Vapaa kuvaus

Suosikkibändit/artistit:gospel

Suosikkileffat yksi lensi yli käenpesän

Lempikirjat:seitsemännen portaan enkeli

Vapaa-aikanani: liikunta
Katson tv:stä mieluiten: olet mitä syöt

Kotieläimet: Kissa.

En pidä: manipulointi

Linkit:

Työskentelen: siivous

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

351

Kommenttia

6106

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. ...
  2. jatkoa:"luovuttaen itsesi Hänelle(kelle siis?)ja noudattaen Hänen ohjaustaan enemmän kuin oman tunne-elämän mielitekoja ja impulsseja."

Henkilöön kohdistuva. Minulle kirjoitit tuon.

"Tietysti voit käyttää vapaata tahtoasi toisellakin tavalla, mutta aloituksen aihe oli rukoukset ja rukousten kuuleminen."

Niin, Tomumajalla on uusi hieno tyyli kirjoittaa, eikö olekkin?

UT:n mukaan luontainen syntitaipumuksemme tulee voitetuksi ainoastaan rukousyhteydessä niin että voimme vaeltaa rukousyhteydessä(mystistä)mikä on todellista seurustelua Jeesuksen kanssa elämää Hänen läsnäolossaan ja rukousvastauksissa. Silloin Jumala ei ole kaukainen jossain, itsestämme erillinen, jolta pyydämme ja joka sitten vastaa pyyntöihin niin kuin parhaaksi näkee: kristillinen elämä on enemmän se on Jumalan mukana oloa arkielämässämme, vaikuttaen sisimmässämme, inspiroiden rukouksiamme, ohjaten oikeaan. Sellainen elämä on jatkuvaa prosessia ja seikkailua Jumalan tuntemisessa, mutta farisealaiselle uskonnollisuudelle(missä painopiste on ihmisen suorituksissa Jumalan armon sijaan)elämäntila on tuntematon.

Onko sitä farisealaisuutta nykyajan seurakunnissa? Jeesus sanoi fariseuksia "kyykäärmeiden sikiöiksi". Tuota varotaan kyllä sanomasta missään kokouksissa. Farisealaisuudesta vaietaan yleensä, seurakuntien kokouksissa ja näin on ihmisille syntynyt mielikuva että sitä ei enään ole. Varsinkin kun ristiinnaulitsijat on tuomittu. Uskovathan haluavat että Jeesus elää.

"Uuden Testamentin tila on aivan selkeä tässä. Raamatun sanoma ehdottomasta kuuliaisuudesta ja vapautensa vapaaehtoisesta luovuttamisesta Jumalalle, että Häneen sitoutuneina tulisimme todellisesti vapaiksi, on tosi tai valhe. Mielestäni se on tosi ja sen paikkansapitävyys voidaan käytännössä kokea.

Syntitilassaan ihminen on muutakin kuin Jumalan luomistyön tulos. Etkö tahtoisi kunnioittaa Jumalaa(ja itseäsi Jumalan luomistyönsä tuloksena)niin että koko sydämestäsi etsit totuutta millainen Hän on ja miten Hän vaikuttaa, antaaksesi sitten itsesi "elävänä uhrina"Hänelle kun Hän ilmoittaa itsensä, osoittaa tahtonsa ja tarkoituksensa elämääsi nähden? Se on luottamusta Jumalaan joka on Luoja(pilkun unohdit)ja Lunastaja. Rakastava Jumala kutsuu ihmistä yhteyteensä puhdistaakseen häntä tämän maailman mukaisista vaikutuksista jotka ovat turmelleet Hänen luomistyönsä."

-------- Et ole sitten lukenut minun kirjoituksiani. Olen jo sanonut Mohikaani_27:lle, että voin tulla uskoon milloin vain! Pyysin että hän lukisi minulle minun Syntini anteeksi, mutta hän vain haukkui minua mielisairaaksi ja ailahtelevaksi luuseriksi. Että turmeltunut olen. (Toivoton tapaus?)

"UT:n mukaan tämä on järjellinen jumalanpalvelus(Room.12:1). Ainoa looginen, johdonmukainen vastaus Jumalan kutsuun. Toisinsanoen: kun on olemassa Jumala ja kun Jumalalla on tahto ihmisen elämään nähden on täysin järjetöntä pitää elämänsä langat omissa käsissään ikäänkuin voisi Jumalaa paremmin tietää mikä on hyvää ja oikein.

