Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ankdam
ankdam
ankdam
Vapaa kuvaus
[email protected]
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 18v sitten
184
aloitusta ·
18435
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kielikylpy+ei+ole+yhtä+kuin+kielten+opetusra,+kielikypymetodi+on+erityispedagogiikka+joka+on+kehitetty+nimenomaan+kaksikielisiin+maihin.++Kielikylpymenetelmä+on+luotu+Kanadassa.+
Suomessa+kielikylvetään+pääasiassa+ruotsiksi+ja+suomeksi.++Kielikoulut+ei+tarkoita+että+ne+olisivat+kielikylpykouluja+kuten+meillä+on+ranskalainen+koulu,+saksalainen+koulu,+kansainvälinen+koulu,+suomi-venäjäkoulu.++Ne+ivat+eri+kielisiä+kouluja,+kielikylpykoulut+ovat+tavallisia+suomalaisia+peruskouluja+ja+niihin+integroituja+kylpyluokkia.
Käsitettä+”kielikylpy”+ei+tulisi+laajentaa+ja+käyttää+väärin!
23.11.2020 08:39
Kielikylpy+on+kaksikielisiin+maihin+erityisesti+kehitetty+pedagogiikka!++Kielikylvyssä+opiskellaan+nimenomaan+kotimaisia+kieliä,+ja+niin+että+enemmistö+opiskelee+vähemmistön+kieltä.+Kielikylpyä+ei+pidä+sekoittaa+tavalliseen+kielten+opetukseen.+
Venäjänkielinen+kielikylpy+tarkoittaisi+että+suomalaiset+lapset+kävisivät+peruskoulunsa+osittain+venäjäksi.
23.11.2020 07:46
Ruotsinkieliset+Suomessa+eivät+hävittäneet+Suomesta+suomen+kieltä,+eivät+edes+yrittäneet,+vaan+päin+vastoin+antoivat+Suomelle+suomen+kielen+kirjakielen+ja+nostivat+suomen+kielen+rahvaan+kielestä+,+kieleksi+muiden+joukossa+ja+lopulta+viralliseksi+kieleksi!+
Osoita+minulle+yksikin+lähde+jossa+kerrotaan+ruotsinkielisten+pyrkimyksistä+hävittää+Suomesta+suomen+kieli!++Yksikin+lähde+joka+kertoo+nuivasta+suhtautumisesta+suomen+kieleen.+
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/01/12/suomen-kielen-virstanpylvaat
23.11.2020 06:46
Minä+tiedän+mitä.sinä+tarkoitat!+Tarkoituksesi+on,+kuten+aina,++puhua+silkkaa+skeidaa!
23.11.2020 06:32
Suomessa+kylvetetään+myös+suomeksi!+Suomenkielistä+kielikylpyä+järjestetään+esim+Pohjanmaalla+ja+tietääkseni+myös+Raaseporissa.++
Ruotsinkielisten+lasten+kylvetystä+järjestetään+vahvasti+ruotsinkielisillä+alueilla+joilla+suomen+kieltä+ei+luonnostaan++ympäristön+vaikutuksesta+opi.+
Koko+kielikylpypedagogiikan+peruslähtökohta+on+että+opetetaan+enemmistölle+vähemmistön+kieltä.+Siitä+syystä+meillä+on+niin+paljon+enemmän+suomenkielisten+kylvetystä+ruotsiksi+kuin+päin+vastoin.
23.11.2020 06:30
Tässä+sinulle+kattava+selitys.++Ole+hyvä!+
https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2002/20020092
22.11.2020 21:32
Lukihäiriö!+Perustuslaissa+ei+puhuta+yhteiskunnan+tarpeista+mitään+vaan+kansalaisten+oikeuksista+ja+yhteiskunnan+velvollisuuksista+kansalaisia+kohtaan!++
”+Julkisen+vallan+on+huolehdittava+maan+suomen-+ja+ruotsinkielisen+väestön+sivistyksellisistä+ja+yhteiskunnallisista+tarpeista+samanlaisten+perusteiden+mukaan.”
Siis+väestön!++Yhteiskunnan+on+huolehdittava++niin+suomen-+kuin++ruotsinkielistenkin+VÄESTÖN+sivistyksellisistä+ja+yhteiskunnallisista+tarpeista+samanlaisten+perusteiden+mukaan.
22.11.2020 21:29
Höpö+höpö!+
Ja+mitä+väliä+on+mitä+4,5%?++jauhaa?+
Jos+ette+pärjää+alle+5%++vähemmistölle+niin+suosittelen+että+alat+tuota+pikaa+opiskelemaan+ruotsia!+Itse+nyt+kerrot+että+me+surut+täällä+päätämme+kaikista+(kuvitelluista)+asioista.+
Kuolen+nauruun+mutta+olkoon!++Siinähän+kärvistelet!++😆🤣😂
22.11.2020 21:14
En+tunne+ketään+jolle+ruotsin+kielen+osaamisesta+olisi+ollut+haittaa,+sen+sijaan+tunnen+paljon+ihmisiä+joita+harmittaa+vietävästi+etteivät+he+osaa+ruotsia,++sekä+ihmisiä+joille+ruotsin+osaamattomuus+on+este+uralla.
Tunnen+myös+monia+hyvässä+asemassa+olevia+suomenkielisiä,+sekä+kotimaassa+että+kansainvälisen+uran+tehneitä,++jotka+ovat+menestyneet+nimenomaan++koska+osaavat+sekä+suomea+että+ruotsia.+
Kukin+taaplaa+tyylillänsä!+Toisaalta,+sinun+tyylillä+nyt+tuskin+kovin+huikeaa+uraa+pystyy+tekemään+muutenkaan.+Onnea+ja+menestystä!
22.11.2020 11:03
”2.+ruotsinkielinen+koulutus+Suomessa
Tämä+ei+määritelmällisesti+kuulu+pakkoruotsi-käsitteen+alle.”
No+nyt+olet+totaalisesti+väärässä!+Kun+pakosta+puhutaan+niin+ruotsinkielistä+koulutusta+on+pakko+järjestää,+se+lukee+suoraan+perustuslaissa!+
§17++....+”+Julkisen+vallan+on+huolehdittava+maan+suomen-+ja+ruotsinkielisen+väestön+sivistyksellisistä+ja+yhteiskunnallisista+tarpeista+samanlaisten+perusteiden+mukaan.”
Ja+mitä+julkisen+sektorin+kielitaitovaatimuksiin+tulee+niin+ne+ovat+juuri+niin+kuin+toivot+niiden+olevankin.+On+yksi+ja+kaksikielisiä+kuntia,+ja+niiden+virkamiehille+asetetut+kielitaitovaatimukset+poikkeavat+täysin.++Kielitaitovaatimukset+perustuvat+täsmälleen+kunnan,+viraston+tai+palveluntuottajan+(koskee+myös+ulkoistettua+toimintaa+jonka+kunta+tai+valtio+maksaa)+kielelliseen+palveluvelvoitteeseen.++Esimiehet+ovat+vastuussa+siitä+että+ko+viraston+tai+palveluyksikön+suomen-+ja+ruotsinkieliset+palvelut+vastaavat+lain+vaatimuksia.+
Ei+kaikkien+tarvitse+osata+ruotsia,+mutta+jos+tarvitsee+niin+kuinka+hyvin+pitää+osata,+sen+päättää+esimies!
22.11.2020 05:27
En+minä+missään+kuplassa+elä,+minä+kysyin+teiltä+mitä+te+tuolla+”pakkoruotsillanne”+tarkoitatte.+Listaan+nyt+teidän+vastauksia!++Lue+koko+ketju+ja+seuraa+keskustelua!
