missä rottosissa ei

akut lataudu?

Paljon kirjoitellaan, että vähän ajavien akut ei lataudu? Mitkä merkit on kyseessä?
Minulla, kun käynistää ja krapaa ikkunat, on akku jo taas täysi.

7

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks toimivalla ajava

Kans samaa ihmetellyt. Ulkona on auto aina parkissa. Käynnistän, krapaan ja ajan kilsan sinne ja toisen illalla takaisin eikä mitään akun vajaalatausta ole esiintynyt. Eikä auto ole edes piuhan jatkeena ja hyvin starttaa aina kovallakin pakkasella.

• webasto

Olisko ne niitä Webastolla varustettuja rottosia? Lämppärin puhallin haukkaa aika paljon virtaa ja kun kabiini puhalletaan kuumaksi aina ennen liikkeellelähtöä, niin sähköä kuluu. Koska lämmitin sulattelee jäät laseista, jää se turha tyhjäkäynti pois ja akulle jää vähemmän aikaa latautua.

Ja kyllähän siinä vanhemmilla autoilla alkaa tyhjäkäynnillä laturin virrantuotto loppua kesken jos on takalasin lämmitin, penkinlämmittimet ja ajovalot päällä ja lämppärin puhallin täysillä. Siinä alkaa sähkölaitteiden yhteenlaskettu virrankulutus helposti olla 40-50 ampeerin luokkaa ja vielä pitäisi akkuakin ladata.

Mutta mitä järkeä on ajaa kilometrin matka autolla? Tervejalkainen ihminen käveleekin kilometrin kymmenessä minuutissa ja pyörällä tuollainen matka menee rauhallisesti polkien alle neljän minuutin. Ei autolla ainakaan aikaa säästä, eikä se ohjaamo ehdi lämmetäkään tuolla matkalla, jos kylmällä autolla liikkeelle lähtee. Mutta mikäs siinä, jos tykkää raaputella jäätä laseista...

• webasto kirjoitti:

Olisko ne niitä Webastolla varustettuja rottosia? Lämppärin puhallin haukkaa aika paljon virtaa ja kun kabiini puhalletaan kuumaksi aina ennen liikkeellelähtöä, niin sähköä kuluu. Koska lämmitin sulattelee jäät laseista, jää se turha tyhjäkäynti pois ja akulle jää vähemmän aikaa latautua.

Ja kyllähän siinä vanhemmilla autoilla alkaa tyhjäkäynnillä laturin virrantuotto loppua kesken jos on takalasin lämmitin, penkinlämmittimet ja ajovalot päällä ja lämppärin puhallin täysillä. Siinä alkaa sähkölaitteiden yhteenlaskettu virrankulutus helposti olla 40-50 ampeerin luokkaa ja vielä pitäisi akkuakin ladata.

Mutta mitä järkeä on ajaa kilometrin matka autolla? Tervejalkainen ihminen käveleekin kilometrin kymmenessä minuutissa ja pyörällä tuollainen matka menee rauhallisesti polkien alle neljän minuutin. Ei autolla ainakaan aikaa säästä, eikä se ohjaamo ehdi lämmetäkään tuolla matkalla, jos kylmällä autolla liikkeelle lähtee. Mutta mikäs siinä, jos tykkää raaputella jäätä laseista...

Minäkin ihmettelen tuota, että mitä järkeä on ajaa kilometrin matka autolla, varsinkaan kovalla pakkasella? Turhaa auton rasitusta. Ja tietenkin myös turhaa bensan polttamista.

Minun on ajettava aina yhteen suuntaan vähintään 15 kilometriä, koska sen lähempänä ei ole edes kauppaa. Sen verran periferiassa asun.

Käyttääkö jotkut lämmittimet auton akkua? Minä käytän vain verkkovirralla toimivaa sisätilanlämmitintä.

Lasin raaputtelu ei muutenkaan ole hyvä homma sikäli, että tuulilasi on helposti sitten vaihtokunnossa jossain vaiheessa. Parempi on antaa lämmön sulattaa.

• Siitä vaan vitun vii
        M1978 kirjoitti:

Minäkin ihmettelen tuota, että mitä järkeä on ajaa kilometrin matka autolla, varsinkaan kovalla pakkasella? Turhaa auton rasitusta. Ja tietenkin myös turhaa bensan polttamista.

Minun on ajettava aina yhteen suuntaan vähintään 15 kilometriä, koska sen lähempänä ei ole edes kauppaa. Sen verran periferiassa asun.

Käyttääkö jotkut lämmittimet auton akkua? Minä käytän vain verkkovirralla toimivaa sisätilanlämmitintä.

Lasin raaputtelu ei muutenkaan ole hyvä homma sikäli, että tuulilasi on helposti sitten vaihtokunnossa jossain vaiheessa. Parempi on antaa lämmön sulattaa.

Millä vitulla mä saisin ne tavarat kulkeen mitä joudun jatkuvasti raahaamaan työpaikalle ja takas. Sanokaas se kun noin vitun viisaita volette.

• webasto
        Siitä vaan vitun vii kirjoitti:

Millä vitulla mä saisin ne tavarat kulkeen mitä joudun jatkuvasti raahaamaan työpaikalle ja takas. Sanokaas se kun noin vitun viisaita volette.

Ihan uteliaisuudesta, mitä sellaista sinä joudut joka päivä kuljettamaan kodin ja työpaikan välillä, jota et voisi säilyttää pysyvästi työpaikalla ja joka ei mahdu esimerkiksi selkäreppuun tai salkkuun?

Ja niin, nuo webastot ja eberit käyttävät auton akkua pumppujen ja puhaltimien pyörittämiseen. Koko niiden idea kun perustuu hyvin pitkälti siihen, että auton saa lämpimäksi myös siellä, missä verkkovirtaa ei ole käytössä.

• kylmällä paikalla

Jospa näillä on varaa tolppapaikkaan ja sisätilanlämmittimeen?

Toki työkkärinkin asiakkaan on hyvä harrastaa hyötyliikuntaa 10 min ikkunoiden raaputtelusession muodossa aina silloin tällöin.

• aika nuija

Harvassa paikassa sisälämppäri sallitaan sähkötolpassa ja harvassa kestää sulakkeet. Aika nuija ruostuttaa ovet sisälämppärillä. Minä lopetin. Pidän tämän aton pitempään..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      84
      1349
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      51
      968
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      369
      798
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      759
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      699
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      123
      692
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      625
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56