Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo haukkuminen osattiin kyllä jo 70-80-luvuillakin. Ainakin vertailun halvimman auton haukkuminen. Joskus halvinta autoa haukuttiin niin hartaasti ja pitkään, että jostain toisesta vertailun autosta unohdettiinkin kertoa mitään sen arvostelukohteen kohdalla.
06.01.2011 21:06
Tietenkin vapaa-ajalla, enhän minä nyt työntekoa häiritse. Ja hän oli jo vaihtanut paikkakuntaakin, työsuhteen päätyttyä.
Nainen ei tajua, että mies haluaisi kuulla selviä perusteluja. Niitä ei vain saa.
En ymmärrä, miksei yksinkertaisiin kysymyksiin voi vastata mitään? Ei minua kiinnosta "intiimit" asiat, eikä sekään seurusteleeko nainen jonkun kanssa, lähinnä vain se, kiinnostaako häntä parisuhde vai ei? Jokainen osaa vastata tuohon jotain, mutta joistain ei vain ylpeytensä takia siihen ole. Minä haluaisin tietää asiat tavallaan jättäen itseni asioiden ulkopuolelle, kyllä minä sen ymmärrän ja hyväksynkin, etten kelpaa. Mutta sekin asia pitäisi vain sanoa suomeksi, eikä psykologin kielellä.
Ja joku nainen sanoo selvästi, että hän on varattu. Silloin lakkaan tavoittelemasta. Kyllä minä toisten parisuhteet jätän rauhaan. Mutta se ettei välitä vastata mitään, se on halveksuntaa.
06.01.2011 05:38
Tuosta ammattietikasta puhutaan täällä ja jossain muuallakin netissä, jos itse etsii, mutta minun tapauksessani ammatinvalinnanohjaaja ei kyllä perustellut millään ammattietiikalla asiaa, vaan vain väitti että minun tunteeni häntä kohtaan ovat typerää kuvittelua, asia jota ei voi olla olemassa. Ammattietiikasta olen vasta itse myöhemmin lukenut. Minä haluan naiselta oikean ihmisen mielipiteen, vaikka psykologi olisikin kyseessä. Työnsä ulkopuolella naisen pitäisi olla nainen, ei psykologi. Minkä sille voi, jos hänet on asiakkaana tavannut? Lyökö se jonkin ikuisen "asiakas"-leiman otsaan? Naisen pitäisi arvostella miestä aina samoin perustein, oli mies asiakas tai ei. En hyväksy sitä, etten saa yhtä hyviä perusteluja kuin kenties ne miehet, jotka samaa naista jossain muissa tilanteissa yrittävät lähestyä. Minut on torjuttu vailla perusteluja, jollekin toiselle sama nainen saattaa jopa selittääkin ehkä jotain. Sellainen on epäreilua.
Ja itsekö asiakkaan sitten pitäisi nuo ammattietikkajutut tietää, kun psykologi ei niistä mitään sano?
Ja ammatinvalinnanohjaajan asiakas ei ole mikään potilas. Työvoimatoimisto ei ole sairaala eikä mielenterveystoimisto. Siellähän selvitellään vain ammattiasioita.
06.01.2011 03:52
Jaa. Minun 80-luvun suzukeissani ei ainakaan kyllä ole mainitsemiasi ruostevaurioita vieläkään.
Kyllä se terceli taitaa painua siis tuolla esityksellä aika kauas kärjestä, jos pitää verrata, mikä on parasta laatua ollut.
05.01.2011 22:17
Mistäs se taltta läpi meni, kun on yhä olemassa 64-mallisen minin katto. Auto oli joskus 80-luvulla vanhempien veljien peltoautona, nyt se on jo edesmennyt, jotain muutakin peltiosaa siitä tosin on jäljellä.
Mutta siis mistäs se taltta siitä minin katosta läpi menee, kun itse en oikein usko siitä talttaa helpolla läpi saavani vieläkään. Kyllä se pelti semmoista on. Pohjastahan sekin auto kyllä oli ruostunut.
Toisaalta silloin 60-luvulla Minillä ja muilla halvoilla pikkuautoilla ilmeisestikin todella ajettiin. Eräässä vuoden 1969 autolehdessä on artikkeli käytetyistä autoista, siinä oli kaksi vuotta vanha mini, jolla oli ajettu jo 81 000 kilometriä, eli yli 40 000/vuosi.
Mitäs muuten sitten -07 mallisen auton pitäisi vielä muuta ollakaan kuin hyllystä otettu? Varsinkaan saabin hintaisen.
Kyllä se minusta pitäisi ollakin kuin uusi, koska sehän ON uusi.
05.01.2011 21:51
Kyllä moni muu ihminen on ihan avoin omista jutuistaan. Mitenkäs esim. parisuhdejuttuja edes peittelee, jos liikkuu julkisesti jonkun seurassa? Eli miksi jonkun pitää peitellä asioita vain siksi, että se on hänelle mahdollista?
Ja jos psykologi ajattelee tuota "ihmisen laadukkuutta", kyllä se kertoo sitten ihmisestä aika paljon...ainakin sen, että sellainen ihminen on kaikkea muuta kuin auttaja.
04.01.2011 22:53
Esim. ajovaloumpioiden yms. muuttaminen koko ajan on typerää. Turhia pieniä eroja, jotka aiheuttavat sen, että toinen vuosimalli ei käy toiselle varaosiksi, vaikka erot osissa ovat täysin turhia.
Autosta on tullut vain muotituote jossa pitää väkisin muuttaa jotain kohtaa muutaman vuoden välein vaikka mitään tarvetta ei olisikaan, käytännöllisyys jäänyt taka-alalle.
04.01.2011 21:18
Mitäs hurjastelua se elektroniikka estää, ellei se rajoita nopeutta sallittuun nopeuteen?
04.01.2011 21:05
Koneen materiaali ja nestetilakin vaikuttaa. Esim. minulla on vertailevia kokemuksia 80-luvun suzukeista, 800-kuutioisesta altosta sekä 1,3-litraisesta swiftistä.
Swiftit ovat kylmiä autoja, alto lämmin. Altossa rautalohko, swiftissä kevytmetallia, vaikuttaneeko sekin...kevytmetallikone ei tahdo lämmetä. Ei vaikka on termostaatinkin uusinut. Käy aika kylmänä jopa kesällä.
Saman merkin sisälläkin siis eroja. Ja kalliimman mallin tappioksi.
04.01.2011 20:38
Ja lisäys, ennen kuin tähän vittuillaan jotain, niin minun tapauksessani asiakkuussuhde oli jo ohi siinä vaiheessa, kun häntä yritin lähestyä.
04.01.2011 20:25
Psykologin ammatti on yksi turhimmista ammateista.
04.01.2011 20:20
80-luvulla myös Nissanit olivat lämpöisiä. Nissan Cherry on ollut kaikkein lämpimin minun autoistani.
04.01.2011 20:14
Psykologi voi tuntua ja näyttää inhimilliseltä olennolta, mutta ei ole sitä.
Varsinainen ongelma voi olla se, jos se psykologi ei kykyne käsittelemään sellaista asiaa, että joku ihastuu häneen, eikä suostu keskustelemaan lainkaan koko asiasta, suuttuu vain ja pitää häirikkönä. Psykologi tietää kaiken paremmin, jopa toisen ihmisen tunteet paremmin kuin hän itse. Psykologi on itse täydellisyys, hän ei voi olla väärässä.
Minulle kävi näin. 12 vuotta sitten ihastuin ammatinvalintapsykologiin, enkä ole oikein vieläkään asian yli päässyt. Ja väitän, että pääasiallinen syy on se, ettei kyseinen nainen kykene keskustelemaan itseensä kohdistuvista tunteista. Yritti vain mitätöidä minun tunteeni väittämällä, ettei sellaisia tunteita voi ollenkaan olla. Sanallakaan häntä ei ole saanut keskustelemaan siitä, miten hän itse henk.koht. suhtautuu parisuhdeasioihin. Jos hän olisi suostunut keskustelemaan, en olisi jäänyt jumittamaan asiaan ja tullut katkeraksi.
Minusta sellainen käytös on ylimielistä. Sellaista nenän vartta pitkin katsomista. Ikään kuin "minun ei tarvitse keskustella tuollaisen kanssa mistään" -asenne.
04.01.2011 20:08
Minäkin ihmettelen tuota, että mitä järkeä on ajaa kilometrin matka autolla, varsinkaan kovalla pakkasella? Turhaa auton rasitusta. Ja tietenkin myös turhaa bensan polttamista.
Minun on ajettava aina yhteen suuntaan vähintään 15 kilometriä, koska sen lähempänä ei ole edes kauppaa. Sen verran periferiassa asun.
Käyttääkö jotkut lämmittimet auton akkua? Minä käytän vain verkkovirralla toimivaa sisätilanlämmitintä.
Lasin raaputtelu ei muutenkaan ole hyvä homma sikäli, että tuulilasi on helposti sitten vaihtokunnossa jossain vaiheessa. Parempi on antaa lämmön sulattaa.
04.01.2011 19:52
Minä ajan vm.1988 suzuki altolla, joka on lämmin. Ei tosin ole ihan uusi auto, jos niitä tarkoitettiin.....
04.01.2011 04:40
Sinun kaltaisesi ovat niitä, joiden takia kalliit autot menee äkkiä huonoksi. Tätä on tapahtunut kautta autoiluhistorian.
"kunhan se sen 3-4 vuotta kestää jonka MINÄ sillä ajan, sitten taas uusi alle"....seuraavista omistajista ei väliä.
MINÄMINÄMINÄMINÄ.......
03.01.2011 04:22
"Nykyisissä autoissa ruostuminen ei ole edes ongelma vs. kuten ennen. Valtaosa menee tuonne 15 vuoteen ilman mainittavia ongelmia."
Mistäs muuten voit tietää, että nykyauto ei ruostu ennen kuin se on 15-vuotias? Vai tarkoitatko kuitenkin nykyautolla jo nyt 15-vuotiasta autoa?
03.01.2011 04:14
60-luvulla autoista puuttui viitosvaihde ja nelonenkin oli tiheä, ajettiin siis suurilla kierroksilla. Eikä öljytkään olleet tätä päivää. Ei se mikään ihme ole, että kuluivat.
80-luvulla tilanne oli jo se, että ne, jotka eivät saavuta kahtasataatuhatta kilometriä, ovat kyllä aika heikkoja 80-luvun autoiksi. Kyllä niillä lähemmäs kolmea sataa tuhatta yleensä pääsee tai on päässyt.
02.01.2011 19:59
Parkkiruudussa VOI vaihtaa öljyt, eri asia on jos joku valittaa ettei sitä SAA tehdä siinä....
02.01.2011 04:30
Jos joku viitsii korjata moottoreita, muttei viitsi vaihtaa öljyjä? Itselläni on kyllä päinvastoin....
Riippuu tosin autosta, miten öljynsuodatin ja tyhjennysproppu on käsillä. Ahtaat paikat voivat tehdä yksinkertaisen homman normaalia hankalammaksi.
02.01.2011 04:28
66 / 100