Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

12

Kommenttia

3652

1. "Nyt paljastit itse itsesi lopullisesti."

Minkä suhteen? Olisiko niin kamalaa sanoa sanattavansa suoraan ja kiertelemättä. Tuollainen epämääräinen vihjailu ei hyödytä ketään.

Minä olen valmis keskustelemaan asiallisesta (ja olen sen useita kertoja selvästi osoittanut vastaamalla kiertelemättä kaikkiin kysymyksiisi), mutta sinä et suostu keskustelemaan asiallisesti, niin en minä käännä toista poskeani, vaan saat vastaukseksi vittuiluusi vittuilua minulta. Mutta olen valmis aloittaa tyhjältä pöydältä asiallisen keskustelun, jossa kysymyksiin vastataan suoraan kiertelemättä ilman venkoiluja. Oletko sinä? Valinta on sinun.

"Kerroin jo hyvin selvästi syyn keskustelun lopettamiseen."

Ihan se sama. Silti pakenet raukkamaisesti kysymyksiäni kun ensin olet pyytänyt minulta vastauksia omiin ja Raamatun kysymyksiin

"Jankkaat samoja asioita vain ja lisäät niihin lisää yhä."

Aivan, koska sinä et vastaa kysymyksiini, minun pakko toistaa ne. Kyllä minunkin mielestäni se olisi todella paljon mukavampaa saada sinulta vastaukset kysymyksiini sen sijaan että joudun jankkaamaan niitä. Jos et pidä kysymysten toistamistamisesta, niin miksi ihmeessä et sitten vastaa niihin. Etkö tosiaan ole huomannut että pallo on ollut koko ajan sinun hallussasi.

"Riitaa sinä haastat, et muuta."

Minä kävin aluksi täysin asiallista keskustelua. Minä vastasin täysin asiallisesti sinun kysymyksiisi. Kaikki voivat lukea nuo vastaukseni viestiketjun alusta ja nähdä miten välinpitämätön valehtelija olet.

Kovin säälittävää, jos uskosi on niin heikolla pohjalla, että se ei kestä edes yksinkertaisiin kysymyksiin vastaamista.
  2. "Yhtään todistettavaa tapausta lajin muuttumisesta toiseksi ei ole löydetty. "

Kyllä on, tässä joitain esimerkkejä:
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluution_todisteet#Havaittu_uusien_lajien_synty

"Kaikki välimuodot puuttuvat."

Eivätkä puutu, tässä joitain esimerkkejä kaikkein tiukimman kriteerin mukaisista välimuodoista
    https://en.wikipedia.org/wiki/Transitional_fossil#Prominent_examples
  3. ”34 Taidatko korottaa äänesi pilviin ja saada vesitulvan peittämään itsesi?”

En.

”35 Taidatko lähettää salamat menemään, niin että sanovat sinulle: 'Katso, tässä olemme'?”

En. Eikä salamien syntyyn mitään jumalia tarvita, vaan ne syntyvät pilvien tuottamasta hankaussähköstä.

”36 Kuka on pannut viisautta pilvenlonkiin, tahi kuka antoi pilvenhattaroille ymmärrystä?”

Ei kukaan. Pilvet eivät ole ajattelevia olentoja, vaan yhteen kerääntynyttä vesihöyryä.

”37 Kuka on niin viisas, että laskee pilvien luvun,”

En tiedä. Ei siihen tosin viisautta tarvita, vaan kärsivällisyyttä, sillä periaateessa jonkin tietyn hetken pilvimäärän voi laskea sateellittikuvista, jos jaksaa.

”kuka kaataa tyhjiksi taivaan leilit,”

Ei kukaan. sade syntyy itsestään mm. painovoiman ja ilmankosteuden vaikutuksesta

”39 "Sinäkö ajat saaliin naarasleijonalle ja tyydytät nuorten leijonain nälän,”

En. Eikä kyllä Jumalakaan, sillä leijonat joutuvat ihan itse etsimään saaliinsa.

”41 Kuka hankkii ravinnon kaarneelle, kun sen poikaset huutavat Jumalan puoleen ja lentelevät sinne tänne ruokaa vailla?"

