Noitavainot alkoivat adventtikirkossa

Ted Wilson esikuntineen pistää tuulemaan:

http://spectrummagazine.org/blog/2011/06/13/four-resign-la-sierra-university

La Sierra Yliopistosta erotetaan neljä ihmistä.

"On Friday, June 10, Board Chair Ricardo Graham requested the resignations of Dr. Jeff Kaatz from his position as Vice President for University Advancement, Dr. Jim Beach from his position as Dean of the College of Arts & Sciences, Dr. Gary Bradley from his part-time faculty position in the Biology Department, and Mr. Lenny Darnell from the Board of Trustees."

Adventtikirkko on matkalla pimeään keskiaikaan ja sekös minua hymyilyttää.

Tälle toiminnalle on yksi päätepiste ja sen me näemme ehkä nopeammin kuin olen koskaan uskaltanut toivoakaan.

Joten Pyh!:n toive toteutui ennemmin kuin kukaan arvasikaan ja minäkin tästä iloitsen suuresti, mutta eri syistä.

Hienoa, Ted Wilson, hienoa!! Ted on aloittanut kirkkonsa repimisen kahtia todella tehokkaasti ja kun adventtikirkko menettää akkreditointinsa USA:ssa yliopistoiltaan, se samalla tuhoaa koko ylemmän koulutusportaansa ja siitä tulee vain yksi surkea epärationaalisen maailmankuvan kultti muiden joukossa. Nyt se on onnistunut hämäämään ihmisiä mm. juuri yliopistojensa avulla.

Lieneekö Ted konsultoinut Jehovan todistajia tämän asian saamiseksi vauhtiin?

32

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakasta adventisteja

      ##Adventtikirkko on matkalla pimeään keskiaikaan ja sekös minua hymyilyttää.##

      Niinkö?

      No oletpa sinä pahansuopa ja katkeroitunut ihminen!

    • alex-kasi

      Hymyile rauhassa - vaikka tätähän tapahtuu joka puolella ja kaikenlaisissa yhteisöissä ja kaiken aikaa.. että vaihdetaan välillä keulamiehiä (ja naisiakin), niin että kohta saat oikein nauraa ääneen jos se nyt sinusta niin hauskaa on ..mutta varo nyt kuitenkin ettet pullaan vaan tukehdu.. siinä hekotellessasi..

      alex :)

    • äimänkäkenä 66

      Mikä on syy irtisanomisiin?

      Kyllähän Nokiankin johto välillä vaihtuu, saatikka alaiset?

    • prof.

      Mielestäni adventtikirkko ei ole siirtymässä pimeään keskiaikaan, vaan se on ollut jo syntymästään asti siellä.
      Pimeys tosin vaihtelee pimeästä pilkkopimeään ja nyt vain on tullut sen pilkkopimeän vuoro.

      Näin se menee näiden USA:ta lähtöisin olevien uususkontojen kanssa, jotka väittävät olevansa jonkun profetian hengen ilmentymiä.

    • Uusi tarkennus yliopiston tiedottajilta sisältää mm tämän: «Please understand these resignations have no connection to the biology controversy. There is also no connection with students.»

      Jos kyse ei ole ongelmista suhteessa kreationismiin eikä suhteista opiskelijoihin, päällimmäinen arvaus minulla on jonkinlainen epäselvyys taloudenpidossa.

      Ovatko erotetut henkilöt sitten olleet jonkinlaisessa opillisessa ristiriidassa adventtiseurakunnan virallisen opetuksen kanssa? Onko erottamisen perusteluista jotakin tietoa "tiskin alta"? Yliopisto ilmoittaa tiedottavansa asiasta lisää "niin pian kuin on soveliasta".

      Näinpä sitä yksi vaari kysyy enemmän kuin kymmenen viisasta ehtii vastata.

      • juoruaminen = juorua

        tuollaista kuin sinun ja bushmiehen arvuuttelua kutsuttiin ennen aikaan juoruamiseksi. eikös se ennen ollut akkain ajanviete.


      • juoruaminen = juorua kirjoitti:

        tuollaista kuin sinun ja bushmiehen arvuuttelua kutsuttiin ennen aikaan juoruamiseksi. eikös se ennen ollut akkain ajanviete.

        Juoruamisesta olisi kyse, jos esittäisi väitteitä.

        Kun avoimesti kertoo tietämättömyytensä ja sitten esittää kysymyksiä ja omia arvauksia, se on keskustelua aiheesta puutteellisin tiedoin.

