Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jle-66
profiilit
jle-66
jle-66
Vapaa kuvaus
Aloituksia
488
Kommenttia
5492
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kirjoitan saatanankin aina pienellä. Eivätköhän nämä em "herrat" pidä itse siitä huolen, että tekevät itsestään suuren numeron?
30.12.2010 19:52
Semper:
***Arvostan sitä johdonmukaisuutta, jolla suhtaudut tämän palstan kestoaiheeseen.
Taidat olla ainoa "suniseminaarin" käynyt uskova, jonka viesteissä kaikuu selvä
'vapaan miehen' ääni. Se tarkoittaa sitä, että olet päässyt vapautumaan T.Sunin
opillisista harhoista ja pystyt vapautuneesti punnitsemaan ja arvioimaan entistä
asemaasi Sunin ns. ykkösadjutanttina. Mielestäni sinä oletkin oikea onnenpekka!
Sydämestäni toivon sinulle yhä suurempaa vapautta ja hengellistä liikkumatilaa.
Emme saa kiinnittää toivoamme yhteenkään ihmiseen, vaan yksin Kristukseen.***
Ehkä olen liiankin suorasukainen kommenteissani. kiitos arviostasi, onnenpekka koen monessakin mielessä olevani. Otan osasyyllisyyden itselleni tuosta "suniseminaarista", koska olihan yhteydenpitomme vuosien ajan liki päivittäistä, liki samassa hengessä, sunin kanssa. En arvannut mihin ellen whiten oppien kertominen sunille johtaakaan. Esittäisin pikkuisen poikkeavaa arviota siitä, että olen ainoa "vapaa mies" suniseminaarin käyneistä. Mielestäni hyvä ystäväni KariHenrik on myös täysin vapaa suniopista. Käsitykseni perustan moniin pitkiin keskusteluihin, jontka olen KH:n kanssa käynyt. Ved 2 oli täysin syrjässä myöhempien aikojen suniopista, joka saavutti kriittisen pisteensä suni&armi kompuksessa, jolloin pyhien arvojen riena suorastaan räjähti, ydinpommin lailla. Siinä yhteydessä minulle alkoi valkenemaan teuvosta yhtä sun toista. Mukaanlukien suorastaan murhanhimoinen viha toisinajattelijoita kohtaan.
Jumalan Siunausta alkavalle vuodelle sinulle Semper ja kaikille muillekin, jotka katsovat siunausta tarvitsevansa.
30.12.2010 12:22
***Näkökohtani on se, että vaikka ampuu väärää julistajaa alas, niin sitä "syyllistyy" siinä ohella itsekin ampujaksi. Se alkaa vaikuttamaan ajan myötä myös yleiseen ilmapiiriin. Siis tulta tulesta, syttöjä ei kannata antaa, koska niistä se vihulainen juuri iloitsee. Oletko kuullu sellaista käsitettä, kuin "sammuttaminen".***
Olen kuullut ja olen kuullut termin "väärin sammuttaminen" Tuon edellisen sanoi muuan palopäällikkö, joka liian myöhässä palopaikalle tuli. Pääsääntöisesti puhut järkeä, mutta tässä tapauksessa "sammuttaminen" tarkoittaisi vain vapaiden käsien antamista teuvolle, -valehteluun. Koska alistumalla teuvon vääryyteen edistää sitä, -ei sammuta.
***Semper on yksi esimerkki näistä alas-ampujista. parin kolmen kommentin jälkeen parasta "alasampumista "on vaan vaieta. vatsaväitteillä kerää vaan itse jumalatonta listaa, lopun neljäsataa pilkkasanaa, missä vihollisen "tili vaan kasvaa". Semperkin vaan on sinänsä ollut oikeassa. Mutta jatkaessaan oikeassaolemistaan, alkaakin itse vaikuttamaan samanluonteiselta, siis muuttuu itseasiassa samankaltaiseksi.
Ihan samanlainen, pahempanakin vihollisena esiintyy allekirjoittanuttaa kohtaa, pilkaten mennentullen allekirjoittanutta. Paras kommentti itselle oli tuo, kun joku sano, että lopeta! ei kannata vatkata samaa sydämetöntä väittelyä paadutettujen kanssa. ****
Muistaakseni semper ei kerännyt tuota listaa pilkkasanoista. Listan roskapostaaja toistuvasti palstalle, on itse herra suni. Semper on veljemme Herrassa, enkä näe häneltä pilkkaa ja vihaa sinuakaan kohtaan. Hän on vain lahjakas sanankäyttäjä, ryyditettynä värikkäällä kielenkäytöllä. Semperillä ei ole ollut tiöaisuutta tutustua sinuun henk koht, kuten minulla. Minullakin voisi palstakirjoittelusi perusteella olla täysin eri kuva sinusta. Sinulla on paljon viisaita oivalluksia ja ajatuksia, jotka eivät minullekaan aukea, kuin sinun itse puhumana. Ved 2.n kanssa keskustelleena kehoittaisin semperiäkin "kuuntelemaan" häntä ymmärtäväisellä ja suvaitsevaisella mielellä. Ved 2,lla on hyviä huomioita asioista.
