Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kuulolla10
kuulolla10
kuulolla10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
2226
Kommenttia
24438
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin Saarikallen kuin Helluntailaistenkin hurmosliikettä voi arvostella.
Helluntailaisuushan syntyi hurmosliikkeeksi baptistien ja metodistien afrikkalaisperäisten kannattajien toimesta ihan Saarikallemaiseen tyyliin.
Saarikalle helluntailaisuuteen kasvaneena on hyvinkin voinut keksiä hyvän markkinaraon kun itse helluntailiike näivettyy ideoiden puutteessa.
Saarikallen videoita kun katsoo niin ne on ihan aitoa Yli-Vainiota tähän päivään siirrettynä.
29.09.2007 01:44
Nuo sukupuolitaudit kyllä lähti liikkeelle sinun viestistä eikä minun viestistä ja sen olet itsekin huomannut kuitenkaan ymmärtämättä asiaa.
Itse en ole ehtinyt paljoa tällä palstalla käymään ja tuo mainitsemasi viesti on minun viimeksi kirjoittama tällä palstalla joten näet tuolla ylempänä aaveita ja enkä minä koe kirjoituksiani voittona tai tappiona.
28.09.2007 01:30
et ole kovin hääpönen yksilö kun pyhä henki tulkitsee korvies väliä.
28.09.2007 00:46
on koneisto jota sanotaan uskonnoksi ja sen välityksellä uskovaiset on tehneet rikoksia ja kansanmurhia jo noin 2000 vuotta.
27.09.2007 13:12
usko ja uskonto on ihan samoja asioita.
Kristityillä kuten sinäkin on tapana laittaa karmeimmatkin kansanmurhat ja rikokset uskonnon piikkiin kun uskontoa ei voi viedä tuomioistuimen eteen.
Takana rikoksissa on kuitenkin ne uskovat ihmiset jotka pitää järjestelmää yllä.
27.09.2007 13:08
kun kutsujana on henkilö joka on menettänyt lähes jokaisen luottamuksen myöskin omiensa keskuudessa.
Kutsuja ei ole lisäksi koskaan osoittanut tällä palstalla olevansa ihmisten kanssa keskustelutaitoinen ja itsehillintä on ollut poikkeuksetta luokaton.
Ideahan tietysti on hyvä ja mielenkiintoisinta olisi nähdä vaimosi koska vähän mietityttää minkälainen vaimo sinunlaisellasi voi olla.
26.09.2007 23:14
vastaukset olisi pitäneet olla sen mukaisia kuin maailman ainoan aretalogia-lahkon ainut edustaja haluaisi.
26.09.2007 13:14
Sekö noin vaan onnistuu käsien pesu Jumalan silmien edessä.
Uskovaiset sanoo Jumalan näkevän kaikki ja nyt epäilet sen tulleen sokeaksi.
Mitäs mieltä luulisit Jumalasi olevan kun sä epäilet hänen näkökykyään.
26.09.2007 11:49
Juutalainen pitää ottaa sydämeen?
25.09.2007 13:23
esittää todisteita että ateisteilla on enemmän sukupuolitauteja.
AIDS esimerkiksi lähti leviämään sieltä missä on eniten kristittyjä.
25.09.2007 00:01
"Uskovainen johtaja ajattelee aina kansansa parasta!"
Kuten itse kerroit.
Mainitsemassasi asiassa ei uskovainen johtaja ajattele kansan parasta.
24.09.2007 23:36
Niin kuka uskoo ja kuka ei.
Molemmat herrat sai normaalia enemmän kristillistä koulutusta.
Hitler oli kristitty ja Stalin oli kristitty.
Molemmat herrat myös teloituttivat ateisti-johtajia ja siitä on hyvä kirjoitus tuossa helluntaipalstalla:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000029297829
Stalinia on toki yritetty syyttää kristittyjen toimesta ateistiksi siinä onnistumatta.
Hänellä vaan sattuu olemaan monivuotinen koulutus kristinuskoon ja hänestä tuli vainoharhainen tyranni joka tuhosi omia ja vihollisia ja hänen välinsä kristittyjen kanssa paranivat toisen maailman sodan aikana kun hän teki epävirallisen liiton kirkon kanssa.
Leninhän oli erottanut valtion kirkosta 1918 mutta Stalin epävirallisella liitollaan yhdisti valtion ja kirkon ja liitto kesti Stalinin kuolemaan saakka.
24.09.2007 13:19
niitä harvoja joka Stalinin ja Hitlerin uskontoa tiedä.
Nuo tiedot kuuluu nykyisin jo melkein yleissivistykseen.
Tuolta voit lukea asian maailman suurimmasta tietosanakirjasta:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Stalin
http://fi.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler
" Uskonnosta väittely ei kuulu tälle palstalle, joten en siihen ryhdy.
kyse oli alumperin aivan muusta."
