Ihmeet ja merkit eivät todista, että usko olisi edes Kristinuskoa.
Jaak. 2:19
"Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. "
Ilm. 16:14
"Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä"
Ilm. 13:13
"Ja se tekee suuria ihmeitä"
Ihmeet ja merkit eivät ole todiste oikeasta uskosta !
29
54
Vastaukset
- Anonyymi
Matt. 5:3
"Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta."
Matt. 11:28
"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon." - Anonyymi
Jumalakin tekee ihmeitä ja suurempia ihmeitä kuin paholainen!
- Anonyymi
Palstan aihe on helluntailaisuus ja nyt puhutaan hellunailaisuuden hengen tekemistä eksyttäväisistä ihmeistä ja merkeistä joiden tarkoitus eksyttää jos mahdollista, kristityt ja juutalaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstan aihe on helluntailaisuus ja nyt puhutaan hellunailaisuuden hengen tekemistä eksyttäväisistä ihmeistä ja merkeistä joiden tarkoitus eksyttää jos mahdollista, kristityt ja juutalaiset.
Lahkoissa yritetään eksyttää Raamatun jakeilla ja tapahtumilla uskottelemalla, että Jeesuksen teot ja alkuseurakunta palautettiin Amerikkaan 100 v. sitten kun perustettiin Mormonismi,Helluntailaisuus,Jehovantodistajat -organisaatiot.
Kaikilla Jenkkilahkolla on ihan sama syntyteoria, että ne ovat taivaasta Amerikkaan palautettuja alkuseurakuntia.
Alkuseurakunnan tapahtumat oli ja meni ja koko alkuseuraunta hajosi v. 70jKr ja katolinen kirkko on toiminut siitä alkaen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkoissa yritetään eksyttää Raamatun jakeilla ja tapahtumilla uskottelemalla, että Jeesuksen teot ja alkuseurakunta palautettiin Amerikkaan 100 v. sitten kun perustettiin Mormonismi,Helluntailaisuus,Jehovantodistajat -organisaatiot.
Kaikilla Jenkkilahkolla on ihan sama syntyteoria, että ne ovat taivaasta Amerikkaan palautettuja alkuseurakuntia.
Alkuseurakunnan tapahtumat oli ja meni ja koko alkuseuraunta hajosi v. 70jKr ja katolinen kirkko on toiminut siitä alkaen.Antikristukset pääsi alkuseurakunnassa valtaan siksi sen opit meni pieleen ja se hajosi toimittuaan vähän yli 30 vuotta.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antikristukset pääsi alkuseurakunnassa valtaan siksi sen opit meni pieleen ja se hajosi toimittuaan vähän yli 30 vuotta.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.Yksikin pariskunta tapettiin rahan takia alkuseurakunnassa ja syy laitettiin Pyhän Hengen piikkiin.
Alkuseurakunnassa oli yhteisomistus, mikä tarkoitti että kaikki rahat piti viedä johtajien "jalkojen juureen" eli alistuen siihen sääntöön.
Vain Johannes säilytti terveen uskon ja opin ja siksi muut karkottivat hänet Patmos-nimiselle saarelle.
Paavalikin sai alkuseurakunnassa Korintossa sisälleen Saatanan enkelin. Joten Paavalin pitäminen jalustalla voi johtaa samaan kohtaloon.
Raamattu onkin kokonaisuus, kaikki pitää tutkia kirjoitusten valossa, jos ei tule tukea muista kirjoituksista, niin sellainen oppi pitää Raamatun mukaan jättää sivuun.
Raamatun jakeet eivät ole tarkoitus vain hokea, vaan tutkikaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää ja oikein. - Anonyymi
Jeesus muutti viinin virtsaksi. Se jos mikä on ihme!
- Anonyymi
Vauvakastettujen uskonnossa ei saa tapahtua mitään.
Vauvakastekin pitää tehdä, jotta ei jää mitään muistiin. - Anonyymi
Lahkojen puheisiin ihmeistä ja merkeistä pitää suhtautua varauksella, koska...
Mark. 13:22
Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.- Anonyymi
Ihmeillä ja merkeillä lahkoihinsa houkuttelevia sisäänheittäjiä ja muita kerberoksia pitää varoa
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeillä ja merkeillä lahkoihinsa houkuttelevia sisäänheittäjiä ja muita kerberoksia pitää varoa
Matt.7
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Oikea usko tarkoittaakin paremminkin Jumalan pelkoa ja käskyjen noudattamista sekäJumalan lupauksiin uskomista ja kiinni tarttumista,
kuin ihmeiden, merkkien ja kummallisuuksien perässä juoksemista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea usko tarkoittaakin paremminkin Jumalan pelkoa ja käskyjen noudattamista sekäJumalan lupauksiin uskomista ja kiinni tarttumista,
kuin ihmeiden, merkkien ja kummallisuuksien perässä juoksemista.Ihmeiden, merkkien, kummallisuuksien ja sekavien molotuksien varaan ei pidä autuuttaan rakentaa.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmeiden, merkkien, kummallisuuksien ja sekavien molotuksien varaan ei pidä autuuttaan rakentaa.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.Raamatussa uskominen tarkoittaa Jumalan käskyjen tottelemista eli tekemistä niiden mukaan. Usko ilman tekemistä on kuollutta pään uskoa, johon hellarit perustavat uskonsa.
Samoin pelastaa ja paranta on sama sana. Aina kun Jeesus paransi jonkun hän pelasti eli antoi kaikki synnit anteeksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa uskominen tarkoittaa Jumalan käskyjen tottelemista eli tekemistä niiden mukaan. Usko ilman tekemistä on kuollutta pään uskoa, johon hellarit perustavat uskonsa.
Samoin pelastaa ja paranta on sama sana. Aina kun Jeesus paransi jonkun hän pelasti eli antoi kaikki synnit anteeksi."Raamatussa uskominen tarkoittaa Jumalan käskyjen tottelemista eli tekemistä niiden mukaan."
Sittenhän vauvakastetut eivät ole uskovia.
Vauvakastettujen hedelmät ovat pelkkää syntiä. Kai muistat "vauvakastettujen hedelmät" listan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatussa uskominen tarkoittaa Jumalan käskyjen tottelemista eli tekemistä niiden mukaan. Usko ilman tekemistä on kuollutta pään uskoa, johon hellarit perustavat uskonsa.
Samoin pelastaa ja paranta on sama sana. Aina kun Jeesus paransi jonkun hän pelasti eli antoi kaikki synnit anteeksi.Jeesus paransi hikan ja nuhan.
Muut sairaudet eivät kuuluneet miehen osaamisalueeseen.
- Anonyymi
Matt. 16:4
Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." - Anonyymi
Tietenkin Jumala voi antaa ihmeitä ja merkkejä julkisestikin, jos katsoo sen auttavan kokonaisvaltaista pelastusta. Mutta ette te usko kuitenkaan, vaikka taivaan enkeli tulisi taivaasta julistamaan. Eivät kaikki juutalaisetkaan uskoneet erämaa vaelluksensa aikana, vaikka ihmeet olivat läsnä kokoajan. Jeesus ja Pyhä Henki vaikuttavat henkilökohtaisesti, eikä sitä monikaan uskova tuo julki rienaajien pilkattavaksi. Miten voi selittää omaa toimivaa suhdettaan Jeesukseen pilkkaajille, jos se aiheuttaa vihjailua mielisairaudesta ja loputonta luentoja harhojen synnyistä? Itse en ole paljon hihkunut uskostani, vaikka työtoverini epäilevät minua, koska en kiroile, tupakoi enkä ryyppää. Kuitenkin he huomaavat siunauksen, joka seuraa minua ja moni on siivonnut puhettaan ja lopettanut vieraissa käynnit ja rajoittanut juomistaan. Olen täysin varma, että vanhetessaan ja viisastuessaan, he tulevat uskoon.
- Anonyymi
Ihmeet ja merkit voivat tulla vain kahdesta lähteestä, joko Jumalasta tai paholaisesta. Aina ei tiedä, mutta Jeesus sanoi että ne ketkä uskovat tekevät ihmeitä Markuksen evankeliumissa
- Anonyymi
Markuksen loppu ihmeistä ja merkeistä, myrkynjuonnista ja käärmeiden pistämisistä,
ei ole Jeesuksen puhetta, vaan tuntemattoman ihmisen jälkikäteen satojen vuosien perästä kirjoittama teksti, mikä on lisätty sinne kirkolliskokouksessa pidentämään evankeliumia.
AsiaJeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markuksen loppu ihmeistä ja merkeistä, myrkynjuonnista ja käärmeiden pistämisistä,
ei ole Jeesuksen puhetta, vaan tuntemattoman ihmisen jälkikäteen satojen vuosien perästä kirjoittama teksti, mikä on lisätty sinne kirkolliskokouksessa pidentämään evankeliumia.
AsiaJeesus ilmestyy lähimmilleen
9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.Jeesus ei todellakaan kuolemansa jälkeen puhunut mistään merkeistä,myrkynjuonnista ja käärmeiden pistostoista kun vain uskotaan ja kastetaan niin saadaan immuniteetti myrkyillekin.
[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.
- Anonyymi
Luulet vain.
- Anonyymi
Eikä se aloittajan kuollut uskontokaan ole todistus, että hänen puheensa olisi tosi.
Pyhä Henki aloittaisi kirjoitukset aivan toisesta päästä, kuin aloittajan henki alkaa sanoitukset. Kun ihmeistä ja merkeistä puhutaan, puhutaan Pyhän Hengen armolahjoista.
Siellä kirkkoherrat rukoilevat sairaiden puolesta, siellä "jalkoja" tulee tasapitkäksi, sanon tämän siksi, koska näin on ja panettelijat sotivat helluntalaisuutta vastaan ko. määritelmän rukouksen pilkkaamisessa.
Meillä on tässä netissä ihan kasvoillaan kirkkoherrat, todistukset ja sanat asian tiimoilta, eikä enää viitsi linkittää niitä, kun panetteluhenkien ei ole tarkoituskaan niitä katsella. He siinä hokaisivat, että heidän putini-propakanda ei kanna.- Anonyymi
Lisään tässä, että tuolla Pohjois-Suomessa - serkkuni kirkonmiehen - palkkaa nauttiva, lisätään sekin, yli 10- vuotta sitten. Tupakokouksissa Lestadiolaisuskossa rukoilivat polvillaan näitten eripituisten jalkojen puolesta ja kas- kun kantapäitä katsottiin, ne olivat samanpituiset. Eli selkävaivoja hoidettiin rukoilemalla jalkaterien äärellä, eli tämä on luterialisuuden uskon alueella, ja en oikein voi kieltää siellä Pyhän Hengen toimintaa- eli armolahjan tapaa toimia.
Heillä tapahtui sen uskon mukaan, mitä odotettiin "Meillä on tässä netissä ihan kasvoillaan kirkkoherrat, todistukset ja sanat asian tiimoilta,"
Mutta onko teillä todisteita siitä että ihmeparaneminen on oikeasti tapahtunut? Todistus ei ole todiste.
"panetteluhenkien ei ole tarkoituskaan niitä katsella."
Niin, yleensähän tuollaiset väitteet on tarkoitettu vain jo valmiiksi uskovien uskon vahvistukseksi. Ne toimivat vain yleisöön, joka on valmis hyväksymään ihmeparanemisväitteet sokeasti ja kritiikittä.- Anonyymi
siare kirjoitti:
"Meillä on tässä netissä ihan kasvoillaan kirkkoherrat, todistukset ja sanat asian tiimoilta,"
Mutta onko teillä todisteita siitä että ihmeparaneminen on oikeasti tapahtunut? Todistus ei ole todiste.
"panetteluhenkien ei ole tarkoituskaan niitä katsella."
Niin, yleensähän tuollaiset väitteet on tarkoitettu vain jo valmiiksi uskovien uskon vahvistukseksi. Ne toimivat vain yleisöön, joka on valmis hyväksymään ihmeparanemisväitteet sokeasti ja kritiikittä.Linkissä, minkä laitoin, itse parantuntut toi parantumisensa esille ja myös esillä oleva kirkkoherra - tuntee henkilökohtaisesti näitä parantuneita. Minulle riittää henkilökohtaisen todistuksen arvo, mutta raamattu sanoo näinkin, ettei jotkut usko, vaikka kuolleet herää.
Kun tällainen on kirjoitettu Sanaan väitteeksi, täytyy todeta ihmisen luonteesta se, että kova on ihmisen mieli sen omaan katsantoon. Ei uskota, vaikka todistus on esissä.
