Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kuulolla10
kuulolla10
kuulolla10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
2226
Kommenttia
24438
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ja vastailkoon ken haluaa.
Sehän oli kommentti hataran helluntai-opin yhdestä perusasiasta joka on jopa kaikille helluntailaisille epäselvä ja onhan siinä jotain epäselvää muillekin kuten yleensäkin raamatun teksteissä.
Joku suuri tutkija on otaksunut tuon vedenkin tarkoittavan lapsivettä.
Helluntailaisethan yleensä omia mieltymyksiä ajaen eivät tuota raamatunkohtaa mainitse vaan sen aikaisemman.
Tuohan on se kohta jossa Jeesus tarkentaa kysyjälle sen mitä aikaisemmin sanoi koska se oli vielä epäselvempi.
Yleensä helluntai-saarnaajilla on vielä taipumus muuttaa tuo "vesi"-sanan tilalle "sana"-sana jotta omat tarkoitusperät näyttäisivät paremmilta.
19.09.2007 22:22
eilen Frihetin asia kiinnostanut kun ajattelit vain itseäsi ja minä siitä huomautinkin ja se viesti on vielä luettavissa.
Mutta siinäs näät että ei se ole lopulta helpompaa uudesti syntyneellä kuin kenellään muullakaan.
Ja kuten Frihet sanoi tuska on jossain muualla kuin ruumiissa (mistähän johtuu mutta en ateistina maalaa siltikään piruja seinälle).
19.09.2007 22:12
kiemurtelet kun et vastaa asiaan ja tolitat ymmärtämättä mitään kuten Mohikaanilla on tapana sanoa.
19.09.2007 22:01
En ole koskaan edes pilkannut sinua.
Enkä ole lähelläsi käynyt.
Kysyin vain oliko se viisivuotias lapsi jolle teit käänytyksen oma vai ulkopuolinen koska jos se ei ollut olet syyllistynyt vakavaan rikokseen.
Minä muuten talletan koneelleni kyseisenlaiset viestit.
19.09.2007 17:36
kuinka vakavasta rikoksesta siinä on kysymys ellet ollut lapsen huoltaja.
Oisit voinut vastata kysýmykseen paljastamatta yhtään enempää perhesalaisuuksiasi kuin jo oli tullut ilmi.
Vastauksesi oli niin paniikinomaisesti tehty ja asiaton että voi olettaa sinun syyllistyneen vakavaan rikokseen.
19.09.2007 17:05
markkinoivat hänen kirjatuotantoaan joten hän on vähintäänkin heidän suosikki-poikansa.
http://www.netmission.fi/index.php?id=338
19.09.2007 16:10
oma lapsesi tai oliko sulla vanhempien lupa käännytykseen.
Jos ei niin olet syyllistynyt rikokseen josta ei sakoilla edes selviä.
19.09.2007 15:50
Aloituksessasi sanot teillä seurakunnassa kaikkien olevan sisaria ja veljiä keskenään.
Nyt kuiteski todé-sisar on mielestäsi lumiukko,tyhmä ja pimentynyt.
Se että olet ollut yhteiskunnan toimesta pitkään eristettynä ulkopuolisista rikollisen käyttäytymisesi johdosta ei ole kai vaikuttanut positiivisesti käytöstapoihisi tai järjenjuoksuusi.
18.09.2007 15:40
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000028843045
18.09.2007 00:01
Ei ole pitkää aikaa kun sanoit Keuruun veljiesi olevan "mätäpaiseita".
17.09.2007 23:27
Se on vaan laitettu Johanneksen kirjoittamaksi mutta ei sitä oikeasti ole eli se on väärennös.
17.09.2007 06:36
Sun-glasseshan kysyy viestissään "tällainenko päivän ohjelma" tarkoittamatta itseään.
Kaiken lisäksi jätit hänen viestistään tärkeimmän loppu-osuuden pois.
Tuossapa se viesti ilman valehteluasi:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000017672567#22000000017672567
16.09.2007 19:08
En sanonutkaan Paavalin kastaneen Johanneksen kasteella vaan sanoin että kastetuilla oli ennestään Johanneksen kaste.
07.08.2002 09:33
Aikuiskaste on aika uusi ilmiö ja sille ei ole raamatussa mitään pohjaa.
Ensimmäiset kristityt jotka alkoivat käyttää aikuiskastetta olivat anababtisti-lahkon jäsenet ja se tapahtui vuonna 1524.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Anabaptistit
Raamatussa löytyy joitain kohtia kyllä joissa aikuisia kastettiin ja selitys on yksinkertainen.
Kastettiin sen takia aikuisena kun aiemmin ei oltu kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Apt 19:1-7 Paavali kastaa Efesolaisia vain siitä syystä kun heillä on vain ns. Johanneksen kaste.
Paavina ollessaan Apostoli Pietari sekä Paavali lähtivät viemään maailmalle lapsikastetta eikä mitään aikuiskastetta.
16.09.2007 15:53
Aikuiskasteella on lyhyt historia ja sille ei ole raamatussa mitään pohjaa.
Ekat kristityt jotka alkoivat käyttää aikuiskastetta olivat anababtisti-lahkon jäsenet ja se tapahtui vuonna 1524.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Anabaptistit
Raamatussa löytyy joitain kohtia kyllä joissa aikuisia kastettiin ja selitys on hyvin yksinkertainen.
Kastettiin sen takia aikuisena kun aiemmin ei oltu kastettu Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Apt 19:1-7 Paavali kastaa Efesolaisia vain siitä syystä kun heillä on vain ns. Johanneksen kaste.
Paavina ollessaan Apostoli Pietari sekä Paavali lähtivät viemään maailmalle lapsikastetta eikä mitään aikuiskastetta.
15.09.2007 23:27
yksinkertaisilla ihmisillä vanhemmistoja jotka ei halua liittyä isompaan organisaatioon eli helluntaikirkkoon.
Seurakuntien johtajat ei halua luopua osasta siitä mitättömästä vallasta joka heillä on.
No sehän estää helluntailaisuutta kasvamasta ja aiheuttaa jatkuvaa riitelyä koska kaikilla on omat oppinsa ja kymmenyksiäkin tulee enemmän omaan käyttöön.
15.09.2007 15:58
Ylempi toimielinhän teiltä puuttuu säännöistä puhumattakaan ja helluntaikirkkokaan ei tee sitä muuten kuin alueellisesti ehkä suomessa.
Teillä kun on jokaisessa seurakunnassa vain joukko yksinkertaisia ihmisiä joilla on halu hallita vielä yksinkertaisempia.
Vallanhimo on sairasta kun tuo valtakin on aika mitätöntä mutta on kuitenkin ja sehän siinä menee jos kirkkoon liittyy.
15.09.2007 13:34
ei ei kovin hyvä tapa ole mutta kai se itse pitää itseään kiitellä kun muut ei kiittele.
15.09.2007 10:06
Minusta ei ole kivaa vahvojenkaan kiusaaminen.
Ritari pitää itseään kaikkein vahvimpana, viisaimpana ja ainoana joka voi olla oikeassa.
Nuo ominaisuudet kerää kiusaajia.
13.09.2007 12:50
Sä itse viestissäsi yhdistit koneesi ja Eniron.
Enkä väittänyt vaan annoin vaihtoehdon mahdolliseksi syyksi.
Zombi ei ole minun termi (se muuten tulee helluntailaisiakin lähellä olevasta rituaalista).
http://fi.wikipedia.org/wiki/Zombi
Zombikoneita vaan sattuu olemaan miljoonia ja ilman että koneen omistaja tietää sitä että heidän koneellaan tehdään rikoksia.
Lapsipornokin levitetään zombikoneiden kautta.
Käyttöjärjestelmän päivityskin on tärkeämpää kuin virusohjelma.
Palomuuri on turha ilman oikeita asetuksia.
Myos selaimien ja tärkeimpien ohjelmien asetukset pitää olla oikein.
Varsinkin jos käytät explorer-selainta niin muut haitta-ohjelmat kuin virukset pitää estää kun ne sattuu usein olemaan pahempia kuin virukset ja niitä ei juurikaan normaaleilla virusohjelmilla voi estää ellei hommaa jotain lisäpakettia.
Tossapa siihen maailman paras ohjelma.
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/spywareblaster.htm
Suomi24 sisältää myös tietoturvaa käsittelevät palstat josta voit hakea neuvoa.
13.09.2007 12:44
1205 / 1222