pcb666

pcb666 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 17v sitten
101 aloitusta · 418 kommenttia
Oli vanhemmillani muitakin koulutukseeni liittyviä huolen aiheita kuin koulujen juhlat

Yksi niistä oli dilemma, päästääkö minut muun luokan mukana joulukirkkoon vai ei.

Vaikea oli keksiä opettajalle kelpaavaa syytä, miksi ”meidän Pauli ei sitten tule joulukirkkoon”.

Ja kun sopivaa syytä ei löytynyt, huomasin olevani Johanneksen kirkossa. Oli siinä näköä, kokoa ja akustiikkaa.

Pilliurkuja en kai ennen ollutkaan kuullut. Ihan soivat stereona ja ylen voimakkaasti ja riemukkaasti.

Pappi ei esiintynyt pitkään, enkä siitä lyhyestä puheesta 7-vuotiaan teologisella pätevyydellä huomannut mitään selvää harhaoppia.

Mutta olihan se tunnelmani vähän sekava. Siinä urkujen pauhinassa en ollut ihan varma, istuinko nyt Babylonin porttokirkossa vai porton tytärkirkossa. Kuinka päin vaan, vaarallisessa paikassa joka tapauksessa. Mahtaisivatko edes suojelusenkelit olla siellä turvanani?

Kun tilaisuus päättyi, olin huojentunut.

Toki kotona tarkkaan kuulusteltiin, mitä pappi oli puhunut.
Bushmanni kirjoitti mm.:
"Näytti kotipaikkani kirjastossa olevan Pratchettin opusta kuusi kappaletta, joista neljä oli liikenteessä, joten suosittu kirja edelleen ja heti kun aukeaa, kirjan haen. Kiitos vinkistä."

Eipä kestä kiittää!

Melkein kaikki lukemani Prachettin kirjat ovat olleet hyvin tai erittäin luettavia ja oivallusta herättäviä.

Toki kyse on fantasiakirjallisuudesta, mutta älköön se estäkö kristittyjä niistä nauttimasta.

Itse asiassa raamatustakin löytyy kohtia, jotka on pakko laskea mukaan fantasia-genreen.
Jos joku ei tätä väitettäni usko, se on helppo todistaa oikeaksi.

En silti pidä raamattua kokonaan tai edes suurimmalta osaltaan fantasiakirjallisuuteen kuuluvana.

BTW, veli B., kun olen "Pienet jumalat" lukenut (minä muuten lainasin sen tänään uudelleen siltä varalta, että sen jostakin detaljista syntyisi keskustelua),
mitäpä jos laittaisit kommenttisi tämän viestiketjun loppuun. Sieltä taidan löytää sen helpommin kuin ketjun keskivaiheilta.