        Lisää tietoa on luvattu. Kyllä tuohon selvyys saadaan.

        On aika olennaista, onko kyseisiä henkilöitä kehotettu lähtemään opillisten näkemyserojen vai esimerkiksi kavallusten takia.

        Uskonopillisten perusteiden takia pois potkiminen olisi asiasta vastaavalle yhdistykselle WASC'lle syy peruuttaa La Sierran akkreditointi pätevänä ja uskottavana yliopistona. Yhdysvalloissa on oppiarvon lisäksi hyvin olennaista, mikä on yliopiston maine ja uskottavuus. "Tohtoreita" tehtaillaan varsin heikkotasoisissakin putiikeissa ja siksi oppiarvon yhteydessä usein mainitaan myös yliopiston nimi.


      • Yritä edes
        v.aari kirjoitti:

        Juoruamisesta olisi kyse, jos esittäisi väitteitä.

        Kun avoimesti kertoo tietämättömyytensä ja sitten esittää kysymyksiä ja omia arvauksia, se on keskustelua aiheesta puutteellisin tiedoin.

        Lisää tietoa on luvattu. Kyllä tuohon selvyys saadaan.

        On aika olennaista, onko kyseisiä henkilöitä kehotettu lähtemään opillisten näkemyserojen vai esimerkiksi kavallusten takia.

        Uskonopillisten perusteiden takia pois potkiminen olisi asiasta vastaavalle yhdistykselle WASC'lle syy peruuttaa La Sierran akkreditointi pätevänä ja uskottavana yliopistona. Yhdysvalloissa on oppiarvon lisäksi hyvin olennaista, mikä on yliopiston maine ja uskottavuus. "Tohtoreita" tehtaillaan varsin heikkotasoisissakin putiikeissa ja siksi oppiarvon yhteydessä usein mainitaan myös yliopiston nimi.

        Aha, no kuinkas on itsesi kanssa, oletko jo lopettanut hakkaamasta vaimoasi ja lapsiasi - jos nyt olet heitä joskus hakannut? En tiedä KUINKA ON ASIAN KANSSA - kerron sen tässä nyt avoimesti. Mutta jos olet lopettanut sen hakkaamisen , jos nyt olet joskus heitä hakannut, minähän en sitä tiedä ja kerron sen avoimesti (kun olen NIIIIIN rehellinen) .

        Niin ja mitenkäs on sen juopottelusi kanssa ? maistuuko iloliemi taas - minä kun en tiedä ja kerron sen avoimesti..

        .......... Tämäkö on se keskustelun taso mitä olet hakemassa täällä? ..........

        Katsos vaariseni, kyllä jokainen OSAA tuolla tavalla leikkiä sanoilla että ensin selitetään ja sitten rehellisesti sanotaan että minä kyllä en tiedä .... mutta kun sitä muutaman sata kertaa on puhunut palturia esimerkiksi adventisteista niin siihen jo alkavat muutamat uskoa.. mutta se on valhetta eikä mitään rehellistä puhetta niinkuin tekopyhästi olet selittämässä ..

        Ajattelehan nyt hetki .. JOS minä alkaisin kirjoittelemaan siitä sinun MAHDOLLISESTA vaimosi ja lastesi pahoipitelysttä (josta siis minulla ei ole aavistustakaan - oletko pahoinpitelijä vai et - ehkä olet ehkä et?? EN TIEDÄ) NIIN MITÄS LUULET kuinka kauan siinhen menisi ennenkuin jo muutamat alkaisivat uskomaan että todella olet vaimosi hakkaaja ....

        Kuten sanottu minulla ei ole aavistakaan siitä miten elät ja toimit muuten kuin tällä palstalla, mutta sen perusteella mitä olen lukenut olet joko hieman typerä tai sitten epärehellinen. Jos löydät jonkun muun vaihtoehdon niin kerrohan se meille.

        Sanon vain että Jumala sinua auttakoon ihmisparka.


      • Yritä edes kirjoitti:

        Aha, no kuinkas on itsesi kanssa, oletko jo lopettanut hakkaamasta vaimoasi ja lapsiasi - jos nyt olet heitä joskus hakannut? En tiedä KUINKA ON ASIAN KANSSA - kerron sen tässä nyt avoimesti. Mutta jos olet lopettanut sen hakkaamisen , jos nyt olet joskus heitä hakannut, minähän en sitä tiedä ja kerron sen avoimesti (kun olen NIIIIIN rehellinen) .

        Niin ja mitenkäs on sen juopottelusi kanssa ? maistuuko iloliemi taas - minä kun en tiedä ja kerron sen avoimesti..

