Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
j.pellervoinen
profiilit
j.pellervoinen
j.pellervoinen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
274
Kommenttia
1718
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen nähnyt sellaisia nastasysteemejä, jotka ovat upotettu kenkiin.
Nehän ovat tosi vaaralliset esimerkiksi kovilla kivilaittioilla, eikö vaan?.
21.11.2008 21:29
Kiitos kysymästä.
Kyllä minä ihan oikeasti pyöräilin.
Ei siellä vielä kovin liukasta ollut. Piti vain katsoa ne jäiset paikat ja varoa niitä.
Eikä pyörä itseasiassa kovin helposti kaadu.
Vauhdikkaat kaarteet ja jarrutukset pitää vain ottaa järjellä.
Laitan muuten ne nastarenkaa kai huomenna.
21.11.2008 21:20
Pyöräilin tuosta ohi ja näin tutun valon vilkkuvan ja kurvasin takaisin.
Missä on SkillaN?
Ai tuolla.
Tässä Sinulle kukkia ja onnea uudelle pirtillesi.
Sinulla on pirtti heti täynnä ystäviä.
Saanko minäkin jäädä vähäksi aikaa juttelemaan?
21.11.2008 18:35
Monelle muullekin nettiselaimelle on käynyt alussa samoin. Innokkaat uteliaat tukkivat tehokkaatkin koneet noilla seurauksilla.
21.11.2008 17:54
On ehdotettu, että jokaisen blokiin tulisi sellainen punainen nappi, jota tökkäämällä voisi lähettää poliisille kantelun.
Meillehän tuo ei ole mitään uutta.
Meillä on seriffi ja punainen kämmen asiattomuuksia varten.
21.11.2008 17:48
Kysymyksessähän on mielipide-erot.
Tosiasiahan on, että Suomi tarvitsi apua, koska meiltä puuttui sotamateriaalia.
Tosiasia on myös, vaikka ei siitä kauheasti puhuta, että Saksa tarvitsi Suomea, koska Suomen rintama sitoi valtavasti Neuvostoliiton sotakapasiteettia.
Ero oli kai siinä, Suomen täytyi tapella ja Sakasa halusi tapella.
Neuvostoliitolla oli ihan yhtä kiire päästä eroon Suomen sodata, kuin Suomellakin, jotta sai joukot etelään. Siellähän länsijoukot olivat jo kovaa kyytiä leviämässa itään päin.
Lopunhan me kaikki tiedämme.
21.11.2008 11:14
Joo, minä vaan, että kun maijän kylän naiset sannoo, että siellä heijän puolellaan siellä uimahallin saunassa on niin sotkusta, eikä siellä näy siivoojia ollneskaa.
Meijän miestenpuolella sensijaan on naissiivoojia vaikka kuinka paljon ja meillä on ihan siistiä.
Pitäsköhän sinne naisten puolell laittaa miessiivojia, silloin varmaan niitä ainaskii näkyis sill ja kait mar ne jottain tekiskii siel naisten puolell aikasa kuluks.
Että semmotta asijaa minull tännään.
21.11.2008 09:54
No siitä siinä lehessä ei mainittu mittään, mutta täytyyhän niillä olla joku pesemässä selkiä.
Eihä kansanedustaja voi pestä tosen selekää, sehän olis aivan alentavvaa ja ne ku on siellä ihan sekasin eri puolueetki.
20.11.2008 22:07
Luin jostakin lehdestä, että eduskunnan naisilla on sellainen Naisverosto, joka kokoontuu Eduskunnan saunaan joka tiistai.
Siellä saunakamarissa ne sitten ryyppää hirmu kalliita viinejä viinoja ja syövät viimesen päälle hienoja ruokia ja sitten ne juoruaa ja arvostelee kaansanedustajamiehiä ja vähän toisiaankin ja lähtevät sitten jatkoille johonkin kalliiseen paikkaan.
Niin että sellaista on naiskansanedustajan työ parhaimmillaan.
Ei ne meitä muista.
Eikä ne kai itte maksa niitä ruokiaan ja viinojaankaan.
20.11.2008 17:46
Katsoin eilen tuon Presidenttifoorumin, jossa viisaat kertoivat näkemyksiään maidän vaikeista ajoistamme.
Minua otti päähän, kun joku väittää, että Suomi oli selvästi Saksan aseveli. Eikä siis taistellu omaa erillistä sotaansa.
