Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Päätin nostaa peukun H tähtöselle.
    Uskon tietäväni miltä tilanne tuntuu, sillä olen itse kokenut vastaavaa.
    Olin järjestänyt sairauslomani, valinnut sijaisen ja jakanut tehtäviäni yhdelle ja toiselle.
    Leikkauspäivänä tohtorit totesivatkin, että leikkelemään ei voi ryhtyä, koska potilaalla saattaa olla syöpä.
    Tutkimuksia oli jatkettava, ja potilas sai mennä kotiin ja töihin.

Mieleni oli musta kuin se laulun pataässä.
    Löysin n. 60 x 80 suuruisen insuliittilevyn, ja rupesin sormin peittämään sitä mustalla öljyvärillä.
    Kun väri oli kuiva, vetelin kolme vihreää pystyviivaa ja niihin jonkinmoisia lehtiä. Seuraavaksi innostuin sormittelemaan kolme suurta, keltaista kukkaa ja niihin töpöttelin ruskeat keskustat.
    Uskokaa tai älkää, se touhu auttoi. Masennus ja pelko olivat tipotiessään.
    Luomuksestani tuli niin tärkeä, että halusin sen makuuhuoneen seinälle, ja makuuhuoneessa se on nykyisessäkin kodissamme.
    Mieheni kai jonkin verran tajuaa, miksi se on niin tärkeä, mutta perheen nuoriso on pitänyt monta hauskaa muorin taiteellisuuden kustannuksella. Miniäkokelaalle lupasin tauluni häälahjaksi, jos hän menisi naimisiin poikamme kanssa. Tyttö ilmoitti naivansa jälkeläisemme vain siinä tapauksessa, että kunniasanalla lupaan olla antamatta taulua häälahjaksi.

Älkää pelkääntykö! En aio testamentata taulua Kahvipirtille. Tuli vain mieleeni kertoa...
    Voisin kertoa sen "hukkareissunkin", mutta säädyllisyyssyistä saa jäädä kertomatta, vaikka tarina päättyikin sanoihin: - Hyvä, ei ollut hukkareissu!

Mutta kuten sanottu, pitelen peukkuja Hintriikalle, että silmähommat hoituvat mahdollisimman pian ja onnellisesti.
    Kaikille muille paljon terveisiä.
  2. Tuli mieleeni, että tämän talvisen kauneuden ja rauhan ihastelu ensimmäiseksi aamulla on jonkinlainen hartaushetki. Pakkasasteista riippuen vietän sen joko parvekkeella tai tai sitten tämän koneen äärellä.
    En vieläkään ole pystynyt selvittämään, ajattelenko jotakin vai onko tämä luonnon kauneus muuttanut ajatukseni niin hiljaisiksi, ettei niitä kuule.
    Tuon pitäisi kai olla lainausmerkeissä, sillä tarkoitan jonkinlaista sisäistä kuulemista; sitä samaa kuin lukiessa jonkun persoonallisen kirjoittajan tekstiä.

Ennen kuin tämä menee liian syvälliseksi, nappaan yhden voisilmäpullan ja otan kupillisen kuumaa.
    Kotona tyhjensin jo ison mukillisen, mutta tänään on kahvihampaan kolotuspäivä.
    Onneksi ei mikään muu paikka kolota tai särje. (Kop, kop maalaamatonta puuta koputtelen...)
    Samalla toivon, että muori siellä rapakon takana yrittäisi varoa sitä vasenta takajalkaansa. Onko ihan pakko painella pää kolmantena jalkana sinne sun tänne? Ota siellä appelsiinipuitten alla vähän rauhallisemmin ja tule terveenä takaisin.
    Jos oikein luin, on meri-kukkakin lähtenyt talvea pakoon. Onhan täällä maailman ihanin talvi, mutta Kahvipirtissä ei palella, siitä pitää huolen herran ylikypsä tervaksineen.

Innostun kälättämään kohta niin kovaa, että kisulit heräävät. Annan niitten vielä nukkua ja hiippailen hiljaa ulos. Shshhss...
    Oikein hyvää päivää eri puolille maata ja maailmaa.

Meinasi ihan unohtua: Terveisiä Hintriikan uudelle näytölle!