Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Täällä kirjoitettu lapsuusajan muistoista. minulla mitä parhaimmat muistot, isästäni en muuta muista kuin hautajaiset, olin juuri täyttänyt 3 vuotta, Hautajaisissa heitin kukan isän arkulle ja olin pudota hautaan, onneksi naapurin nuorimies sai kiinni minusta. Kyllä minusta pidettiin hyvää huolta koko lapsuuteni sajan, isäni viimeiset sanat olivat olleet pitäkää hyvää huolta isän punaooskesta.
    Totta se olikin kaikki minusta huolehtivat, äitini mailman paras äiti, veljet ja sisaret. Kummisetäni käydessään meillä otti aina syliinsä tai kantoi hartioillaan. Meitä kun oli ollut yksi toista tusinaa, ja minä se yksi. Vanhemmat veljet ja sisaret olivat osin yli kaksikymmentä vuotta minua vanhempia. Sotaaika oli pahin,kuusi veljeäni oli yhtäaikaa sodassa. Minä aloitin koulun 1941. Pari vanhempa sisartani oli töisä Helsingissä yksi oli kuollut aiemmin. Vanhin veljeni kaatui heti jatkosodan alettua, häneltä jäi kuusi lasta orvoksi yksi ei nähnyt isääns koskaan.
    Nuorimmat kolme poikaa ja yksi sisko olimme kotona, äidin kanssa, äiti meitä elätteli metsän antimilla ja kukkien myynillä,
    Helsingin torilla käytiin, yksi meistä ain aina äidin mukana torilla, osallistuimme myös kukkien ja marjojen sekä sienien keräyksiin. Minäkin siellä torilla usein, se oli mukavaa hommaa.
    Meillä oli myös omasta takaa puutarhan tuotteita ruusupensaita ja sinisiä ja valkoisia sireenejä. Myös viinimarjoja omenoita ja luumuja.
    Navetassa oli kanoja muutama lamas, sika aina jouluksi teurastettiin. Yksi lehmäkin oli sekin syötiin kun tuli liian vanhaksi.
    Olihan siinä paljon työtä, mutta kaikki osallistuimme talkoisiin, heinät kerput, jopa puitakin kerättiin metsistä, siihen oli muutaman metsänomistajan lupa. Kaikkihan me lopulta menimme töihin. Äiti eli onnellisena kotonaan lähes kuolemaansa sakka, yhden veljeni ja hänen vaoimonsa hoivissa.
  2. Hieno kesäinen päivä, aurinko porottanut koko päivän, kyllä puut saavat nopeasti lehtensä, nyt jo enemmän kuin hiirenkorvalla.
    On tämä mukava paikka nämä pensaat joita tällä tontilla on ovat vielä pieniä eikä niistä vielä paljon iloa ole. Kuitenkin tuossa lähistöllä on paljon koivuja jotka lähipäivinä saa lehtensä. Onhan tässä myös kuusia ja mäntyjäkin. Tuossa ihan lähellä oli tyhjä tontti jossa oli paljon tuomia ja pihlajia. nyt siitä kaikki puut hävisi ja hyvää vauhtia siihen tulee nyt kerrostalo.
    Tänään istuttiin parvekkeella se ei nyt ole lasitettu, mutta kyllä siellä tarkeni, söimme lounaaksi karjalanpaistia ja muusia salaatin kera Omenaviiniä palan painikkeeksi. Tuossa lähi marketissa hyvä lihamestari jonka valmitamat liha ja jauhelihat on tosi hyviä, jos vertaa niitä esimerkiksi K kaupan valmispakkauksiin.
    Lihat muhivat muutaman tunnin uunissa pienellä lämmöllä, suussa sulavaa oli karjalanpaisti. No tulihan kesän avaus parvekkeella tehtyä.

Talvi minullakin mennyt ilman flunssa, semmoinen viikon pieni nuha minullakin oli, uskon siihen rokotukseen pahat flunnssat ovat historiaa minulle.
    Tosiaan se miljardööri näyttää saavuttavansa tahtonsa ja tulee presidenntti ehdokkaaksi USAAN. Siinä onkin mailmalla ihmettelemistä jos hän aikoo kaikki uhkauksensa toteuttaa, jos hänet valitaan preidentiksi.
    Kotimaassakin moni puolue hakee pujeenjojtajia ja samalla myös presidentti ehdokkaita.
    Uudet gallupikin näyttäisi tulevaisuudessa uuden suunnan.
    Ken meistä elää, saa kaiken tämän nähdä.