Vapaa kuvaus

Varattu täti-ihminen, joka höpötteli aikoinaan Miehen Logiikassa. Nyt poikkeaa joskus ihmettelemässä, missä tutut luuraa.

"Kaikki pitäisi tehdä niin yksinkertaiseksi kuin mahdollista, mutta ei yhtään sitä yksinkertaisemmaksi. " A.E.

Aloituksia

43

Kommenttia

13022

1. Oho, ai olisko?😄 Moni varmaan eri mieltä.

Totta kai sillä on, parikin. On nytkin joka viikko toisessa "olemassa rauhassa" vähintään tunnin pari. Vähän kadehdin sitä paikkaa. Mutta en voi itse sinne mennä, kun on hänen paikkansa, paitsi silloin kun mennään suunnitellusti yhdessä tai joskus edelleenkin jopa koko perheen voimin.
    Hänhän suunnittelee jo sitä, että jäisi ennen aikojaan eläkkeelle, kun tuolla paikassa ja parissa muussa ( lapsuudenkoti) on niin paljon puuhaa. Nykyinen työ kun haittaa harrastustoimintaa ikävästi.🤔
  2. Mä olen varmaan aina ollut tuollainen etäinen ihminen. En osaa sanoa, mistä johtuu. Joku tuolla väläytti koulukiusaamiskokemuksia ym. ikäviä palautteita elämän aikana, mutta luulen että olisin ilman niitäkin tällainen 😐
    Mun kaikki parisuhteet (no eipä niitä niin paljon ole) on alkanut siten, että pitkin hampain olen ajatellut, että ookoo, vaihdetaan tämä ihana yksinolo sitten kokeeksi parisuhteeseen. Kun ei muutakaan tapaa olla sen kiinnostavan ihmisen kanssa oikein ole.
    Suhteet ovat olleet sellaisia mun ehdoilla olevia. Että minä matkustan (silloin kun matkustan) poikaystävän luo ja olen siellä sen aikaa kuin olen (usein max pari päivää) ja sitten taas loppuviikoksi turvaan omaan kotiin. Eka suhde ilmeisesti kariutuikin tähän. Kun halusin olla vain se "vieraileva tähti" toisen elämässä. Seuraavan tyttöystävänsä kanssa poikkis meni naimisiin, ja on ilmeisesti vieläkin :).

Toisen poikaystävän luonakin olin vain lomat ja viikonloput. Silloinkin huoahdin helpotuksesta aina kun pääsin omaan kämppääni, omaan kotiini. Vaikka mukava oli aina lähteä toisen luo.

Nykyisen kanssa oli tosin vähän erilaista. Silloin muutettiin yhteen aika nopeasti, koska miehellä oli työ, joka piti hänet poissa maisemista viikot. Oli kätevämpää, että hän saattoi tulla suoraan mun luo viikonlopuiksi, eikä eletty kahden huushollin elämää.

Itselle on kauhistus, että jakaisin kaiken elämässäni sen kanssa, jonka kanssa olen parisuhteessa. Tämä tunne on voimistunut vielä lasten myötä. Lapset ovat se ykkösasia, jos heillä on jotain probleemaa elämässä, parisuhteen "tila" ja "miten meillä menee" on viimeisiä asioita, joita kiinnostaa pohdiskella. Olen vähän sellainen vanhan ajan ukko, joka sanoo :ilmoitan kyllä sitten, jos tilanne muuttuu (rakkaus loppuu), muuten ei kiinnosta analysoida ainakaan omia tuntemuksia ja fiiliksiä. Toisen tuntemuksia kyllä kuuntelen, jos hänellä on niitä tarve kertoa ja analysoida. Seksiä ja läheisyyttä mulla kyllä on ollut kaikissa suhteissani runsaasti (paitsi ihan ekassa ei varsinaisesti seksiä). Luulen, että jos ei olisi ollut, parisuhteet olisivat kaatuneet, ainakin miesten toimesta. Todennäköisesti myös mun.

On mulla yksi kaveri (mies), jonka kanssa pystyn olemaan täysin avoin ja kertomaan kaiken suunnilleen, mitä olen kokenut tai mitä tuntemuksia tunnen. Hän on tuntenut mut 90-luvulta lähtien. Olen joskus ajatellut, että jos tekisin jotain tosi kamalaa, tyyliin murhan (ei ole suunnitteilla😄) , hän olisi se, jolle asiasta haluaisin avautua. En usko, että hän olisi mulle niin avoin, koska veikkaan, että hänellä on tarve suojella mua ja ehkä hän myös pelkäisi reaktioitani, mutta hänelle tosiaan pystyn avautumaan ns. kaikesta. Mutta hänen kanssaan en ikinä voisi kuvitella parisuhdetta. Olin joskus alkuvaiheessa tähän mieheen ihastunut lyhyen aikaa, mutta silloinkin parisuhdeajatus oli mulle täysin nou-nou. En koe, että sovimme yhteen millään tasolla. Tuskin hänkään, ainakaan nykypäivänä.

Luulen, että valitsen tarkoituksella suhteeseen itseni kanssa sellaisen, joka on jollain tavoin paljon omaa tilaa tarvitseva. Usein sitten minä olen se vielä enemmän etäisyyttä tarvitseva siltikin.

Tähän voi vielä sitten lisätä, että neuroepätyypilliset ehkä lähestyvät minua kaverina ja parisuhdemielessä enemmän kuin muut, vaikken itse sellainen testien mukaan kai olekaan. Ja itse koen myös esim. autisminkirjolaisten olevan jotenkin lähempänä mua kuin niin sanotut nentit eli "normaalit". Heillähän on tarve yleensä yksin "ladata akkuja" ja ottaa etäisyyttä kuten itselläni.
  3. Miten musta tuntuu, että olen ainakin toisella palstalla jo muutamaan otteeseen tähän kysymykseen aikanaan vastannut;)

Mutta juu, kaikenlaisia heittoja on ollut. 20-vuotiaana silloisen poikaystävän isä oli näkevinään mussa yhdennäköisyyttä Tulitikkutehtaan tyttö-elokuvassa näyttelevän Kati Outisen kanssa (tuli silloin tv.stä). Luulen, että siinä oli pikemminkin kyse silloisesta olemuksestani, joka oli vähän samanlainen. Olin ehkä vähän ressukka, kuten elokuvan Iiris siihen aikaan, ei ollut ihan helppoa.

Kolmekymppisenä mulle tultiin sanomaan, "katottiin tuolla, että olet Turun Geena Davis". Se oli sitä aikaa, kun Renny ja Geena seurustelivat ja Geenalla oli vaalea tukka. Olin kuullut myös siitä joltain muulta kun Thelma ja Louise tuli tv:stä.

Nelikymppisenä yks tuttavan tuttava (nainen) sanoi, että on nyt pakko sanoa, että hänellä menee kylmät väreet, kun katsoo mua, kun olen ihan kuin se lapsenhoitaja siinä thrillerissä "Käsi joka kehtoa keinuttaa". Eli Rebecca de Mornay. Mornaylla on vaaleamman siniset silmät, matalampi otsa ja sirompi vartalotyyppi, mutta tietystä kulmasta, vähän sivusta muistuttaa kieltämättä jonkin verran mua .(tai minä häntä;))

Kun olimme tutustuneet mieheni kanssa 90-luvulla, hän näki mun seinällä mustavalkoisen kuvan Monica Vittistä elokuvassa Seikkailu ja kysyi, koska kuva minusta oli otettu:D Hän ei ollut mikään taideleffojen tuntija ;) Myöhemmin, kun Piia Pasanen aloitti uutislukijana, hänen mielestään Piia oli mun näköinen. Ehkä meillä oli myös samanlaiset hiukset silloin.

Viimeksi viime keväänä sain kuulla tuntemattomalta seurueelta, että muistutan kolmekymppistä Debbie Harry:ta. Johtui todennäköisesti enemmän mustavalkoisesta vaatetyylistä ja hiuksista. Mutta joo, pidetään tää:D Sopii mulle, tää oli imartelevin luonnehdinta;)
  4. Sekin vielä 😐
  5. Näin varmaan 🤔

Huomasinkin, että olit käynyt näillä suunnilla 😉 Olisihan se ollut taas mukava nähdä, mutta toisella kertaa sitten, täällä tai siellä toisaalla.😊 Siippa sielläpäin nyt taas onkin samoissa touhuissa kuin viimeksi, mutta tällä kertaa en ehtinyt mukaan.