Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
profiilit
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Neilitahtimoottorikin muuttuu kaksitahtiseksi päästämällä öljyt ulos ja tankkaamalla kaksitahtibensaa.
Samoin bensakone muuttuu dieseliksi tankkaamalla dieseliä.
30.05.2013 03:28
Riippuu autosta.
Minulla on yhdessä autossa huoltomerkintöjen mukaan vuonna 1996 vaihdettu hihna. Sen jälkeen on kilometrejä autoon tullut vain 50 000, joten sen hihnan kilometrit eivät ole täynnä mutta ikää on siis 17 vuotta. Jossain vaiheessa se varmaan pitäisi vaihtaa.
Kyllä joissain autoissa ehtii hihna 20-vuotiaaksikin, jos kilometrejä tulee hitaasti.
30.05.2013 03:16
Ei jaksa eikä kiinnosta siivota, koska nainen ei ole tulossa kylään.
29.05.2013 03:26
"Maailman rumin"?
Aika monta kymmentä nykyautoa on rumuudessa tuonkin edellä.
05.05.2013 04:09
Silloin voi hitsata jos on omakotitalon piha käytettävissä. Missään rakennuksessa joka voi palaa, ei tietenkään kannata hitsata. Eikä kannata muutenkaan hitsata niin huolimattomasti että auto alkaa palaa.
Itse olen hitsaillut peltejä, mutta ainuttakaan moottoria en ole vielä korjannut. Eli kyllä se hitsaus on tiettyyn rajaan asti helpompaa kuin tekniikan korjaaminen. Mutta rajansa tietysti kaikella, molemmissa.
Ainahan auton voi tietysti viedä korjaamolle mutta siinäkin on oma rasittavuutensa kun pitää löytää ensin se korjaamo mihin auto ylipäänsä kannattaa viedä.
01.05.2013 05:16
Kyllä takavetoisuus on pelkkä riesa huollon kannalta. Vaihdelaatikko ja vetopyörästö vittumaisessa paikassa. Ja tietenkin turha kardaani joka etuvetoisesta puuttuu ja lisää huoltokohteita siinäkin. Etuvetoisessa on vaihteistokin konepellin alla, hyvässä paikassa.
En itse aja millään "takavetotyylillä", joten en osaa takavetoa myöskään arvostaa.
Lisäksi vanhojen autojen valurautamoottorit olivat järjettömiä malmikasoja painoltaan, 80-luvulla alkoi olla järkevämpiä kevytmetallirakenteita. Painavien moottorien nostaminen autosta vaatii järeän nosturin, eikä se paino koneesta silti mitään luotettavampaa tee.
Itsellä 70-luvun britti (Sunbeam Avenger) jonka ulkonäöstä olen aina pitänyt ja se onkin se syy miksi minulla sellainen on, mutta teknisenä haittana nuo mainitsemani takavetoisuus + järjettömän painava moottori.
01.05.2013 04:32
Minä en ole koskaan ymmärtänyt näitä juhlapyhiä enkä sitä, miksi niitä pitää juhlia?
Pelkkä tekosyy ryyppäämiselle.
01.05.2013 04:10
Jos katsastus on ummessa, on aika varattava. Muuten ei saa ajaa edes katsastukseen.
30.04.2013 04:13
Tottakai ne nyt sen tietävät kenen kortti kuivumassa on.
Sitä minä sen sijaan ihmettelen, miksei varatusta katsastusajasta mene tietoa poliisille? Kun ajaa liikennekäytöstä poistettua katsastamatonta autoa katsastukseen, lähtee poliisi seuraamaan kun eivät tiedä että se auto on katsastukseen menossa. Minusta tuollainen tieto saisi kulkea paremmin.
29.04.2013 04:20
Nykyautot on aina rumia.
Korimallista riippumatta.
03.04.2013 21:38
Taitaa olla kiven alla nuo tiivisteet.
http://www.ebay.co.uk/sch/Car-Parts-/14239/i.html?_nkw=hillman+hunter&_ipg=200&rt=nc
Melkeinpä tuo taitaa ainoa paikka olla josta kannattaa edes etsiä....
31.03.2013 19:59
Roskapostittajat pilasivat edellisen foorumin. Toivottavasti nyt siivotaan enemmän ylläpidon toimesta.
Vaikka ilmeisesti merkki ei juuri tunnu kiinnostavan muita kuin historicrallaajia, jotka ovat lähinnä paremminkin vain yhdenlaisia autonsärkijöitä kuin säilyttäjiä. Autojen säilymistä ei touhu edistä, kun käytetään vain vanhat osat loppuun eikä kukaan tee uusia.
Hieman se tympii katsoa rallivideoita joissa joku on taas kerran kaatanut yhden auton, siinä sitä sitten meni taas yksi maski, vilkun-ja takavalonlasit, ikkunat ym.....
27.03.2013 03:12
Saattoi mennä vain vanhuuttaan se sulake. Jos meni ensimmäistä kertaa auton eliniän aikana.
18.03.2013 22:10
Mutta miksi pyörä ei ole korvannut joukkoliikennettä?
Eivätkö ihmiset viitsi ajaa pyörällä laiskuuden vuoksi vai onko kyse siitä, ettei kaupungissa viitsi omistaa pyörääkään kun joku kuitenkin varastaa sen?
Yksi asia on tietysti se, että pyörällä ajaja on ajoneuvon kuljettaja ja joutuu tuntemaan liikennesäännöt, kun taas joukkoliikennevälineessä ollaan vain matkustajana.
17.03.2013 22:08
Sähköpolkupyörästä on kyllä kehitettävissä hyvä ajoneuvo, mikäli toimintasäde ja laatu saadaan kohdalleen. Sillä voi korvata mopon, vaikka se hitaampi onkin.
Sähköpyörän plussana mopoon verrattuna on ylikierroksilla huutavan polttomoottorin poissaolo sekä se, ettei pyörää tarvitse rekisteröidä eikä vakuuttaa. Moposta joutuu maksamaan enemmän vakuutusta kuin pikkuautosta (autoon saa bonuksia, mopoon ei.)
Mutta jotta sähköpyörällä olisi myös maaseudullakin käyttöä, pitää toimintasäteen oikeasti olla 50-80 km yhdellä latauksella. Millään 20-30 km toimintasäteellä ei tee mitään jos matka on yhteen suuntaan esim. 25 km.
17.03.2013 22:00
"Onnellisuuteen vaaditaan sitä, että elää siten, kuten oikeasti, huom. oikeasti haluaa ja ennen kaikkea hyväksyy itsensä ja muut."
-Miten voi elää niinkuin haluaa, jos siihen niinkuin oikeasti haluttuun elämään olisi kuulunut sellainen nainen jota ei saa?
Itsensä ja muut joutuu vain hyväksymään, se on totta. Mitäs sitä muutakaan voi. Mutta ei se onnelliseksi tee, vituttaa vain.
Toisaalta joissain asioissa ei koskaan edes itse tiedä mitä haluaisi kun mikään ei kiinnosta riittävästi. Tämän vuoksi esim. ammatti voi jäädä hankkimatta.
10.03.2013 21:51
Eipä niissä rumpujarruissa ole tuotakaan hyvää puolta (kestävyys). Minulla kävi niin, että lähti alle 10 000 km ajetusta takajarrukengastä pinta irti, seurauksella että jarrusylinteristäkin pääsi vielä nesteet pihalle kun pääsi sylinteri liikkumaan liian pitkälle....
Kyseessä 80-luvun suzuki alton takajarrut. Tai jonkinlaiset "hidastimet" paremminkin. Voi tietysti olla syynä se, että nykyisin vanhoihin autoihin myytävät tarvikejarrukengät on paskaa, ei pysy edes pinta kiinni eikä ole jarrutustehoa. Alkuperäisissä laatu oli tietysti parempi.
Hyviäkin rumpujarruja on, mutta lähinnä "oikean auton kokoisissa" autoissa. Kevyimmissä pikkuautoissa on pirullisen vaikeaa saada edes katsastuksesta läpi takajarruja.
06.03.2013 00:12
Warressakin oli.
Se olisi kyllä suomen talvessa hyvä varuste, ettei aina tarvitsisi pahvia laittaa.
Mutta kun suurin osa autoista tehdään maissa joissa ei ole oikeaa talvea niin tuollaisia ei oteta huomioon.
02.03.2013 21:41
Wikipedian mukaan englannissa myydyssä 1,3 takaveto-cavalierissa oli vivan kone. Se erosi siis opelista samalla tapaa kuin chevette. Mutta 1,6 ja 2,0 cavalierit olivat kyllä täysiä opeleja teknisesti.
Ja etuveto-cavalier oli taysin sama kuin c-ascona. Paitsi että englannissa tehtiin farmarimalliakin, jota opel ei tehnyt.
25.02.2013 06:25
Tuossa taisi olla rakennuspuhallin kyseessä, kyllähän sillä tietysti saa auton palamaan.
Kyllä sisäkäyttöön tarkoitettuakin voi käyttää, kunhan sen vie autoon huonelämpöisenä. Kylmässä ja kosteassa autossa olleena sitä ei tietysti pidä käynnistää.
Ja auto on hyvä olla paikassa jossa sitä voi vahtia.
Oikea auton sisätilanlämmitinkin on ensin pakkasenkankea jos se on ollut jääkylmässä autossa.
Monikäyttöinen se kyllä on, sillä pystyy lämmittämään tarvittaessa moottorinkin jos ei ole lohkolämmitintä. Esim. akku irti telineestä ja lämmitin sen paikalle puhaltamaan konehuoneeseen. 30 asteen pakkasella kone lämpiää ehkä jopa nopeammin kuin lohkolämmittimellä.
21.02.2013 22:05
41 / 100