Vapaa kuvaus

Aloituksia

488

Kommenttia

5492

1. Vl-liike kuin uppoava laiva, Jemin tapauskin sen todistaa

Vanhoillislestadiolaisuuden laiva alkoi uppoamisensa jo seitsemänkymmentäluvun hoitokokouksista. Hoitokokoukset olivat
    116
    25298
  2. Hoitokokoukset vs. koulukiusaaminen

Hoitokokoukset olivat kiusaamista siinä, missä koulukiusaaminenkin. http://fi.wikipedia.org/wiki/Koulukiusaaminen
    67
    21102
  3. Tuomion miekka yllänne vl:t

Minä en teitä tuomitse, eikä minulla ole siihen valtaa/haluakaan. Haluan ettei teitä tuomita, vaan pelastuisitte.....
    94
    17080
  4. Raamatun vääristelystä hyvä esimerkki:

"Tästä on täällä usein puhuttu Kirjoittanut: avakas 23.11.2008 klo 18.06 Moni sanoo että kun uskoo Jeesuk
    98
    14891
  5. Vl-insestiongelmaa ei ole ollutkaan

Aikanaan, kun tämä insestikeskustelu vl-liikkeen tiimoilta oli voimissaan, Päikkärissä luki näin: Vl-isä, insestiteon t
    112
    13103
  6. Analyysiä hoitokokouksista 70-80 luvulla

Otanpa ennenkäsittelemättömän aiheen pohdittavaksi ;) Kun alan oikein pohjamutia nyöten setvimään, mikä oli ns. "hulluj
    133
    12979
  7. Koskelon Aimo Iltalehden vl-jutussa

Ihmettelen miten hyvin vl-liike on organisoitu noissa julkisuuteen annettavissa haastatteluissakin. Koskelon Aimo ei mie
    27
    6714
  8. Miten se nyt näin meni Teuvolla?

2.Tess.2 "2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksen
    Raamattu
    146
    4704
  9. Meillä oli salatelevisio

Tätä epäilemättä monelle tuttua aihetta täällä ei ole paljon käsitelty. Niin, meillä oli salatelevisio, joka oli väillä
    56
    3762
  10. Teuvo televisiossa tänään

TV 2. 21.00 Inhimillinen tekijä Mitä jälkiä vanhempien ankara usko jättää lapsiin? Helena Itkosen vieraina Katriina Järv
    168
    3090
  11. Omantunnonkysymys uskovaisille

Kun nykyisin on radiot liki joka paikassa niin.. Kun kuuntelette yksin radiota, laitatteko radion kiinni siksi ajaksi,
    69
    2973
  12. VL-ihmeteot puuttuvat

Vanhoillislestadiolaiset väittävät heillä olevan Jeesuksen antaman avaintenvallan, päästää tai olla päästämättä ihmisiä
    121
    2954
  13. Millä Teuvon jeesus puhdistaa?

Teuvon jumala "johtaa ahtaaseen porttiin poikansa puhdistetavaksi" Jos Teuvo tarkoittaa Jeesusta niin millä Hän Teuvon
    Kristinusko
    97
    2810
  14. Leimallinen piirre vl-uskossa

Vanhoillislestadiolaisuudessa uhrin asema on täysin tabu. Synnintekijästä kyllä kannetaan huolta ja häntä paapotaan. Use
    57
    2808
  15. Porttopapit- ja kirkot Teuvo kuuli minulta

Ja minä luin niistä Ellen G Whiten kirjasarjasta "Suuri Taistelu. Koko Teuvon omiin nimiinsä ottama "pappien valheenpalj
    Raamattu
    76
    2746
  16. "Kristuksen kirkkolaki"

Matt. 18:15   Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, nii
    85
    2320
  17. Voi Auli parkaa

Seitsemän lapsen äiti Auli, sanoi Iltasanomien haastattelussa: "Ei lapsia henkensä kaupalla". Hän varmaan katuu tätä suv
    69
    2286
  18. Tämän päivän Kalevassa

http://www.kaleva.fi/plus/juttu787625_page0.htm Vl-valtakunnassa kaikki hyvin, kalevan mukaan.
    Lestadiolaisuus
    24
    2256
  19. Suurperhe ei ole hyväksi lapselle

Minä, jos kuka, voin asiasta sanoa(olen saanut nahoissani tuta), että suurperheissä ei kasva tasapainoisia ihmisiä. Näyt
    45
    2251
  20. Kohdunpoisto sallittu ehkäisy

Laajassa ehkäisykeskustelussa on käynyt ilmi, että kohdunpoistoleikkaus, eli amputaatio, on sallittu ehkäisymuoto v-lest
    39
    2175