ostin tossa auton käytettynä, nyt kun kävin tsekkaamassa ilmanpaineet, niin siellä oli yli 3,5 baria kaikissa renkaissa, laskin ne vähän reiluun kahteen. minkä takia joku ajaa tuollaisilla paineilla? itse en ainakaan keksi yhtään järkevää selitystä, päinvastoin eikö se kuluta renkaita helvetisti?
älyttömät ilmanpaineet
7
775
Vastaukset
- on ilma...
Sitä ilmaa kun saa ihan ilmaiseksi huoltoasemien letkusta, niin toki kannattaa hyödyntää maksimaalisesti sekin. Renkaan kyljessähän lukee "max 3,5 bar".
...mitään ilmanpaineista, kuten ei muustakaan tekniikasta. Voi hyvin olla, että luulevat, että sinne pitää laittaa se maksimipaine mikä renkaassa lukee, aivan kuten jotkut täyttävät koneenkin öljyllä piripintaan, täyttötulppaa myöten.....
- pintaan
on monelle uudemmalle autolle liian vähän. usein n. 2,6-2,8 bar on hyvä.
- Pekka-
Liian matalat paineet saattavat vahingoittaa renkaan. Mikäli rengas on ajossa liian "lötkö" niin sen runkorakenne voi vahingoittua. Esimerkiksi autoni 225/55-16 vakiorenkaat kannattaa paineistaa yli 2.5 ATM, olen yhdet talvirenkaat hajottanut pitämällä niissä 2.0 - 2.2. Alkoival "lingertää" ja vika selvisi huollossa -> renkaat paskana. Parnai uusilla renkailla. Nyt pidän riittävät paineet renkaissa, en tietenkään yli 3:a.
- niinhän se on
Pekka- kirjoitti:
Liian matalat paineet saattavat vahingoittaa renkaan. Mikäli rengas on ajossa liian "lötkö" niin sen runkorakenne voi vahingoittua. Esimerkiksi autoni 225/55-16 vakiorenkaat kannattaa paineistaa yli 2.5 ATM, olen yhdet talvirenkaat hajottanut pitämällä niissä 2.0 - 2.2. Alkoival "lingertää" ja vika selvisi huollossa -> renkaat paskana. Parnai uusilla renkailla. Nyt pidän riittävät paineet renkaissa, en tietenkään yli 3:a.
liian suuret rengaspaineet kuluttavat renkaan keskeltä nopeammin kuin reunoilta, liian matalat paineet taas päinvastoin. Polttoaineen kulutusta voi pienentää vähän, laittamalla ilmaa renkaisiin niin että riittää, tai lisätä ajamalla tyhjillä renkailla
- nykyään
niinhän se on kirjoitti:
liian suuret rengaspaineet kuluttavat renkaan keskeltä nopeammin kuin reunoilta, liian matalat paineet taas päinvastoin. Polttoaineen kulutusta voi pienentää vähän, laittamalla ilmaa renkaisiin niin että riittää, tai lisätä ajamalla tyhjillä renkailla
"liian suuret rengaspaineet kuluttavat renkaan keskeltä nopeammin kuin reunoilta" Tuo taisi pitää paikkansa vuonna miekka ja kypärä (ristikudosrenkailla). Ymmärtääkseni vyörenkailla, varsinkin matalaprofiilisilla, on toisin päin. Vyö pitää paineet kurissa eli ei pullistu eikä kulu keskeltä kovallakaan paineella. http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Oikeat rengaspaineet/1135240238469
- paineet
tullu liian kovat, jos luottanut huoltsikan mittariin, kun ne harvoin on kunnossa. toine mikä tulee mieleen, et juuri laitetut renkaat ja rengasliikkeessä jätetty kovat paineet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1731676
- 107969
- 85809
- 51655
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19653ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45508Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;190450- 26439