Tuhannet ostaisivat heti uuden auton

jos

autovero poistuisi. On täysin hullua maksaa autovero polttoainevero käyttömaksu katsastusmaksu huoltomaksut renkaanvaihtomaksut auton pesumaksu jne... Autoveron poisto Suomessa johtaisi suuriin tuloihin valtiolle

12

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asunnon, kesämökin yms.

      heti lottovoiton saatuaan. Toki sitä rahaa jäisi myös enemmän kaikenmaailman pippelinjatkeiden ostamiseen, jos verotuksessa mentäisiin vaikka jenkkimalliin. Tosin sitten saattaisi yksi sairaalakeikka maksaa kymppitonnin ja yhden penskan lukukausimaksuihin muutama kymppitonni / vuosi, yht. päälle sata tonnia per kersa. Mutta ethän sinä ennenkään ole näin pitkälle osannut ajatella ....

      • Koetappa miettiä

        Et tainnut ymmärtää ajautusta. Jos käännetään asia niinpäin että verotetaan muita kulutushyödykkeitä kuten autoa, joka on itseasiassa vain, kodinkone siinä missä muutkin, niin miltä kuulostaisi: -jääkaappivero -pesukonevero -televisiovero -digiboksivero -tietokonevero jne. Niin... hassultahan tuo kuulostaa. Mutta, auto on Suomessa lähes välttämätön ihmisille jotka asuvat suurimpien taajamien ulkopuolella. Auto on kallis hankinta, jolloin sitä verottamalla saadaan helpolla valtion kassaan suurehko summa rahaa. Muita verotettavia kohteita, jotka siis olisivat kalliita hankkia, voisivat olla vaikkapa sitten kesämökki ja miksei asuntokin. Noihin kun lyödään hankintahintaan 128% valtiolle maksettavaa veroa päälle niin saadaan varsin mielenkiintoisia, keinotekoisia, tilanteita aikaiseksi. Toki, verotusta voitaisiin kehittää pidemmällekin, esim. kondomeihin huvivero. Eläköön se pieni Neuvosto-Suomen sosialistinen jäänne joka pohjolan peränurkassa vielä vallitsee.


      • niin...
        Koetappa miettiä kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää ajautusta. Jos käännetään asia niinpäin että verotetaan muita kulutushyödykkeitä kuten autoa, joka on itseasiassa vain, kodinkone siinä missä muutkin, niin miltä kuulostaisi: -jääkaappivero -pesukonevero -televisiovero -digiboksivero -tietokonevero jne. Niin... hassultahan tuo kuulostaa. Mutta, auto on Suomessa lähes välttämätön ihmisille jotka asuvat suurimpien taajamien ulkopuolella. Auto on kallis hankinta, jolloin sitä verottamalla saadaan helpolla valtion kassaan suurehko summa rahaa. Muita verotettavia kohteita, jotka siis olisivat kalliita hankkia, voisivat olla vaikkapa sitten kesämökki ja miksei asuntokin. Noihin kun lyödään hankintahintaan 128% valtiolle maksettavaa veroa päälle niin saadaan varsin mielenkiintoisia, keinotekoisia, tilanteita aikaiseksi. Toki, verotusta voitaisiin kehittää pidemmällekin, esim. kondomeihin huvivero. Eläköön se pieni Neuvosto-Suomen sosialistinen jäänne joka pohjolan peränurkassa vielä vallitsee.

        "Muita verotettavia kohteita, jotka siis olisivat kalliita hankkia, voisivat olla vaikkapa sitten kesämökki ja miksei asuntokin. Noihin kun lyödään hankintahintaan 128% valtiolle maksettavaa veroa päälle niin saadaan varsin mielenkiintoisia, keinotekoisia, tilanteita aikaiseksi." Et sitten ole kuullut puhuttavan varainsiirtoverosta asuntokaupan ja varsinkin kiinteistökaupan yhteydessä? Et myöskään vuotuisesta kiinteistöverosta? Eivät ne nyt ihan 128% !!! ole, mutta kaikkea muuta kuin keinotekoisia tilanteita!


      • vero on jo olemassa
        Koetappa miettiä kirjoitti:

        Et tainnut ymmärtää ajautusta. Jos käännetään asia niinpäin että verotetaan muita kulutushyödykkeitä kuten autoa, joka on itseasiassa vain, kodinkone siinä missä muutkin, niin miltä kuulostaisi: -jääkaappivero -pesukonevero -televisiovero -digiboksivero -tietokonevero jne. Niin... hassultahan tuo kuulostaa. Mutta, auto on Suomessa lähes välttämätön ihmisille jotka asuvat suurimpien taajamien ulkopuolella. Auto on kallis hankinta, jolloin sitä verottamalla saadaan helpolla valtion kassaan suurehko summa rahaa. Muita verotettavia kohteita, jotka siis olisivat kalliita hankkia, voisivat olla vaikkapa sitten kesämökki ja miksei asuntokin. Noihin kun lyödään hankintahintaan 128% valtiolle maksettavaa veroa päälle niin saadaan varsin mielenkiintoisia, keinotekoisia, tilanteita aikaiseksi. Toki, verotusta voitaisiin kehittää pidemmällekin, esim. kondomeihin huvivero. Eläköön se pieni Neuvosto-Suomen sosialistinen jäänne joka pohjolan peränurkassa vielä vallitsee.

        -jääkaappivero -pesukonevero -televisiovero -digiboksivero -tietokonevero jne. Arvonlistävero. 10-20% menee veroa näistä tavaroista. Autojen verotus samalle tasolle, sehän sopii.


    • suikkapää

      Taas valitusta hinnoista! "Herra antoi, herra otti! tyydy siihen hottentotti!"

    • MinäMinäMinäMulle Heti

      Suomalaiset elävät yli varojensa! Elävät syntymättömien lasten kustannuksella. Heille lankeaa nykyisen AHNEEN ja itsekkään porukan törsääminen maksettavaksi. Valtio velkaantuu järkyttävää vauhtia ja joku väittää, että verotkin pitäisi jättää keräämättä!

      • oma X ojas

        Sepä se kun tulliliike vilkastuu alkaa työtä riittämään. Ahne paskiainen. Itelle ainakin riittää vanha kosla jota nyt täytys jo fiksaillakin. Ostakoot rikkaat uusia autoja, ja maksakoot kunnon verot! Yah!


    • autoileva miekkonen...

      Autoverohan säädettiin alunperinkin väliaikaiseksi, ehkäpä se väliaikaisuus tulisi nyt täyteen ja se voitaisiin poistaa olosuhteiden muututtua jo aikoja sitten täysin toisiksi kuin autoveron säätämisen aikaan. Autohan on tosiasiassa vain tavara siinä missä muutkin ja toisinpäin, miksei esim. polkupyörissä ole ajoneuvoveroa, ajoneuvojahan nekin ovat.

      • Pekka-

        "Autoverohan säädettiin alunperinkin väliaikaiseksi,... " Niin Liikevaihtoverokin (LVV) jonka perillinen arvonlisävero on. Verot taitavat olla ainoa pysyvä asia tässä maailmassa.


    • Uudet eivät ole autoja. Ja löytyy rahalle muitakin kohteita.

    • Mitä sillä tekee

      Ei autoa sellainen tarvitse pihalle halpenemaan joka sitä ei tarvi ,vaikka vero poistuisi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      173
      1676
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      107
      969
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      85
      809
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      653
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      190
      450
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe