Saanen perustaa tähän nyt Kulttuuriohjelman "Kauniit ja rohkeat" oman pikku foorumin, nimeltänsä RAATI. Kyllä kyllä, asiasta voipi keskustella muillakin saiteilla, mutta muualla keskustelu lienee niin köykäisen köyhää, ettei se meitä senioreita tyydytä. Joten seriffi sallinee keskustella täällä. Kiitos.
On niin ihailtavaa, kunnioitettavaa, että joku sarja pitää pintansa vuosikymmenten ajan. Selitys on siinä, että sarja tarjoaa niin suloisen irrationaalista viihdettä, josta arkisen aherruksen uuvuttama tai muutoin lässähtänyt sielu saa kepeän kivuttoman piristysruiskeen jaksaakseen kuunnella raskaan iltahartauden eli 1/2 yhdeksän uutiset, jossa aina ihmispolo maan kovalle pinnalle täräytetään.
Ei tarvitse meidän fanien pähkäillä sarjan tapahtumien äärellä syntyjä syviä, ei tehdä analyysejämme. Satumaiset tapahtumat ja kauniit/rohkeat pitävät meitä otteessaan. Heillä on aina niin kauniit vaatteetkin yllään, tukka kauniisti tällätty, koti siivottu, ei siellä Dinglen porukat sikoineen pyöri. Ja aina saa jännätä, kuka kuolee tai/ja nousee kuolleista, kuka eroaa ja menee takaisin samaan avioon, kuka rakastuu lapsensa puolisoon...draamaakin kerrakseen. Tuleekohan Stella vielä takaisin?
RAATI: Kauniit ja rohkeat
13
252
Vastaukset
- ei kaunis eikä rohke
Minulle jää juuri kaunareiden aikaan hengähdystauko omaishoidosta ennen miehen iltatoimia.
Poljen samalla kuntopyörää kun katselen sitä.
Ilkeän sanoa katselevani, moni sanoo että ei katso mutta tuntee silti tarkkaan juonen käänteet.
Kieltämättä joskus ärsyynnyn vaikka en tosissani sitä otakaan, katsojien aliarvioiminen vain ylittää jopa minun sietokykyni. - Voresteri
Siinä sarjassa kun tapahtuu ja taas tapahtuu, ei pysy oikein mukana kuka on kenenkin kanssa milloin aviossa tai jo eroamassa.
Äiti rakastui tyttären poikakaveriin, ja sitä on nyt riittänyt ihailtavaksi asti.
Eräs sisar jostain perheestä sai veljen sydämen ja raivokohtauksina saman asian tiimoilta, ja toista vihittiin toisen sisaren entisen miehen aviovaimoksi, miehellä on kaksi lastakin sille toiselle sisarelle, nyt jäin oikein miettimään miten menikään?? Meni se!
Kyllä Ameriikka on pieni paikka kun kahden perheen välillä vaihdetaan vaimoa ja miest'ä ja lastakin välillä, milloin kukakin on äiti tai vaimo.
Nyt tuli niin kun minun oleellinen sanottua, jään suurella mielenkiinnolla odottamaan toisten analyysiä, hauskahan tämä on- pilvi*
kiinnostaa tuleeko Broken ja Ridgen yhteenmenosta enään mitään kun siellä on se laboranttikin, ja Loganin perheen syrjimistä ihan ymmärrettävistä syistä! Kaipa se Broke nyt hurmaantuu siihen Donnan poikaan vaihteeksi, kun Nick on niin monen naisen piirrittämä:) NIck ja Eric ovat minun suosikkiani, Ridge ei enään oikein ole.
- Atolfia
kärryiltä jo aikoja sitten. En ole katsonut pariin vuoteen, joskus vahingossa vilkaisen ja sama meno näkyy jatkuvan. Kyllä se taitaa jo noista ihmisten kommenteista päätellen toistaa jo itseään, siis on jo tårta på tårta.
Katsoin äsken Luna-valaan tarinan nauhalta. Hieman haikea mieli jäi, kun se kuoli. Olisin niin toivonut, että se olisi päässyt omiensa luo. Kaikki ei voi päättyä hyvin. - etsivivä-amadeus
Atolfia kirjoitti:
kärryiltä jo aikoja sitten. En ole katsonut pariin vuoteen, joskus vahingossa vilkaisen ja sama meno näkyy jatkuvan. Kyllä se taitaa jo noista ihmisten kommenteista päätellen toistaa jo itseään, siis on jo tårta på tårta.