**Jos tätä teuvotteluteemaa jatkaisi, niin luulisin, että hedelmälliseen keskusteluun pääsisi, ottamalla vaikka Helene Konttisen kirja käsittelyyn. Kirja on niin täynnänsä harhaoppia ja suorastaan okkultismia, täysin Raamatunvastaista tekstiä, suoraan sanottuna sielunb´vihollisen ilosanomaa. Niinkuin vastaavassa tapauksessa eräässä lähipitäjässämme oli samanlainen unissasaarnaaja kuin Helena Konttinen 16-vuotiaasta iästä lähtien. Paikallinen pappi kävi tarkistamassa henkilön hengellisen tilan ja yksselitteisesti totesi: "Siinä on riivaaja!" - Tekstin ulkoasun voi tarkistaa, löytynee netistäkin. Eräänlainen tutkielma aikamme unissasaarnaajista.
Ja juuri tähän HK:hon Teuvo samastui, "kun kokemukset olivat niin samanlaiset!" Mm. tällaista "todistuksen tietä" en ole vielä perustellusti kuullut, että uskooko Teuvo vielä HK:hon, onko irtaantunut hänestä osaksi, vai mikä se suhde nykyään on?***
Erittäin totta. Kahden todistajan sanalla teuvo oli täysin helena konttisen lumoissa ja minäkin teuvon vanavedessä. Teuvo sanoutui myöhemmin irti HK,stakin. sinänsä se on loogista, kun teuvon järjestys menee ensin palvonnasta halveksuntaan. Niin uskonnollisissa oppi-idoleissaan kuin ystävissäänkin. Teuvo palvoi lutheria, myöhemmin kiisti kaikki oppinasa. Teuvo palvoi helena konttista ja sama tulos. Teuvo palvoi paavalia etc. Enää teuvon "tappolistalla" on jäljellä Jeesus ja Jumala. Niin ja tietenkin hänen opashenkensä, mutta vartokaas ;)
Saat anteeksi ved 2 ja omalta osaltani pyydän myös anteeksi kärkästä kielenkäyttöäni. Hyvää tulevaa Uutta Vuotta sinulle, kuten muillekin palstalaisille. teuvoa unohtamatta :)
28.12.2010 13:38
**käsitykseni mukaan, jos olisit uskovainen, siis hengellinen, et tuhlaisisi näpäimistöäsi turhiin jumalattomiin väittelyihin. Kyllähän uskova ymmärtää, että mm. Paavali puhui Pyhän Hengen kautta. Me vaan luemme, rukoilemme, emmekä yhtään epäile. Jumalattomien kanssa voimme väitellä loputtomiin. Mutta mitä se hyödyttää? Suuntaa evankeliumisi niitä kohden, jotka ottavat sen vastaan.***
Kyllä se vaan hyödyttää ampua teuvon valheet alas. palstalle tulee satunnaisia etsijöitä, jotka saattavat tarttua teuvon syöttiin jos niitä valheita ei päättäväisesti reaaliajassa alas ammuttaisi.
27.12.2010 23:35
**Tataa kuitenkin arastaa jostain suunnasta? Minä tiedän kyllä aika palljon siitä suunnasta. Tataa olla jänes housuissa Tvoitilla. ***
Ja mistäpä "tiedät"? Oletko mahdollisesti ollut yhteydessä valhejuorumestari teukkaan?
27.12.2010 23:29
***gelliistä elämää ei sin ulla näytä oeban **
What? Puhutko kielillä, vai olivatko juomasi juhlavia? (jos en tietäisi sinua niin tanuksi kristityksi, epäilisin)
***sivistyneemmäksi näiden jumalattomien väittelyiden suhteen. taidat kuulua siiihen Semperin lahkoon, missä iät ajat keksitään miitä jumalattomampia, 400 pilkkasanaa Sunia kohtaan. Ei ole ymmärryksesi kyllä mainitttavalla tasolla. Aika pettynyt olen ja nimenomaan hengen elämää ei näytä sinulla olevan. Mielelläsi viittaatkkin noihin . Niihin reppanoihin sinulla on kuitenkin sympatiat puolellasi, sitähän ne tarvitsevatkin, mutta kun sinulla ei ole sitä Jumalan tuomaa armoa ja evankeliumía, mitä he tarvitsisisvat. Mutta vihollisille sinulla riittää sympatiaa.
Sehän on sinun valintasi. Eikä nyt minullakaan ole sitten muuta sasnottavaa. Aika pettynyt sinunkin sielun tilaan.***
En juurikaan muuta ymmärtänyt, kuin että olet pettynyt minuun ja epäilet minun kuuluvan johonkin "semperin lahkoon", no en kuulu ja pettymyksen tunne on omasi, johon en voi vaikuttaa.
27.12.2010 23:26
...Sinun valheet..
26.12.2010 11:56
***Tulee mieleen, onko sääli tässä tapauksessa 'sairautta'. Pitäisikö
sittenkin auttaa miestä saamaan alasajonsa lopulta toteutettua?
Ehkä se olisi kristillisen rakkauden palvelus, parhaimmillaan jopa
ovi uuteen ja terveeseen uskon elämään!***
En usko että teuvo tuosta enää muuttuu. Miten ajattelit teuvon "alasajon" käytännössä toteutuvan?
Varmaan sääli ja armo onkin pahimman lajin sairautta, jos teuvolta kysytään. Armohan on teuvolle kirosana.
26.12.2010 11:54
Minäkään en ymmärrä vedättäjän logiikkaa, hänen suhteessaan suniin. Jos käsitän oikein ,niin vedättäjä tuolla tavalla edistää vääryyttä kehoittamalaa antamaan sille periksi.
26.12.2010 11:50
Ei lannistuta, ei :)
25.12.2010 19:26
Hyvää Jouluviikkoa kaikille, sinun ohellasi. Palaan asiaan myöhemmin
20.12.2010 22:15
"koska samalla heidänkin nimensä pysyvät koko ajan raamattupalstalla esillä teuvon vanavedessä."
Tiedätkö nimeni?
20.12.2010 22:14
"Ystävällisesti vetoan nimimerkki Devoitiin, jolla varmaan on inhimillistä "ruutia" jäljellä,
toivottavasti myös Jumalan antamaa viisautta, Teukan tipauttamiseksi aivan liian kauan
jatkuneelta soidinlennoltaan. Vai onko Devoitinkin palstamottona: 'The show must go on'."
En laittaisi "must" sanaa, koska suni-show jatkuu minusta riippumatta, ja jos alan kirjoittelemaan häntä vastaan, hän vain saa siitä lisää sytykettä. Eikä asia muutenkaan ole niin yksioikoinen. soidinlennoltaan teuvo on jo aikaa sitten tipauttanut itsensä, koska ei voi kenenkään kanssa pidemmän päälle tehdä yhteistyötä niin että hänen itsekkäät pyyteensä eivät tuhoaisi ystävyyssuhdetta. Hän on itse missionsa pahin vihollinen ja alasajaja. Potentiaalia hänestä olisi löytynyt vaikka mihin, mutta hän lähti "voitelemattona" ja saatanan suurten lupausten pettämänä väärille poluille.
"PS. Sikäli ex-tukijengin vaikenemisen ymmärtää, että Teukka ei sääli luopioitaan, vaan
rokottaa heitä armotta kaikilla aseilla, joita palstan sääntöjen puitteissa voi käyttää."
Totta, hämmästyneenä olen pannut merkille minkälainen lahjakkuus hän on "pelin poliitiikassa". Hän taitaa pahansuovan juoruilun, suoranaisen valehtelun ja osaa kyynärpäätaktiikan ynnä muut "hyveet", jolla hän on saanut epäilemättä paljon aineellistakin hyvää elämässään. Lisäksi Teuvon kostonhimo näyttää olevan omaa luokkaansa. Mutta kostonpelko ei ole vaikenemiseni syy, vaan se että säälin hänen sanoillaan sanottuna "entistä ystävääni".
19.12.2010 22:28
Paras neuvo on lukea yksinoamaan Raamattua ja sytyttää teuvon opuksilla takkaa.
15.12.2010 21:33
"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen,"
Siinä on vissi ero sinun ja paavalin valehtelun välillä. Paavali kirkastaa Jumalan totuutta ja sinä lyöt sumua silmiin, senkun kerkiät.
15.12.2010 21:32
..mennä puskasta räkyttämään perättömyyksiä, kun valheensa tulee paljastetuksi ja häviää väittelyn.
14.12.2010 01:35
Ei KariHenrillä ole ollut mitään kaplakkaa vanhoillislestadiolaisten kasnssa. Jutut sellaisesta ovat omaa satuiluasi.
Lisäksi harmiksesi on sanottava etteivät eteläsuomen vanoillislestadiolaiset tiedä mitään "eräästä siikajokisesta miehestä", eivätkä he tiedä mitään siitäkään että KH on kirjoittanut tälle palstalle yhtään mitään. Tälle palstalle kirjoittelemalla et ole päässyt kuuluisaksi.
13.12.2010 17:39
Haasta oikeuteen tästä asiasta, koska voin marssittaa todistajat paikalle todistamaan että KariHenrik on hyvin suosittu opettaja myös vanhoillislestadiolaisille.
13.12.2010 14:17
Teuvo taitaa hyvin myös rusinat pullasta-menetelmän, porsaanreikäteoriansa ohella. Hänelle kelpaa paavalilta rusinana tuo "rakkaus totuuteen" teema. kuitenkin valjastettuna mitä räikeimmän valheen- ja herjan vankkurien vetäjäksi.
En halua enkä voi tuomariksi ryhtyä, mutta enpäo olisi Teuvona viimeisellä tuomiolla.
13.12.2010 14:13
Tuo kaikki oli niin paksua valetta, ettei tarvitse kommentoida. Jään odottamaan sitä voimakkaasti asiayhteydestään irroitettua ja sinun itsesi väärentämää kopsaustasi, jonka aina tässä yhteydessä esiin vedät.
OLET VALEHTELIJA JOKA ASIASSA
13.12.2010 12:17
65 / 275