PURNAUSPALSTA

monica

avasin tällaisen ketjun ajatuksella että, kun sinulla tulee tarvetta purnata jostain niin, kiiruusti tänne purnauspalstalle kertomaan mikä harmittaa, kiukuttaa, mikä on hyvä asia ym.

Toiset voi sitten osallistua,neuvomalla tai lohduttamalla tai miten vain.

Näin voisi varsinainen ketju pysyä aloittajan aiheessa paremmin.

Minä voisin malliksi purnata siitä kun, rekattuja tai vakinikillä kirjoittajia on niin kovin vähän, kirjoittajat on siirtyneet nimettömiin lauseenpätkiin.

Aiheeni on loppuunkulunut, mutta tärkeä!

Olkaatte hyvät.

65

3282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunei

voi luottaa mihinkään kaikki rehellisenkin näköinen on huijausta nyt hyvä on huomenna mustempaakin mustaa pahaa
      ja edellinen vielä päinvastoin.

• kyllä palsta on tarpeellinen DDDD

• ynnämuu*
        monica kirjoitti:

kyllä palsta on tarpeellinen DDDD

tämmösii tyhmii ketjui.

• on huomenna
        ynnämuu* kirjoitti:

tämmösii tyhmii ketjui.

suurinta viisautta
        vert poliitikot

• ynnämuuta*

työnnä jääpuikko ahteriisi.se helpoytta.

• sinä olet työntänyt jo kun tiedät.

• sinäkin
        monica kirjoitti:

sinä olet työntänyt jo kun tiedät.

ja sitten kertoisit autoikko se.Osaisivat sitten muutkin.

• olin ulkona
        sinäkin kirjoitti:

ja sitten kertoisit autoikko se.Osaisivat sitten muutkin.

tulin vasta nyt,
        ei kevät niin pitkälläet jääpuikota olisi, muuten hyvin jäsennelty, ihailtavaa.

• ole hyvä
        olin ulkona kirjoitti:

tulin vasta nyt,
        ei kevät niin pitkälläet jääpuikota olisi, muuten hyvin jäsennelty, ihailtavaa.

jäätä saa apteekista tähän aikaan vuodesta .

• antesku
        ole hyvä kirjoitti:

jäätä saa apteekista tähän aikaan vuodesta .

on ssuhahtavaa huomisseen assti tämä sselosstussh
        ossaprteesshi on krojaukssessa.

SSemmonen teräskoukku katkesshi niisstä rankaroteessista lavuaarissha löyty en onneksshi nielly sshitä kokkua.

• lauseenpätkissä

sekö ettet voi hyökätä jonkun nimetyn henkilön kimppuun? Miksei murreketjusi enää toimi, ennen pysyit siellä ja haukuit yleensä vain sinne eksyneet sinulle epämieluisat tyypit?

• olet täydellinen esimerkki millainen ei saa olla lauseenpätkän takana, katsot oikeudeksesi solvata nikitönnä.kaikista asioista ja yhtäaikaa.Rekattu nikki on ja seisoo kirjoituksiensa takana. Mutta sinä soitat suutasi minkä pätkän taka milloinkin.

• suolle
        monica kirjoitti:

olet täydellinen esimerkki millainen ei saa olla lauseenpätkän takana, katsot oikeudeksesi solvata nikitönnä.kaikista asioista ja yhtäaikaa.Rekattu nikki on ja seisoo kirjoituksiensa takana. Mutta sinä soitat suutasi minkä pätkän taka milloinkin.

mikä sinä olet täällä ketään arvostelemaan.Kukin kirjoittaa miten parhhaksi näkee. hus hus takaisin koloosi siitä. Käy joku kirje kurssi ja opettele ensin kirjoittamaan. Kuka tommosesta söhellyksestä selvää ottaa.
        Lauseen jäsentely päin persettä.

• suolle kirjoitti:

mikä sinä olet täällä ketään arvostelemaan.Kukin kirjoittaa miten parhhaksi näkee. hus hus takaisin koloosi siitä. Käy joku kirje kurssi ja opettele ensin kirjoittamaan. Kuka tommosesta söhellyksestä selvää ottaa.
        Lauseen jäsentely päin persettä.

tuliko paha mieli.

• täälä
        monica kirjoitti:

tuliko paha mieli.

pitänyt, Purnata. Mitä sitten siinä ruikutat. Ota se jääpuikko, aläkä räävi suutasi !

• tämä aloittaja
        täälä kirjoitti:

pitänyt, Purnata. Mitä sitten siinä ruikutat. Ota se jääpuikko, aläkä räävi suutasi !

sanoo: Jos SINULLA on tarve purnata, niin purnaa. Eihän hänellä ole mitään tarvetta, on rahaa kaukomailla viettää aikaa kun mielii ja älyäkin tuntuu olevan , varmaan kauneutta ja terveyttäkin.Ja suuri suosio palstalla.

• itselleen höpisemistä
        tämä aloittaja kirjoitti:

sanoo: Jos SINULLA on tarve purnata, niin purnaa. Eihän hänellä ole mitään tarvetta, on rahaa kaukomailla viettää aikaa kun mielii ja älyäkin tuntuu olevan , varmaan kauneutta ja terveyttäkin.Ja suuri suosio palstalla.

