Vapaa kuvaus

Elämään! "Näin menee päivä kerrallaan!" Odotan vain askeleita aamusta iltaan - aina turhaan. Päivästä päivään jono tuskalla järjestyy jokaisen päivän ikävä ja tyhjyys - maalima on hylännyt. Jospa sittenkin...yritän, muutun. Risteilen hurjasti ajassa tässä eilisestä tulevaan. Vanhasta valikoin sopivat eväät ilta - aurinkoon. Päivästä päivään rutisevat luuni pystyyn nostan! Venytän, juoksen, humppaan, verryn luen, piirrän, jonkun seuraan kerryn! Enhän ole yksin yksinäinen jossain odottaa, huokaa seuralainen. Turha odottaa lopun päivää auttaa vain tätä elettävää. ... ynnämuu Kirjoittelen silloin tällöin 70 palstalle yo.nimimerkilläni. Joskus muuallekin, silloin usein toinen nimimerkki. ... Pistin "esittelykuvani "lisäksi kuvia maalaamistani tauluista. On tullut harrasteltua väreillä rötväämistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

29

Kommenttia

4483

1. Eilen+hökäsin+viestin+loppuun:"+Niinpä+se+on+heti+tämäkin+päivänipilattu."+Vaatinee+selityksen.++Se+on+kyllä+huumorilla+heitettylausahdus+työajoiltani.+Ensi+sijaisesti+se+tarkoitti+sanojaa+itseään,joskus+vaikkapa+pomon+häiritsevää+sekaantumista+työhommeleihin.Demeter1+määritteli+minut+suoraselkäiseksi+suomalaiseksi+mieheksi.Ei+paha,+kiitos!++Kyllä+mulla+on+ihan+hyvä+ryhti,+selkä+suorana+kävelen.Näin+ainakin+ikäisekseni.+Ymmärrän+toisenkin+merkityksen...siitähiljenen.Minulla++oli+työkaverina+aktiivinen+Jehovan+todistaja.+Hän+kertoilikenttätyöstään,+ovikellojen+soittelustaan.+Kun+esittelyt+oli+tehty,hän+yritti+tehdä+minuun+syvällisemmän+vaikutuksen.+Tein+ehdotuksen:emme+puhu+jehovasta,+eikä+muustaan+uskonnosta.+Teemme+työmmeja+puhutaan+vaikka+ilmoista.+Näin+menettelimme.+Ihan+hyvä+työkaverihän+olikin,+osaavakin.Eno-+juttu+ryöpsähtelee+edelleen.++Luotan+poliisiviranomaisiin.+Kyllä+hetekevät+asiallisesti+työnsä.+Saattoi+olla,+että+tutkinnallista+syistätiedoitukset+ovat+olleet+niukkoja.+Kun+ei+ollut+paljon+muuta+tietoa,kuin+että++Laajasalossa+asuva+ENO+on+syyllistynyt+raiskauksiin,+niilläperusteilla+mielipiteet++harhailivat.+Nyt+jo+tiedetään+yleisestikin+enemmän++ja+mitä+vielä+paljastuu...ei+kannata+arvailla.+Se+nähdäänaikanaan.Joo...kyllä+SkillaN+on+toimelias+ja+kirjoitustenkin+mukaan+ollut+monessa+mukana.+Sellaisille+henkilöille+on+käyttöä,+tehtäviä+lykätään+usein+liikaakin.+Aina+jotkut+joukosta+muistavatkin.Jonkun+verran+olen+minäkin+"pienessä++oravanpyörässä"+ollut.+Useinkyllä+kieltäydyinkin.++Helsingin+Työväenopisto+vei+usein++aikaani.+Työmaallakin+olin+työntekijöiden+valitsemana+"ylimääräisessä"puuhassa+parikymmentä+vuotta.+Niistä+ajoista+tuttuja+tuli+eläkkeelläollessani+usein+juttusille+rupattelemaan+ja+muistelemaan.+Nyt+he+ovatvauhdilla+huvenneet.+Niin+se+elämässä+käy.Ilma+oli+tänään+loistava.+Lähes+20+C+ja+ei+sadellut.+Jatkoja+teille!
