jle-66

Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Vl-liike kuin uppoava laiva, Jemin tapauskin sen todistaa
Vanhoillislestadiolaisuuden laiva alkoi uppoamisensa jo seitsemänkymmentäluvun hoitokokouksista. Hoitokokoukset olivat11625298Hoitokokoukset vs. koulukiusaaminen
Hoitokokoukset olivat kiusaamista siinä, missä koulukiusaaminenkin. http://fi.wikipedia.org/wiki/Koulukiusaaminen6721102Tuomion miekka yllänne vl:t
Minä en teitä tuomitse, eikä minulla ole siihen valtaa/haluakaan. Haluan ettei teitä tuomita, vaan pelastuisitte.....9417080Raamatun vääristelystä hyvä esimerkki:
"Tästä on täällä usein puhuttu Kirjoittanut: avakas 23.11.2008 klo 18.06 Moni sanoo että kun uskoo Jeesuk9814891Vl-insestiongelmaa ei ole ollutkaan
Aikanaan, kun tämä insestikeskustelu vl-liikkeen tiimoilta oli voimissaan, Päikkärissä luki näin: Vl-isä, insestiteon t11213103Analyysiä hoitokokouksista 70-80 luvulla
Otanpa ennenkäsittelemättömän aiheen pohdittavaksi ;) Kun alan oikein pohjamutia nyöten setvimään, mikä oli ns. "hulluj13312979Koskelon Aimo Iltalehden vl-jutussa
Ihmettelen miten hyvin vl-liike on organisoitu noissa julkisuuteen annettavissa haastatteluissakin. Koskelon Aimo ei mie276714Miten se nyt näin meni Teuvolla?
2.Tess.2 "2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksen1464704Meillä oli salatelevisio
Tätä epäilemättä monelle tuttua aihetta täällä ei ole paljon käsitelty. Niin, meillä oli salatelevisio, joka oli väillä563762Teuvo televisiossa tänään
TV 2. 21.00 Inhimillinen tekijä Mitä jälkiä vanhempien ankara usko jättää lapsiin? Helena Itkosen vieraina Katriina Järv1683090Omantunnonkysymys uskovaisille
Kun nykyisin on radiot liki joka paikassa niin.. Kun kuuntelette yksin radiota, laitatteko radion kiinni siksi ajaksi,692973VL-ihmeteot puuttuvat
Vanhoillislestadiolaiset väittävät heillä olevan Jeesuksen antaman avaintenvallan, päästää tai olla päästämättä ihmisiä1212954Millä Teuvon jeesus puhdistaa?
Teuvon jumala "johtaa ahtaaseen porttiin poikansa puhdistetavaksi" Jos Teuvo tarkoittaa Jeesusta niin millä Hän Teuvon972810Leimallinen piirre vl-uskossa
Vanhoillislestadiolaisuudessa uhrin asema on täysin tabu. Synnintekijästä kyllä kannetaan huolta ja häntä paapotaan. Use572808Porttopapit- ja kirkot Teuvo kuuli minulta
Ja minä luin niistä Ellen G Whiten kirjasarjasta "Suuri Taistelu. Koko Teuvon omiin nimiinsä ottama "pappien valheenpalj762746"Kristuksen kirkkolaki"
Matt. 18:15 Mutta jos veljesi rikkoo sinua vastaan, niin mene ja nuhtele häntä kahdenkesken; jos hän sinua kuulee, nii852320Voi Auli parkaa
Seitsemän lapsen äiti Auli, sanoi Iltasanomien haastattelussa: "Ei lapsia henkensä kaupalla". Hän varmaan katuu tätä suv692286Tämän päivän Kalevassa
http://www.kaleva.fi/plus/juttu787625_page0.htm Vl-valtakunnassa kaikki hyvin, kalevan mukaan.242256Suurperhe ei ole hyväksi lapselle
Minä, jos kuka, voin asiasta sanoa(olen saanut nahoissani tuta), että suurperheissä ei kasva tasapainoisia ihmisiä. Näyt452251Kohdunpoisto sallittu ehkäisy
Laajassa ehkäisykeskustelussa on käynyt ilmi, että kohdunpoistoleikkaus, eli amputaatio, on sallittu ehkäisymuoto v-lest392175