Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
profiilit
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tai niinpäinhän se taisi olla, että sitä peukalovipua painetaan silloin, kun moottori pitää saada pyörimään polkimilla, muuten polkimet pyörivät vapaasti...kun nyt tarkistin vuoden 1969 TM:stä asian.
11.11.2010 20:56
Mopo/mp korjaajalle kannattaa se kone viedä, sitten se selviää, mikä on rikki. Vaikka mopo on muuten yksinkertainen, vaihdelaatikko on siinäkin monimutkaisin osa.
Vaihderattaita ei ole saanut näihin enää vuosiin, mutta kytkimen osia saa.
Eikös tuossa vanhassa automaatissa ole sellainen kytkintä vastaava vipu, jota painamalla polkimet pyörii vapaasti. Jos ei pyöri, silloin siellä on sitten joku jumissa. Jos taas moottori ei pyöri käynnistysasennossa mutta polkimet muuten pyörivät siinä vapaa-asennossa, sitten vika ei ole vaihdelaatikon puolella, vaan mäntä leikannut kiinni, mutta niin käy vain, jos bensan seassakaan ei ole ollut öljyä....
Pytyn irrottaminen on helpoimpia hommia muuten, mutta jos mäntä leikkaa kiinni, sitten se ei niin helppoa olekaan.
Itse en ole kyllä nähnyt 60-luvun automaattia ikinä, joten en ole voinut kokeilla, miten tuo poljinhomma siinä on. 70-luvullahan oli jo jalkatapit ja kickstartti ja kaikki näkemäni automaatit ovat olleet niitä.
Käsivaihteisessa poljinmopossa kyllä kytkimen jumiutuminen tekee sen, että polkimet ei pyöri vapaasti, mutta ne pyörittävät kyllä konetta silloinkin.
11.11.2010 20:19
Vai pitikö sen olla tauti?
Älä jauha paskaa.
08.11.2010 18:15
Joskus ylpeydenaiheena voi olla sekin, että on ajanut samalla autolla esim. miljoona km. Tämä ei onnistu, jos vaihtaa autoa joka vuosi.
Minusta oikea ylpeydenaihe on se, jos samalla autolla on ajanut paljon. Ei se, että vaihtaa koko ajan uuteen ja tuhlaa rahaa turhuuteen.
06.11.2010 22:53
Minihame ei ainakaan minua kiinnosta tippaakaan. Hameet eivät ole seksikkäitä. Ne eivät korosta naisen takapuolta oikealla tavalla. Sensijaan tiukat farkut/housut ovat eri juttu....
Ja entä jos mies ei muutenkaan pidä suorasta alastomuudesta, vaan hänellä on naisen vaatetukseen liittyviä "fetissejä"?
06.11.2010 22:46
Minä maksoin omastani aikanaan 1500 markkaa. Liikaa ei kannata maksaa, jos aloittelija on.
06.11.2010 03:46
Mitä oikeastaan tarkoitat? Sitäkö, että vanhan auton omistaja on aina väärää mieltä ja siksi kirjoittaminen pitäisi kieltää?
Vai sitä, että jostain autoihin liittymättömästä ammatista kovaa palkkaa saava, uudella autolla keskimääräisen kilometrimäärän vuodessa ajava tietää autoista kaiken sinun mielestäsi?
05.11.2010 21:27
Ainakaan mies ei ole mitenkään hirveän alipainoinen jos on 175/55. Jos on vähän lihaksia ja pienet luut, myös painoa on vähän. Ihannepaino ei siten edes riipu pituudesta, vaan se muodostuu yksilökohtaisesti. On oltava laiha luonnostaan, sitä se edellyttää, jotta voi oll laiha ja silti terve.
Minä painoin 55 kiloa 16-vuotiaana, vaikka olin jo 180 cm pitkä. Vielä nyt 32-vuotiaanakaan en paina kuin 60 kiloa, pituutta on tuo 180. Ja terveys on minulla parempi kuin monella painavammalla, päätellen esim. siitä, kuinka nopeasti tartuntataudeista selviää, tai kuinka usein niitä saa. Yleiskunto on tärkeää.
65 kiloa olen painavimmillaan painanut, mutta se edellyttää huonoa ruokavaliota, rasvaisen ruuan syömistä. Kun 60 kg tuntuu olevan oikea vakiopaino, joten mitäpä sitä edes yrittää nostaa....
