älyttömät ilmanpaineet

renkaissa

ostin tossa auton käytettynä, nyt kun kävin tsekkaamassa ilmanpaineet, niin siellä oli yli 3,5 baria kaikissa renkaissa, laskin ne vähän reiluun kahteen. minkä takia joku ajaa tuollaisilla paineilla? itse en ainakaan keksi yhtään järkevää selitystä, päinvastoin eikö se kuluta renkaita helvetisti?

7

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ilma...

      Sitä ilmaa kun saa ihan ilmaiseksi huoltoasemien letkusta, niin toki kannattaa hyödyntää maksimaalisesti sekin. Renkaan kyljessähän lukee "max 3,5 bar".

    • ...mitään ilmanpaineista, kuten ei muustakaan tekniikasta. Voi hyvin olla, että luulevat, että sinne pitää laittaa se maksimipaine mikä renkaassa lukee, aivan kuten jotkut täyttävät koneenkin öljyllä piripintaan, täyttötulppaa myöten.....

    • pintaan

      on monelle uudemmalle autolle liian vähän. usein n. 2,6-2,8 bar on hyvä.

      • Pekka-

        Liian matalat paineet saattavat vahingoittaa renkaan. Mikäli rengas on ajossa liian "lötkö" niin sen runkorakenne voi vahingoittua. Esimerkiksi autoni 225/55-16 vakiorenkaat kannattaa paineistaa yli 2.5 ATM, olen yhdet talvirenkaat hajottanut pitämällä niissä 2.0 - 2.2. Alkoival "lingertää" ja vika selvisi huollossa -> renkaat paskana. Parnai uusilla renkailla. Nyt pidän riittävät paineet renkaissa, en tietenkään yli 3:a.


      • niinhän se on
        Pekka- kirjoitti:

        Liian matalat paineet saattavat vahingoittaa renkaan. Mikäli rengas on ajossa liian "lötkö" niin sen runkorakenne voi vahingoittua. Esimerkiksi autoni 225/55-16 vakiorenkaat kannattaa paineistaa yli 2.5 ATM, olen yhdet talvirenkaat hajottanut pitämällä niissä 2.0 - 2.2. Alkoival "lingertää" ja vika selvisi huollossa -> renkaat paskana. Parnai uusilla renkailla. Nyt pidän riittävät paineet renkaissa, en tietenkään yli 3:a.

        liian suuret rengaspaineet kuluttavat renkaan keskeltä nopeammin kuin reunoilta, liian matalat paineet taas päinvastoin. Polttoaineen kulutusta voi pienentää vähän, laittamalla ilmaa renkaisiin niin että riittää, tai lisätä ajamalla tyhjillä renkailla


      • nykyään
        niinhän se on kirjoitti:

        liian suuret rengaspaineet kuluttavat renkaan keskeltä nopeammin kuin reunoilta, liian matalat paineet taas päinvastoin. Polttoaineen kulutusta voi pienentää vähän, laittamalla ilmaa renkaisiin niin että riittää, tai lisätä ajamalla tyhjillä renkailla

        "liian suuret rengaspaineet kuluttavat renkaan keskeltä nopeammin kuin reunoilta" Tuo taisi pitää paikkansa vuonna miekka ja kypärä (ristikudosrenkailla). Ymmärtääkseni vyörenkailla, varsinkin matalaprofiilisilla, on toisin päin. Vyö pitää paineet kurissa eli ei pullistu eikä kulu keskeltä kovallakaan paineella. http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Oikeat rengaspaineet/1135240238469


    • paineet

      tullu liian kovat, jos luottanut huoltsikan mittariin, kun ne harvoin on kunnossa. toine mikä tulee mieleen, et juuri laitetut renkaat ja rengasliikkeessä jätetty kovat paineet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      173
      1676
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      107
      969
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      85
      809
    4. 51
      655
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      653
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      190
      450
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe