Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

101

Kommenttia

418

1. PYH! kirjoitti:
    >>>>Puhut muuten täyttä potaskaa väittäessäsi, että uskossa oleva on joku riskitekijä. Väität siis, että adventismi ei ole uskoa ollenkaan ja se on puhdasta potaskaa. Et sinä eroa näistä muista adventistien herjaajista mitenkään>>>

PYH! oletettavasti osaa lukea, ellei sitten ole niin, että joku lukee hänelle nämä tekstit ja PYH! sanelee sitten vastauksensa.

Oli miten oli, luetun ymmärtämättömyydessä PYH! on yltänyt mittoihin, joita on vaikea ylittää.

En suinkaan väittänyt, että uskossa oleva on riskiTEKIJÄ vaan ns. riskiTAPAUS.

Näillä käsitteillä on iso ero.

Enkä väittänyt, ettei adventismi ole uskoa ollenkaan. Kyllä adventismissa löytyy paljonkin uskoa, mutta kovin usein sen uskon KOHDE on väärä.

Ja mielestäni minä selvästi eroan palstan muista kirjoittajista.
    Se, ettei PYH! tätä eroa huomaa tai suostu tunnustamaan, kertoo enemmän PYH!:stä kuin minusta.

Onnekseni näin päin!
  2. Jeesuksella ei mainita olleen tapana mennä minäkään päivänä adventtikirkkoon, joten jos mekaanisesti tulkitaan asiat tyyliin "niin kuin silloin, niin nytkin",

niin ilmeisesti Jeesus tapansa mukaan menisi ensi sapattina juutalaisten synagogaan. Sellaisia löytyy Suomestakin.

Joten jos haluatte kohdata hänet, matkatkaapa lähimpään synagogaan tapaamisiin.

Jos tuolla yhdellä raamatunlauseella halutaan todistaan jonkin päivän paremmuus, miksi ei samasta jakeesta johdeta myös PAIKAN paremmuutta, tässä tapauksessa siis synagogan?
  3. >>>>Outoa on tuo kaunasi adventisteja ja adventtikirkkoa kohtaan! >>>>

Mikä siinä niin outoa on? Ihan luonnollista, jos vain tietäisit taustat. Tätä kirjoittaessani oletan, että kysyjä on adventisti.

>>>Mikä sinusta tekee siitä noin henkilökohtaista, että pitää halveksia ja etsiä vaikka mitä todisteita muka "väärästä opista"ja arvostella väärin perustein toisten ihmisten uskoa?>>>>

Kuinka se voisi olla olematta henkilökohtaista, kun ottaa huomioon sen, minkä esimerkin adventistisukulaiset ovat antaneet, sekä ollessani adventisti että a-kirkosta lähtöni jälkeen?

Eivät he antaneet minun unohtaa adventismia, eivät vaikka sitä puolisoni kanssa ehdotin.
    Tulijärveä ja pedon merkkiä oltiin tarjoamassa jo ennen kuin vierailulle tullessani ehdin kunnolla asettua taloksi.

Niiden sukulaisten käytöksestä, jotka eivät olleet adventisteja, minulla ei ole moitteen sanaa kerrottavana.

>>>Mitä hyödyt moisesta lähimäistesi halventamisesta?>>>

Itsehän he ovat itsensä ja kirkkonsa halventaneet. Tosin tiettävästi kukaan heistä ei kirjoita näille palstoille.

Jos kysyjä omasta puolestaan haluaa halventaa itsensä, miksi kukaan muu ei saisi auttaa häntä tuossa halventamisessa?

Jos adventistiomaiseni ovat käyttäytyneet halveksittavaksi ja ovat pitänet sitä uskonsa olennaisena osana ja edelleenkin jopa ylpeilevät sillä, minäkö en saisi kertoa maailmalle, mistä nuo omaiseni ovat ylpeitä?

>>>Tuollainen kaunaisuus on SAIRASTA! >>>

Riippuu siitä, miten sairaus määritellään. Minä kyllä käyttäisin sanaa "vieroitusoireet", sikäli kuin a-kirkon vaikutuspiirissä vuosikymmeniä aktiivisesti ollut voi lakata adventismia ja sen piirissä kokemiaan - monesti värikkäitäkin - vaiheita ajattelemasta.

Minä seuraan adventismia aktiivisemmin kuin monet teistä.
    Minä tiedän suomalaisesta adventismista, etenkin viime vuosisadan adventismista, enemmän kuin useimmat teistä.

Ja jos minun vallassani olisi, soisin että opillisesti adventismi pääsisi takaisin edes sille tasolle, jolla se oli ennen R.Piersonin tuloa pääjohdon puheenjohtajaksi.

Kaikki lukemani tiedot viime viikkojen ja kuukausien tapahtumista U.S.A.:ssa viittaavat siihen, että uusi pääjohtajanne Ted Wilson pyrkii siihen, että adventismi ainakin USA:ssa (ja muun maailman seuratessa tietyllä viiveellä perässä), palaisi siihen tietämättömyyden tilaan, joka kirkkonne piirissä vallitsi 1940-luvulla.
  4. >>>Mitä nyt sitten niinkuin halusit sanoa? >>>

Sitä, että on olemassa kymmenys- ym varoilla a-kirkon ylläpitämä arkisto, josta jokainen, jolla on tietokone ja nettiyhteys käytössään, pystyy tarkistamaan suuren joukon niitä väitteitä, joita mm. minä ja Bushmanni olemme esittäneet.

Se ongelmahan tässä on ollut, että keskustelijoiden joukossa on usea nimimerkki, joka väittää valheeksi niitä esittämiämme tietoja, jotka löytyvät a-kirkon virallisesta arkistosta, jos väitteemme eivät satu näitä uppiniskaisia miellyttämään.

>>>Olet siis vilkaissut jonkun vanhan lehden yhtä numeroa, jota et pystynyt kunnolla lukemaan. Entä sitten? >>>

Ei The Youth's Instructor ole ollut mikä tahansa lehti, vaan a-kirkon virallinen nuorisolehti, jota aikoinaan lukivat "lähes kaikki" kaikki kynnelle kykenevät adventistit, hätätilassa vaikka sanakirja toisessa kädessään. Jos nimittäin sattuivat lehden käsiinsä saamaan. Ei sitä Suomessakaan ihan jokaiseen adventistiperheeseen tilattu.

Yhtä lehteä enempää en myöhäisen vuorokaudenajan takia ehtinyt vilkaisemaan, mutta useimmat sivut olivat ihan lukukelpoisia.

Mutta se, että kyseinen lehti on vuonna 2011 selattavissa, se on mielestäni edelleen uutisoinnin arvoinen tieto.

Siitä skannausvirheestä huomautin sen takia, että jos joku toinenkin sattuisi selaamaan tuota lehteä, eikä saisi näkyviin jonkin sivun rivien loppuja tai alkuja, vika ei ole hänen tietokoneessaan tai sen käyttötaidossa.

Se, että valitsin juuri vuoden 1965 ensimmäisen numeron ladattavaksi, johtui siitä, että muistini mukaan noihin aikoihin lehden kansikuvana olisi saattanut olla Teuvo Kanervan ottama kuva. Ja kas kummaa, niin tosiaan olikin.