        .......... Tämäkö on se keskustelun taso mitä olet hakemassa täällä? ..........

        Katsos vaariseni, kyllä jokainen OSAA tuolla tavalla leikkiä sanoilla että ensin selitetään ja sitten rehellisesti sanotaan että minä kyllä en tiedä .... mutta kun sitä muutaman sata kertaa on puhunut palturia esimerkiksi adventisteista niin siihen jo alkavat muutamat uskoa.. mutta se on valhetta eikä mitään rehellistä puhetta niinkuin tekopyhästi olet selittämässä ..

        Ajattelehan nyt hetki .. JOS minä alkaisin kirjoittelemaan siitä sinun MAHDOLLISESTA vaimosi ja lastesi pahoipitelysttä (josta siis minulla ei ole aavistustakaan - oletko pahoinpitelijä vai et - ehkä olet ehkä et?? EN TIEDÄ) NIIN MITÄS LUULET kuinka kauan siinhen menisi ennenkuin jo muutamat alkaisivat uskomaan että todella olet vaimosi hakkaaja ....

        Kuten sanottu minulla ei ole aavistakaan siitä miten elät ja toimit muuten kuin tällä palstalla, mutta sen perusteella mitä olen lukenut olet joko hieman typerä tai sitten epärehellinen. Jos löydät jonkun muun vaihtoehdon niin kerrohan se meille.

        Sanon vain että Jumala sinua auttakoon ihmisparka.

        Yritä edes kirjoitti: «Sanon vain että Jumala sinua auttakoon ihmisparka. »

        Kiitos.

        «Kuten sanottu minulla ei ole aavistakaan siitä miten elät ja toimit muuten kuin tällä palstalla, mutta sen perusteella mitä olen lukenut olet joko hieman typerä tai sitten epärehellinen. Jos löydät jonkun muun vaihtoehdon niin kerrohan se meille.»

        Olen tietenkin jäävi arvioimaan tuollaista. Osaisitko kertoa edes jonkin esimerkin sellaisesta kirjoituksesta, joka mielestäsi osoittaa typeryyttä tai epärehellisyyttä? Olisin siitä kiitollinen, koska se ehkä toisi mahdollisuuden kasvaa.

        Mitä tulee tuohon La Sierran erottamisten spekulointiin ja arvailuun, se on tietysti melko hedelmätöntä ilman täsmällistä tietoa. Aihe on kuitenkin kiinnostanut varsin monia. Nyt tiedämme asiasta enemmän:

        http://spectrummagazine.org/blog/2011/06/14/private-recorded-conversation-prompts-la-sierra-resignations

        Työpaikan säännöt työntekijöille ovat poikkeuksellisen tiukat, mutta eroamaan kehotetut ainakin julkisesti hyväksyvät ne ja katsovat tulleensa oikein kohdelluiksi.

        Tuollainen vahingossa syntyneen äänitteen käyttäminen vihjaa kyllä, että erotettavia olisi samoilla perusteilla enemmänkin. Mutta muut ovat onnistuneet keskustelemaan ja toimimaan paremmin salassa.


      • Leukalappu
        v.aari kirjoitti:

        Yritä edes kirjoitti: «Sanon vain että Jumala sinua auttakoon ihmisparka. »

        Kiitos.

        «Kuten sanottu minulla ei ole aavistakaan siitä miten elät ja toimit muuten kuin tällä palstalla, mutta sen perusteella mitä olen lukenut olet joko hieman typerä tai sitten epärehellinen. Jos löydät jonkun muun vaihtoehdon niin kerrohan se meille.»

        Olen tietenkin jäävi arvioimaan tuollaista. Osaisitko kertoa edes jonkin esimerkin sellaisesta kirjoituksesta, joka mielestäsi osoittaa typeryyttä tai epärehellisyyttä? Olisin siitä kiitollinen, koska se ehkä toisi mahdollisuuden kasvaa.

        Mitä tulee tuohon La Sierran erottamisten spekulointiin ja arvailuun, se on tietysti melko hedelmätöntä ilman täsmällistä tietoa. Aihe on kuitenkin kiinnostanut varsin monia. Nyt tiedämme asiasta enemmän:

        http://spectrummagazine.org/blog/2011/06/14/private-recorded-conversation-prompts-la-sierra-resignations

        Työpaikan säännöt työntekijöille ovat poikkeuksellisen tiukat, mutta eroamaan kehotetut ainakin julkisesti hyväksyvät ne ja katsovat tulleensa oikein kohdelluiksi.

        Tuollainen vahingossa syntyneen äänitteen käyttäminen vihjaa kyllä, että erotettavia olisi samoilla perusteilla enemmänkin. Mutta muut ovat onnistuneet keskustelemaan ja toimimaan paremmin salassa.

        Jatkat samaa spekuloimistasi ja kysyt että mikä tässä nyt kiikastaa.

        Totta on että tarvitset kasvua ihmisenä, oletko jo lopettanut vaimosi hakkaamisen, siis jos nyt olet häntä pahoinpidellyt - sitä kun ei kukaan oikeastaan tiedä. Oletko vai etkö?


      • Leukalappu kirjoitti:

        Jatkat samaa spekuloimistasi ja kysyt että mikä tässä nyt kiikastaa.

        Totta on että tarvitset kasvua ihmisenä, oletko jo lopettanut vaimosi hakkaamisen, siis jos nyt olet häntä pahoinpidellyt - sitä kun ei kukaan oikeastaan tiedä. Oletko vai etkö?

        Tällä kertaa nokkelalla uudella nimimerkillä Leukalappu puskasta huutelija kirjoitti: "Jatkat samaa spekuloimistasi ja kysyt että mikä tässä nyt kiikastaa."

        Jätit sitten vastaamatta siihen, mikä kirjoittamani on osoittanut typeryyttä tai epärehellisyyttä.

        Jokseenkin kaikki tähän ketjuun kirjoittaminen on ollut La Sierran neljän erottamistapauksen käsittelyä puutteellisin tiedoin. Se on herättänyt muidenkin kiinnostusta kuin minun.

        Poikkeuksena on tietysti sinun kirjottelusi, joka hyppää asiasta kirjoittajien ominaisuuksia arvailemaan.

        Tuo "oletko lakannut hakkaamasta vaimoasi" on ihan hyvä vitsi ja esimerkki kysymykseen kätketystä väitteestä, jonka takia kysymykseen ei voi vastata myöntävästi eikä kieltävästi. Vitsi ei ole enää ainakaan viiteenkymmeneen vuoteen ollut uusi ja se vähän vie särmää tuosta. Toinen ongelma on se, että se ei liity tähän keskusteluun muuten kuin perin horjuvien aasinsiltojen kautta.

        Harmittaako sinua se, että noista erottamisista käydään keskustelua? Pitäisikö vain lukea uutiset ja olla vaiti? Keskustelun tarkoituksena on kai se, että useampi silmäpari ja aivo löytää tehokkaammin tietoa ja käsitystä siitä, mitä oikeasti on tapahtunut.

        Odotan vastaustasi, joka luultavasti ei taaskaan vastaa yhteenkään kysymykseen ja venkoilee uudestaan vaimonhakkaamisasioissa. Toki saat kaikin mokomin yllättää kaikki lukijat.


    • >>Ted Wilson esikuntineen pistää tuulemaan:

      http://spectrummagazine.org/blog/2011/06/13/four-resign-la-sierra-university

      La Sierra Yliopistosta erotetaan neljä ihmistä.>>>


      Ja uutista seuraavassa blogikeskustelussa mm. kerrotaan, kuinka ansioituneita henkilöitä nuo neljä ovat.

      Ja kun keskustelu rönsyilee asioihin, jotka suoranaisesti eivät liity erottamisiin (jotka siis toteutetaan siten, että asianomaiset pannaan _itse_ pyytämään eroaan, jottei kukaan pääse väittämään, että heidät erotettiin),

      keskustelun kuluessa tulee esiin moni SPA-kirkkoa sekä USA:ssa että ympäri maailman rassaama asia,

      mm. riita siitä, odottaako Jumala vaikka "maailman tappiin asti" sitä, että adventistit vihdoinkin saavuttaisivat täydellisen pyhyyden ja synnittömyyden tilan, jolloin he eivät enää tarvitsisi taivaallista välimiestä ja Jeesus voisi poistua taivaallisen pyhäkön kaikkein pyhimmästä ja niin maailmanhistoria nytkähtäisi eteenpäin niihin vihoviimeisiin tapahtumiin päin.

      Sekin on tullut mieleen, että kun a-kirkon opetuksiin on kuulunut ns. lopun ajan _seulominen_ ja kun kovin spektaakkelinomaista seulomista ei ole vielä näkynyt,

      Ted-poika taitaa olla päättänyt, että hänen nimensä jää kirkkohistoriaan miehenä, joka käynnisti kaikkien aikojen seulomisen. Ja jostakinhan se seulominen täytyy aloittaa, jos ei se itsestään ala. La Sierra -yliopisto taitaa olla siihen tarkoitukseen ihan käypäinen kohde.