Jotenkin tuntuu siltä, kun näitä todistusarvoja tuo esiin, joka on jokaisen katsottavissa, ja edelleen väitetään muuta, siinä ikäänkuin heittää helmiä sikojen eteen. Käytin raamatun ilmaisutapaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkissä, minkä laitoin, itse parantuntut toi parantumisensa esille ja myös esillä oleva kirkkoherra - tuntee henkilökohtaisesti näitä parantuneita. Minulle riittää henkilökohtaisen todistuksen arvo, mutta raamattu sanoo näinkin, ettei jotkut usko, vaikka kuolleet herää.
Kun tällainen on kirjoitettu Sanaan väitteeksi, täytyy todeta ihmisen luonteesta se, että kova on ihmisen mieli sen omaan katsantoon. Ei uskota, vaikka todistus on esissä.
Jotenkin tuntuu siltä, kun näitä todistusarvoja tuo esiin, joka on jokaisen katsottavissa, ja edelleen väitetään muuta, siinä ikäänkuin heittää helmiä sikojen eteen. Käytin raamatun ilmaisutapaa.https://www.youtube.com/watch?v=Pje35rxy76w
10:00 kohdasta voi kuunnella todistusvuoroa Reino Malinen parantumistodistus - Tuusula 21.10.2021
Sanan - ja rukouksen ilta Tuusulan seurakuntakeskuksessa 21.10.2021
- Reino Malinen kertoo vahvan parantumistodistuksen Anonyymi kirjoitti:
Linkissä, minkä laitoin, itse parantuntut toi parantumisensa esille ja myös esillä oleva kirkkoherra - tuntee henkilökohtaisesti näitä parantuneita. Minulle riittää henkilökohtaisen todistuksen arvo, mutta raamattu sanoo näinkin, ettei jotkut usko, vaikka kuolleet herää.
Jotenkin tuntuu siltä, kun näitä todistusarvoja tuo esiin, joka on jokaisen katsottavissa, ja edelleen väitetään muuta, siinä ikäänkuin heittää helmiä sikojen eteen. Käytin raamatun ilmaisutapaa."Linkissä, minkä laitoin, itse parantuntut toi parantumisensa esille ja myös esillä oleva kirkkoherra - tuntee henkilökohtaisesti näitä parantuneita."
Kuka tahansa voi väittää mut tahansa. Väite ei ole todiste. Todistus ei ole todiste.
"Minulle riittää henkilökohtaisen todistuksen arvo"
Kuten sanoin, ihmeparanemistarinat on tarkoitettu jo valmiiksi uskovien uskon vahvistamiseen. Katsos kun kaikki eivät ole valmiita uskomaan perusteettomia väitteitä sokeasti ja kritiikittä.
"mutta raamattu sanoo näinkin, ettei jotkut usko, vaikka kuolleet herää."
No minä en näihin kuulu, koska kyllä kuolleista herääminen olisi hyvä todiste ihmeparanemisista.
"Ei uskota, vaikka todistus on esissä."
Uskotko sinä hindujen todistuksiin heidän jumaltensa voimasta? Tai niiden todistuksiin, jotka väittävät kohdanneensa avaruusolentoja? Minä ainakin uskon todisteisiin, en pelkkiin todistuksiin.
"Jotenkin tuntuu siltä, kun näitä todistusarvoja tuo esiin, joka on jokaisen katsottavissa, ja edelleen väitetään muuta, siinä ikäänkuin heittää helmiä sikojen eteen."
Siis mitä "muuta" kukaan on tässä väittänyt? Sitäkö että tyhjät väitteet ovat tyhjiä väitteitä?
Onko sinulla tarjota ihmeparanemisia muutakin todisteita, kuin väitteitä, jotka pitäisi uskoa sokeasti ja kritiikittä.
- Anonyymi
Ihmeiden ja merkkien puute ei ole todiste oikeasta uskosta !
- Anonyymi
Lähes kaikkien palstan kommenttien ja aloitusten postaaja on luterilais-pakanamessiaanen ylläpito. Lähes kaikki ylläpidon kautta tulevat viestit ovat täynnä vihapuhetta; solvauksia ja panettelua ja valheellisia väittämiä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 242503
- 951556
- 1211334
- 751140
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa341080Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo24912- 52902
Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa261893MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil212871- 34805