Katsoin äsken Luna-valaan tarinan nauhalta. Hieman haikea mieli jäi, kun se kuoli. Olisin niin toivonut, että se olisi päässyt omiensa luo. Kaikki ei voi päättyä hyvin.Minä olen seurannu nyt hurmaantuneena sunnuntaisarjaa Kunnian hinta.On mielestäni hyvintehtyä italialaista draamaa.Kaiketi rohkeissakin pitää roikkua ja tunteita ja tuoksuja saapuu aamuisin jälkeen aamuaskareiden tänne pieneen yksiööni ja romantiikan nälkä siirtyy seuraavaan aamuun..hehheh
- *Kukkahame*
etsivivä-amadeus kirjoitti:
Minä olen seurannu nyt hurmaantuneena sunnuntaisarjaa Kunnian hinta.On mielestäni hyvintehtyä italialaista draamaa.Kaiketi rohkeissakin pitää roikkua ja tunteita ja tuoksuja saapuu aamuisin jälkeen aamuaskareiden tänne pieneen yksiööni ja romantiikan nälkä siirtyy seuraavaan aamuun..hehheh
Olen mieltynyt Karjalan kunnailla sarjaan, siinä on vielä toistaiseksi ollut suurimmaksi osaksi ilman kiroilua ja haistattelua olevat vuorosanat.
Maisemat ovat kauniita ja erilaisia kuin täällä, olenkin ajatellut, että seuraavalla Joensuun reissulla menemme katsomaan noita maisemia, jos ne löytyy. Höytiäisen rantamilla se sijaitsee, olen kiinnostunut näkemään ne omin 'kirkkain' silmin.
Tunne-elämä on saatu runsaaksi kaikkine kommelluksineen, rakkaus ei kuole mutta vaiheltee usein kohteesta toiseen
Pieni yhteiskunta joka elää matkailulla, kaikki tuntee toisensa, jotenkin kotoisaa elelyä luonnon keskellä - Atolfia
etsivivä-amadeus kirjoitti:
Minä olen seurannu nyt hurmaantuneena sunnuntaisarjaa Kunnian hinta.On mielestäni hyvintehtyä italialaista draamaa.Kaiketi rohkeissakin pitää roikkua ja tunteita ja tuoksuja saapuu aamuisin jälkeen aamuaskareiden tänne pieneen yksiööni ja romantiikan nälkä siirtyy seuraavaan aamuun..hehheh
en ole koskaan katsonut, mutta kuinkahan monta kertaa sekin on jo uusintakierroksella.
Tuota Kunnian hintaa katson sunnuntai-iltaisin. Mielenkiintoista on katsella tuon ajan pukuja ja elämäntapaa. Hieman kevyehkö tarina, mutta katsottava.
Suomalaisia sarjoja olen hyvin vähän katsonut, mutta nyt jatkuvat uudet sarjat SYDÄN JÄÄ-sarjassa ja sitä aion seurata.
Nyt on tullut Neiti Marplea muutama jakso ja sen katson, vaikka nekin tarinat ovat hyvin tuttuja, moneen kertaan katsottuja.
Löytyyhän sieltä sentään jotain katsottavaakin. Teemalla varsinkin on paljon historiallisia dokumentteja.
- Vakinikki
Ihanaa kun ei oo viikonloppu, jolloin saa kärvistellä ilman Kauniita ja rohkeita.
Vaikka joskus ärsyttääkin, niin pitää vaan sarjaa tollottaa. Täytyy sitä jossain asiassa pitkäjänteinen olla, ja uskollinen. Saapa siinä sitten käsikirjoittajalle tiuskia, kun jotain juonen käännettä pyöritellään tuntitolkulla niinku nyt viimeksi tätä Tormin kuolemaa. Sitä on veivattu joka kantilta, tekokyyneleitä on virrannut litrakaupalla.
Ihan on kyllä mahdollista, että tämä velikultakin ehti jossain välmässä saada uuden sydämen ja saapuu sarjaan jossain vaiheessa. Tai sitten Tormi ei kuollutkaan, Katilla oleva sydän ei olekaan Tormin, ja Tormi luuraa toistaiseksi jossain muualla.
Muuten. Kyllikki Virolainen (rauha hänelle) valitteli jossain haastattelussa, että "...kun tuo Johannes ei lähde kylään koskaan Kauniitten ja rohkeitten aikaan, se ohjelma pitää sen aina katsoa."