    • prof.

      Jonkun "pikku Hitlerin" pitääkin syntyä adventismiin aina silloin tällöin.
      Kultin ominaispiirteisiin kuuluu juuri ko. henkilöiden nouseminen kultin johtoon.
      Vallan rakkaus ja ahneus nostattaa näiden adventistikultin johtajien päähän juuri sen ylimääräisen kusiannoksen, joka sitten aika ajoin läikkyy yli äyräidensä.

      • hyvyys on parhainta.

        Ainahan ihmiset osaavat puhua pahaa toisistaan, mutta joka osaa kaunista ja rakentavaista puhua, raamatussa kutsutaan häntä että hän on suurempi kuin ison kaupungin valloittaja.


    • Valon Aikaa

      Jeesus oli kaunopuheisuuden mestari:

      "Te kyykäärmeiden sikiöt."

      Näiden sanojen tähden Jeesuksestakaan ei tullut Jerusalemin kaupungin valloittajaa.

      Hänen, Jeesuksen itsensä luomista olioista olikin evoluutio muokannut toisen lajin sikiöitä?
      Adventisteista on ilmiselvästi myöskin muokkautunut jonkun muun eliökunnan sikiöitä?

    • Bushmannin aloitukseen

      Siellä on kopio Gary Bradleyn kirjeestä (12.6.2011 kirjattu) keskustelujen keskellä, jossa hän sanoo, että joku oli salaa nauhottanut neljän ystävyksen keskustelun ja levittänyt sen Adventtikirkon sisälle, josta oli noussut kohua.

      Niinpä Bradleylle (ja ilmeisesti muillekin kolmelle) oli annettu valmiiksi kirjoitettu eropaperi käteen, jonka hän suostui allekirjoittamaan. Eropaperiin oli kirjoitettu kaksi syytä: että sen avulla Adventtikirkon yliopisto La Sierra selviäisi fiaskosta ja siksi, että tuossa professoreiden ja rehtoreiden salaa nauhotetussa keskustelussa oli juotu jonkin verran alkoholia.

      • Jatkoa omaani:

        Siellä keskustelussa on jatkona tuon La Sierra yliopiston säännöistä, että kukaan opiskelija tai työntekijä ei saa juoda alkoholia, käyttää huumeita tai polttaa tupakkaa niin kauan kuin on yliopiston palkkalistoilla tai opiskelijana erottamisen uhalla, perustuen Seitsemännen Päivän Adventtikirkon raittius- ja terveyskäytäntöihin:

        "In addition to the requirements of the law, La Sierra University adopts the temperance practices and health principles espoused by the Seventh-day Adventist Church. This means that all faculty,
        employees and students are expected to refrain from the use of alcohol, drugs or tobacco while
        enrolled or employed at the University. (Faculty Handbook 33)

        Violating this agreement can result in the following:

        The unlawful manufacture, distribution, dispensing, possession or use of a controlled substance or the use of alcohol or tobacco is grounds for a full range of discipline up to and including dismissal from employment or school under the policy of termination of a faculty member, the policy for termination of other employees, or student disciplinary policy. Any educational treatment alternative to discipline shall be at the sole discretion of the University. (Ibid 36)"


      • Fniss!
        uskova_1 kirjoitti:

        Jatkoa omaani:

        Siellä keskustelussa on jatkona tuon La Sierra yliopiston säännöistä, että kukaan opiskelija tai työntekijä ei saa juoda alkoholia, käyttää huumeita tai polttaa tupakkaa niin kauan kuin on yliopiston palkkalistoilla tai opiskelijana erottamisen uhalla, perustuen Seitsemännen Päivän Adventtikirkon raittius- ja terveyskäytäntöihin:

        "In addition to the requirements of the law, La Sierra University adopts the temperance practices and health principles espoused by the Seventh-day Adventist Church. This means that all faculty,
        employees and students are expected to refrain from the use of alcohol, drugs or tobacco while
        enrolled or employed at the University. (Faculty Handbook 33)

        Violating this agreement can result in the following:

        The unlawful manufacture, distribution, dispensing, possession or use of a controlled substance or the use of alcohol or tobacco is grounds for a full range of discipline up to and including dismissal from employment or school under the policy of termination of a faculty member, the policy for termination of other employees, or student disciplinary policy. Any educational treatment alternative to discipline shall be at the sole discretion of the University. (Ibid 36)"

        Sittenhän potkut oli aivan paikallaan, jos he kerran toimivat tietoisesti sääntöjä vastaan.