Usko jo. mikä vitsi on itse kysyä ja itse itselleen vastata. kysyn vaan. monenkin puolesta saisit kyllä matkustaa hornan tuuttiin ja pysyäkkin siellä pois täältä valehtemasta. Muka suosittu oletko alkanut jo tosiaankin höperöitä.
        Purnaamallahan aloit koko ketjun. lue aloituksesi huolella, vai etkö saa omasta söhellyksestä selvää.

• itselleen höpisemistä kirjoitti:

Usko jo. mikä vitsi on itse kysyä ja itse itselleen vastata. kysyn vaan. monenkin puolesta saisit kyllä matkustaa hornan tuuttiin ja pysyäkkin siellä pois täältä valehtemasta. Muka suosittu oletko alkanut jo tosiaankin höperöitä.
        Purnaamallahan aloit koko ketjun. lue aloituksesi huolella, vai etkö saa omasta söhellyksestä selvää.

terve, terve, ikuinen taistelija, mikä sinut nyt noin ärsytti. tarjoaisin sulle presidentti kahvit, mutta kun ilta täällä on liian pitkällä, että en voi.

• Laritsa M

Kun nimi on osa tekstiä, ei ole mahdollista tietää käykö vuoropuhelua yhden tai usean kirjoittajan kenssa.

• entäs nämä

moninikit , tiedätkö kenen kanssa juttelet ? Onhan noita paikkoja jonne on kirjautumispakko, jostain syystä ne vaan kuihtuvat pois. Eikä typeryydet kuulosta yhtään hienommilta vaikka ne tunnettu nikki sanoo.
        Täällä on niin moni nikillään kirjoittava saanut turpiinsa, ettei viitsi käyttää enää. Vilkaseppas 60 palstalle! Montako vakinikkiä löydät?

• Nimetön
        entäs nämä kirjoitti:

moninikit , tiedätkö kenen kanssa juttelet ? Onhan noita paikkoja jonne on kirjautumispakko, jostain syystä ne vaan kuihtuvat pois. Eikä typeryydet kuulosta yhtään hienommilta vaikka ne tunnettu nikki sanoo.
        Täällä on niin moni nikillään kirjoittava saanut turpiinsa, ettei viitsi käyttää enää. Vilkaseppas 60 palstalle! Montako vakinikkiä löydät?

Voit rekisteröityä vaikka kymmenellä nikillä, jos niin haluat. Eli kaikki vesittyy. Yhdessä ketjussa voi käyttää yhtä nikkiä tai sitten ei.

• tulenlieskat
        Nimetön kirjoitti:

Voit rekisteröityä vaikka kymmenellä nikillä, jos niin haluat. Eli kaikki vesittyy. Yhdessä ketjussa voi käyttää yhtä nikkiä tai sitten ei.

alkoi purnauspalsta. Se on mukavaa kun otetaan kantaa.
        Tuolle hintojen nousulle voi kyllä purnata, vaikka ei olekaan siitä hyötyä.
        Sähkön, ruuan, autolippujen hinnankorotuksiin on kyllä aihetta purnaukseen.

Niin ja voisin purnata myös kengistä. Kaupoissa saa juosta tukkapystyssä jotta löytäs jotain jalkaansa. Kaikki mokomat (siis sopivan näköiset) alkavat 36numerosta. 34 eikä 35 ei. Lasten hyllyssä olisi, vaan ovat kapeita. Lenkkareissa täytynee viihtyä vaikkei viihtyskään. Eipä tässä nyt muuta.

Kai sitä purnattavaa olis. Pitää kai purnata vain huumorimielellä niin ei tuu nenä ryppyyn. Täs iässä kun noi rypyt tuppaa jäämään naamalle.

• lenkkarit
        tulenlieskat kirjoitti:

Niin ja voisin purnata myös kengistä. Kaupoissa saa juosta tukkapystyssä jotta löytäs jotain jalkaansa. Kaikki mokomat (siis sopivan näköiset) alkavat 36numerosta. 34 eikä 35 ei. Lasten hyllyssä olisi, vaan ovat kapeita. Lenkkareissa täytynee viihtyä vaikkei viihtyskään. Eipä tässä nyt muuta.

Kai sitä purnattavaa olis. Pitää kai purnata vain huumorimielellä niin ei tuu nenä ryppyyn. Täs iässä kun noi rypyt tuppaa jäämään naamalle.

miehillä koko nro 47 eipä niitä löydy, nroa 46 on suurin melkein kaikissa, varpaat lutussa saa kävellä eipä, niitä niin paljon enää tarvitsekaan kun laiskottaa jo juokseminen.

• löytyy
        tulenlieskat kirjoitti:

Pieni-ja isokenkäiset netistä.
        Gooklaa vaikka isokenkäiset, sieltä löytyy.
        En laita linkkiä, poistavat kuitenkin.

• BMa

Olen käsittänyt että tämä palsta on tarkoitettu 70v ihmisille, siis aikuisille, teksteistä päätellen käyttäjäkunta on hurvattomia penskoja tai sitten sellaisia, jotka ovat tulleet rääväsuu lapsiksi uudelleen jos nyt ovat aikuisia oikeasti olleetkaan. ..että nuin!

• ynnämuu*

Ei ole tapanani kirjoittaa ja tökkiä tuolla tapaa, kun tässä ketjussa aiemmin käyttämälläni nimimerkillä on tehty.
        Minusta se ei ole huumoria, vaan törkeää solvaamista. Koetan, lähteekö tämä ynnämuu* merkillä.

• ynnämuu*
        ynnämuu* kirjoitti:

Ei ole tapanani kirjoittaa ja tökkiä tuolla tapaa, kun tässä ketjussa aiemmin käyttämälläni nimimerkillä on tehty.
        Minusta se ei ole huumoria, vaan törkeää solvaamista. Koetan, lähteekö tämä ynnämuu* merkillä.

Sain edellisen lähtemään. Nyt purnaan:
        Eikö ole konstia, jolla estetään toisen käyttämällä nimimerkillä härski kirjoittaminen. En ole tätä ennen tähän joutunut, mutta olen huomannut muidenkin joutuneen samaan kohteluun.
        Homma on vielä jotenkin järjestelmällistä; ensin heitetään täällä (monicalle) minun nimissäni, sitten tullaan toiselle palstalle muka haukkumaan siitä herjasta.(Kavipirttiin) Takaa kyllä löytyy sama naama, vaikka yrittää harhauttaa.

• eläpäs
        ynnämuu* kirjoitti:

Eikö ole konstia, jolla estetään toisen käyttämällä nimimerkillä härski kirjoittaminen. En ole tätä ennen tähän joutunut, mutta olen huomannut muidenkin joutuneen samaan kohteluun.
        Homma on vielä jotenkin järjestelmällistä; ensin heitetään täällä (monicalle) minun nimissäni, sitten tullaan toiselle palstalle muka haukkumaan siitä herjasta.(Kavipirttiin) Takaa kyllä löytyy sama naama, vaikka yrittää harhauttaa.

osoittele jos et ole varma tiedoistasi. Kaikkeahan sitä ihminen humalapäissään tekee eikä sitten ole muistavinaa selvinpäin. Eläpäs yritä.

• se on

tämäkin.

• ynnämuu* kirjoitti:

että käytetään jo toisen käyttämää nimimerkkiä, mutta sen saman on joutuneet monet kokemaan. Minultakin on otettu nimimerkki toisen käyttöön sanoisinko 3-4 kertaa.

Rekisteröimällä voi vähän vaikuttaa nimimerkiinsä.
        Nyt olet valppaana ja tarkkana ihmisenä hoitanut homman,oikoilit kirjoitukset ja rekisteröit nimim. Hyvä niin.

Käytä nyt vain ja ainoastaan rekattua nimim, siitä sinut tuntee. Se oli asiallinen purnaus.

Minäkin purnaan tähän loppuun vähän, kun näyttää siltä että yhteys sinne suomeen taitaa katketa, pätkii, pätkii ja pätkii.yleensä sitten yhteys katkee kokonaan.Mutta jospa nyt yhteys kestää, toivotaan.

• purnaan

että on muuan ketju, joka elää toisten ketjujen moittimisella, ja väärillä nimillä kirjoittelulla.
      Asiahan sekin on# mutta ei sellaistakaan jaksa lukea.
      Aurinko kuitenkin paistaa, hetken pienen.

• <( ¤.¤ )>

Tulin vaan kertomaan ettei ole mitään purnattavaa....päin vastoin, elämä on oikein elämän makuista, rakkautta ropisee ja aurinkokin paistoi iltapäivän.
        Rahaa on tilillä ja uusi eläke varmaan matkalla pankkiin, että repikääpä siitä !!

• meillä kaikilla on
        <( ¤.¤ )> kirjoitti:

Tulin vaan kertomaan ettei ole mitään purnattavaa....päin vastoin, elämä on oikein elämän makuista, rakkautta ropisee ja aurinkokin paistoi iltapäivän.
        Rahaa on tilillä ja uusi eläke varmaan matkalla pankkiin, että repikääpä siitä !!

mutta tämähän on purnauspalsta eikä revittely ...

Onnea nyt kuitenkin jatkossakin kaiken hyvän lisäksi.

• jos kerran sellainen ketju on! minä en nyt tiedä mitä tarkoitat, kun en itse lue kaikkija ketjuja.

Katsos minä olen senverran laiska lukemaan, etten viitsi oikein kenenkään vilkasta mielikuvitusta lukea.

Niin siinä käy sitten sellainen tapaus että, on saattanut jäädä lukematta sinun mainitsemasi asia myöskin.

Mutta jos näin on, kuten kerroit, on se halpamaista kirjoittelua.

• ei purnata.

Katsoin 45 min. ohjelmaa, jossa venäläiset ovat taas vallanneet Suomea Saarijärveltä kymmenien hehtaarien maakaupoilla.

Lomaosakekohteen järvenrannalta ja 50 ha metsää.

Itä-Suomesta ja Lapista tullaan pikkuhiljaa sisä-Suomeen.
      Lomakohteessa on tulossa mahtavat rakennushommat, kuulemma. Ostaja, joku "Öky" Dennis ei ollut tavoitettavissa, kun yritettiin saada puhelimeen.

En pysynyt kärryillä, mihin kaikkeen hänellä oli kytköksiä. Mutta loppujen lopuksi Putiiniin ainakin.

Ellivuorenkin kuulemma venäläiset omistavat. Remonttihommat on pitänyt aloittaa jo aikoja sitten, mutta ei ole remonttimiehiä näkynyt.

Ja minun kun pitäisi sinne mennä viettämään oikein Joulua!

• koko Suomen,

mitäs me sitten tehdään?

• Atolfia
        koko Suomen, kirjoitti:

mitäs me sitten tehdään?

kuten venäläiset tekevät suomalaisille yrittäjille. Kun venäläinen yrittäjä on hoitanut hommat toimivaan kuntoon, niin sanotaan, että nyt ei enää viisumeja anneta ja otamme pakolla omaan halttuumme kaikki maat ja mannut. Niinhän se tuo veli venäläinenkin tekee. Pitäisihän meidän ottaa oppia siitä, miten toimia.

Eihän suomalaiset uskalla juuri enää investoida Venäjälle, vaikka Putin sellaista vaatiikin vastalahjaksi puutulleista, joista ei meille mitään hyötyä ole.

• koko Suomen, kirjoitti:

mitäs me sitten tehdään?

niin paljoa ole, että ne suomen pystyy ostamaan, eikös ne juuri tänne änkeekin. kyllä suomineito pyydystetään muilla keinoin.

Mutta sanokaas miten ne uusrikkaat on venäjälle syntyneet. millä ne on yhtäkkiä rikastuneet.

• ullapulla*
        koko Suomen, kirjoitti:

mitäs me sitten tehdään?

kun katsoin myös sen Venäläisten "valloituksen"
        Suomeen . Niinhän se Saksakin yritti maailman valloitusta ,mutta ei onnistunut asein. Nyt sitten yrittää EU,n kanssa!
        Kohta asevarustukset onkin Suomessa ,tai Venäläinen Asetehdas ,on hyvää työväkeäkin halvalla ,ja hyvin koulutettuakin.
        Olen purnannut koko "palavalla halullani"
        Nyt meen ulos Jerryn kanssa että verenpaine tasaantuu:=) se oli VITSI! (se verenpaine,meinaan)

• monica kirjoitti:

niin paljoa ole, että ne suomen pystyy ostamaan, eikös ne juuri tänne änkeekin. kyllä suomineito pyydystetään muilla keinoin.

Mutta sanokaas miten ne uusrikkaat on venäjälle syntyneet. millä ne on yhtäkkiä rikastuneet.

muistaakseni olen lukenu jostain näistä uusrikkaista, että niitä alkoi ilmestymään siihen aikaan kun neuvostoliitto hajosi, ja valtion omaisuutta katosi.
        Tuli se nyt sanottuakin,liekö sitten totta.

• tulenlieskat**
        ullapulla* kirjoitti:

kun katsoin myös sen Venäläisten "valloituksen"
        Suomeen . Niinhän se Saksakin yritti maailman valloitusta ,mutta ei onnistunut asein. Nyt sitten yrittää EU,n kanssa!
        Kohta asevarustukset onkin Suomessa ,tai Venäläinen Asetehdas ,on hyvää työväkeäkin halvalla ,ja hyvin koulutettuakin.
        Olen purnannut koko "palavalla halullani"
        Nyt meen ulos Jerryn kanssa että verenpaine tasaantuu:=) se oli VITSI! (se verenpaine,meinaan)

Olen ajatellut. Sodassa Suomi piti pintansa. Nykyään voidaan omamaa vallata puhumalla. Sodalla ei siihen pystytty. Työttömiä tehdään tekemällä. Monet ovat kunnan ja valtion rahalla tehtaansa pystyttäneet. Ja kun saavat kannatamaan muutetaan halpamaihin tuotanto.
        Kaikki velkaraha pitäis maksaa heti takaisin .
        Ehkä enemmän harkittaisiin muualle muuttoa.

Suomesta tulee kohta vain jonkun alusmaa, jossa on vain vähävaraisia työttömiä ja eläkeläisiä.
        kaikki kynnelle kykenevät ovat häipyneet maailman tuuliin. Huhhuh. Tälläiseltä näyttää maailma.
        Vielä puhutaan ostovoiman lisäämisestä, mitenkähän se onnistuu jos ei ole rahaa? Suomessa on monta ihmeellistä asiaa...

• tulenlieskat**
        tulenlieskat** kirjoitti:

Olen ajatellut. Sodassa Suomi piti pintansa. Nykyään voidaan omamaa vallata puhumalla. Sodalla ei siihen pystytty. Työttömiä tehdään tekemällä. Monet ovat kunnan ja valtion rahalla tehtaansa pystyttäneet. Ja kun saavat kannatamaan muutetaan halpamaihin tuotanto.

Suomesta tulee kohta vain jonkun alusmaa, jossa on vain vähävaraisia työttömiä ja eläkeläisiä.
        kaikki kynnelle kykenevät ovat häipyneet maailman tuuliin. Huhhuh. Tälläiseltä näyttää maailma.
        Vielä puhutaan ostovoiman lisäämisestä, mitenkähän se onnistuu jos ei ole rahaa? Suomessa on monta ihmeellistä asiaa...

Taas sijoitellaan eläkeläisten rahoja, muka voittoja toivoen. Niin on tehty ennenkin ja katosivat sen siliän tien. Tällä haavaa maailman rahavarat ovat muutenkin hajoamassa joidenkin harvojen käsiin. Kun sijoitukset häviävät jonnekkin, kuka korvaa menetyksen. Eläkeläiset itse ja kansalaiset. Niin se vain taitaa olla.

• Atolfia
        monica kirjoitti:

muistaakseni olen lukenu jostain näistä uusrikkaista, että niitä alkoi ilmestymään siihen aikaan kun neuvostoliitto hajosi, ja valtion omaisuutta katosi.
        Tuli se nyt sanottuakin,liekö sitten totta.

Venäjällä on nykyään vallassa miljonäärejä, jotka nimenomaan valtion omaisuuksilla rikastuivat. Putin pisti yhden vankilaan, joka myös oli rikastunut nimenomaan silloin, kun Neuvostoliittoa pistettiin tasaiseksi tai n.s. kansan omaisuutta.

Tämä vankilassa oleva entinen rikas uhmasi Putinin valtaa aikomalla ryhtyä Putinin kilpailijaksi vaaleissa. Niinpä sitten keksittiin kaikenlaista tämän pään menoksi ja saatiin lukkojen taakse.

Tänään kuulin radiossa, että Venäjän armeijan upseereita on tuomittu kaikenlaisista rötöksistä.
        Jopa 500 upseeria. Siellä rehoittaa korruptio ja kaikki varastaa senkun kerkiää valtion omaisuutta.

Taisin poiketa aiheesta todella sivuun. Purnatahan tässä piti. Voihan tuota purnauksena pitää, ettei tuollainen valtio pysty pitämään kansalaisiaan kurissa.

• sitten rahojen kanssa
        tulenlieskat** kirjoitti:

veroparatiisiin ja unohdetaan koyhä, kurja kotomaa.

Mikael Liliukset ja & kaikki rahoineen palmujen katveeseen
        nauttimaan elämän ylellisyydestä.

Mönkäreitä on ollut ministereinä ja presidentteinä liian pitkään, 30 vuotta kohta.

• Katsoin eilen tuon Presidenttifoorumin, jossa viisaat kertoivat näkemyksiään maidän vaikeista ajoistamme.
      Minua otti päähän, kun joku väittää, että Suomi oli selvästi Saksan aseveli. Eikä siis taistellu omaa erillistä sotaansa.
      Minun mielestäni tuollaiset nuoret tutkijat, joilla ei ole mitään kuvaa missä tilassa Suomi oli jatkosodan aikaan, pääsevät väittämään tuollaista.

• Olaviis

minäkin mutta toisaalta kannatan rehellistä sanomista siitä ettei olisi pärjätty ilman Saksalaisten aseita, panssarinyrkkejä ja lentotukea niissä ratkaisuvaiheissa.

Oltiin Saksan varassa melko paljon kun ei muualta apua saatu.
        Mutta täysi kunnioitus niille päättäjille jotka niissä oloissa selvisivät niinkin.

Minkälaisen kuvan niistä avun määristä ja suhteista saa kukakin se on eri seikka.

• Skillan**
        Olaviis kirjoitti:

minäkin mutta toisaalta kannatan rehellistä sanomista siitä ettei olisi pärjätty ilman Saksalaisten aseita, panssarinyrkkejä ja lentotukea niissä ratkaisuvaiheissa.

Mutta täysi kunnioitus niille päättäjille jotka niissä oloissa selvisivät niinkin.

Minkälaisen kuvan niistä avun määristä ja suhteista saa kukakin se on eri seikka.

minukin purnata ja olen todella äkäinenkin, siksikö suomi itsenäiseksi taisteltiin, että nyt myydään koko maa venäläisille?

Raharikkaat ostavat ja täyttävät koko Suomen.
        Vähän enemmän arvoa maamme ja meidän itsenäisenä olemisen puolesta taistelleille.
        Rahan arvo on mittaamaton , mutta myös oma maa on arvokas.
        Meille ja tuleville polville kuuluu maa nimeltä Suomi.

• Katicat2

Vaikka olin lapsi, niin jäi kuitenkin sellainen olo että kyllä saksalaisia ihailtiinkin. Onhan monella suomalaisella saksalainen isä sodan muistona. Radiossa soitettiin saksalaista musiikkia, Lili Marleen ym. Naisten muodissa se näkyi myös.

Mielenkiintoista oli seurata presidenttifoorumin puheenvuoroja. Tieto on suodattunut aina poliittisten tarkoitusperien kautta, mutta ehkä ajan kuluessa voidaan saada monipuolisempi kuva tapahatumista ja tarkoitusperistä. Onhan vielä elossa sen ajan vaikuttajia ja tavallisia ihmisiä, joilta suullista tietoa olisi saatavissa. Joten kiirettä on pidettävä, että saadaan kaikki tieto tallennettua.

• Katicat2 kirjoitti:

Vaikka olin lapsi, niin jäi kuitenkin sellainen olo että kyllä saksalaisia ihailtiinkin. Onhan monella suomalaisella saksalainen isä sodan muistona. Radiossa soitettiin saksalaista musiikkia, Lili Marleen ym. Naisten muodissa se näkyi myös.

Mielenkiintoista oli seurata presidenttifoorumin puheenvuoroja. Tieto on suodattunut aina poliittisten tarkoitusperien kautta, mutta ehkä ajan kuluessa voidaan saada monipuolisempi kuva tapahatumista ja tarkoitusperistä. Onhan vielä elossa sen ajan vaikuttajia ja tavallisia ihmisiä, joilta suullista tietoa olisi saatavissa. Joten kiirettä on pidettävä, että saadaan kaikki tieto tallennettua.

ja jotkut kahkot ihailee sitä viäläkin.
        Täytyy vaan olla varovainen ketä tässä kulloinkin ihailee. Kansaa on ohjailtu puhujan pöntöstä kauttaikain.
        Ja aina jälkeenpäin sitä on hyvä huomata , en nyt viitti sanoo,vai sanonko (sitten kun on paskat housussa ) huomaa vasta.

Sama se on uskonnoissakin ,hurmioon saadaan helposti ,siittähän on vaikka kuinka todisteita ,historiassa ja nykyaikanakin.

• Olaviis kirjoitti:

juurta jaksain kaiken todenperäisyyden, olisi hyvä tietää, nyt vain kuulee puhuttavan sitä ja tätä. Mutta kyllä suomi apua tarvitsi ja saikin, joka oli hyvä asia.
        Elokuvat sodasta ei anna täyttä kuvaa, niistä sivuilmiöistä.
        Tämä sukupolvi haluaisi mielellään tietää, kun on (tavallaan) sodassa mukana olleet.
        Ehkä meidän lapset ja lapsenlapset ei jaksa olla niin kiinnostuneita menneistä.

• monica kirjoitti:

juurta jaksain kaiken todenperäisyyden, olisi hyvä tietää, nyt vain kuulee puhuttavan sitä ja tätä. Mutta kyllä suomi apua tarvitsi ja saikin, joka oli hyvä asia.
        Elokuvat sodasta ei anna täyttä kuvaa, niistä sivuilmiöistä.
        Tämä sukupolvi haluaisi mielellään tietää, kun on (tavallaan) sodassa mukana olleet.
        Ehkä meidän lapset ja lapsenlapset ei jaksa olla niin kiinnostuneita menneistä.

Kysymyksessähän on mielipide-erot.
        Tosiasiahan on, että Suomi tarvitsi apua, koska meiltä puuttui sotamateriaalia.

Tosiasia on myös, vaikka ei siitä kauheasti puhuta, että Saksa tarvitsi Suomea, koska Suomen rintama sitoi valtavasti Neuvostoliiton sotakapasiteettia.

Ero oli kai siinä, Suomen täytyi tapella ja Sakasa halusi tapella.

Neuvostoliitolla oli ihan yhtä kiire päästä eroon Suomen sodata, kuin Suomellakin, jotta sai joukot etelään. Siellähän länsijoukot olivat jo kovaa kyytiä leviämässa itään päin.
        Lopunhan me kaikki tiedämme.

• Jopel kirjoitti:

Kysymyksessähän on mielipide-erot.
        Tosiasiahan on, että Suomi tarvitsi apua, koska meiltä puuttui sotamateriaalia.

Tosiasia on myös, vaikka ei siitä kauheasti puhuta, että Saksa tarvitsi Suomea, koska Suomen rintama sitoi valtavasti Neuvostoliiton sotakapasiteettia.

Ero oli kai siinä, Suomen täytyi tapella ja Sakasa halusi tapella.

Neuvostoliitolla oli ihan yhtä kiire päästä eroon Suomen sodata, kuin Suomellakin, jotta sai joukot etelään. Siellähän länsijoukot olivat jo kovaa kyytiä leviämässa itään päin.
        Lopunhan me kaikki tiedämme.

Hyvin tiedät asiat josta puhut,,,,, mutta sota-ajan muihin mielipiteisiin, on vaan ihme että sodan keskelläkin tunneasiat velloo pinnalla, tunnetila on kai ihmisen suurimpia asioita joka koettele jo järjenkin kestävyyttä. On vihan sekä rakkauden tunteita molemmat hyvin voimakkaat.

Miksi minä siirryin tällaiseen asiaan, no siksi kun sodan aikana molemmat tunteet velloivat hyvin voimakkaina. Viha oli vastapuolta kohtaan,,,sen ymmärtää,,, ja rakkautta oli vierasmaalaisia kohtaan.

Vihasta jäi velat maksettavaksi ja rakkaudesta jäi yksinhuoltajia.

• Olaviis
        Skillan** kirjoitti:

minukin purnata ja olen todella äkäinenkin, siksikö suomi itsenäiseksi taisteltiin, että nyt myydään koko maa venäläisille?

Raharikkaat ostavat ja täyttävät koko Suomen.
        Vähän enemmän arvoa maamme ja meidän itsenäisenä olemisen puolesta taistelleille.
        Rahan arvo on mittaamaton , mutta myös oma maa on arvokas.
        Meille ja tuleville polville kuuluu maa nimeltä Suomi.

päätellen siitä kun naimattomia tätejä ja muita sukulaisia on kuollut, on ollut pidettävä perunkirjoitus, vaikka perittävää ei ole lainkaan jaettavaksi.
        Tätä menoa ei minultakaan jää mitään jaettavaa.

Nekin rahat menevät mitä venäläisiltä saadaan johonkin veroparatiiseihin, tänne tuskin sijoittavat mitään.

• Katicat2 kirjoitti:

Sodan aikana olimme sotatilassa myös Englannin kanssa. Niinpä meillä ei saanut eikä voinut esittää "vihollismaan" musiikkia eikä elokuvia.
        Myös amerikkalaiset elokuvat oli kielletty.
        Siitä syystä saksalainen viihde oli niin ylivoimaisessa asemassa

Suomalaiset elokuvat elivät kulta-aikaansa. Huoliinsa helpotusta janoava kansa tarvitsi kevyitä elokuvia ja Malmsténia.
        Muistamme ne ihanat Kulkurin valssit ja Rosvo-Roopet. Kerran luin artikkelin, jossa kerrottiin, kuinka sota-aikana filmattiin ehkä juuri Kulkurin valssin isoja pitoja herkkuruokineen. Lähikuvissa näytettiin paisteja ja muita ihanuuksia, mutta artikkeli kertoi, että ne palautettiin lähtöpaikkaansa filmauksen jälkeen, koska korttiannoksilla elettiin, eikä filmistudioilla ollut mitään erityisoikeuksia ruokiin.
        Filmissä kansa istui ruokapöydissä, joihin vasta tarjoilua kannettiin, mutta itse ruokailu ohitettiin.

Lapsi minäkin olin, mutta minulla oli lähituntumassa kotiapulainen, joka keräsi laulujen sanat, katsoi kaikki elokuvat ja oli kirjeenvaihdossa "sinne jonnekin" monen pojan kanssa yhtä aikaa.
        Tanssit oli kielletty monen vuoden ajan, ja olin minäkin tulisessa jännityksessä, kun joskus tiesin apulaisemme karanneen latotansseihin, joita kuitenkin jossakin salaa järjestettiin.

• Olaviis kirjoitti:

Lopultakin voidaan antaa tunnustus saksalaisten avulle. Näinhän ei vuosikymmeniin saanut tehdä Neuvostoliiton takia.

Asia on juuri niinkuin sanot, tuskin kommunistitkaan muuta sanovat.

Jossain sotamuistelossa kerrottiin, kuinka saksalaiset pommituslaivueet jatkuvana virtana lensivät pommilasteinen tuhoamaan hyökkääviä panssarivaunukolonneja. Läpi olisivat tulleet, eikä Suomi olisi Nykysuomi.

Risto Rytin henkilökohtainen rohkeuskin on nostettava, on nostetukin, suureen arvoon.

Sotasyyyllisyysoikeudenkäyntikin oli suurta ilveilyä. Väinö Yanner puolusti tekemisiään sanomalla, ettei osannut kuin yhden sanan venäjää, njet.

• Olaviis

niista nikatuksista, kun joskus nikattu ja liputettu ei toimi mutta väliaikainen nimi tai lausepätkä toimii.

puskisskeksi kuitenkin nimitellään, vaihtoehdot on valinnanvapauden nimissä hyvä olla olemassa.

• että rekattuna ei aina toimi,,,,sehän on selvä, rekatun nikin on kirjoitettava siistimmin, ja silloin rekkaamaton toimii kun voi häiriköintiin asti huudella, vaikka rivouksia, saa toiset mukaan ilveilemään.

Valinnan vapaus kuuluu silloin kun on kaksi saman arvoista asiaa, mutta nyt onkin kysymyksessä pahasti häiriköivät puskajussit tai mimmit, jotka salakavalasti ilmestyy lauseenpätkän taakse irvistelemään, ja ovatkin palstahäiriköistä pahimpia.

• Olaviis
        monica kirjoitti:

että rekattuna ei aina toimi,,,,sehän on selvä, rekatun nikin on kirjoitettava siistimmin, ja silloin rekkaamaton toimii kun voi häiriköintiin asti huudella, vaikka rivouksia, saa toiset mukaan ilveilemään.

Valinnan vapaus kuuluu silloin kun on kaksi saman arvoista asiaa, mutta nyt onkin kysymyksessä pahasti häiriköivät puskajussit tai mimmit, jotka salakavalasti ilmestyy lauseenpätkän taakse irvistelemään, ja ovatkin palstahäiriköistä pahimpia.

niitä häiriköitä en tarkoittanut ei tulisi mieleenikään vapautta sillätavoin väärinkäyttää.
        He nimeen omaan pilaavat sen vapauden, kuten työmieskin pilaa vapauden työmaalla itse.

• uutpijk

Minä haluan purnata linja-autoista.Miten rollaattorilla pääsee pitkänmatkan linja-autoihin?Olen suorastaan kyllästynyt mm.Tampere-Hki ja Turku-Hki välillä kulkevien linja-autojen korkeisiin ja jyrkkiin portaisiin.Sanon suoraan,että minä en pääse niihin autoihin muuta kuin kahden ihmisen avustamana.Kaupungilla liikkuvat paikallislinjojen autoihin kyllä pääsen helpostikin,-niihin,jotka ovat matalia ja ilman korkeitä portaita.Oli rollaattoria tai ei niin korkeat ovat portaat niissä.

• että nykyään on jos jommostakin apuvälinettä jotka pitäis ottaa huomioon, ehkä noissa uusissa autoissa ne onkin huomioitu.

Linja-autoissa on kyllä askelmat aika korkealla, mutta onkohan syy se että, pitää olla maavara riittävä, senvuoksi monen vanhemman ihmisen on vaikea kiivetä niitä rappuja autoon.

Rollaattori on varmasti melko mahdoton saada autoon, vaikka se toisilla on välttämätön kulkuväline.

Joskus olen nähnyt sellaiset taitettavat raput linja-autossa, taitetaan niinkuin kasaan, sekin jo helpottais huomattavasti, ja mielestäni erittäin hyvä keksintö.

• Jatta

Täällä omassa kaupungissani, ainakin paikallisliikenne busseissa, toiset matkustajat ovat valmiina auttamaan rollaattorin tai lastenvaunut autoon sisään.

Keljettajatkin niin tekevät, mutta monet ehtivät jo, ettei kuljettajan tarvitse ratin takaa nousta.
        Sieltä takaosasta on helppo nousta auttamaan.
        Itse teen sen aina, jos kohdalle sattuu.

• ja todellisuudesta

Lakituvassahan ihmisen pitäisi olla syytön kunnes todistetaan syylliseksi. Tämä on siis oikeusistunnossa.

Todellisessa maailmassa emme voi elää tällä oletuksella. Meidän pitää vahtia, ottaa huomioon realiteetit ja valmistautua ylläpitämään järjestelmiä, millä ihmisiä vahditaan.

Olisimme tyhmiä, jos kuvittelisimme, että oven voi jättää lukitsematta, pimeällä voi kulkea missä vaan, asematunnelissa ei ole mitään vaaraa eikä siellä kukaan hauku ohikulkijoita. Mikä tämäkin on seikka, joka aiheuttaa stereotypiointia, mutta - varsin usein aiheellisesti.

Kipeistä asioista pitää puhua niitten, jotka osaavat sen hienosti tehdä ja kauniisti sanoa. Ettei ihmisille tule vihaa pintaan ja etteivät ala tekemään rikoksia.

• kirjoitukseen, mutta ei sen väliä olekkaan.

Niin on, laki sanoo just niin, syytön kunnes syylliseksi tomitaan.

Niin, olemmekohan niin epärehellisiä ja konnia että pitää valvoa ja monella tavalla. Toisaalta mitä se haittaa jos valvotaan, jos ihminen on rehellinen kansalainen.
        Minusta se valvominen on tehty rikollisia varten.

Minusta runtuu että vaikka kuinka hienosti puhuu määrätyn luonteen omaaville, niin rikoksia tehdään ja aina tuntuuu olevan raaimmasta päästä.

Hyvän asian otit esille!

• olekaan ...
        monica kirjoitti:

kirjoitukseen, mutta ei sen väliä olekkaan.

Niin on, laki sanoo just niin, syytön kunnes syylliseksi tomitaan.

Niin, olemmekohan niin epärehellisiä ja konnia että pitää valvoa ja monella tavalla. Toisaalta mitä se haittaa jos valvotaan, jos ihminen on rehellinen kansalainen.
        Minusta se valvominen on tehty rikollisia varten.

Minusta runtuu että vaikka kuinka hienosti puhuu määrätyn luonteen omaaville, niin rikoksia tehdään ja aina tuntuuu olevan raaimmasta päästä.

Hyvän asian otit esille!

Minun ajatukset olivat ihan muualla siinä vaiheessa, kun kirjoitin sitä. Pahoittelen.

Tarkoitin sitä, että perussuomalaisia poliitikkoja syytetään muukalaisvihasta. Ja aika hirveitä kirjoituksia on kuulemma näkynytkin netissä.

Kuitenkin tosiasia on, että maahanmuuttaneita muukalaisia pitää vahtia enemmän kuin muita ihmisiä. Näin olen ymmärtänyt, että tapahtuu.

Eli tekopyhyys on siinä, että poliittisen korrektiuden nimissä paheksutaan muukalais ennakkoluuloja, mutta kuitenkin virallisesti valvotaan ja vahditaan näitä ihmisiä. Ja aiheesta useinkin.

Sitä vain, että miksi ottaa maahan ihmisiä, joita pitää edessäpäin paapoa ja takanapäin vahtia? Kun kaikki maksaa rahaa.

Jos tämä on nimittäin totta!

• olekaan ... kirjoitti:

Minun ajatukset olivat ihan muualla siinä vaiheessa, kun kirjoitin sitä. Pahoittelen.

Tarkoitin sitä, että perussuomalaisia poliitikkoja syytetään muukalaisvihasta. Ja aika hirveitä kirjoituksia on kuulemma näkynytkin netissä.

Kuitenkin tosiasia on, että maahanmuuttaneita muukalaisia pitää vahtia enemmän kuin muita ihmisiä. Näin olen ymmärtänyt, että tapahtuu.

Eli tekopyhyys on siinä, että poliittisen korrektiuden nimissä paheksutaan muukalais ennakkoluuloja, mutta kuitenkin virallisesti valvotaan ja vahditaan näitä ihmisiä. Ja aiheesta useinkin.

Sitä vain, että miksi ottaa maahan ihmisiä, joita pitää edessäpäin paapoa ja takanapäin vahtia? Kun kaikki maksaa rahaa.

Jos tämä on nimittäin totta!

semmosii haasta, jos jossai vaik haukutaakii, nykyää pittää, pittää suuta vähä supummallaa.

Mie senku kehhuu retostelen sen puolueen johtajaa Soinia, siin on hyvä mies suustaa, ja oikiat sanat paikassaa.
        Miu mielest politikkojen eka miehii, rauhallinen jössikkä.

Maaha muuttavist muukalaisistakkaa miul ei oo mittää sanomista, miu puolestain saavat olla rauhas, sekummeemmi vahtimattakii.

Miul on nyt yhteisymmärrys siu kanssais hyvä, olkoot sit vaik mite.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      209
      14410
    2. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      17
      2148
    3. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      38
      1783
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      94
      1176
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      117
      1133
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      22
      1080
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      862
    8. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      80
      688
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      80
      683
    10. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      64
      663
    Aihe