Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
j.pellervoinen
j.pellervoinen
j.pellervoinen
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
274
Kommenttia
1718
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Siitäkö tämän kesän yllätykset ovatkin johtunet.
20.08.2008 23:50
Olen yksinkertainen mies ja tykkään helpoista asioista.
Kesäiseksi jälkiruuaksi tarjoilen mielelläni teille sellaista, mitä minäkin osaan tehdä.
Vesimeloni paloitellaan tuuman kuutioiksi.
Jäähdytettyjen melonipalojen päälle valutetaan juoksevaa hunajaa.
Voidaan myös annostella valmiiksi.
Uskoisin, että kelpaa.
Olkaa hyvä.
20.08.2008 22:00
Ovat kai molemmat vain tavaramerkkejä. Kolmas tunnettu on tietysti tuo Disperin.
Kaikissa taitaa olla sama vaikuttava aine nimeltään asetyylisalisyylihappo.
Kaikista merkeistä löytyy vähemmän vatsaa ärsyttäviä laatuja, oliskohan puskurointi oikea sana.
Olen käyttänyt noita tuotteita edellisissä jutuissa mainituista syistä, eikä minulla ole koskaan mitään oireita ollut.
Ahkerana verenluovuttajana jouduin kuitenkin joka kerta luovutustilaisuudessa selittämään, miksi käytän ja aika usein kuulin, että ihan turhaan.
Elän kuitenkin vaikka sukurasitteena on nuo infarktit ja korkeat kolesteroliarvot.
20.08.2008 21:50
Kaasuputkihan on Saksan ja Venäjän välinen juttu.
Me muut ollaan vain statisteja.
Saksan suhde Venäjään näyttää kuitenkin muuttuneen.
Onko se vain poliittista liirumlaarumia, vai kuvaako se tosituntoja?
Mitä kiristynyt suhde vaikuttaa kaasuputken tekoon?
Luottaako Saksa vielä Venäjän toimitusvarmuuteen?
20.08.2008 11:53
Ruotsi käyttää Suomea edelleenkin puskurina Venäjää vastaan niin kuin silloinkin, kun me oltiin niiden alusmaa ja tykinruokakasvattamo.
20.08.2008 11:41
kun Imtran koski valjastettiin sähkön tuottoon, sanoivat ns. asiantuntijat, että Suomi ei koskaan tarvitse niin paljoa sähköä, kuin Imatra tuottaa.
Nyt tuo mahtavuus riittää vain murto-osaan tarpeestamme.
Joka vuosi, vielä nytkin, sähkön kulutus kasvaa, kun ei osata luopua entisestä ja lisää hamutaan.
Lapsien sanonta, "pitääkö meillä olla yhtä kurjaa kuin teillä oli lapsena", on ymmärrettävä, sillä hekin haluavat kokea, ja moni oppi tulee vain kantapään kautta.
20.08.2008 11:32
kuulleensa, että Paavo meni ilmatteks töihin. Sille riitti, että pääs taas otsikoihin.
20.08.2008 10:42
Se johtaja taitaa olla aikamoinen äkseeraaja.
Sellainen käytös sopisi ehkä armeijaan, mutta ei ikäihmisten kotiin.
20.08.2008 10:35
Sinä varmaan kokeneena tiedet, miten sellaista lehmää lypsetään?
Haluatko minun farmille töihin?
19.08.2008 20:34
Puhdasta energiaa tarvitaan.
Minusta tuntuu, että se kaasuputki tulee sanotaan me mitä vain.
On kai parempi, että siellä on myös yksi suomalainen vaikuttaja, jolta saa jotain tietoa, toivottavasti.
Baltian mailla on oma lehmä ojassa.
Niiden kautta kulkeva putki antaisi niille mahdollisuuden kiukutella Venäjälle ja kenties kiristääkin vähän.
Minua huolestuttaa Venäjän lupaama kaasuputken turvallisuus. Mitä sen toteuttaminen tuo tullessaan?
19.08.2008 11:49
Kyllähän se on nähty jo niin monen vaalikauden jälkeen, että kansaa petetään vaalilupauksilla, oli sitten kyseessä mikä puolue hyvänsä.
19.08.2008 10:48
Minäkin olen saanut oman ystävän täältä.
19.08.2008 10:43
Jos ei ydinvoimaa, niin mitä?
Tuulivoimaako?
Ei riitä ja se vaatii kuitenkin tasausenergiaa.
Vesinvoimaako?
Ei ole paljon enää lisää saatavissa.
Kaasuvoimaako?
Olisimme Venäjän tuonnista riippuvaisia.
Ostetaanko muualta?
