Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ankdam
ankdam
ankdam
Vapaa kuvaus
[email protected]
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 18v sitten
184
aloitusta ·
18435
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nimenomaan+enemmistö+tutkii,++koska+se+haluaa+tietää+mitkä+asiat+vaikuttavat+siihen+että+vähemmistö+voi+paremmin.++Pahoinvointi+on+äärettömän+kallista!
02.11.2020 09:03
Avasin+tämän+ketjun+jakaakseni+tietoa.+Sen+sijaan+että+käyt+viestintuojan+kimppuun+kannattaisi+tutustua+tutkimuksen+tulokseen.+
Tutkimuksia+väestön+hyvinvoinnista+tehdään+koska+halutaan+tietää+mikä+hyvinvointiin+vaikuttaa+ja+miten+sitä+voitaisiin+edistää.+
Väestön+pahoinvointi+tulee+kalliiksi,+se+maksaa+suunnattomasti+rahaa,+ja+siksi+sitä+kannattaa+tutkia!+
Oletko+itse+tämän+yhteiskunnan+maksava+jäsen+vai+saatko+yhteiskunnalta+enemmän+kuin+mitä+itse+maksat?
02.11.2020 09:00
Kerro+lisää!++Liittyykö+Estonian+uppoaminen+kielipolitiikkaan+vai+mitä+tarkoitat?
02.11.2020 08:51
Mistä+sinä+sellaisia+todisteita+löysit?++😲
Minä+sen+sijaan+viestiäsi+lukiessani+löydän+varmat+todisteet+sille+että+olet+elämääsi+tyytymätön+kyräilevä+hapannaama!
02.11.2020 08:49
Tarjoat+linkin,+kiitos+siitä,+mutta+et+itse+lukenut+mitä+leivoksesta+kirjoitettiin.+
”+Kustaa+Aadolfin+leivos+(ruots.+Gustaf+Adolfsbakelse)+on+ruotsalainen+ajankohtaisleivonnainen,+joka+liittyy+vuosittain+kuningas+Kustaa+II+Aadolfin+kuolinpäivänä+6.+marraskuuta+1632+vietettävään+muistopäivään.”
Ruotsalainen+leivos!+Ei+suomenruotsalainen!+Siksi+neverhöörd!+
Svenska+Dagen+ei+Suomessa+juhli+Kustaa+Adolfia+vaan+meitä+suomenruotsalaisia!
02.11.2020 08:44
Missä++yhteydessä+täällä+mitään+Strasbourg-korttia+on+heiluteltu?+
Suomi+saa+järjestää+meidän+surujen+äidinkieliset+palvelut+ihan+miten+parhaaksi+katsoo,+pakkoruotsi+on+vain+yksi+osa+kokonaisuutta,+eikä+se+varsinainen+pointti.+
Meidän+surujen+kielelliset+oikeudet+ja+palvelut+on+yhteiskunnan+taattava,+tavalla+tai+toisella.+Olet+vapaa+ideoimaan+miten+ja+millä+keinoilla+ne+tulisi+hoitaa+yhdenvertaisesti+suomenkielisten+yhteiskunnallisten+palveluiden+kanssa.++Laatu,+lopputulos+ja+taso+ratkaisee!+
Meidän+surujen+perusoikeudet+suomalaisina+on+Strasbourg-asia,+ei+peruskoulun+pakollinen+ruotsin+opetus.
01.11.2020 11:26
En+ole,+mistä+niitä+saa?+En+ole+sellaisista+kuullutkaan+😲
Onko+ne+hyviä?
01.11.2020 09:23
Erilaisia+kuplia+löytyy+varmasti++ympäri+maata,+en+kuitenkaan+usko+että+me+ruotsinkieliset+eläisimme+sen+ihmeemmin+kuplissa+kuin+tekään.
28.10.2020 15:16
Mitä+lie+tarkoittavat?++Mitä+sinä+luulet+että+se+kuplassa+asuminen+käytännössä+tarkoittaa.
28.10.2020 15:12
Ei+tuossa+jutussa+mistään+hädästä+puhuta,+ihan+vain+todetaan+asioita,+ja+se+että+tuskin+siitä+mitään+suurta+juttua+tehdään++koska+poliittisesti+niin+mitätön+asia.
28.10.2020 15:10
Eihän+lammikko+voi+olla+kupla!+😆
28.10.2020 08:27
Itse+en+elä+kuplassa,+mutta+varmasti+sellaisia+kuplassa+eläjiäkin+on.+Jos+elävät+niin+se+on+oma+valinta.+Eiköhän+moni+suomenkielinenkin+elä+jonkinlaisessa+kuplassa.+
Pitäisi+toisaalta+määritellä+mitä+tuolla+”kuplalla”+tarkoitetaan.