21.11.2020 09:35
Minä+kysyin,+te+kerrotte+ja+minä+listaan.++Ihan+tällä+vuosisadalla+ollaan.+
Ok,+no+niin+siis:
’Pakkoruotsi”+on+=+
1.+peruskoulun+ruotsin+opetus
2.+ruotsinkielinen+koulutus+Suomessa
3.+yläasteen+ruotsin+opetus
4.+lukion+ruotsin+opetus
5.+ammattikoulujen+ruotsin+opetus
6.+ammattikorkeakoulujen+ruotsin+opetus
7.+korkeakoulujen+ja+yliopistojen+ruotsin+opetus
8.+akateemisen+loppututkintoon+kuuluva+ruotsin+tentti
Onko+vielä+jotain?
21.11.2020 09:30
Ok,+no+niin+siis:
’Pakkoruotsi”+on+=+
1.+peruskoulun+ruotsin+opetus
2.+ruotsinkielinen+koulutus+Suomessa
+Onko++vielä+muita+merkityksiä?
20.11.2020 08:48
No+hyvä+sit.+Miksi+sitten+jauhatte+siitä+meille+suruille?+Emme+me+siitä+päätä.+Hoitakaa+homma!
19.11.2020 13:59
Sen+joka+niin+väittää+ja+uskoo+kannattaisi+kiireen+vilkkaa+ryhtyä+opiskelemaan+ruotsia!+Pitäisihän++sitä+vallanpitäjien+kieltä+osata,+jos+ei+osaa,++niin+turha+valittaa+jos+ei+pärjää.
19.11.2020 13:56
Kysyn+ihan+tosissani+koska+minulle+on+epäselvää+tarkoitatteko+te+nettifennot+pakkoruotsilla+teidän+suomenkielisten+peruskoulun+pakollista+ruotsin+opetusta,+vaiko+meidän+ruotsinkielisten++yhteiskunnallisia+palveluja+ja+kielellisiä+oikeuksia+ylipäätään?+
Meidän+ruotsinkielisten+äidinkieliset+palvelut++ja+kielelliset+oikeudet+koskevat+ja+kiinnostavat+meitä+suruja,+teidän+nettifennojen+ruotsin+opetuksenne+EVVK!
19.11.2020 13:38
Kui+niin?+Miten+niin+ei+kestä?+Eihän+tällä+palstalla+juuri+muusta+keskustellakaan!+
Minä+en+tosin+nimittäisi+sitä+keskusteluksi+vaan+pikemminkin+jankutukseksi.+
Minua+tosin+aihe+ei+kiinnosta,+pakolliset+ruotsin+opinnot+kun+ei+varsinaisesti+koske+meitä+suruja,+ja+suomea+me+opiskelemme+siinä+missä+muitakin+oppiaineita.
19.11.2020 10:47
Mitä+pakkoa+tarkoitat?+
Minkälaista++olisi+mielestäsi+järkevä+kielipolitiikkaa?
19.11.2020 10:43
Minäkö+muka+pakkoruotsitan?+Vielä+kun+osaisi++puhua+fennoa+ja+hallitsisi+terminologian+niin+olisi+helpompi+ymmärtää+ja+keskustella+teikäläisten+kanssa.+🤯
Eikö+pakkoruotsi+tarkoitakaan+peruskoulun+ruotsin+opetusta?+😮
08.11.2020 17:39
Miksi+meidän+pitäisi+itse+hoitaa+palvelumme,+ettehän+tekään+hoida+omianne?++Julkisista+palveluista+vastaa+viranomainen!+
Sinähän+tässä+kuvittelet+olevasi+parempaa+väkeä++yrittäessäsi+tehdä+meistä+jonkinlaisia+toisen+luokan+kansalaisia.+
Tasa-arvo+on+selvästi+nettifennolle+vaikea+asia.
08.11.2020 17:32
14 / 922