Onhan Taylorkin ainakin kerran noussut kuolleista kuten Lasarus-vainaakin aikoinaan. Mielen Kiintoista. - Vakinikki
Alla olevan räntin hoksasin tuolla toisessa ketjussa ja kun se sais olla täälläkin hauskuuttamassa, eikö? Tässä mukava teksti, jonka kirjoitti Matami Mansesta tuonne pilvin ketjuun:
Mää tairan ottaa mallia ja alkaa myäskin laihruttaan.
Ne on muuten Kaunarien porukka melko raitista väkee, ainakin tupakan suhteen.
Sitä en o viä nähny, että kukaan niistä polttas.
Tekopyhiä, sanon mää. Takuulla käyvät vessassa vetämässä tupakkaa, Ritke ainakin, sekä ne Lokanin likat kaikki.
Mulle saattais sopia tommone väri, ninkun Stehvaniella. Muuten, sen ny on helppo pukeutua viinisti kun ukkonsa, tai entinen ukko, omistaa muatitalon :(- Ärssy
varsinkaan nyt, kun sillä parta leviää pitkin naamaa. Ja se kävelee aina vaan niin kummasti keinuen, kuin olis muka joku merimies erimies.
- MMX
Ärssy kirjoitti:
varsinkaan nyt, kun sillä parta leviää pitkin naamaa. Ja se kävelee aina vaan niin kummasti keinuen, kuin olis muka joku merimies erimies.
Onhan Ritken siskokin herätetty, Stefanie sen jäädytti ja sitten herätettiin, nimeä en muista
- kuka muistaa
MMX kirjoitti:
Onhan Ritken siskokin herätetty, Stefanie sen jäädytti ja sitten herätettiin, nimeä en muista
sen Sallyn tyttären, hänkin oli ainakin puolikuollut kolarin jälkeen katosi, sitten ilmestyi ja lopuksi pommi taisi yökerhossa räjähtää ja siien kuoli. Jos meisikin ilmaantuu kun Tornen eukko kuoli kolarissa. kenes kanssa Torne on ollut naimisissa ? Oliko sen Carolinen, Ritken eka akan, mites Rooke? kai se Taylorinkin kanssa oli jotenkin läheinen??
kuka muistaa kirjoitti:
sen Sallyn tyttären, hänkin oli ainakin puolikuollut kolarin jälkeen katosi, sitten ilmestyi ja lopuksi pommi taisi yökerhossa räjähtää ja siien kuoli. Jos meisikin ilmaantuu kun Tornen eukko kuoli kolarissa. kenes kanssa Torne on ollut naimisissa ? Oliko sen Carolinen, Ritken eka akan, mites Rooke? kai se Taylorinkin kanssa oli jotenkin läheinen??
Valitettavasti en ole vuosiin seurannut Forresterien & kumpp. vaiheita.
Siltä varalta, että kaikki eivät vielä ole olleet kolmasti naimisissa kaikkien kanssa, esitän seuraavaa:
Brooke osoittautuu Ericin tyttäreksi. Eric ja Brooken äitihän seurustelivat, mutta Stephanie änkesi heidän väliinsä, ja Eric nai hänet, koska oletettiin, että hän odotti Ericin lasta.
Brooken isä onneksi korjasi Brooken äidin, joka odotti Ericille Brookea. Olettamus tietysti oli, että tuleva Mrs Logan oli raskaana Mr Loganille.
Aikamoisia vekkuleita nämä kaksi siveää ja säädyllistä rouvaa!
Mahdollisesti kirjoittaja vähitellen väsyy keksimään tapahtumia ja päättää lähettää koko Forresterien suvun dna-kokeisiin, joissa paljastuu, että Bridget sittenkin on Ridgen tytär. Se yksi emäntähän oli ehtinyt vaihtaa kokeitten tulokset.
Ridgen veli, sen upporikkaan laivanvarustajan toinen poika, ei olekaan Ridgen veli. Hänen isäkseen osoittautuu Mr Logan, joka nai Bridgetin, koska hän ei oikeasti olekaan Bridgetin vaari.
Ex-Mrs Logan pääsee naimisiin sen upporikkaan kanssa.
Muitten osalta parit valitaan ruuvi ja pultti -tanssiaisissa.
Paljon muutakin tapahtuu, mutta kuten sanoin, en ole vuosikausiin seurannut sarjaa. Täytynee kerran tai pari katsoa, että näen nykytilanteen ja mukana olevat henkilöt.
Jos tarvetta ilmenee, osallistukaa käsikirjoittamiseen. Minäkin kannan ehkä vielä korsia kekoon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4018682Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1683041- 161433
- 731043
- 761038
- 27985
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta62940- 55933
- 65880
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73864