+Minä+ymmärrän+sen+niin+että+ihminen+pysyttelee+pääosin+vain+samanlaisten+ja+samanmielisten+ihmisten+seurassa.++Siinä+suhteessa+en+ainakaan+itseäni+tunnista.+
Olen+kerran,+vuosia+sitten+vieraillut+”kuplassa”,+eräässä+pikkukylässä+Pohjois-Savossa,+siellä+koin+todellista+vierautta.+Niiden+ihmisten+maailma+oli+tasan+just+jämptisti+sen+kylän+kokoinen.+Hämmentävä+kokemus!
28.10.2020 08:26
Minusta+kupla+on+suljettu+tila,+me+surut+emme+elä+kuplassa,+meillä+on+oma+yhteisömme+mutta+elämme+vilkkaassa+vuorovaikutuksessa+myös+suomenkielisiin,+ja+ympäröivään+maailmaan+ylipäätään.
Minun+elinpiiriini+on+suuri,+vaikka+sen+ydin+onkin+perhe+ja+ystävät+(myös+suomenkielisiä)
28.10.2020 08:06
En+nimittäisi+sitä+kuplaksi,+vaan+toteaisin+että+yhteisössä+on+terveellisempää+elää.+
Sitä+ei+kiistäne+kukaan?
27.10.2020 14:46
Jos+joukolle+ihmisiä+esitetään+samat+kysymykset+ja+sadaan+heidän+vastauksensa,+joita+verrataan++toisiinsa+niin+ei+siinä+mitään+myyttiä+synny.+
Vai+valehtelevatko+jomman+kumman+ryhmän+jäsenet?++Ovatko+ruotsinkieliset+todellisuudessa+sairaampia+ja+tyytymättömämpiä+kuin+he+itse+kertovat.+Vai+ovatko+suomenkieliset+terveempiä+ja+onnellisempia+kuin+he+itse+antavat+ymmärtää?+
Sitäkö+tarkoitat?
27.10.2020 14:43
Tässä+neljä+vuotta+kestäneessä+poikkitieteellisessä+tutkimuksessa+tutkittiin+koko+kansan+terveyttä+ja+hyvinvointia++ja+niiden+syitä.+Tutkimuksessa+vertailtiin+erilaisia+ryhmiä+toisiinsa+sekä+ihmisiä+ryhmien++sisällä.+
Todettiin+että+me+ruotsinkieliset+olemme+keskimäärin+terveempiä+ja+tyytyväisempiä+elämäämme+kuin+suomenkieliset+suomalaiset,+mutta+kun+verrokiksi+valittiin+suomenkielisiä+joilla+oli+läheiset+perhesiteet+niin+eroa+ei+ollut.+
Ei+tämä+tutkimus+kenenkään+identiteettiä+vahvistanut+mutta+se+todisti+että+perhe+ja+läheiset+ihmissuhteet+ovat+ihmiselle+tärkeitä.
27.10.2020 10:02
”+Kirjoittaako+suomenkielinen+otsikoilla:+Me+olemme+parempia.”
Ei,+yleensä+näkee+otsikoita+joissa+lukee+Suomi+on+(maailman)+paras...
Yli+13+000+000+hittiä+Googlella!+
https://www.aamulehti.fi/a/200583236
27.10.2020 04:41
En+usko+että+sellaista+tutkimusta+tullaan+ainakaan+ÅA:n+julkaisuluettelossa+näkemään.+
Sen+sijaan,+koska+rotuasioista+on+nykypäivänä+kiinnostuneita+pääasiassa+nettifennot,+tai+ainakin+he+niihin+kovin+usein+rotuasioihin+viittaavat,+niin+odottakaamme+siis+nettifennojen+rahoittamaa+tutkimusta+jossa+todistetaan+että+suomenruotsalaiset+ovat+suhteessa+suomenkielisiin+suomalaisiin+ala-arvoista+ja+geneettisesti+heikkotasoista+rupusakkia.
26.10.2020 08:56
Avaisitko+vähän+noita+syytöksiäsi?
Missä+asiassa+on+valehdeltu?+
Mitä+on+vääristelty?+
Mitä+/+ketä+on+manipuloitu?+
Mitä+kritisoit+kun+kirjoitat+”vaalirahan+lahjoituksista”?+
-+vaaliavustukset+on+täysin+laillinen+tapa+tukea+mieluista+puoluetta+/+ehdokasta.+
Mitä+on+tämän+palstan+roskapropaganda?
26.10.2020 08:48
Ei+päätetty+mitään+vaan+hyväksyttiin++ponsi+joka+velvoitti+hallitusta+selvittämään+mahdollisuudet+luoda+jonkinlainen+alueellinen+kokeilmalli.
25.10.2020 08:00
16 / 922