Jos tulee kriisi, me jäädään pimeään ja Venäjän varaan jääminen hirvittää nyt ainakin ja onko siellä tehty ydinsähkö sen turvallisempaa. Ehkä päin vastoin
Säästetäänkö?
Kielletään hehkulamput.
Opetellaan elämään hämärässä.
Telkkareiden käyttöaika rajataan.
Sähköllä lämmitys kielletään.
Jne.
Entä teollisuus?
Mistä siellä ollaan valmiit luopumaan?
Mitä muuta?
Ovatko meidän jälkeläiset valmiit palaamaan menneisyyteen?
Vai uskotaanko me tekniikan kehittyvän edelleen ja odotamme fuusioenergian tulevan joskus lapsenlapsiemme avuksi?
Askel kerrallaan nykyteknologiakin on saatu aikaan.
19.08.2008 09:02
kun kuulin tuosta Laar:in neuvonatajaroolista, että nyt käytetään Georgiaa Viron käsikassarana, mutta ei ne siellä voi niin höynäytettäviä olla.
Utopisteja georgialaiset ovat kuitenkin viimesen päälle.
Koko tapaus on niin lähellä, eikä kukaan tiedä totuutta. Siksi kai siitä on vaikea puhua tuon enempää.
18.08.2008 19:18
paikkakunnalla asuu saman niminen kaveri, jolle on tullut aikoinaan vaikka mitä lehtiä.
Hänkin kyllästyi soittoihin ja vaihtoi numeroa.
Sitten alkoi minun numeroni soida.
Aluksi annoin lehtimyyjien selitellä, mitä kaikkia lehtiä minulle oli tullut ja miten edullisesti saisin jatkotilauksia.
No, kaikkeen kyllästyy ja niinpä kerron nyt heti alkuun, etten ole se henkilö, kenelle he soittavat ja olen myös pyytänyt välittämään terveiseni kaimalleni.
Hei kaima, onko terveiseni tullet perille?
18.08.2008 16:58
että Rouva Presidentti ei meidän ääniä enää tarvitse ja myös presidentin viran arkku valmiiksi tehty viimeistä naulaa myöten.
Presidenttiä odottaa toisen virkakauden jälkeen muhkea eläke ja muistelmien kirjoitus.
Sen näkee, ken elää, miten hän tämän episodin kuvailee omasta näkövinkkelistään.
18.08.2008 16:48
Kysymyshän on siitä, että kaikki mistä heitä on syytetty on osoittautunut perättömäksi, tai kovin tulkinnanvaraiseksi.
Et ole tainnut seurata asiaa alkuotsikoiden jälkeen.?
18.08.2008 16:35
Lue loppuun asti.
Siellähän on aihetta vaikka kuinka paljon.
18.08.2008 10:19
Samaa asiaa jauhoit tuolla Seniorinetistä jo monta päivää.
Kyllästyttiinkö siellä?
Onko tämä niiden kopioita?
Homma on nyt hoidettu ja Tarja sai aikaan sen mitä ehkä halusikin, sähläävä porvariministeri maan pinnalle.
Seuraavilta, ilmeisesti porvaripressoilta viedään vallat ja kaiken lisäksi porvarien toimesta.
Aikanaan se sitten nähdään, kuinka vallattomiksi meidän pressat muttuu.
Tovottavasti myös liksa pienennetään, kun hommatkin vähennetään.
Ja tarvitaanko me vallatonta pressaa ollenkaan?
Tuon ministerin sähläys on aika kummaa.
Ensin ajetaan poliisipäällikkö eläkkeelle aika kyseenalaisin syin.
Sitten syytetään huumepoliiseja, joista ei löydy vikaa.
Syytetyille ei anneta oikeutta puolusta itseään.
Sitten ilmiantajalistat katoaa, eikä saada selville, mitkä tahot häiriköintiä aiheuttivat.
Sitten yritetään vaihtaa pätevää henkilöa epäpätevään, jolla lisäksi on hyvä EU-virka, jonka täyttäjäksi ei varmaan suomalaisella ole enää asiaa.
Mitähän muuta vielä löytyy?
"Tämä meni näin ja ihan nykyisen lain mukaan, joten pulinat pois", sanoin yksi vanha herra aikoinaan.
18.08.2008 08:21
Kaikki kansaneläkeläiset saivat noin 20€ kuussa lisää.
Sos.ministeri sanoi sen jälkeen, että eläkeläiset ovat osansa saaneet.
Unohti, että kaikki eläkeläiset eivät kansaneläkettä saa, eikä niin ollen sitä kahta kymppiä.
Näin ne luppaukset hoidetaan.
17.08.2008 14:35
61 / 86