Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

  1. On tuolla ylempänä taas pari juttua, ei sodassa murhata siellä taisteluissa kaatuu eikä siinä korvata kaatuneiden pääluvun mukaan. Suomi oli mukana natsisaksan kanssa Neuvostoliittoa vastaan, Suomessa oli 200000 saksalaista taistelemassa yhteistä vihollista vastaan. lopuksi Suomi joutui ajamaan Saksalaiset pois jotka mennessään polttivat useita lapin kyliä. Ei heiltäkään mitään korvauksia saatu. Sos sodassa kuolee tai tapetaan paljon sivilejä silloin on kysymys rikoksesta ihmisyyttä vastaan. Mitenkähän paljon sivilejä kuoli Leningraadin piirityksen aikana,siellä on hautausmaa jossa on 500000 uhria Saksalaisten jäljiltä. No tulihan taas otettua kantaa sotaaikaan jonka minäkin hyvin muistan, aloin koulunkäynnin 1941.
    Tuo pakolais tulva Suomeen ei varmaan pääosin tule itärajalta, kukahan ne tarkkaan tietää jos sieltä muutama sata on, niin muualta kymmenituhansia.
    Vielä sanoisin Kekkosesta senverran, minäkin sitä äänestin vaikken kepulainen olekkaan, minusta paras presidentti mitä minä olen äänestänyt.
  2. Tammikuun alkuaikoina oli kovat pakkaset, ajan aika harvoin autolla, ja lyhyitä matkoja. Eräänä päivänä ei auto lähtenytkään käyntiin, akku oli lähes tyhjä. Ajohaaveet menivät, mutta apu oli lähellä, vanhin poikani haki akun kotiinsa ja latasi sen täyteen akku oli aika uusi, mutta se vähäinen ajaminen ei lataa sitä oikeastaan yhtään. Nyt akku pelaa minä ostin sellaisen laturin jolla voi ladata akkua auton seistessä sähkötolpan vieressä kaksi tuntia vaikka joka päivä, laturi maksoi melkein 40 € nyt on aina virtaa.
    Toinen asia minä olen vuosia mitannut verenpaineita itseltäni ja kaveriiltanikin. Sokerimittauksia samoin, itse mittaaminen on helppoa, ja voi sitä mitata muiltakin, pitää vain muistaa vaihtaa uusi piikki eikä käyttää samaa kun itseltä mittaa. Mittareita olen saanut terveyskeskuksen tarvike varastosta ilmatteeksi kaikkine tarpeineen.
    Verenpainemittari on ostettava itse.
    Ei sitä pippurilaastaria apteekissa heti ollut, mutta panivat tilaukseen, ehkä viikon kuluttua saan ilmoittavat tekstiviestillä.
    Tässä nyt lääketieteen ja kirungian sattumakorpraalin ilmoitus.