Vapaa kuvaus

Rauhallinen, asia-asioissa asiallinen, mutta silmäkulmasta löytyy kyllä pilkettäkin, vaimon väittämän mukaan tarpeen vaatiessa huonokuuloinen ja itsepäinen. Nuorempana harrastin aktiivisesti ja jopa tuloksellisesti eri urheilulajeja. Nykyisin muut urheilevat puolestani, ja osallistun telkkarin edessä sohvalla kerien tai venyen. Muut harrastukset:lukeminen, matkailu, tiskaaminen ja kokkaus. Vaimon lisäksi tärkeimmät ihmiset: lapset ja lapsenlapset. Suosikkibändit/artistit: Ruotukaveri Reijo Kallio Lempikirjat: kaikkiruokainen, luen paljon Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Uutiset urheilu Saksalaiset dekkarit Parhaat matkakohteet: Kiinanmuuri Ruoka & juoma: Lasange lihapullat, kun itse teen Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Kotihommat riittää Ase tai siviilipalvelus: Lääkintäkorpraali Santahamina Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset ry. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

17

Kommenttia

2542

1. Onhan tuo pirtin ovi aina raollaan, ei kuitenkaan minunkaan kovin usein tule käytyä. varmaan tuo ikäkin sitä rajoittaa.
    On helpompi vain pelata, tai käydä facebookissa, pelatessa ei tarvi ajatella juuri mitään.
    Lupaan kullä hoitaa nurkkakaappia, ja silloin tällöin kirjoittaakin.
    Kyllä se näyttää muukin kirjoittelu vähentyneen, ei yksin pirtissä käynti.
    Velaksihan ne asunnot ja ekat autotkin ostettiin.
    Kaikki mihin ryhdyttiin yhteisellä päätöksellä tehtiin, meillä aina rahat ovat olleet yhteisiä, yhteinen käyttötili nytkin, sinne tulee eläkkeemme, ja sieltä kaikki maksut maksetaan.
    No kummallakin myös oma tili pankissa, siellä se kasvaa korkoa 0,15 %, että silleen.
    Auto meillä ollut yhtä vuotta vailla 50 vuotta. Ensimmäinen oli Fiat 600, sillä ajettiin monta vuotta, Sitten Sunpeam, se oli ehkä muuten hyvä ,mutta pirun kylmä talvella.
    Ensimmäinen uusi auto oli Lada 1200 se oli lämmin ja sillä ajettiin paljon, vuosittain yli 30000 tuhatta kilometriä, aina Hangosta melkein Petsamoon asti. Ja töihin Helsinkiin joka arkipäivä. Senjälkeen tulikin ajeltua vain Ladalla, se oli tosiaan helppo, ja halpa huoltaa.
    Muut Ladat olivat kaikki käytettyjä, paitsi se viimeinen oli taas uusi. Nyt ollut Nissan melkein kolme vuotta, Vanhana ostettu ajettu nyt 77000 km , ajot nyt aika vähäisiä Ehkä noin 5000 km vuodessa. Etupäässä autoja käytettiin työmatkoihin, työt olivat usein Helsingissä, mutta myös ympäri Uuttamaata jopa Hämeessäkin.
    Myös monia Lapinreissuja tehtiin, Norjan sekä myös Ruotsin Lapissa, jopa Tanskassakin käytiin.
    Staatuksena en sitä koskaan ole pitänyt, auton merkit täytyisi olla vähän kalliimpaa luokkaa.
    Tuosta uskonnon asioista kun sitä pyhää sotaa käydään, ja tapetaan terroriiskuissa ihmisiä, niin ei pitäisi myöskään sananvapauden nimissä pilkata mitään uskontokuntaa. Kyllä sananvapauskin vaatii ajattelemaan mitä sanoo, tai piirtää.
    Näin kirjoittelee, ja ajattelee yks Late Vaan.
  2. Pakkanen meni pyllylleen, 0,5 lämpimän puolella. Lunta tuli yön aikana lähes 10 senttiä lisää.
    Eiköhän se lumi kuitenkin pysy, kun pakkasen aikana tuli.

Mitään ihmeellistä ei mailmalla tapahdu, olihan tuo tietenkin suuri juttu kun Ranskassa marssitiin terrorismiä vastaan.
    Toisaalta maahanmuuttopolitiikka saa yhä useammat valtiot tarkistamaan ketä mihinkin maahan päästetään.
    Tuo sananvapauden asia on monipiippuinen juttu, voiko noita uskonmiehiä pilkata piirroksin, siitäkin on kysymys näissä terrori iskuissa. Kuitenkin maahanmuuttajien pitäisi paremmin sopeutua sen maan lakeihin, ja noudattaa niitä mihin ovat muuttaneet.
    Kautta aikojen noita uskonsotia on käyty, liekö sekin vain tarkoituksen mukaista, löydetään erilaisuutta uskonnon asioissa, ei tiedetä kuka on oikea "Jumala"
    Vanha sanonta, kukin tulkoon uskollaan autuaaksi.
    Sillä sanonnalla ei ole enään mitään merkitystä, konepistooli on
    otettu uskonnon välikappaleeksi.
    Minulla ei ole mitään tekemistä uskonasioiden kanssa, Olen huommannut miten paljon uskonto saa pahaa aikaan maailmassa.

Syömisestä puheenollen, olen itse aikoinani painanut yli sata kiloa joskus 70 luvulla, siitä kai kaikki sirautenikin ovat lähtöisin.
    Nykyään painoni on alle seitsemänkymmentä kiloa, painonlaskuunkin on monta syytä, taas ehkä sairautenikin.
    Kuitenkin olen oppinut syömään monipuoista ruokaa, vähäkalorista, sekä paljon vihanneksia, ja hedelmiä.

Jos näläntunne tulee syön omenan tai kaksi, tai muita heselmiä.
    Tuo alkohoolin käyttö on vähäistä, helposti voin 100 päivää olla ilman sitä, eikä se ole koskaan haitannut työntekoa.
    Näillä eväillä minä pärjään.
  3. Ei minustakaan armeejassa mitään tervettimistä opetettu, käsi päähän, ja piti sanoa herra alikersantti, herrra se, ja se. Ei korpraaleja ainakaan tervehditty, Minäkin lääketieteen, ja kirurgian sattumakorpraali. Kukaan ei sanonut herra korpraali.

Muuten olen kyllä sitä mieltä, tuttuja terveditään Halataan moikataan tai sanotaan käsipäivää.
    Maaseudulla kun asuu, vanhat koulu tai muuten tutut tullessaan vastaan melkein aina tarjovat kättä tai jopa halaavat.
    Mutta oma lukunsa on kunnallisissa luottamustoimissa, sielläkin olen olut vuosikymmeniä, niin tapa oli aina sanoa käsipäivää ei siinä ollut puolueella mitään eroa.
    Nyt yhden kummallisuuden totesin marraskuussa, muutin ihan uuteen asuntoon, lienenkö vanhin, kaikki sanovat päivää tai jotain vastaavaa.
    Nyt tilaisuus Toivottaa palstalaisille Hyvää Uuttavuotta!
  4. Onhan tuo pakkanen lauhtunut, illalla maatamennessä oli 17,2 nyt juuri 1,2 kuitenkin pakkasta. Lunta vähän satanut, ja tuuli vähän tuulee.
    Meinaan kyllä lähteä autolla liikkeelle, ei se niin huonot kelit ole kun on hyvät talvirenkaat.
    Eihän sitä tarkkaan tiedä paljonko Suomalainen laittaa rahaa viinaan. ei niitä paljonkaan tarkastella kun Virosta tuodaan joskus jopa kärrykaupalla. Itseni täytyy tunnustaa muutama vuosi sitten kävin Virossa ja toin sitä Saarenmaata yhden laatikon, mennythän se on, muta juojiakin on ollut useita. Syntymäpäivilläni joimme vain kuohuviinaa, sitähän ei oikein viinaksi lasketa, 8 pulloa ja 50 ihmistä , tosin lapset joivat Pommakkia.
    Jouluksi ostin Alkosta puolikkaan Koskenkorvaa vieläkin korkkaamati.
    Vähiin on juomiset jääneet, eivätkä koskaan työntekoa haitanneet.
    Vanhaksihan tässä on tullut, yliajallahan tänne +70 kirjoittelen, katselin + 80 palstaa vuorokauden aikana 5 kirjoitusta, ei se houkuttele sinne siirtymistä. Tänne pirttiin,ja joskus muuallekin kirjoittelen täällä on kaikki tutut, toki tänne joku muukin yli 80 kymppinen kirjoittelee.
    Tässä jäi kaikki muut harrastukset aika vähille tämän muuton takia, nyt jouluksi kaikki oli kunnossa, oikeesti jo ennen joulua. Olen saanut taas lukuhommatkin käyntiin, kolme kirjaa lukenut ihan lähi aikoina. Oikeesti luin yhden kirjan keväällä viimeksi ennen näitä. Tuntui taas mukavalta.

Skillan suunittelee hernekeittoa, minä laitoin eilen herneet likomaan, tykötarpritakin on. Illalla syödään sitä.
    Kaupassa ei tarvi käydä apteekissa kuitenkin.
    Hyvää vuodenloppua kaikille Late.