  2. Hyvää+huomenta!Nostan+nyt+Pirttiä+paremmin+näyvälle+paikalle+kun+SkillaNon+maaseutumatkoilla.+Varmaan+ihan+hyvä+reissu+hänelle.Aamupalaksi+lukaisin+hurskaisen+jutustelua.+Sitähän+tuleekuin+hyvin,++kuin+vesi+pienessä+purossa+solisten+ja+pyörteineen.Mikähän+varsinainen+tehtävä+hurskaisen+häätämillä+"haittaeläimillä"+,+kiiltokärpäsilllä+lieneenkään?+Vai+onkone+vain+meidän,+hurskaisten+kiusana:))Jätän+juttuni+nyt+lyhyeen.+Aurinko+paistaa+pilvettömältätaivaalta.+Tätyy+lähteä+raitille+eilisenkin+edestä.+Hyvääjatkoa+teille!
  3. Juu...kyllä+saunapäivä+ja+löylyt+juhlavalta+minulle+vaikuttaa.Merkittävä+toimi+tässä+elämänmenossani.+Sillä+on+yhteneväisyyttäkoko+elämänmenosta+kertovaan+lauluun:"Voi+kuinka+pieninäpalasina+onkaan+leipäni+maailmalla...."+Niin+se+on+ollut,+ollutylä-+ja+alamäkeä,+etsimistä+ja+löytämistä.+Kaikki+on+kuitenkin+järjestynyt.+On+kohokohtia,+joita+muistelee+mielellään,+on+vastoinkäymisiä,+joita+ihmetellä+kuinka+olen+selvinnytkään.+Jaihan+kohtuullisen+hyvä+"jälkimaku"+on+jäänyt.Nyt+helpottavana+on,+että+kuukausittain+tili+tulee+eläkkeenä.+Seriittää+elämiseeni,+kunhan+ei+hurahda+turhuuten.+Elämän+kokemustaon,+sillä+pötkii+pitkälle:)++Makupalat+elämäänsä+voi+poimia+pienistäpalasista+pienillä+menoilla.++Sauna+on+yksi,+eikä+mikään+vähäisin.Kuten+SkillaN+mainitsi,+"halvat+on+huvit."Oliko+se+sanonta+nyt+näinainakin+siihen+tapaan.Tulipa+sitä+huviteltua+kävelyretkelläkin.+Hyvä+oli+ilma,+ei+satanut+jaliikkumiseen+sopiva+lämpötila.+Markettiakin+tuli+vilkaistua+ihan+sisältä+käsin.+Ja+aina+jokun+tutun+tapaa+ja+täytyy+jarrutella+kulumisiakuuntelemaan.+Olen+jo+vanha+paikallisasukas+ja+lisäksi+täällä+onpaljon+työkavereita+vuosikymmenien+ajoilta.+Tai+pitäisi+sanoaoli+työkavereita.+.+.vuosien+aikana+on+myös+kato+käynyt.Hyvää+jatkoa,+ilmakin+kuulemma+lämpenee+kunhan+ehtii:)Juu...kyllä+saunapäivä+ja+löylyt+juhlavalta+minulle+vaikuttaa.Merkittävä+toimi+tässä+elämänmenossani.+Sillä+on+yhteneväisyyttäkoko+elämänmenosta+kertovaan+lauluun:"Voi+kuinka+pieninäpalasina+onkaan+leipäni+maailmalla...."+Niin+se+on+ollut,+ollutylä-+ja+alamäkeä,+etsimistä+ja+löytämistä.+Kaikki+on+kuitenkin+järjestynyt.+On+kohokohtia,+joita+muistelee+mielellään,+on+vastoinkäymisiä,+joita+ihmetellä+kuinka+olen+selvinnytkään.+Jaihan+kohtuullisen+hyvä+"jälkimaku"+on+jäänyt.Nyt+helpottavana+on,+että+kuukausittain+tili+tulee+eläkkeenä.+Seriittää+elämiseeni,+kunhan+ei+hurahda+turhuuten.+Elämän+kokemustaon,+sillä+pötkii+pitkälle:)++Makupalat+elämäänsä+voi+poimia+pienistäpalasista+pienillä+menoilla.++Sauna+on+yksi,+eikä+mikään+vähäisin.Kuten+SkillaN+mainitsi,+"halvat+on+huvit."Oliko+se+sanonta+nyt+näinainakin+siihen+tapaan.Tulipa+sitä+huviteltua+kävelyretkelläkin.+Hyvä+oli+ilma,+ei+satanut+jaliikkumiseen+sopiva+lämpötila.+Markettiakin+tuli+vilkaistua+ihan+sisältä+käsin.+Ja+aina+jokun+tutun+tapaa+ja+täytyy+jarrutella+kulumisiakuuntelemaan.+Olen+jo+vanha+paikallisasukas+ja+lisäksi+täällä+onpaljon+työkavereita+vuosikymmenien+ajoilta.+Tai+pitäisi+sanoaoli+työkavereita.+.+.vuosien+aikana+on+myös+kato+käynyt.Hyvää+jatkoa,+ilmakin+kuulemma+lämpenee+kunhan+ehtii:)Juu...kyllä+saunapäivä+ja+löylyt+juhlavalta+minulle+vaikuttaa.Merkittävä+toimi+tässä+elämänmenossani.+Sillä+on+yhteneväisyyttäkoko+elämänmenosta+kertovaan+lauluun:"Voi+kuinka+pieninäpalasina+onkaan+leipäni+maailmalla...."+Niin+se+on+ollut,+ollutylä-+ja+alamäkeä,+etsimistä+ja+löytämistä.+Kaikki+on+kuitenkin+järjestynyt.+On+kohokohtia,+joita+muistelee+mielellään,+on+vastoinkäymisiä,+joita+ihmetellä+kuinka+olen+selvinnytkään.+Jaihan+kohtuullisen+hyvä+"jälkimaku"+on+jäänyt.Nyt+helpottavana+on,+että+kuukausittain+tili+tulee+eläkkeenä.+Seriittää+elämiseeni,+kunhan+ei+hurahda+turhuuten.+Elämän+kokemustaon,+sillä+pötkii+pitkälle:)++Makupalat+elämäänsä+voi+poimia+pienistäpalasista+pienillä+menoilla.++Sauna+on+yksi,+eikä+mikään+vähäisin.Kuten+SkillaN+mainitsi,+"halvat+on+huvit."Oliko+se+sanonta+nyt+näinainakin+siihen+tapaan.Tulipa+sitä+huviteltua+kävelyretkelläkin.+Hyvä+oli+ilma,+ei+satanut+jaliikkumiseen+sopiva+lämpötila.+Markettiakin+tuli+vilkaistua+ihan+sisältä+käsin.+Ja+aina+jokun+tutun+tapaa+ja+täytyy+jarrutella+kulumisiakuuntelemaan.+Olen+jo+vanha+paikallisasukas+ja+lisäksi+täällä+onpaljon+työkavereita+vuosikymmenien+ajoilta.+Tai+pitäisi+sanoaoli+työkavereita.+.+.vuosien+aikana+on+myös+kato+käynyt.Hyvää+jatkoa,+ilmakin+kuulemma+lämpenee+kunhan+ehtii:)Juu...kyllä+saunapäivä+ja+löylyt+juhlavalta+minulle+vaikuttaa.Merkittävä+toimi+tässä+elämänmenossani.+Sillä+on+yhteneväisyyttäkoko+elämänmenosta+kertovaan+lauluun:"Voi+kuinka+pieninäpalasina+onkaan+leipäni+maailmalla...."+Niin+se+on+ollut,+ollutylä-+ja+alamäkeä,+etsimistä+ja+löytämistä.+Kaikki+on+kuitenkin+järjestynyt.+On+kohokohtia,+joita+muistelee+mielellään,+on+vastoinkäymisiä,+joita+ihmetellä+kuinka+olen+selvinnytkään.+Jaihan+kohtuullisen+hyvä+"jälkimaku"+on+jäänyt.Nyt+helpottavana+on,+että+kuukausittain+tili+tulee+eläkkeenä.+Seriittää+elämiseeni,+kunhan+ei+hurahda+turhuuten.+Elämän+kokemustaon,+sillä+pötkii+pitkälle:)++Makupalat+elämäänsä+voi+poimia+pienistäpalasista+pienillä+menoilla.++Sauna+on+yksi,+eikä+mikään+vähäisin.Kuten+SkillaN+mainitsi,+"halvat+on+nautinnot."Oliko+se+sanonta+nyt+näinainakin+siihen+tapaan.Tulipa+sitä+huviteltua+kävelyretkelläkin.+Hyvä+oli+ilma,+ei+satanut+jaliikkumiseen+sopiva+lämpötila.+Markettiakin+tuli+vilkaistua+ihan+sisältä+käsin.+Ja+aina+jokun+tutun+tapaa+ja+täytyy+jarrutella+kulumisiakuuntelemaan.+Olen+jo+vanha+paikallisasukas.Hyvää+jatkoa!