Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ja1978
profiilit
ja1978
ja1978
Vapaa kuvaus
Aloituksia
5
Kommenttia
1995
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On kaksi kissanpentua ja asun maalla.
23.05.2009 04:01
Moottori tärisee matalilla kierroksilla, ja valojen päälläolo laskee tyhjäkäyntikierroksia alemmas kun virtaa menee useampaan kohteeseen. Jos valot sammutetaan, kone käy lujempaa ja se ei ole silloin sillä resonanssialueella.
Sekin riippuu ihan autosta, kuinka paljon sitä tyhjäkäyntitärinää on.
Voi tietysti olla, että joku moottorinkiinnike ei ole kunnollinen tms.
21.05.2009 23:22
Mitä "paska auto" todella tarkoittaa, kun nykyautot monimutkaisine ja reistailevine tekniikoineen ovat vanhoja. Tätä mieltä olen minä. 80-luvulla autot olivat jo hyvin miellyttäviä liikkumavälineitä, mutta ilman sitä turhaa monimutkaisuutta, jota nykyautot on tungettu täyteen.
16.05.2009 21:23
Minun autossani ainoa, mikä nollataan, on trippimittari. Oikeissa autoissa ei tietokoneita ole. Huollot merkitään paperille.
15.05.2009 20:52
Niin, sittenhän se maksaa enemmän, jos sen teettää toisella....tulee työllekin hintaa. Tosin omat kädet eivät likaannu. Asioihin kuitenkin kannattaa perehtyä ennenkuin itse tekee. Minä olen tehnyt aina itse, kun autoni ovat olleet helppoja huollettavia.
14.05.2009 18:18
Että jotkut eivät osaa käynnistää? Jos pumppaavat vain kaasua siten, että bensaa menee lopulta pakoputkeen asti. Kun pitäisi vain painaa kaasu pohjaan ennen käynnistystä. Ja tietysti varmaan seos pielessä ja huonot tulpat ym. Eri kaasutintyypit ovat myös vaatineet vähän erilaisia tekniikoita. Ja tietysti käsi-ja automaattiryyppyjä on.
14.05.2009 18:01
McLarenilla ollut mersun kanssa mitään tekemistä tuohon aikaan.... Eli tuskinpa ne levikkeet mitkään "Mclaren"-levikkeet on. Eikä kyllä ihan hintakaan ole uskottava.
12.05.2009 21:29
Tuopas olikin se paras vitsi aikoihin.... Kyllä 80-luvulla sentään vielä oli esim. valmistusmaittaisia erityispiirteitä autoissa...nykyään kaikkea tehdään kaikkialla, joten kaikki on samaa.
12.05.2009 21:20
Tänä vuonna ei tullut katsastuksessa edes korjauskehoitusta toimimattomasta rekisterivalosta. Aiemminkaan siitä ei ole hylätty, vain mainittu. Jos joku haluaa nähdä rekisterikilven, katsokoon oman autonsa valoissa. Siinä se näkyy kun on heijastava. Niin, tuossa aiemmin mainitsemassani autossa jossa kilpi oli ikkunalla, tosin oli musta kilpi, se ei vain sopinut sillä hetkellä paikalleen vetokoukun ja pakoputken sovittelun vuoksi. Mutta kyllä sekin näkyy takana ajavan valoissa. Jos ei, ei tarvitsekaan. Poliisi voi pysäyttää jos katsoo tarpeelliseksi. Muiden ei sitä kilpeä tarvitse nähdä.
12.05.2009 20:41
http://www.paradisecars.com/550.html Sitten oli myös Dolomite, jossa 1,85 moottori sama kuin Saab 99:ssä käytetty. http://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Dolomite
11.05.2009 22:00
...mitään ilmanpaineista, kuten ei muustakaan tekniikasta. Voi hyvin olla, että luulevat, että sinne pitää laittaa se maksimipaine mikä renkaassa lukee, aivan kuten jotkut täyttävät koneenkin öljyllä piripintaan, täyttötulppaa myöten.....
11.05.2009 21:27
Sinne vaimentimeen on tuupattu tekovaiheessa jotain roinaa, jostain tarvikeputkestahan on takavuosina joskus löytynyt esim. tekijän kintaatkin vaimentimen sisältä. Tai sitten se putki on ollut tukossa kokonaan, ei siis läpireikää pakokaasulle alunperinkään. Tietysti lienee, että tuollaiset putkivalmistajat menettävät äkkiä asiakkaansa... Mutta kai se todennäköisimmin kakaroiden touhua on.