Minun mielestäni tuollaiset nuoret tutkijat, joilla ei ole mitään kuvaa missä tilassa Suomi oli jatkosodan aikaan, pääsevät väittämään tuollaista.
20.11.2008 15:24
Kahvitteluun kuuluu myös oleellisena osana serveeraus.
Sokeripihdit olivat minun nuoruudessani oleellinen osa serveerausta.
Kaikille niiden käyttö ei kuitenkaan ollut itsestään selvyys.
Isäni kertoma ilmeisesti tosi tarina.
"30-luvulla meillä oli kylän ainoa puhelin.
Ihmiset tulivat sillä hoitamaan asioitaan.
Puhelu tilattiin ja sen tuleminen saattoi kestää kauankin.
Joskus tarjottiin vieraalle kahviakin.
Kerran eräs emäntä istui kahvipöydässä otti sokerikosta sokeripihdit. Pyöritteli niitä pihtejä kädessään, otti sitten sokeripalan sormillaan sokerikosta ja laittoi palaan pihteihin ja sitten palan suuhunsa niillä pihdeillä ja palautti pihdit takaisin siihen sokerikkoon."
Sokeripihtejä näkyy nykyisin aika harvoin kahvikattauksissa. Ainakin minusta. Se voi johtua siitäkin, että en huomaa, kun en itse käytä sokeria tai sitten en kulje oikeissa piireissä.
20.11.2008 11:02
Olikohan plörö rommitotin korvike?
Rommitoti oli herrojen herkku ja tuontitavaraa. Se rommi meinaan. Ei siihen tavallisella kansalla ollut varaa, joten piti keksiä oma herkku.
Vai meniköhän se toisin päin?
20.11.2008 10:23
Me kaikkihan sen tiedämme, että tuo kunnia Euroopan parhaasta valtionvarainministeristä kuuluu
Suomen lähiaikojen ministereille ja sitten tietysti Jyrkille, jolle lankesi kunnia ottaa vastaan tuo titteli.
Jyrkin fiksuus tuli esiin, kun hän malttoi jakaa kunnian edeltäjiensä kanssa, koska hänen ansiotaan ei tämä nykyinen varallisuus vielä ole.
19.11.2008 09:28
Ei se ainakaan minun kulutukseen vaikuta.
Saattaa se kuitenkin nostaa Viron laivojen kannattavuutta.
Nuo veroasiat vaan taitavat olla tosi vaikeita päätellen siitä, millaisia ongelmia Vanhasen hallituksillakin niiden kanssa on ollut.
19.11.2008 09:15
Ei ole meilläkään enää se mikä ostettiin.
Tuli tilalle joku vaihtokappale, kun alkuperäistä ei voinut enää korjata.
Tää vaihtokappalekin on ollut kaksi kertaa korjattavana.
Sitten meni vielä se kapulakin vaihtoon.
Ja edelleen vain oikkuttelee.
Arvaa, ostanko saman merkkistä, kun tuohon kyllästyn lopullisesti?
18.11.2008 23:55
Mikä on maitopääläri?
18.11.2008 22:15
60-luvulla maitoa saatiin muovipussista, eikä lehmän utareesta.
Muovipusseille koetettiin keksiä käyttöä ja löytyihän sitä.
Leikeltiin matonkuteeksi ja muuksi sellaiseksi.
Minäkin olin talkoissa mukana leikkaamassa.
18.11.2008 19:54
Saneeraus olitodella muotia.
Jotkut firmat eivät sitten enää nousseet, koska ei ollut osaavaa henkilökuntaa, jota olisi tarvittu.
18.11.2008 11:27
Sama tuli mieleen.
Täytyy olla kansanmies, jos meinaa pressaksi.
Ainakin ennen vaaleja.
18.11.2008 11:24
Kun olin kauan aikaa sitten töissä yhdessä amerikkalaisessa firmassa, ihmettelimme joskus miksi pitää saada niin suuri peruskate tuotteille?
Meitä valistettiin: "ameriikkalaisten eläkeläisomistajienkin pitää saada eläkkeensä".
90-luvun lamasta muistan, kuinka jotkut jopa meidän ikäiset eläkeläiset menivät uudelleen koulutukseen, jotta olisivat päässeet takaisin työelämään, osakekurssien romahdettua ja eläkeansioiden sitä myöten myös.
18.11.2008 09:11
47 / 86