Ja naisen painosta puheen ollen, onko naisen normaalipaino miestä korkeampi? Sitähän minä en tiedä, mutta en oikein usko.
Tunnen myös lähes 190 cm miehen, jolla rupesi olemaan löysää mahaa jo 75-kiloisena...eli kyllä sitä voi 65 kg naisellakin olla. Kaikki on kiinni luiden ja lihasten painosta.
04.11.2010 20:52
Televisioiden kohdalla outoa on, mitä minä olen lukenut, että nuo uudet keksinnöt kuluttavat ENEMMÄN sähköä kuin perinteiset kuvaputkitelevisiot. Väärää kehitystä....
Eikä niiden kuva minusta mitenkään ihmeelliseltä näytä. Muutenkaanhan se television vahtaaminen ei pitäisi niin tärkeä harrastus olla....
03.11.2010 02:55
Minun paikkakunnallani maksaa lähes 80 €, vain A-katsastus, ei kilpailua, lähin halvempi asema on kyllä alle sadan kilometrin päässä, hinta siellä 55 €, mutta sekin on jo vähän niin ja näin, merkittävä osa säästöstä menee jo matkabensaan.
Minulla on 4 autoa, joten kyllä 50 € säästölle per auto olisi käyttöä, voisi katsastaa useammankin auton vuodessa eikä vain yhtä. Mutta kun Joensuu on toisella puolella suomea...
Täytyy vain odotella, JOS tulisi joskus joku laki, jolla ryöstöhinnat saataisiin kuriin. On täysin väärin, että ihmiset ovat eri puolilla maata näin eriarvoisessa asemassa.
02.11.2010 22:51
Tuo vika-arvonta on juuri se asia, minkä takia uudempiin elektroniikka-autoihin ei oikein uskalla siirtyä....
Vanhoissa autoissa niitä arvontakohteita on sentään vähemmän.
02.11.2010 19:57
-ulkomailla ei kannata käydä lainkaan
-ulkona ei kannata käydä syömässä, ei edes nakkikioskilla. (Maksaa aina ylimääräistä ja näissä ruokapaikoissa pyörii epämääräistä porukkaa)
-tupakanpoltto ei kannata
-alkoholinkäyttö ei kannata
-paperilehtiä ei tarvitse lukea, uutiset näkee netistä/teksti-tv:stä.
-vanha tietokone todellakin riittää, jos esim. vaan selailee nettiä. Monipuolisempaan viihdekäyttöön tarvitsee uudemman.
-halvassa autossa ei koskaan kannata pitää muita vakuutuksia kuin liikennevakuutus
02.11.2010 04:19
Olen minäkin kyllä nähnyt moisen liittimen, mutta harvoin niitä näkee. Pelasin 80-luvun alun väritelevisiolla, jossa ei ollut scarttia.
Toisaalta epätodennäköinen ajatus on puhe putkitelevisiosta, jos sellaista nyt ylipäänsä mistään edes löytää, niin eipä se ainakaan halvempi ole kuin transistoritelevisiot...
02.11.2010 04:04
Nykyiset nelipyöräiset etuvetoisia, 90-luvun kolmipyöräiset olivat takavetoisia.
01.11.2010 20:20
Minä kyllä luulen, että autojen tilankäyttö suhteessa ulkomittoihin on kyllä huonontunut, vaikka ne nykyautot kaikessa muussa niin erinomaisia olisivatkin.
Passivisen turvallisuuden lisääminen johtaa väistämättä tilankäytön huononemiseen.
01.11.2010 02:45
Citroen 2CV, varsinkin 600-kuutioinen, oli jo 70-luvulla epätaloudellinen kokoisekseen. Hyvin vanha konstruktio jo silloin. 1300-kuutioisilla päästiin alle rättärin kulutusten.
400-kuutioinenkin rättäri vei bensaa enemmän kuin Datsun 1200.
01.11.2010 02:32
Happea ei saa olla liikaa siksi, koska liika happi vääristää päästöarvoja. Pakoputki vuotaa, tai sitten imusarjantiiviste.
01.11.2010 02:15
Mitenkähän on ympäristöystävällisyyden laita tuossa hommassa?
31.10.2010 22:29
Minä en ainakaan ymmärrä mitään noista asioista. Ainoastaan sen, että akku on oltava riittävän suuri Ah-lukemaltaan.
31.10.2010 22:15
Hanki kunnon mies. Sellainen, jota kakarat eivät kiinnosta.
29.10.2010 23:29
71 / 100