Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
buddy-love
buddy-love
buddy-love
Vapaa kuvaus
Kaipaan Liskoa sekä isääni joka päivä.
Aloituksia
1438
Kommenttia
23366
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei tämä valtavan suuri ole, eli vain noin 80 senttiä nurkasta nurkkaan
10.06.2026 16:53
Minulla on iäkäs, mutta edelleen toimiva kalibrointilaite ja sen käytön jälkeen vertailin tulosta, niin ruutu oli jo tehtaan säädöillä lähes täysin kohdallaan.
Lähinnä muutos näkyi ihon sävyissä, jotka olivat säädön jälkeen hiukan vähemmän värikkäät.
Ilmeisesti tehtaalla halutaan ihmisten näyttävän luontaista paremmilta, mutta kuvankäsittelyssä se ei käy, tai säädöt menevät pieleen.
Pitäisi hankkia vielä printterin kalibrointisysteemi.
10.06.2026 16:51
Voi mennä jopa alle yhden tavallisen kuluttajan.
(noin yleisesti ottaen, materian lisääminen ei lisää onnellisuutta kuin hiukan ja lyhytaikaisesti)
10.06.2026 16:46
Varmasti lähtisivät jos savua olisi riittävästi.
(mutta joutuisin valmistamaan polttokoneen ja kasvit haisisivat kamalalle)
10.06.2026 08:53
Tietokonepuolen hankinnat ovat tuntuneet tuhlaukselta, sillä ne vanhenevat niin nopeasti, ettei investointi uusiin ole tuntunut järkevältä ja varsinkin kun käytettyjä on aina myynnissä kaikkialla.
Ruutu on kuitenkin pitkään toimiva laite, eikä enää tällä kehitysasteella ole odotettavissa valtavia loikkia. Lisäksi tässä ei ole orgaanisia ledejä, jotka vanhenevat turhan nopeasti käytössä (myös epäilen, että jatkossa ne tekevät tahallaankin yhä heikommin aikaa kestäviä komponentteja (Samsungin näytöissä siten on ollut jo kauan, eli niissä eräät elektrolyyttikondensaattorit kuivuvat ja sen jälkeen näyttö ei enää toimi (olen vaihtanut niitä jo useampaan yksilöön))).
10.06.2026 08:51
Kyllä ne ruudut uusina ovat olleet oikein hyviä.
09.06.2026 22:07
Mahtaisiko alan klassikko olla tehokkain tuon opetuksessa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Leisure_Suit_Larry
:)
09.06.2026 22:05
Mutta nuukailu on loistava harrastus, eikä tule edes kalliiksi.
:)
09.06.2026 21:56
Voisin hyvin käyttää, mutta niitä ei ole tarpeeksi vahvoina.
(siis hyönteismyrkkynä ikkunalaudan kasveihin iskeneisiin villakirvoihin)
((EU kielsi neonikotinoidit niistä multaan työnnettävistä myrkkypötkylöistä ja ne nykyiset versiot toimivat huonosti))
09.06.2026 21:55
Ehkäpä innoissani lisään vielä ((((muutamat sulkumerkit))))
((((((noin)))))
09.06.2026 21:52
Ei ollut Nykänen ja muusikko oli huomattavasti kuuluisampi. Nykänen oli kuitenkin erään koulukaverini naapuri lapsuudessaan. Kuulemma syyllinen oli yleensä selvä jos jotain epätavallista tapahtui.
09.06.2026 13:39
Entäs orkideoiden kasvattaminen?
08.06.2026 22:49
Kouluttajakaverini ostaa aina mahdollisimman karkeaa ja keltaista.
On kuulemma halvempaa (sen säästäväisyys on erittäin valikoivaa laatua).
08.06.2026 22:43
Kesäisenä yönä ajelin kotia kohti (autolla) ja yllättäen tien pientareella oli siihen jäänyt polkupyörä.
Ajoin ohi, mutta sitten mietin, että pitäisiköhän kuitenkin käydä tarkastamassa tilanne.
Ja peruutuksen jälkeen havainto oli, että kaukonaapurin tyyppi on ollut baarireissulla, mutta kotimatka on johtanut paikkaansa salapäräisesti vaihtaneeseen ojaan.
Sieltä se könysi kuntotiedustelun jälkeen pyörälleen ja ehdotin, että mitä jos taluttaisi sen kotiinsa, mutta hän ilmoitti, että käy katsomassa josko paikallinen muusikko sattuisi olemaan kotona (eli siis ilta jatkui). Sinne se sitten lähti pyöräillen kohti muusikon kotia, mutta jos tie olisi ollut yhtään kapeampi, niin olisi taas ollut ojassa (kumpikin oja yhtä todennäköisiä).
Ero niille sitten emäntänsä kanssa tuli parisen vuotta myöhemmin, enkä varsinaisesti ihmetellyt asiaa.
08.06.2026 22:40
Enkä taaskaan muistanut.
(tiedätte kyllä mitä)
08.06.2026 22:31
Pööh
Perna toimii suodattimena, eli poistaa kierrosta kehnoja verisoluja ym.
Lapsilla se on välttämätön, mutta aikuisilla vaikuttaa lähinnä vain immuniteettiin, eli malariankesto heikkenee jos sitä ei ole ja samoin joutuu pitämään tietyt rokotukset voimassa.
Vaikuttaa myös sukeltaessa, jolloin se lisää kierrossa olevaa verimäärää, jolloin kykenee pitättämään hengitystä pidempään.
(eräillä merisukelluksen avulla elävillä kansoilla on huomattavasti tavallista suurempi perna juuri tuon takia)
Jos perna poistetaan, vatsakalvo kykenee ottamaan hoitaakseen osan sen tehtävistä.
Toisinaan poiston yhteydessä voidaan myös tehdä omasta pernakudoksesta autoimplantit, mutta se on harvinaista ja useimpien asiantuntijoiden mielestä tarpeetonta.
06.06.2026 11:36
Kiitän (matka meni normaalisti ja erityishavaintoina vain kaksi jänistä (hyvin osaavat harkita tienylityksensä nykyään)).
Korjaaminen aiheuttaa vastarintaa, sillä kokemuksen mukaan asiasta seuraa ongelmia ja murheita.
05.06.2026 18:24
Huh....(vaikutukseltani en kykene parempaan kommenttiin)
Yksi vakava virhe tuossa kuitenkin on, eli ei ole armasta.
(ja koneen teen lausumalla jään syntysanat)
((pitkä päivä lastaamassa kaverin tyttären muuttokuormaa, eli nyt on auto ja peräkärry niin täynnä, ettei juuri mitään enää mahdu ja pitäisi vielä ajaa se lasti neljän tunnin matkan päähän))
(((eli lojun tässä sohvalla motivoitumassa ja sitten suihkun kautta reissuun (oli kuumaa ja paljon työtä))))
04.06.2026 20:26
Hyvin voin kertoa, mutta tuskin kuuntelevat, eivätkä ainakaan halua rahoittaa laitetta, sillä se on suuri ja siksi kallis.
(ongelma ei ratkea pienellä laitteella, sillä massat ovat niin valtavia)
04.06.2026 18:21
Ilmoitan, että minulla olisi tuohon ongelmaan ratkaisu, mutta kukaan ei ole tullut kysymään.
Tosin ei se ongelma halvalla korjaannu, mutta kun laite olisi rakennettu, niin se periaatteessa toimisi ikuisesti.
04.06.2026 18:02
3 / 1169