Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5130

1. "Väite sattumalta tapahtuneesta elämän synnystä, ei ole tieteellinen, koska sitä ei osata toistaa laboratoriossa."

Niin. Ja paljastaisitko nyt vihdoin että ketkä ovat väittäneet elämän syntyneen sattumalta? Tai oikeastaan kerro, ketkä ovat varmoja sattumalta syntyneestä elämästä? Väitit että tällaisia ihmisiä on olemassa.

*Teoriatkin ovat täynnä oletuksia luuloja ja aukkoja."

Niin, kukaan ei ole väittänyt teorioita täydellisiksi. Ne ovat "vain" parhaita selitysmalleja, joita täl hetkellä asioista on. Mutta osaatko kertoa jonkin oleellisen aukon tai perusteettoman luulin evoluutioteoriassa. Olisi hirveän paljon helpompaa jos kertoisit asiat suoraan tuollaisen vihjailun sijaan.

"Miksi ette puhu lapsillemme totta kouluissa?"

En voi vastata kysymykseen, kun en tiedä mitä totta lapsille pitäisi puhua.

"Miksi ette opeta, että elämän synty viittaa koko luomakunnan järkevään suunnitteluun"

Siksi että se olisi valetta. Elämän syntyä ei tiedetä. Tietämättömyys ei ole todiste mistään suunnittelijasta.
    Ei edes ole keksitty keinoa erottaa suunniteltu suunnittelemattomasta.
  2. "Sinä et pysty muuttamaan mieltäsi ennen kuin tiede osoittaa asiat todeksi. Olet tieteen aivopesemä, kuten uskovat ovat raamattunsa. "

Edelleen, uskon monia asioita, joita tiede ei ole todistanut. Asia ei muutu miksikään vaikka kuinka valehtelet. Se että joudut valehtelemaan törkeästi uskoasi puolustaessasi, kertoo kyllä jotain oleellista uskostasi.

"Joudut uskomaan vielä pitkään, että olet pelkkä limaklöntti, johon syntyi elämä jostain käsittämättömästä ja tuntemattomasta syystä"

Miksi minä muka joudun tällaista uskomaan? Vai onko nyt kyseessä se, että aloit piestä jotain lapsellista olkiukkoasi tieteen näkemyksistä kun et kyennyt osoittamaan omia uskomuksiasi todeksi?

"Oma henkinen kasvusi jää sille tasolle. "

Mietipä: minä en ole meistä se, joka joutuu pakoilemaan kysymyksiä. Minä en ole meistä se, joka joutuu keksimään valheita toisesta. Miten paljon ankarammin siis tuomitset oman henkisen tasosi, kun itse et yllä edes minun tasolleni?

"Eiköhän tämä ole tässä."

Hyvä tietenkin, jos itse ymmärrät olevasi kyvytön käymään keskustelua (keskusteluunhan kuuluu kysymyksiin vastaaminen), mutta minua edelleen kiinnostaisia saada vastaus kysymyksiin, joita olet pakoillut:
    Onko sinulla objektiivisia todisteita uskomuksistasi?
    Miksi valitsit alkaa levittää valetta että minut olisi aivopesty uskomaan vain tieteen todeksi osoittamiin asioihin? Etkö kykene puolustamaan uskomuksia rehellisillä argumenteilla?
    Missä tieteellisessä julkaisussa muka on väitetty että tieteen mukaan ei voi olla olemassa jotain, minkä olemassaoloa tiede ei ole osoittanut? Vai kävikö niin että jäit kiinni valheesta ja yrität pakoilla raukkamaisesti leikkimällä ettet huomannut kysymystä?
  3. "Miten ihmiset on pystyneet kuvailemaan chakrojen pyörimistä ja muotoja, jos niitä ei ole olemassa jollain tasolla"

Siten että ne ovat olemassa mielikuvitustasolla. Ihminen on edelleenkin kykenevä kuvittelemaan vaikka mitä. Tämä seikka ei ole muuttunut miksikään sen jälkeen kun viimeksi siitä huomautin.

"ja miksi ei olisi pyöriviä energioita? "

Jälleen joudun toteamaan etten voi vastata, koska en tarkalleen tiedä mihin viittaat pyörivillä energioilla. Voisitko kertoa mitä ne ovat?

"Tuo leikkaus vahvisti sitä, että kuvatuilla chakrojen muodoilla ja paikoilla olisi vastaavuus fyysisessä kehossa."

Eikä vahvistanut. Valehteletko vai etkä ymmärtänyt mitä linkkaamassasi jutussa kerrottiin? Siinä vain arveltiin, että chakra-ajatus saattaa perustua hermokimppujen sijaintiin.

"Tiede ei pysty selittämään mistä meidän elämänenergia, on peräisin. "

Kyllä se on ihan tiedossa miten solut tuottavat ravinnosta energiaa. Ei siinä ole mitään arvoitusta. Ja vaikka tiede ei kykenenisikään selittämään sitä, se ei millään lailla todistaisi jonkin chakroihin liittyvien pyörivien voimien olemassaoloa.

"Ette huomaa sitä, miten tiede aivopesee teitä uskomaan pelkästään tieteen "todeksi" osoittamiin asioihin."

No vaikea se on huomata, koska minä uskon lukuisiin asioihin, joita ei ole osoittanut todeksi. Miksi valitsit alkaa levittää valetta? Etkö kykene puolustamaan uskomuksia rehellisilla argumenteilla?

"Kun ihminen kokee jotain energioita, niin ne on heti jotain turhaa mystifiointia."

Ei, vaan se on turhaa mystifiointia, että yrittää liittää luonnollisia hermokimppuja joihinkin chakroihin ja pyöriviin voimiin mistä ei ole mitään mielikuvituksen ulkopuolista näyttöä.

"En jää vänkäämään jästipäiden kanssa."

Mitäpä jos sen sijaan kävisit keskustelua vastaamalla kysymyksiin, jotka liittyvät aiheeseen, jonka sinä toit keskusteluun. Unohdit näet vastata kysymykseen:
    Missä tieteellisessä julkaisussa muka on väitetty että tieteen mukaan ei voi olla olemassa jotain, minkä olemassaoloa tiede ei ole osoittanut? Vai kävikö niin että jäit kiinni valheesta ja yrität pakoilla raukkamaisesti leikkimällä ettet huomannut kysymystä?
  4. "Ristiriitaista?

Ei minusta. "

Ei niin, mutta sen sijaan olisi ristiriitaista jos Ville kertoisi että pontikankauppaajia oli kaksi, mutta Kallen mukaan enemmän. Tai jos Villen mukaan kauppaa käytiin ulkoilmassa, mutta Kallen mukaan sisätiloissa. Tai jos Kallen mukaan ostaja saapui paikalle ennen heitä, mutta Villen mukaan heidän jälkeensä.