Alkuperäinen aihe liittyi nimenomaan uskontoon, uskoon ja lasten kasvatukseen mutta itse veit keskustelun tälle raiteelle josta et halua keskustella.
Tuossa se viestisi:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000000382&posting=22000000029280119
24.09.2007 02:34
Minulta saa kaikki anteeksi ja itse pyydän anteeksi jos on aihetta.
Senkin saat anteeksi kun tuossa alempana pidät minua "ongelmana".
Tosin minulle ei ole juurikaan merkitystä pyytääkö minulta joku anteeksi vai ei.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000029255072
Kun kirjoitin lapsen hyväksikäytöstä niin tarkoitin tuossa viestissä olevaa kohtaa jossa olet tuomassa tyttöä keskustelemaan minun kanssani.
Oli hyvä kun et tuonut joten se hyväksikäyttö ei toteutunut ja jäi siten pelkäksi yritykseksi.
Jos taas minä olisin näistä uskonasioista keskustellut kahden tyttösi kanssa niin olisin itse syyllinen ja sitä virhettä en toki olisi tehnyt.
Mitä tulee mahdolliseen rikokseen niin tuskin sinä siihen olet syyllistynyt kun ilmeisesti olet huoltaja mutta et vaan missään vaiheessa halunnut sitä kysyttäessä kertoa etkä ole kertonut vieläkään vaan pelkästään vihjaillut siihen suuntaan.
Tämä keskustelu asiasta oli erittäin hyödyllinen kaikille jotka ovat lukeneet keskustelua koska se laittaa jokaisen pähkäilemään rajoja eli mikä on laittoman ja laillisen raja sekä mikä on moraalittoman raja.
Poistan sen viestin tuolta uhrien tuki-palstalta koska siinä ei ole juurikaan vastauksia mutta kasvatus-palstalta en poista asiaan liittyvää viestiä koska siellä on paljon vastauksia ja siitä on hyötyä kun pohditaan niitä rajoja.
24.09.2007 01:55
Lapsikaste pohjautuu raamattuun ja sitä apostolit lähtivät levittämään.
Juutalaisvainot aloitettiin 40-luvun lopulla Jerusalemin apostolienkokouksessa sovitun työnjaon mukaan.
Siellä sovittiin että Jaakob, Pietari ja Johannes hoitavat Juutalaiset ja Paavali ja Barnabas kaikki muut.
Toki Lutherkaan ei ollut yhtään parempi mutta eli vasta paljon myöhemmin.
23.09.2007 19:59
Ja Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä neitsyt Mariassa, eli Joosef ei häntä ole voinut panna. Oppi sanoo kuitenkin, että hän on Daavidin sukua alenevassa polvessa.
Jos Maria olisi Daavidin sukua, niin Jeesus olisi Daavidin jälkeläinen, vaan kun Joosef ei ollut hommaa tehnyt, niin oliko Pyhä Henki Daavidin sukua.
Tais Maria pettää Pyhän Hengen ja teki aviorikoksen Joosefin kanssa.
23.09.2007 19:19
Olen vaan kirjoittanut viestin toiselle palstalle jonne se paremmin sopii ja se ei ole ihan sama viesti joka on poistettu.
Eikä minulla ole mitään kiistaa jota vois siirtää pois päiväjärjestyksistä.
Minua ei sinun yksityistiedot kiinnosta pätkääkään ja ei sinunkaan pitäisi nimeäsi levitellä joten jos olet ne antanut niin poista ihmeessä.
Minun viestini ovat pelkästään sinun kirjoituksiin perustuvia joten minä en sinun asioita tuo esille vaan olet tuonut ne itse.
Mielestäni voit mennä sinne vallesmannin juttusille kuten lupasit jotta voit selvittää asiasi ja pääset siitä ylitse.
23.09.2007 16:45
Etköhän sä itse ole viemässä minua linnaan.
No se on kuitenkin mahdotonta kun en ole lakia rikkonut.
Kuten jo aikaisemmin kerroin asiasi ei ole rikos jos olet huoltaja mutta sitä asiaa et sitten kertonut ja oikeastaan et ole vieläkään kertonut.
Tuolla kasvatuspalstalla muuten joku esiintyy sinuna:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000000382&posting=22000000029262720
23.09.2007 14:56
Mutta tuskinpa juuri Nooan arkille olisi sattunut tuo harvinainen ilmiö.
Kivettynyt puu on kiveä.
Eli puu toimii siinä muottina.
Luonnossa puun päälle voi sataa jotain ainesta ja sen alta puun orgaaninen aines lahoaa ja liukenee pois ja puun tilalle virtaa mineraaleja jotka kivettyvät.
23.09.2007 03:08
Eihän puu kestä lahoamatta neljää tuhatta vuotta varsinkaan kun se on tekemisessä veden ja ilman kanssa.
Ei se kestäisi edes kymmenesosaa tuosta ajasta.
23.09.2007 00:10
1203 / 1222