11.05.2009 21:24
Uudet eivät ole autoja. Ja löytyy rahalle muitakin kohteita.
11.05.2009 21:09
Tosin poliisia ei silloin sattunut kohdalle, joten en tiedä saako olla.
11.05.2009 21:07
Viimeksi 70-luvulla.....tosin silloinkaan sitä ei luokiteltu pieneksi sen ajan mittapuulla, kun varsinaiset pikkuautot olivat pienempiä. Nykyään porrasperä-corolla on 4,5-metrinen. Sekö on pieni? Nykyautojen mammuttimaisuuden näkee, kun ajaa esim. 80-lukuisen pikuauton nykyisen "pikkuauton" viereen.
06.05.2009 23:53
EI ollut pikkuautoa, mutta ITSE ajan pikkuautolla. Kaikki omat autoni ovat olleet pienempiä kuin ne joita autokoulussa oli. Eri asia tietysti nämä vanhempiensa autoilla ajajat. Minä olen sitä mieltä, että autokoulun auto voisi olla, ei vain pieni, vaan myös käytetty. Kortin hintaa voisi silloin pudottaa. Voisi olla "säästö-autokouluja", jotka käyttäisivät käytettyjä autoja. Kyllä sen kunnossa saa senkin pidettyä.
06.05.2009 23:44
Mitä suomessa tekee kaikenmaailman saasteentarkkailusysteemeillä, jotka on varmaan kehitetty esim. maailman suurkaupunkien ilmaston vuoksi....sitten pitää suomen syrjäseuduillakin kaikki samat paskavehkeet hyväksyä autossa....no, jälleen on paikallaan tämä neuvo: ÄLKÄÄ OSTAKO 2000-LUVUN AUTOA.
01.05.2009 20:32
Jotkuthan eivät uskalla ajaa kuin panssarivaunulla...se, ettei muka nykyiselläkään pikkuautolla uskalla ajaa, on käsittämätöntä stereotypiointia. Sillä pikkuauton turvattomaksi sanomisella peitellään vain sitä, ettei itse KEHDATA ajaa pikkuautolla, sehän se oikea syy on, eikä turvattomuus....siitä saadaan tekosyy ison statuspönkittäjän ostoon. Kyllä moottoripyörällä aina huonommin käy, jo pelkästään siksi, että sen kuljettajalla ei ole turvavöitä. Ilmalento yleensä päättyy pahasti kypärästä huolimatta. Joku takavuosien pikkuauto saattoi isoon mp:hen törmätessään olla myös aika pehmeä, mutta kyllä pääsääntöisesti kaksipyöräinen on aina turvattomampi. Isokin kaksipyöräinen on yleensä pientäkin autoa kevyempi. Ja hidastuvuushan on pahempi juuri siinä kevyemmässä osapuolessa.
30.04.2009 22:16
...JOS windows media player sattuu koneessa toimimaan. Minulla ei. Nuokin videot pitäisi olla flash-formaatissa, että näkyisi niinkuin youtube näkyy. Olen pistänytkin palautetta elävään arkistoon. Taitaa tuo muutos muutenkin olla jo tulossa, kun areenassa on jo.
27.04.2009 20:28
Johtunee ylipäätään suurten teollisuusmaiden halvoista autonhinnoista, matalan autoveron vuoksi. Esimerkiksi juuri vuonna 1990 (sen aikasessa tuulilasissa oli taulukko) Jaguar XJ6 maksoi Englannissa 170 000mk, Suomessa 520 000, siis vain 3 kertaisen hinnan.... Suomessa Audi 100 oli kalliimpi kuin Englannissa Jaguar XJ6, ja Englannissa sai Rolls-Roycen sillä, millä Suomessa Jaguarin. Jos esim. englannissa olisi suomen autovero, olisikohan kannattanut ollenkaan tehdä esim. Rolls-Royceja.... Loistoautoja onkin tehty vain siksi, koska on ihmisiä joilla on niihinkin varaa. Sama pätee urheiluautoihinkin, siis nimenomaan kalliisiin sellaisiin. Jos ökyrikkaat eivät ostaisi kalliita autoja, urheiluautonkaan ei tarvitsisi olla Ferrari, vaan joku japanilainen riittäisi....
27.04.2009 00:51
81 / 100