Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
buddy-love
buddy-love
buddy-love
Vapaa kuvaus
Kaipaan Liskoa sekä isääni joka päivä.
Aloituksia
1438
Kommenttia
23433
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minähän olen normaalielämässä tietysti Peter Parker.
04.09.2008 23:40
Toikin olen.
04.09.2008 23:24
Täällähän taas puhutaan minusta, niin kuin kuuluukin. No niin, nyt saan vielä setämiehenkin tuohon ihan kivasti kasvavaan listaani. Tulee ihan siihen natsin jälkeen joka näyttääkin jotenkin tyylillisesti luontevalta.
Hiukan kuitenkin kritisoin tuota limaisuutta, kun se on niin tavanomaista ja kyllä minun täytyy siis Galaktisena Sankarina olla vähintään liisterinen.
04.09.2008 23:22
Mäkään. Ja jos tapahtuisi, niin sekin olisi jokin vain juuri ja juuri mitattavissa oleva juttu.
Nyt pitää pistää kone kiinni ja pitää muutaman päivän tauko. Pidä ne kovassa kurissa tuolla sirkuspalstalla.
01.09.2008 22:00
Ja jos se on vielä tuolta itäpuolelta niin lumikin sulaa nopeammin (nokea joka paikassa).
01.09.2008 21:57
Pitää ensin opetella nämä uudet säät. Tosin muutos jatkuu ja systeemi on kohta taas eri.
Ei se koskaan täysin varma ole, mutta koko ajan lisätään mittaussysteemejä ja kehitetään malleja, niin periaatteessa sen pitäisi olla koko ajan myös paremmin todellisuutta vastaava.
Kvanttitietokoneet luultavasti vasta muuttavat systeemit niin ettei enää ole ongelmia laskentatehoissa ja voidaan simuloida mitä vain.
Noita koneita kehitetään kovaa vauhtia, mutta juttu on vielä pahasti kesken. Valmiilla laitteella kuitenkin laskee hetkessä sen, mikä nykyisillä veisi tuhansia vuosia (sekin on ongelma, että jos lasketaan liikaa hitailla systeemeillä, niin ennuste on vanha jo valmistuessaan).
Nyt alkaa olla minulla aika pistää koneet kiinni ja siirtyä muualle. Muutaman päivän päästä taas jälleen täällä.
01.09.2008 21:56
Esim. Googlen serverit käyttävät valtavasti sähköä. Jos meillä olisi paremmat linjat ulos maasta, niin niiden olisi kannattanut laittaa ne tänne (meillä on ilmeisesti vieläkin halvempaa sähköä kuin siellä).
Tuollaisella serverilaitoksella lämmittää helposti aika suuren osan kaupunkia ympärillään (tosin se on matalalämpöistä se hukkalämpö ja soveltuu vain suoraan lämmitykseen tai uimahalleihin tms).
01.09.2008 21:46
Enää, niillä on aika hyvät koneet nykyisin. Ongelma on se, etteivät entiset mallit osaa ennustaa näitä muuttuneita säätyyppejä. Meillä on jostain syystä nykyään hitaammin vaihteleva sää kuin ennen ja siihen liittyy virtauksia, jotka entisestä poiketen pysyvät paikallaan pitkään.
01.09.2008 21:38
Tarpeeksi kun simuloidaan, niin ei tarvitse arvata.
01.09.2008 21:30
Tuolla M-logiikan puolella älykkyys laskee jos olemme molemmat täällä.
Ja vastaus tuohon: luultavasti reikä menee lähes aina tukkoon.
Jos reikä olisi suuri ja alla hyvin helposti virtaavaa magmaa, olisi mahdollista että se ehtii täyttää reiän niin, ettei kivimassan sisäinen paine ehdi tukkia reikää. Sitten tietysti on vielä se, että virtaava magma jäähtyy virratessaan reikää ylös ja kun ne seinämät ovat kuitenkin ylempänä melko viileät, niin luultavasti se virtaus pysähtyy aika nopeasti.
Todella isot reiät ovat sitten kokonaan toinen juttu (mutta nämä mahdollisten mustien aukkojen olisivat todellisuudessa siis lähes häviävän pieniä).
01.09.2008 21:23
Oletko nähnyt viime aikoina liikaa vai liian vähän takamuksia.
01.09.2008 21:13
Huolestun siitä, että miten sinua sivistettäisiin mahdollisimman nopeasti.
01.09.2008 21:05
Kun ensimmäinen ydinkoe tehtiin, oli epäselvää syntyykö lämpötilan seurauksena itse etenevä reaktio, joka tuhoaa koko ilmakehän. Eivät tienneet, mutta päättivät sitten vain testata miten käy.
Nykyään kuitenkin on onneksi hiukan paremmat kyvyt ennustaa mitä missäkin kokeessa tapahtuu.
01.09.2008 21:01
Mutta voi siellä kaksikin olla.
01.09.2008 20:57
Jos minä testaankin juuri sinun reaktioitasi.
01.09.2008 20:49
Että intergalaktiset saippuaoopperamainokset pääsevät tännekin, mutta planeetta on silti edelleen Galaktisen Sankarin suojeluksessa.
01.09.2008 20:48
Hyvä ettei minun tarvitse sitä ottaa esille. Pitää kuitenkin edelleen paikkansa.
Onko sinulla jokin mielenkiintoinen ongelma?
01.09.2008 20:45
että vaikka sinä et tuota ymmärrä, niin siellä ne sen ovat kyllä ymmärtäneet.
Mutta vakavasti ottaen, olen mielelläni huvittava - tosin toisinaan on vaikea päätellä mikä yleisöön kulloinkin puree.
01.09.2008 20:43
Joku intoutui miesten logiikan puolelta laittamaan tekstini tänne. Liittyi siihen että jotkut ennustelevat sen uuden hiukkaskiihdyttimen saavan aikaan mustia aukkoja.
01.09.2008 20:37
Olen sen jo siellä julkaissut.
Älkää kysykö, jos ette halua saada vastauksia.
01.09.2008 20:35
1119 / 1172