Toivatko muinaiset egyptiläiset rskennustaidon Atlantikselta?

Anonyymi-ap

Olivatko egyptiläiset Atlantiksen evakkoja?

9

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tottakai toivat ja muitakin tietoja.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen aloitus!

      • Anonyymi00003

        Eivät tietenkään tuoneet eikä muitakaan tietoja.
        Keitä he ylipäätän olivat jos olivat mitään Atlantiksen ihmisiä.

        Egyptiläiset olivat Afrikasta muuttaneita, kuten mekin.


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        Eivät tietenkään tuoneet eikä muitakaan tietoja.
        Keitä he ylipäätän olivat jos olivat mitään Atlantiksen ihmisiä.

        Egyptiläiset olivat Afrikasta muuttaneita, kuten mekin.

        Sinulle taitaa olla vielä vähän hämärää, missä maanosassa se Egypti sijaitseekaan ja sijaitsi. 😉

        Atlantis on vanha egyptiläinen satu, jonka opetuksena oli teroittaa mieliin vanhempien ja jumalten kunnioittamista ja tottelemista sekä mitä siitä saataa seurata, jos ei näin tee.


      • kollimaattori kirjoitti:

        Sinulle taitaa olla vielä vähän hämärää, missä maanosassa se Egypti sijaitseekaan ja sijaitsi. 😉

        Atlantis on vanha egyptiläinen satu, jonka opetuksena oli teroittaa mieliin vanhempien ja jumalten kunnioittamista ja tottelemista sekä mitä siitä saataa seurata, jos ei näin tee.

        "Atlantis on vanha egyptiläinen satu"

        Tuskin se on edes sitä, vaan Platonin keksimä tarina. Atlantiksen olemassaolosta ei ole yhtäkään Platonista riippumatonta lähdettä.


      • Anonyymi00005
        siare kirjoitti:

        "Atlantis on vanha egyptiläinen satu"

        Tuskin se on edes sitä, vaan Platonin keksimä tarina. Atlantiksen olemassaolosta ei ole yhtäkään Platonista riippumatonta lähdettä.

        Kyllä monissa kirjoissa on Atlantiksesta kerrottu. Siellä oli nykymenoa kehittyneempi yhtesikunta.
        Platon ei itse keksinyt tarinaa.


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        Kyllä monissa kirjoissa on Atlantiksesta kerrottu. Siellä oli nykymenoa kehittyneempi yhtesikunta.
        Platon ei itse keksinyt tarinaa.

        "Kyllä monissa kirjoissa on Atlantiksesta kerrottu."

        Niin on, kun myöhemmät kirjoittajat ovat viitanneet Platonin kirjoituksiin.

        "Siellä oli nykymenoa kehittyneempi yhtesikunta."

        Mielikuvitusyhteiskunnalle voi keksiä sellaisen kehitysasteen kuin haluaa.

        "Platon ei itse keksinyt tarinaa."

        Miksi sitten Atlantiksesta ei ole mitään Platonista riippumatonta mainintaa?


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Kyllä monissa kirjoissa on Atlantiksesta kerrottu. Siellä oli nykymenoa kehittyneempi yhtesikunta.
        Platon ei itse keksinyt tarinaa.

        "Siellä oli nykymenoa kehittyneempi yhtesikunta."

        Missä kohdassa Platonin dialogeja voimme lukea tuosta? Minun nähdäkseni Platon kuvailee esimerkiksi Timaiosissa Atlantiksella olleen kivenlinkoajien, jousiampujien ja hevosvaunujen ympärille rakennettu armeija. Heidän siviiliyhteiskuntansa mainitaan puolestaan olleen jyrkän monarkistisen hierarkian kourissa, jossa sielläkään mikään ei erityisesti vaikuta hämmentävän paljon kehittyneemmältä.

        ///MeAgaln


    • Anonyymi00008

      Hellin vaimo sijoittaa SRKhon tai PEABiin nauraen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 54
      741
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      673
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      564
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe