Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Suhtaudun sinuun ymmärryksellä, etsikon aikasi on selvästi meneillään. Olisi mukava keskustella asiasta kanssasi esim kymmenen vuoden päästä.
29.12.2012 16:39
****Olen yksi muiden joukossa.
Kuolemanpelko kyllä on poissa, se kai jokaisella joskus on ollut.
Mutta "automaattiohjauksessa" me olemme, sitä ei tarvitse uskoa, sen voi todeta, jopa järjellä :D****
Jesaja:
28:15 Koska te sanotte: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja tuonelan kanssa sopimuksen; tulkoon vitsaus kuin tulva, ei se meitä saavuta, sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme ja piiloutuneet petokseen" -
28:18 Teidän liittonne kuoleman kanssa pyyhkäistään pois, ja teidän sopimuksenne tuonelan kanssa ei kestä; kun vitsaus tulee niinkuin tulva, niin se teidät maahan tallaa.
29.12.2012 16:30
Et pahoittanut mieltäni, mutta totesin vain vahvan asenteellisuutesi, joka estää täysin rakentavan keskustelun.
Näen että mitätöit Raamatun koska koet sen uhkana itsellesi. Se että miksi näet Raamatun uhkana on se että se asettaa sinut valintatilanteen eteen. Sinun kannattaisi tutustua Raamattuun niin voisit muodostaa mielipiteesi tiedon, -ei luulojen pohjalta.
Miksi muuten kirjoitat aina "Raamatuita"?
29.12.2012 16:26
Nimerkki pöööö... Vahva asenteellisuutesi estää rakentavan keskustelun kanssasi. Jos voisit suhtautua minuun ilman ennakkoasenteita, niin voisit tulla näkemään ettei minua ole kukaan, eikä mikään aivopessyt.
29.12.2012 15:30
Hoitomiehet ovat pääsääntöisesti luonnehäiriöisiä ihmisiä, joilta puuttuu syyllisyydentunne kokonaan. Kun heillä ei omatunto soimaa, niin eivät koe mitään pahaa tehneensäkään mitä pyytää anteeksi. Heidän mielestään uhri on syyllinen.
29.12.2012 14:54
Televisiokielto on vain ihmiskäsky. Kukaan lestadiolainen ei voi sitä perustella millään Raamattuun perustuvalla asialla. Ongelma on siinä että älytöntä tv-kieltoa ei voi purkaa, koska silloin jouduttaisiin myöntämään että vl-liikkeen johto on erehtynyt joskus.
29.12.2012 14:50
***Itseäni huvittaakin lähinnä teidän hihhulointi, kun tappelette keskenään satukirjanne tulkinnoista yms. :D ***
Miksi majailet sitten tällä, tai näillä uskontopalstoilla jos kantasi on tuo?
29.12.2012 14:39
1.kor
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
1:21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
1:22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
1:23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
1:24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
1:25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
1:26 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
1:27 vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
1:28 ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
1:29 ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
1:30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
1:31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra."
29.12.2012 14:05
Luonnollisesti sinulla on esittää todisteet väitteellesi?
29.12.2012 13:45
"Olen itsekkin kirjoittanut provosoivia kommentteja, mutta olen pyrkinyt olemaan nimittelemättä ketään tai mitään. "
Kukapa meistä olisi synnitön w? Kuitenkin lähtökohtana meillä on auttaa sorrettua vl-ihmistä ymmärtämään että olemme hänen puolellaan..
27.12.2012 22:52
****Erilaiset nuhtelut ovat melpereille vain bensaa liekkeihin. Narsistit eivät välitä toisista ihmisistä, eivätkä kavahda Jumalaakaan. He ovat kaikenlaisen normaalin inhimillisen vaikuttamisen tavoittamattomissa. Näin - olipa kyseessä sitten lestadiolainen tai helluntailainen melperöijä. ****
Voi olla jopa vakavampi mielenvinksaus kuin narsismi...Tällaisetr melperit tekevät tosi paljon hallaa sille yritylkselle vakuuttaa ns rivi-vl, että olemme kuitenkin heidän puolellaan SRK,n inkvisiota vastaan..
27.12.2012 22:49
Pääasia että vl-liike pääsisi edes jotenkin luikertelemaan älyttömästä tv-kiellosta yli. On kait liikaa vaadittu että se tehtäsiin suoraselkäisesti ja rehellisesti.
27.12.2012 22:44
Kirjoitat asiaa wariska, mutta ymmärrätkö pointtini? Tällä palstalla vl-uskovaiset ovat joutuneet vihaluonnehäiriöisten/n kohteeksi, joka/jotka eivät välitä tosi asiallisesti paskaakaan siitä mitä vl-sorretun hyvinvointi vaatisi, eli aitoa empatiaa.
27.12.2012 22:36
Voi olla utopiaakin wariska, tai sitten ei, Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Ymmärräthän Wariska että melperin tapaiset luonnevikaiset eivät tosi asiallisesti ole auttamassa ns rivi vanhoillislestadiolaista, vaan hän tyydyttää sairasta viettiään vain heidän kustannuksellaan?
27.12.2012 22:17
Kun muistelen jo kuolleita vl-vanhempiani, niin mikään syyte mikä vl-uskovaisia vastaan esitetään, ei päde heihin, he olivat tosi kunnon ihmisiä ja niin uskon suurimman osan vl-ihmisistä olevan nytkin.
27.12.2012 22:10
"Nähdäkseni kuitenkin Operaatio sinisessä tehdyt virheet olivat se viimeinen kamelin selän katkaissut moka, jolla Saksan kohtalo lopullisesti sinetöitiin sodassa"
Olen samaa mieltä, mutta häviö olisi joka tapauksessa tullut Hitlerin johtaessa sotaa. Jo ajoissa vetäytyminen stalingradista olisi ollut toimenpide, joka olisi voinut pidentää sotaa vuosia, mutta oliko saksan onni että hävisi ennen kuin amerikan ydinase tuli valmiiksi?
27.12.2012 22:07
Ihmettelen mihin mellu on kadonnut. Onko hänet bannattu lopullisesti palstalta pois? Se olisi vähintäänkin kohtuullista hänelle
27.12.2012 21:12
Pyhä Henki ei opeta kurssillaan valehtelijaksi, sellaiseksi kuin olet Tepu.
Ota saunavasta mukaan sinne ikuisuuteesi.
08.11.2012 14:07
Johan Tepu taas ison valheen lykkäsi, koska minä en ikinä ole sotkeutunut spiritismiin. Minä varoitin Teuvoa kevättalvella 2007 siitä että hänen ja armikin toiminta on täyttä spiritismiä kun ovat yhteydessä pahoihin henkivaltoihin.
Ihmettelen miten Tepu kehtasi lähettää minulle keväällä kirjeen jossa toivoi entisen ystävyyden palaavan. tuollaisia valheita minusta levittämälläkö ystävyys palaa?
Tämäkin keskusteluketju on ollut hyödyksi, sillä onhan se taas näyttänyt millainen ketku Teuvo on. Hyvä kello kauas kuuluu ja Teuvoketku vielä kauemmaksi
Luulisi jo selofhedin tyttärien sukantekohalut tepulle menneen :)
08.11.2012 13:44
Niin se onkin, sinun kirjoittama valhe.
Sinä ainakin olet hankkinut päivittäisen herja uskonvahvistuksesi.
Sinua varmasti kismittää kun sinua ei tunne kukaan vl eteläsuomessa ja tuskin pohjoisessakaan. sinua ei tunneta kun sinua ei kukaan voi ottaa vakavasti.
07.11.2012 22:16
33 / 275