Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tublat
profiilit
tublat
tublat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
27
Kommenttia
5230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin ja ehkä myös kannattaa miettiä,kannattaako sitä kaikkeen uskoa...
04.07.2009 17:31
No minä tarjoan sitten kokeiltavaksi jotain ihan muuta...
Eli aloeverageeliä (ellei ole itsellä kasvia),auringonhattu-uutetta ja sitten voi kokeilla kevyesti kostutettua sokeripalaa pistoskohdan päälle.Ja joillekin auttaa myös tervapihkasalva.
Ja homeopatiastakin löytyy toisille apua.Itse olen lääkinnyt koiria sillä.
Meillä tuo isäntä on tuollainen herkkähipiä.Kerää jo talvella hyttyset väijymään sitä ikkunan taa.Minuun taas ei moiset ötökät pysty.Eikä noit isommatkaan pisteliäät pahemmin,kuten paarmat ja ampparit.Tosin amppareihin otan varalle hompaattitujaukset,kun on päässyt hyökkäämään.
04.07.2009 17:29
Jos koirat ei ole puuronsyöjiä (miksei niitä voi syödä,mitä ne tekee aineenvaihdunnalle? ),niin miksi koirat voi sitten syödä nappuloita?
Entä mitä luulet,että koirat söi silloin,kun ei oltu vielä kuultukaan nappuloista,tai tiedetty eläinlääketieteen tohtoreitten tiedoista niiden vaikutuksesta ja haitoista aineenvaihduntaan ?
03.07.2009 19:13
Tuota, en löydä kyllä viestiäni alempaa nimimerkilläsi kirjoittamaa viestiä...
Joten olisi ihan mukava kuulla ihan selkeät syyt,mitä tarkoitat,ei mitenkään ympäripyöreitä ;)
Tuota periaatteestakin voi tähdentää,tuo yleissanahan ei kerro vielä mitään.
Olisi mukavampi vaihtaa mielipiteitäkin,kun tarkalleen tietää,mistä puhutaan :)
03.07.2009 19:07
Ylilyöntejä sattuu,mutta valitettavasti ne usein perustuu johonkin.
Kuten itsekin sanoit,he näkevät niitä asioita,joita niihin paperittomiin liittyy.
Esim.se,että tuodaan tai ostetaan trokareilta koiria,joiden taustasta ei ole tietoa,eikä voida luottaa niiden tekijään.Koirat voi kantaa sellaisia pöpöjä,jotka ovat pahimmassa tapauksessa ihmisillekin vaarallisia.
Myöskin se,että he ovat nähneet monenmoista huononkinnäköistä pentua,joita sitten yritetään saada kuntoon.Ja kuten täälläkin on jo monesti todettu,kun ei ole kennelnimenomaava kasvattaja,niin on todella vaikea puuttua millään lailla huonosti tekevien toimintaan.Siis tekijöitten.
Ja sillä,että koiralla on paperit,ei tee siitä yhtään huonompaa "kotikoiraa".
No halvemman tekee,mikä sitten onkin monen ostajan pointti...
03.07.2009 19:02
Minuakin kiinnostaa,mitä hyviä syitä on jättää rekisteröimättä.Voisitko kertoa,niin tietäisin sitten.
03.07.2009 18:56
No tuota,pitäis ensin miettiä,miten haluaa toimia.
1.opettaa siihen,että ei pahemmin nuolleskella eli taas se vanha perusjuttu,kielletään kun halutaan,ettei jotain tehdä,ja mahdollisimman nopeaan.
Ja sen jälkeen haluttaessa joku toinen toiminta perään,vaikka liikkeelle lähtö ja tarvittaessa siitä kehut(palkkio).
tai ei tehdä siitä isompaa numeroa,vaan sanotaan vaikka mennään,jos meinaa mennä nuoleskeluksi.
Kummassakin tapauksessa on,kuten yleensäkin,että koira tietää mitä omistaja haluaa eli opetetaan se kieltosana kunnolla,ja lähtökohta olisi se,että koira on marssijärjestyksessä se,joka tottelee,eikä se,joka päättää.
03.07.2009 18:40
Riippuu nyt,mitä tarkoitat kotiruualla.
Siitä kun on eri näkemyksiä.Mutta jos tarkoitat perinteistä "puuropohjaista",ilman mitään teollista,niin täytyy antaa,kuin myös kalkkia.Säännöllisesti ainakin kasvuvaiheessa,ym.erityistarpeissa.
Muuten riippuu myös ruuasta,miten vitamiineja käytetään.
03.07.2009 18:19
Ahaa,mutta Vilanderin "opetuslapsi" palstallaan kyllä sitä mainostaa ja vuokraa...
Eikös noitten pitäisi toteuttaakaan Vilanderin oppeja,vaikka niin mainostaa ?
01.07.2009 17:10
Yleensä ollut muutamalla hallituksen jäsenellä,riippuen siitä onko itsellä vuoro,siis kenellä on.
Jos on tarvis ollut,esim.kun olen vetänyt jotain kurssiluonteista,niin tiloihin mihin tarvii,niin saa aina avaimet.
Ihan hyvin on homma toiminut,ja itse en edes halua mitään vastuuta ottaa mistään avaimista,ellei ole pakko.
Aikoinaan kun vedin rotuyhdistykseni alaisille roduille koulutusta,niin vain minulla ja toisella vetäjällä oli avainvastuu.
01.07.2009 16:56
Tai oisko sittenkin kyse ymmärryksen puutteesta ;D
Mikä kohta nyt sitten jäi epäselväksi?
Ja toisten puolestahan on aika vaikea vastata,vai osaatko kenties kertoa vaikka miksi kaikki kasvattajat tekevät mitä tekevät ja miksi ostajat ostavat mitä ostavat.
29.06.2009 21:38
Onkohan mainittu yksi minun lemppareista,tosin kesät talvet yhtä ihana, eli Baddingin Paratiisi.Kelpaa myös Ville Valon esittämänä.Niiiiin IQ :O)
29.06.2009 16:48
No en sivuuttaa voi,ihankuin ihmisiäkin,on kauniimpia ja vähemmän kauniita.Mutta viimekädessähän kaikki on kiinni katsojasta,miten minkin näkee ;)
Saati sitten,haluaako nähdä muutakin kuin sen ulkoisen kauneuden tai sisäisen :)
No tuo koiranjalostus on niin pitkä juttu,että mitäs siitä muuta sanomaan,kun että jotkut roduton tehty tietyillä syillä tietyin ulkonäöin,ehkä jonkun mielestä vähemmän kauniiksikin,makuasiakin välillä,toisilla roduilla on hommat mennyt överiksi joittenkin kohdalla.Ja ainahan löytyy niitä övereitten tekijöitten lisäksi,myös niiden ostajia...
Että sitä vastuun kantamista voi miettiä monen pointin kautta.
En minä mitään syitä sano,enkä ees tiedä,miksi kukakin ja millaisia aloituksia tekee,laittaa linkkejä,saati vastaa.Eikä ne edes minulle kuulu.
Enkä muuten mitään pultteja ota,mutta jonkinsortin maalannut niitä kyllä olen tänään,ja kohta pääsee jatkamaan :D
Mutta hupinsa kullakin,ja näemmä mitä ihmeellisten asioitten kustannuksella.
29.06.2009 16:45
Tyypillistä jenkkien mautonta touhua koirakavereittemme kustannuksella.
Raahata vielä vanhoja,ei niin elämänsä kunnossa olevia muitten naurettavaksi ja taivasteltavaksi.
Pistäis pystyyn maailman rumin ihminen ja menis näyttelee enemmän ihteään.Ois kiva sitten hihitellä ja taivastella muitten.
29.06.2009 15:46
Nii,että on tainnut sitten ainakin yläosa vähintäänkin puuttua o-O
29.06.2009 00:00
Täytyy vissiin käydä toi masiina kunnolla läpi,jos siinä onkin joku yksinkertainen juttu.
Tuli vielä yks biisi mieleen,mutta en muista nimeä,mutta meni suomeksi jotenkin ,että "kesäaikaan vaan,olo makeinta on..."Enkuksi sen esitti joku Coconuts,vissiin.
Hitsi kun on kuuma,ei nukuta edes yhtään ja vasta tultiin päivän lenkiltä o_O
28.06.2009 23:51
No totta mooses kelpaa :D
tosin täytyy sanoa,että en nyt mitään musiikkia kuullut,kun on jotain häikkää tuossa masiinan äänipuolessa :/
28.06.2009 21:57
Juu,minä vaadin tasa-arvoa.En kestä katsella miesten rintalihaksia,menee yöunet, joten vaadin miehille tasa-arvon nimissä jopa kokouimapukua.
Ei hitsi,repesin noille artikkelin kommenteille :D
28.06.2009 21:45
Aina yhtä ihana Mamban biisi tulikin jo mainittua,joten lisään sitten vaan Summer time Blues,ja Popedan Pitkä kuuma kesä :O)
28.06.2009 21:26
No en nyt ihan ymmärrä,mikä yhteys näillä on aloituksen mainitsemiin rotuihin...
JOS siis ne nimenomaan haluttaisiin kieltää...
Toisaalta en ymmärrä kieltämistäkään.Jos nyt lähettäisiin kieltämään vaikka tämän listan koiria,niin voisi tulla ongelmia työkoirapuolella.
Ja kun itse uskon kuitenkin niin,että vaikka niitä rotuja kuinka kiellettäisiin,niin sitten vaan ne,jotka haluaa tietynlaisia,ottaa vastaavaan.Ja ihan samoin,niitä silloin joutuu myös tomppeleleille ja vastuuntunnottomille,jotka saavat koiristaan aikaiseksi vähemmän mukavaa .Ihmisestähän nuo asiat lähtee,koirien käyttäytyminen.
Ihan samoin dogoissa.Mainitsit,ettei dogoista ole pk-puolelle ?Miksi ei?Itseasiassa nehän saivat oikeudet,mutta menetti ne muistaakseni riittämattömien tulosten vuoksi.
Jos itse ajattelen rotua,niin eiköhän dogoista samoin potentiaalia riitä,kuin jostain muistakin roduista (koirista),jotka ei nyt ole kuitenkaan helpommasta päästä kouluttaa.Oliskohan nyt pääasiassa kyse siitä,että vaan pieni osa on kiinnostunut tekemään jotain harrasteitakin.Ja sekun taas ei ole myöskään rodun vika.
Ihan samoin monessa muussakin rodussa,ei kait se ole rotujen vika,jos niissä on potentiaalia ja tarmoa tekemiseen,mutta muuta ei tehdä kuin parit korttelit kierretään.
Ei kai se ihme ole,jos ongelmia tulee.
27.06.2009 20:26
201 / 262