Roomalaiskirje 12:2
    "Älkäänkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää otollista ja täydellistä.""

-----Minulla on omia suunnitelmia.

En tiedä mitä Jumala minulta haluaisi jos antaisin elämäni langat hänelle.
  3. Etkö voisi Murtsi-67 tehdä tuolle nikilleni jotakin? Kamalaa kun tuosta sukunimestä näkyy vain 3 ensimmäistä kirjainta. Ihan totta...

Kirjoitit:"Sitoutuminen Jeesukseen edellyttää nimenomaan vapaata tahtoa." En usko Jeesukseen.

"Siinä on se nöyrtymisen prosessi että hyväksyy Jumalan elämänsä auktoriteetiksi ja haluaa elää yhteydestä käsin. Ymmärtäen että ilman jatkuvaa antautumista ja riippuvaisuutta Jeesuksesta joudumme harhaan.

Ei voi olla nöyrtymistä ilman vapaata tahtoa. Autonomialla tarkoitin tilaa jossa ihminen itse kuvittelee hallitsevansa ja osaavansa hallita elämäänsä niin kuin hyvä on ja ei halua luovuttaa elämäänsä Jumalan hallintavaltaan ja Pyhän Hengen kontrolloitavaksi."

Johtuen koulutuksestani ym.(mielenterveyshoitaja)tuohon on nyt puututtava. On niin paljon särjettyjä sydämiä... Uskontojen Uhreja, jotka ovat nielleet tuon ajatustavan. Se kuulostaa niin turvalliselta ja onnelliselta tavalta olla. Kun onnistuisikin olemaan aina Pyhässä Hengessä ja puhtaana.
    Voisi kunnioittaakin itseä enemmän kun olisi pyhät arvot. Seurakunnasta samanmielisiä ystäviä ja turvallinen avioliitto, jossa uskottomuus nähdään syntinä. Usko tarjoaa tuollaisia asioita.

Mutta jos joku päivä heräätkin siihen ettei ehkä mitään Pyhää Henkeä olekkaan... Tai jos heräät siihen että oivallatkin sen että Jumalaa ei ehkä ole olemassa juuri sellaisena kuin miten sinä Jumalan näet tai jos huomaat että ne uskovat ystäväsi vain puhuvat siitä että synnistä täytyy tehdä parannus... niin mitä sitten teet? Miten tuo sinun uskosi oikein pysyy pystyssä? Mistä ihmeestä saat vahvistusta uskollesi?

"Puhun näkökulmasta kuinka olen Jeesuksen vapauttavan työn elämässäni kokenut, ja mikä minun mielestäni on ilmeistä, miten Raamattu ja useimpien kristittyjen(?)kokemus todistaa. Aina on olemassa ristiriita lihallisen uskonnollisuuden(ihmisen valitsema, omaehtoinen hurskaus)ja hengellisyyden(ehdoton antautuminen Jeesukselle ja hänestä kumpuavan elämän vastaanottaminen)välillä."

Lihallisuus...

"Voit aivan vapaasti kysyä Jeesukselta mikä Hänen tahtonsa on. Jos et etsi vastauksia itsestäsi vaan Häneltä luultavasti löydät hyvän tien."Jos käytät vapaata tahtoasi oikein....
    Nyt haen kahvia. Anteeksi vaan.
  4. Minulla ei ole varaa maksaa kymmennyksiä. Joten minulla ei ole oikeutta käydä seurakunnassa vaikka nyt naapurit ovat viime aikoina sinne alkaneet kutsua. En luota yhteenkään ihmiseen. Ole nminä sinulle sanonut että voin tulla uskoon koska vaan. Arttu, älä! Koska sinä luet minulle ne Sntini anteeksi?
    - KK:n vaimo on sanonut KK:lle kirjassaan että "Kokeile Jeesusta, ei maksa mitään." Tuo kohta siinä kirjassa on jäänyt mieleeni. Samoin Erjan murha kun olen siit ä jotunut kuulemaan silminnäkijän(jotal on lupa täsät julkisesti kirjoittaa)kertomana. Niin kyllä minä voin ihan hyvin, Jeesusta kokeilla. Sittenpähän nähdään mitä hyötyä siinä on mulle että auttaako vai ei ja varmaan ateistejakin kiinnostaa.... Ainakin tätä ateistia.

- Kiitos muuten viestistä. Se oli ihan hyvä viesti.
  5. Siunausta.