Vapaa kuvaus

Suosikkibändit/artistit:gospel

Suosikkileffat yksi lensi yli käenpesän

Lempikirjat:seitsemännen portaan enkeli

Vapaa-aikanani: liikunta
Katson tv:stä mieluiten: olet mitä syöt

Kotieläimet: Kissa.

En pidä: manipulointi

Linkit:

Työskentelen: siivous

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

351

Kommenttia

6106

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. raitis.
  2. unohdit listastasi.
  3. Luin siitä markionilaisuudesta. Ei hän(Markinson)myöskään uskonut, että Jeesus oli Jumalan poika. Jeesus oli vain ihminen, johon Jumalan Poika tuli enkelinä ja lähti kun kärsimyksen aika koitti. Syntymä ja kuolema olisi alentanut Jumalan.
    Kuvamme kristinuskosta muuttuisi täysin, jos Juudas Tuomaan tekstit hyväksyttäisiin 5:ksi evankeliumiksi. Viininjuoja hän ei ollut. Jeesus oli. Pääsiäisen tapahtumatkin hän on jättänyt kertomatta. Tuomas on kirjoittanut:
    "Tyhjinä he ovat maailmaan tulleet ja tyhjinä he aikovat kerran lähteä. Nyt he kuitenkin ovat juovuksissa. Kun he lakkaavat juomasta, he kääntyvät."
    Aikas erikoista... Hän on kirjoittanut myös näin(Tuomaan tekojen helmievankeliumi):
    "Vaikka en muistanut vaatteen arvoa,
    lapsuudessa olin jättänyt sen isän kotiin-äkkiä, kun otin sen vastaan kaiken sen avulla: eron
    tähden meitä oli kaksi, mutta nyt me olimme jälleen yhdessä hahmossa yksi."
    Tämä maailma ja ruumis oli vaate ja kuolema riisuuntumista.
    "Kun te tulette kaksi yhdeksi, sisäpuolen samanlaiseksi kuin ulkopuolen, ulkopuolen samanlaiseksi kuin sisäpuolen,
    yläpuolen samanlaiseksi kuin alapuolen, toisin sanoen, teette miehen ja naisen yhdeksi, ettei mies ole mies, eikä nainen nainen,
    silloin te pääsette sisälle valtakuntaan."
    Aika hauskasti sanottu. Paavali on kirjoittanut:"Enää en elä minä, vaan Kristus minussa". Vähän sama asia.
    Tälle palstalle on kirjoittanut joskus mies, joka kehoittaa usein lukijoita olemaan hiljaa, että Jumala saisi ilmestyä. Juudas Tuomas on ollut samaa maata. Jeesus on sanonut"En minä ole sinun opettajasi. Olet juonut poreilevasta lähteestä, jonka minä olen mitannut ja juopunut siitä."
    Ihmeistä evankeliumissa ei ole sanaakaan.
    Kysyit:"Siksikö, ettei Tuomaan evankeliumi tukenut kristillisen kirkon papiston siitä kirjoittamia muunnelmia eli nykyisen Raamatun sisältämiä evankeliumeja?"
    Sen käsityksen perusteella minkä minä noista kirjoituksista sain niin aikas samoilla linjoilla Juudas Tuomas on ollut kuin esim.Paavali uudestisyntymää ja avioliittokäsitystä myöten.
    Minä uskoisin ettei se tukenut "kristillisen papiston sen aikaisia pyrkimyksiä ja opetuksia." Jeesuksen kaksoisveljen olemassaolo langetti varjon hänen päälleen.