        "Maassa maan tavalla tai maasta pois:"

        Kiltisti tehty, että he saivat kuitenkin itse sanoutua irti, seuraavaan paikan hakemista silmälläpitäen.


      • Fniss! kirjoitti:

        Sittenhän potkut oli aivan paikallaan, jos he kerran toimivat tietoisesti sääntöjä vastaan.

        "Maassa maan tavalla tai maasta pois:"

        Kiltisti tehty, että he saivat kuitenkin itse sanoutua irti, seuraavaan paikan hakemista silmälläpitäen.

        >>> Sittenhän potkut oli aivan paikallaan, jos he kerran toimivat tietoisesti sääntöjä vastaan. >>>

        Olipa syy mikä hyvänsä, niin tästä on tulossa todella loistava näytelmä.

        Odottelen mielenkiinnolla tulevia näytöksiä. Salanauhoitus (selkeä Kalifornian lain rikkominen) ja sen nauhoituksen levittäminen jne...

        Keskusteluissa monet kertoivat tämän olevan tyypillistä adventtikirkon johdon toimintaa, joka on USA:ssa harvinaisen jokapäiväistä.


      • Advari Kadvari
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Sittenhän potkut oli aivan paikallaan, jos he kerran toimivat tietoisesti sääntöjä vastaan. >>>

        Olipa syy mikä hyvänsä, niin tästä on tulossa todella loistava näytelmä.

        Odottelen mielenkiinnolla tulevia näytöksiä. Salanauhoitus (selkeä Kalifornian lain rikkominen) ja sen nauhoituksen levittäminen jne...

        Keskusteluissa monet kertoivat tämän olevan tyypillistä adventtikirkon johdon toimintaa, joka on USA:ssa harvinaisen jokapäiväistä.

        Kysymys sinulle. Olen tietotekniikka-alalla toimiva DI ja kohtuullisen menestynyt myös maallisessa mielessä. Maksan veroni joilla kustannetaan hyvinvointia myös muille. Kenen pussista se on pois kun olen Adventisti ja uskon Raamatun luomiskertomukseen?


      • Advari Kadvari kirjoitti:

        Kysymys sinulle. Olen tietotekniikka-alalla toimiva DI ja kohtuullisen menestynyt myös maallisessa mielessä. Maksan veroni joilla kustannetaan hyvinvointia myös muille. Kenen pussista se on pois kun olen Adventisti ja uskon Raamatun luomiskertomukseen?

        >>> Kenen pussista se on pois kun olen Adventisti ja uskon Raamatun luomiskertomukseen? >>>

        Omastasi. Eikö tuo tullut mieleen.

        Mutta sinun kaltaisia jäseniä nuo ahneet liikemiehet kaipaavatkin, eli hyvin toimeentuleva (lue: maksaa enemmän kymmenyksiä heille).


      • Advari Kadvari
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Kenen pussista se on pois kun olen Adventisti ja uskon Raamatun luomiskertomukseen? >>>

        Omastasi. Eikö tuo tullut mieleen.

        Mutta sinun kaltaisia jäseniä nuo ahneet liikemiehet kaipaavatkin, eli hyvin toimeentuleva (lue: maksaa enemmän kymmenyksiä heille).

        Juuri näin. Se on vain ja ainoastaan minun omasta pussistani pois ainakin niin kauan kun hoidan kaikki velvoitteeni yhteiskuntaa kohtaan. Tähän kun tätä asiaa peilaa, niin olette te tyhjän räksyttäjät melko säälittäviä pellejä?


      • selvää puhetta

        Nytkö jumalankieltäjä Bushmannista tulikin uskon veljesi, siihen riittää se että on anti-advari, ehkä uskotte samaan ikuisen piinan jumalaan.

        Gehennaan vaan kaikki - lapset ensin.. sitten vanhukset ja muut syntiset, siellä sitten teidän jumalanne antaa kiduttaai heitä - kuisesti.

        Mikään muu ei teille vainoharhaisille riitä, siis teille jotka kärsitte vainoharhoista joissa jumalanne kiduttaa syntisiä ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti, ikuisesti ja kun kuusi miljaardia on kulunut on se vasta alkua...ikuisuudesta ..

        Siinä uskova_1:den usko lyhyesti sanottuna ..


    • Fniss!