Kyseinen lintu itse, sen kumppani, tai ehkä satunnaisesti jokin ihminen.

” Voisitko evolutioteoriaan uskova kerto missä on se kuuluisa alkumeri”

Ei sitä enää ole.

” Minne se on kadonnut?”

Merien kemiallinen koostumus ja mannerlaatat ovat muuttuneet. Tietysti on lähinnä mielipidekysymys milloin katsoo tilanteen muuttuneen niin paljon että kyse ei ole enää samasta merestä kuin alkumeri.

” Mistä se ilmestyi yhtäkkiä maailmaan?”

Ei se mistään yhtäkkiä ilmestynyt. Miksi niin kuvittelet?

Nyt kun olen vastannut kaikkiin kysymyksiin, sinä varmastikin vastaat minun jo aimmin esittämiini kysymyksiin. Sehän olisi kovin tekopyhää vaatia muilta vastauksia, jos ei itse ole valmis antamaan niitä vuorostaan, eikö vain.
    Uskotko sinä painovoimaTEORIAAN? Entä mikrobiTEORIAAN (eli siihen että virukset ja bakteerit aiheuttavat tauteja)? Tai sähkömagneettiseen kenttäTEORIAAN (johon laitteet, joilla tätä keskustelua käymme, perustuvat)?

Etkö usko esim. röntgen-säteisiin, kun kerran niitä ei voi nähdä?

Tarkoitatko että tosiaan pidät evoluutioteoriaa pätevänä ja havaintoihin perustuvana selitysmallina, siis tieteellisenä teoriana? Vai olisiko sittenkin päässyt käymään niin, että olet mennyt uskomaan kreationistisaarnaajien valheita siitä mitä tieteellisellä teorialla muka tarkoitetaan?
  4. ” Nyt menee jo kohdaltasi ala-arvoiseksi touhuksi:”

Jätit vaan täysin perustelematta että mikä tuossa oli ala-arvoisa.

”Tuo ei kuulu mitenkään asiaan !”

Kyllä periaatteet, joilla sinä perustelet väitteitäsi, kuuluvat asiaan. Jos sinun periaatteesi että näkeminen on todiste, ei päde röntgen-säteiden kohdalla, miksi se sitten pätee evoluution kohdalla?

” Evoluutioteoria on TEORIA, milloin tämä perus asia menee viimein perille ?”

Niin on. Ehkäpä sinun kannattaisi lukea vastaukseni. Minä näet olen ollut läpi keskustelun johdonmukaisesti sitä mieltä, että evoluutioteoria on teorian. Mutta oletko sinä? Oletko sinä mieltä, että evoluutioteoria on havaintojen perusteella muodostettu yhtenäinen selitys ilmiölle ja se selittää ilmiötä ja sen avulla voidaan tehdä ennustuksia ilmiöstä? Tuo on tieteellisen teorian määritelmä:
    https://peda.net/peda-net-akatemia/esittelytilaisuudet/lops-2021/esimerkkikurssi/symbioosi1a/termit/hyperlinkit/ttst

” Minä itse en ala arvuuttelemaan näitä asioita”

Eikä kukaan ainakaan tässä keskustelussa ole pyytänytkään sinua arvuuttelemaan mitään.

” Eli minä en väitä varmaksi yhtään mitään, vaan tyydyn osaani vajavaisena ihmisenä !”

Etkö väitä varmaksi edes sitä, että Jumala on olemassa?

” Mutta sinä toimit toisin !”

Mitä tarkoitat tällä? Kyllä minä myönnän että kaikki väittämäni voi periaatteessa olla väärässä, ja jos joku osoittaa virheen vaikkapa noissa evoluution todisteissa, joita olen tarjonnut, niin tietenkin myönnän sen.

” Osaatko sinä vastata noihin Jumalan kysymyksiin ?”

Osaan (vastaukset alempana). Kenen tahansa peruskoulusta edes jotenkuten selvinneen pitäisi osata vastata niihin. Se on aina hämmentänyt minua, miksi uskovat hehkuttavat tuota Jobin kirjan kysymyssarjaa, joka paljastaa, että asiat, jotka nykyään kuuluvat peruskoulun yleistietoon, olivat Jobin kirjan kirjoittajalle täysiä mysteereitä.

” Niin ylen tietäväinen kun kuvittelet olevasi !”

Miksi luulet näin? Siksikö että minulla on perustiedot evoluutiosta ja kyky yksinkertaiseen tiedonhakuun?

”4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin?"

En missään.

”5 Kuka on määrännyt sen mitat-tottapa sen tiedät”

Ei kukaan. Maa on syntynyt painovoiman vaikutuksesta.

”kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?”

Ihmiset ovat vetäneet kuvainnollisen mittanauhan maan yli ja ympäri ja laskeneet sen koon. Raamattuhan ei osaa sitä kertoa.

”6 Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven,”

Ei maalla ole perustuksia tai kulmakiviä.

”8 Ja kuka sulki ovilla meren, kun se puhkesi ja kohdusta lähti,”

Ei kukaan. Vaikka merissä on läheteitä, niin merivesi on pääosin peräisin taivaalta ja joista tulevasta vedestä.

”10 kun minä rakensin sille rajani, asetin sille teljet ja ovet”

Ei vedellä ole mitään rajaa, vaan merenkorkeus riippuu meriveden määrästä ja mantereiden muodoista.

”12 Oletko eläissäsi käskenyt päivän koittaa tahi osoittanut aamuruskolle paikkansa,”

En. Nuo ovat maapallon kiertoliikkeesta ja sironnasta johtuvia ilmiöitä, joita ei tarvitse käskeä.

”16 Oletko astunut alas meren lähdesuonille asti ja kulkenut syvyyden kuilut?”

En.

”17 Ovatko kuoleman portit sinulle paljastuneet, oletko nähnyt pimeyden portit?”

Ei, en.

”18 Käsitätkö, kuinka avara maa on? Ilmoita se, jos kaiken tämän tiedät.”

Noin 148,429,000 neliökilometriä. (En tosin tiennyt vaan piti tarkistaa)

”19 Mikä on tie sinne, kussa asuu valo, ja missä on pimeyden asuinsija,”

Ei mikään. Valo tai pimeys eivät asu missään.

”22 Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,”

En, koska ei ole mitään tuollaisia varastoja. Lumi ja rakeet syntyvät pilvissä kylmän sään takia, eikä niitä ole missään varastossa.

”24 Mitä tietä jakaantuu valo ja itätuuli leviää yli maan?”

Sironnan ”tietä”: https://fi.wikipedia.org/wiki/Sironta

"25 Kuka on avannut kuurnan sadekuurolle ja ukkospilvelle tien"

Ei kukaan. Matapaine vetää niitä puoleensa.

”28 Onko sateella isää,”

Ei

”tahi kuka on synnyttänyt kastepisarat?”

Ei kukaan. Ne muodostuvat kohonneen ilmankosteuden seurauksena.

”29 Kenen kohdusta on jää tullut, ja kuka on synnyttänyt taivaan härmän?”

Ei kenkään eikä kukaan. Nuo ovat kiinteän veden ominaisuuksia, jota ilmenevat lämpötilan laskiessa tarpeeksi alas.

”31 Taidatko solmita Otavan siteet tahi irroittaa kahleista Kalevanmiekan?”

En. Ja tiedän nuo ovat vain nimiä tähtijoukoille, jotka ovat hyvin kaukana toisistaan, ja jotka maapallolla katsottuna näyttävät tietynlaisille kuvioille. Ajatus tähtikuvioista on peräisin ajalta, jolloin tähtien luultiin olevan kiinni taivaankannessa.
    ”32 Voitko tuoda esiin eläinradan tähdet aikanansa ja johdattaa Seulaset lapsinensa?”

En.

”33 Tunnetko taivaan lait”

Tunnet painovoiman perusperiaatteet (vaikka tässä kyllä ilmeisesti viitataan tähdistäennustamisen lakeihin).

”tahi sinäkö säädät, miten se maata vallitsee?”

En. Eivätkä taivaat mitään säädä maan päällä. Tähdistäennustaminen on pelkkää taikauskoa.