Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
buddy-love
buddy-love
buddy-love
Vapaa kuvaus
Kaipaan Liskoa sekä isääni joka päivä.
Aloituksia
1438
Kommenttia
23433
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voisin lähteä. Siis jos siellä olisi parinvaihtopäällikön vakanssi vapaana, eli vaihtelisin sitä porukkaa mallilla hullunkuriset perheet-pelikortit.
;P
(olisi niille taatusti unohtumaton kokemus)
24.01.2026 22:49
https://www.instagram.com/p/DHn-5iigCam/
24.01.2026 22:43
20-luku on muodin suhteen mielenkiintoista aikaa, mutta itse pidän sitäkin mielenkiintoisempana aikaa 50-luvulta 60-luvun loppuun, sillä tuossa vaiheessa tapahtui valtavia muutoksia ja tuon kuluessa tehtiin hyvin monen tyyppisiä kokeiluita.
Olen miettinyt, että minulla olisi tavallaan materiaalia Paco Rabanne tyyppiseen mekkoon, mutta ei ole ollut ketään joka olisi kaivannut sellaista (varsinkaan kun sellaisessa ei varsinaisesti voi edes istua).
https://lelabostore.com/products/rabanne-silver-sparkle-discs-dress?srsltid=AfmBOoouy4tR5eMB4V04tTo7cxKISbjh5ghaUjcm6eVWvObw6u1O9_E0
https://fashionreverie.com/?p=51
24.01.2026 22:40
Hahkoja pitäisi selvästi kouluttaa uusille ravitsemusopeille ja ilmeisesti niin onkin jo tehty, sillä anjovisten häviäminen on vähentynyt.
24.01.2026 22:31
Johtuu pelkästään siitä, että testasin onko olemassa jokin maksimi, jonka jälkeen poistologiikka muuttuu.
Tulos: ei ole, vaan automaatti poistaa kaikki viestit, jotka ovat riittävän samankaltaisia sen ensimmäisenä poistetun kanssa.
Kun viestiä muuttaa, niin automaatti ohittaa sen, mutta en ole vielä testannut monenko merkin muutos riittää.
Testasin samalla myös poistoautomaatin reagointinopeutta ja sitä montako viestiä se poistaa kerralla.
Tulos: melko nopeasti se reagoi, mutta ei poista kymmentä viestiä kerralla, vaan vähemmän ja poistoryhmien väliin jää aikaa.
(minulla on merkillisiä tapoja huvittaa itseni ja se näkyy myös tässä)
24.01.2026 22:30
Tuota noin...
Olen netistä lukenut haikailevia kommentteja hänen iltapukukuviensa yhteydessä.
Oletan kähmimättömyyden johtuvat pelottavasta imagosta.
(jollaista imagoa jokaisen kähmintäilmiötä välttämään pyrkivän kannattaakin kehittää)
24.01.2026 18:21
Ovathan nuo oikein hienoja aforismeja/ajatelmia.
24.01.2026 18:16
Noina aikoina ongelmana olivat hitaat filmit ja heikkovalovoimaiset objektiivit, eli liikkeen kuvaaminen oli hankalaa, tai sitten valoa piti olla valtavasti.
Vielä aiemman tekniikan aikana kuvattavilla oli selkänsä takana jopa metalliset telineet, joiden avulla päät saatiin riittävän liikkumattomiksi, sillä valotusaika saattoi olla minuutin tai enemmän.
(minulle on annettu muutamia 30-luvun lasinegatiiveja ja tein niistä kopiot paperille, joista paikkakunnan vanhimmat ovat tunnistaneet keitä niissä kuvissa on)
24.01.2026 18:15
Eräässä toisessa projektissa mietin itsekseni, että jos elektronit voisi kiillottaa, niin tekisin senkin.
(toisaalta siinä projektissa kävi niin, että laitteet olivat pitkään käyttämättöminä puolilämpimässä varastossa ja sitten kun laitoin ne uudelleen päälle, niin kaikki toimi täydellisesti ilman uutta kalibrointia, eli sikäli ylimääräinen parantelu oli hyödyllistä)
((mutta apulaisen tarve on kyllä todellinen tilanne, sillä harhaudun aivan liian usein tuottamattomille poluille))
24.01.2026 18:09
Tai omasta mielestään parhaiden ihmisten puoluetta.
:)
(puolueiden imago on aivan liian täynnä teeskentelyä ja eräillä sitä on enemmän kuin toisilla)
24.01.2026 18:05
Hassua muuten, että minullakin on tuollainen Rolleiflex ja täsmälleen samaa mallia kuin yksi hänen kameroistaan.
(filmirullan pää pitää noissa liimata itse paikalleen, ettei se pääse filmin poiston jälkeen purkautumaan itsekseen ja valottumaan pilalle, ja se nuolaistava liima on maustettu mintulla)
24.01.2026 18:03
Voisimmekin kehittää jonkin sanankorvauslistan, jossa kullakin kielletyllä sanalla olisi muutama sana joihin systeemi ei reagoi.
24.01.2026 17:53
Hiukan testasin poistoautomaatin toimintaa.
24.01.2026 17:51
Aikaansaamista ehkäisee tehokkaasti se, että jatkuvasti pyrin parempaan.
Nytkin on työn alla eräitä videoita, joista jo heti aluksi kerroin, että en tee niihin säätöjä, sillä minulla menee niihin tavattomasti aikaa.
Ja tulos on se, että en vain saa niitä lähetettyä eteenpäin, ennen kuin olen itse tehnyt ne säädöt (se jolle ne ovat välikäsien jälkeen menossa, ei ehkä ole hyvä säätäjä, sillä hänen kykynsä tuossa eivät ole tiedossa).
(ja lisähidaste on se, että jouduin vaihtamaan editointiohjelmaa, sillä se aiempi ei enää ole voimassa ja tässä uudessa on aivan eri tapa tehdä asioita, eli opettelen sitä tässä samalla).
((pitäisi opetella huotilointia ja piittaamattomuutta laadusta))
24.01.2026 17:44
Kiitän kannustuksesta.
(pitää ensin tehdä eräs toinen laite ja vasta sitten ehdin tuohon)
((ja tuossa edeltävässä on suuri työ))
(((olisi hyvä jos olisi enemmän ihmisiä näiden juttujen kimpussa, mutta nykyään ei ole)))
((((olisi myös hyvä jos olisin ahkerampi))))
24.01.2026 17:04
Ei ole tieliikennelakiongelma kyseessä, mutta saattaa olla muulla tavalla hiukan vaarallista ja onneksi laissa on selvästi ilmoitettu, ettei tälle ole estettä. Piti kuitenkin tiedustella puolivirallinen kanta, ettei tule sitten myöhemmin mutinoita asiasta.
Pitäisi rakentaa yksinkertainen prototyyppi ja sitten esitellä sitä muutamille ihmisille, jotka saisivat sitten lähteä vetämään projektia (jos ne nyt sitten innostuvat... ei voi tietää vielä).
24.01.2026 16:42
Ai niin muuten, tiedustelin poliiselta, voinko kehittää erään uuden urheilulajin ja heidän mukaansa laki ei sellaista estä, kunhan eräät kriteerit täyttyvät.
Tuotakin pitäisi alkaa hoitaa (eräs kaverini olisi siitä innostunut, joten ei olisi ian kokonaan oma projekti). Tuossa olisi todennäköisesti mahdollisuus myös jonkinasteiseen liiketoimintaan (jonka ehdottomasti saavat jotkut muut hoitaa).
24.01.2026 16:12
Myönnän, että tämä on ollut hiukan monimutkainen prosessa ja että olen siihen jo kovin kyllästynyt.
Ja olisi tehtäviä, jotka odottavat tämän kaiken valmistumista, ja niihin pitäisi tässä keväällä päästä käsiksi.
Se toinen juristi olisi ollut tehokkaampi tässä asiassa, mutta hänen osaamisalueensa on hiukan toinen, ja lisäksi hänen toimistonsa on kaukana (pelkästään netin ja puhelimen kautta toimiminen on hiukan hankalaa), joten tuo toinen otettiin hoitamaan tätä byrokatiapuolta verottajan suuntaan. Ehkä luetan sen luonnoksen vielä tuolla ensimmäisellä.
24.01.2026 16:06
Muuten kyllä kävisi, mutta sitten ne opisivat niin hyviin olosuhteisiin, ettei valituksesta ja vaatimuksista tulisi ikinä loppua. Olen pitänyt niitä kurissa kertomalla miten täällä on jatkuvasti kylmää, eikä aurikokaan paista koskaan.
24.01.2026 16:00
Juristilla tuntuu olevan paljon kiireitä, sillä hän aiemmin ilmoitti, että luonnos olisi jo valmis tällä viikolla, mutta ei ole kuitenkaan vielä kuulunut mitään. Ilmeisesti sille pitää taas soittaa ja hoputtaa hoitamaan tätä meidänkin asiaamme (mutta on tässä vielä hyvin aikaa).
Veroasioitakin on juuri nyt kesken, mutta onneksi veljeni hoitaa niistä melkein kaiken (ja tilitoimisto).
Yhden asiaan liittyvän byrokratian sain kuitenkin alkuviikosta hoidettua ja se on nyt loppuun käsitelty. Postissa tulee vielä muovisia kortteja ja sitten ei enää tapahdu tuolle enää mitään (mutta kova homma oli, silä piti täyttää noin 60 kaavaketta käsin)
24.01.2026 15:25
42 / 1172