      "Keskusteluissa monet kertoivat..." Juupa juu. Mitäs kaikkea näissäkin keskusteluissa monet "kertovat" adventtikirkosta. Ei niissä ole paljonkaan korvantaakse laitettavaa. Pelkkiä pahansuopia mielipiteitä, jollaisia voi kertoilla mistä vaan yhteisöstä josta ei pidä.

      En tunne kalifornialaista oikeuslaitosta, miten se toimii, mutta käsittäkseni noitten spurgujen pitäisi itse vetää oikeuteen se nauhoittaja, jos heillä on siihen otsaa. Muutenhan homma on lakaistu maton alle. Ja mitä he syytten nostamisella voittaisivat? Eivät ainakaan työpaikkaansa takaisin.

      • Heh.

        >> En tunne kalifornialaista oikeuslaitosta, miten se toimii, mutta käsittäkseni noitten spurgujen pitäisi itse vetää oikeuteen se nauhoittaja, jos heillä on siihen otsaa. >>

        Spurgujen? Siellä taas adventtikirkon jäsenen mielipide lähimmäisestään... Kiitos taas tästä. Kuvastaa hyvin teidän ajattelua, joten Pyh!:n mielipiteet eivät olekaan vain hänen omiaan, vaan te muut kyllä jaatte ne hänen kanssaan.

        Jos se adventtikirkon jäsenyys vaatii pientä hiprakkaa, jotta sitä valhetta jaksaa ylläpitää?

        Tuli mieleen eräs MTV3:n ohjelmassa esiintynyt adventtikirkon nuorisopastori, joka kertoi käyttäneensä huumeita adventtikirkon tiloissa ja harrastaneensa seksiä naimissa olevan naisen kanssa ollessaan nuorisopastori ja tämä tapahtui Suomessa. Huumeita, aviorikos ja suomalainen nuorisopastori Suomessa.

        Edelleen kyseinen henkilö näyttää olevan Facebookissa kaveria mm. adventtikirkon johdossa olevien kanssa, joten eipä tuota syntiä ainakaan täällä kotimaassa niin noteerata


    • thomasmcelwain

      Bushmanni,
      Aivan oikein. Halveksunta niitä kohtaan, jotka eivät ole elittiadventisteja on hallitseva assenne adventistien parissa. Mutta eliittiin kuuluva saa vapaasti harrastaa sitä ja tätä ilman noteeraamista. Eräs suomalainen adventistijohtaja oli suhteessa erään naisen kanssa vuosikausia, ja jäännöskansa ymmärsi hyvin, sillä hänellä olikin sellainen vaimo...

      • pyh!

        Ettekö tajua, että teistä on tullut niitä palvelijoita, jotka lyövät muita.... lukekaa Jeesuksen sanat sellaisille.


    • prof.

      Rahapussukan paksuus on adventismissa suoraan suhteutettu statukseesi adventtikirkon piirissä.
      Eli mitä enemmän sinulla adventtikirkon jäsen on omaisuutta, sen paremman kohtelun saat kirkkosi johtajilta.
      He johtajat ovat valmiita peittämään harhapolkusikin, kunhan tienaat hyvin ja maksat kymmenykset.

      Auta armiasta jos olet sossun luukulta elantosi hakeva persaukinen kymmenysten maksaja.
      Silloin pienininkin harha-askeleesi on adventtikirkosta erottamisen perusta.
      "Loisia" eivät mielellään halua hyysätä adventtikirkossa.

    • Yritä edes

      Bushmanni, eiköhän asia ole niin että jos joku vainoaa adventisteja (noitavainoista puheen ollen) ,niin se olet esimerkiksi juuri sinä. Olet nyt käyttänyt suuren osan elämästäsi negatiiviseen keskustelujen pilaamiseen ja adventistien halveksimiseen ja valheelliseen propagandaan (niinkuin tämäkin aloituksesi) ..

      Ok - minäymmärrän oikein hyvin että sinä mielelläsi näkisit että adventismi ja adventistit olivat matkalla pimeään keskiaikaan - mutta se on vain sinun sairas päähänpistosi, jälleen kerran, eikä siis mitään epätavallista.

      Kerran saat sinäkin ihan varmasti vastata kerran Korkeimman edessä ja silloin ei spekuloinnit auta - tai että en tiennyt... vähän niinkuin tämä uusi oppilaasi vanha vaari jonka olet saanut mukaan parjaamaan, on raukka liukastunut pahan kerran noihin jälkeesi jättämiisi sonta kasoihin ja nyt epätoivoisesti yrittää puolustella ja pestä itseään puhtaaksi uusilla "en tiedä selityksillään".

      Kaikki me jotka olemme lukeneet näitä jo vuosikausia kirjoittamiasi adventisteja parjaavia ja halveksivia sepustuksiasi tiedämme että olet hieman poissa raiteilta ja että se johtuu siitä että vanhempasi ovat adventisteja ja sinun on erittäin vaikea sulattaa sitä .

      Se on syy tälle valheelliselle anti-adventistiselle sotaretkellesi, mutta kokainen kirjoituksesi vie sinut kauemmaksi normaalista elämästä ja ajattelusta. Ei se että ihminen itse ei ole adventisti anna hänelle minkäänlaisia oikeuksia panetella heitä heidän uskostaan .

      • eremith32

        Väärässä olevia tulee varoittaa, koska he ovat joutuneet eksytyksen kavalaan juoneen! Ja nämä nämä ihmiset jotka ovat eksytetyt adventismin dokmaattiseen valheoppiin ja maksavat vielä tuosta väärennöksestä, josta on tehty ikuiseen pelastukseen johtava totuus sanoma, joka on täysin Jeesuksen Kristuksen elämänymmärryksen vastainen valhe-oppi.

        Ja tästä Bushman on aivan oikeutetusti varoittanut ihmisiä jotka harkitsevat jotakin uskonnollista yhteisöä johon he mahdollisesti haluaisivat liittyä, joka sinänsä on aivan turhaa harkintaa, sillä mikään yhteisö ei voi kenenkään ihmisen sielua pelastaa! Vain ihmisen oma asenne ratkaisee hänen sielunsa kohtalon, on aivan hölmöä asettaa oma sielunsa toisen ihmisen tai jonkun uskonnollisen järjestön vakuutuksen alaiseksi, eli vastuulle.

        On syytä ruveta miettimään näiden kirkollisten lahkojen tarkoitusperiä hyvin kriittisesti? Bushmannille hyvin lämpimät terveiset - samoin ajattelevalta totuuden puoltajalta eremith.


      • pyh!
        eremith32 kirjoitti:

        Väärässä olevia tulee varoittaa, koska he ovat joutuneet eksytyksen kavalaan juoneen! Ja nämä nämä ihmiset jotka ovat eksytetyt adventismin dokmaattiseen valheoppiin ja maksavat vielä tuosta väärennöksestä, josta on tehty ikuiseen pelastukseen johtava totuus sanoma, joka on täysin Jeesuksen Kristuksen elämänymmärryksen vastainen valhe-oppi.

        Ja tästä Bushman on aivan oikeutetusti varoittanut ihmisiä jotka harkitsevat jotakin uskonnollista yhteisöä johon he mahdollisesti haluaisivat liittyä, joka sinänsä on aivan turhaa harkintaa, sillä mikään yhteisö ei voi kenenkään ihmisen sielua pelastaa! Vain ihmisen oma asenne ratkaisee hänen sielunsa kohtalon, on aivan hölmöä asettaa oma sielunsa toisen ihmisen tai jonkun uskonnollisen järjestön vakuutuksen alaiseksi, eli vastuulle.

        On syytä ruveta miettimään näiden kirkollisten lahkojen tarkoitusperiä hyvin kriittisesti? Bushmannille hyvin lämpimät terveiset - samoin ajattelevalta totuuden puoltajalta eremith.

        Te siellä valheessa ja pimeydessä olette.


    • >>>Halveksunta niitä kohtaan, jotka eivät ole elittiadventisteja on hallitseva assenne adventistien parissa. >>>

      Yllä näkyvä toteamus on minulle uutta tietoa.
      En semmoista pannut merkille silloin, kun vielä liikuin "piireissä".
      Mutta ehkäpä asiassa on ollut paikkakuntakohtaisia eroja tai sitten asenteet ovat viimeisten 20 - 30 v aikana koventuneet?


      >>>Mutta eliittiin kuuluva saa vapaasti harrastaa sitä ja tätä ilman noteeraamista. Eräs suomalainen adventistijohtaja oli suhteessa erään naisen kanssa vuosikausia, ja jäännöskansa ymmärsi hyvin, sillä hänellä olikin sellainen vaimo... >>>

      Tämä piirre kyllä on ollut tiedossani. Mutta myös eliittimaallikoiden räikeillekin rikkomuksille ummistettiin silmät.
      Puhumattakaan siitä, että seurakuntakuriin turvautumista olisi edes harkittu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6680
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      3977
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2025
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1525
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe