinta ja kissojakaan unohtamatta!