Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5162

1. "Miksi+minun+pitäisi+muuttaa+näkemykseni?"Ei+minkään+takia.+En+vaatinut+sinua+muuttamaan+näkemyksiäsi.+Sen+sijaan+esitin+yksinkertaisen+kysymyksen:+Etkö+ole+valmis+muuttamaan+näkemyksiäsi+minkäänlaisten+todisteiden+edessä?+"Olen+ateisti.+:)"Pyydän+anteeksi.+Luulin+että+olit+tämän+viestin+kirjoittaja+(+https://keskustelu.suomi24.fi/t/17034427/yliluonnollisesta-ei-ole-havaintoja#comment-109101717+),+joka+viittaa+ateisteihin+"teillä+ei+ole"+ja+joka+puhuu+kritittyjen+uskon+järkkymättömyydestä+ja+seuraavassa+viestissä+sanoo+itsellään+olevan+järkkymätön+usko.+Tuota+on+hankala+tulkita+muuksi+kristityn+kirjoittamaksi.+Suosittelen+että+rekisteröisit+nimimerkkisi+tai+ilmaisisit+viestissäsi,+että+olet+eri+kirjoittaja+kuin+aikaisempi.+Nyt+saat+syyttää+sekaannuksesta+itseäsi.Mistä+muuten+sitten+pidät+uskon+aiheuttamia+muutoksia+objektiivisena+todisteena+jos+et+Jumalasta?+Muuten+olettaisin,+että+pitäisit+niitä+objektoiviisina+todisteina+uskosta,+mutta+heti+perään+esität+että+niiden+pitäminen+uskosta+kumpuavina+asioina+on+toinen+vaihtoehto."Sinä+olet+puolestasi+vainoharhainen,+kun+sanot+uskovaksi+kristityksi+ketä+tahansa+tänne+kirjoittavaa"Kyllä+se+vainoharha+taitaa+olla+sinulla.+Minä+en+näet+ole+sanonut+yhtäkään+tähän+keskusteluun++osallistunutta+"uskovaksi+kristityksi".+Uskovaiseksi+kyllä+olen+sanonut+useita,+ja+kai+kristityiksikin,+mutta+nimenomaan+tuota+termia+en+ole+käyttänyt.No+voihan+nyt+sentään,+unohdit+vastata+kysymyksiin:-Milläs+sitten+erottaa+jonkin+yliluonnollisen+tahon+aiheuttaman+muutoksen+pelkän+uskon+aiheuttamasta+muutoksesta?-Jos+tismalleen+samat+todisteet+eivät+kelpaa+sinulle+muiden+jumalista,+niin+miksi+muille+pitäisi+kelvata+nämä+todisteet,+kun+kyse+on+sinun+kristinuskon+Jumalasta?
  2. "Silminnäkijöiden+todistukset+kelpaavat+edelleen+todisteeksi+oikeudessa,+vaikka+ne+ovat+yksityiskohdiltaan+hieman+toisistaan+poikkeavia.+Pääkohdat+ratkaisevat:-+keitä+nähtiin+tai+kuka+nähtiin+tapahtumapaikalla-+mitä+oli+tapahtunut-+milloin+kaikki+tapahtui+(suurin+piirtein,+noin)"Jokainen+noista+on+aivan+ristiriidassa+evankeliumeissa.+Ja+koita+nyt+edelleen+muistaa,+että+evankeliumeissa+ei+ole+silminnäkijätodisteita,+vaan+parhaimmillaankin+toisen+käden+väitteitä+silminnäkijätodisteista,+jotka+kirjoitettu+muistiin+vuosikymmeniä+tapahtumien+jälkeen."Kyllä+nämä+seikat+ovat+riittävän+yhtä+pitäviä+evankeliumeissa,+jotta+ne+eivät+kumoudu+"ristiriitojen"+ja+"virheiden"+vuoksi."Miksi+kirjoitat+"ristiriidat"+lainausmerkeissä?+Eikö+sinusta+ole+ristiriitaista+evankeloiumista+riippuen+seuraavat+seikat+vaihtelevat:+haudalle+menijoitten+määrä+ja+henkilöllisyys;+se+oliko+hauta+auki+vai+vielä+kiinni+heidän+saapuessaan;+enkeleiden+määrä;+se+kohtasivatko+menijät+enkelit+heti+vai+vasta+jonkin+aikaa+paikalla+oltuaan;+ja+tapahtuiko+se+haudan+sisällä+vai+sen+ulkopuolella?"Miten+selität+Paavalin+uskon+ja+hänen+kirjeidensä+sanoman,+ellei+hän+todella+nähnyt+Jeesusta+ja+saanut+evankeliumia+häneltä?"Siten+että+hän+sai+subjektiivisen+kokemuksen.+Ei+siinä+ole+mitään+ihmeellistä.Miten+sinä+selität+muiden+uskontojen+kannattajien+uskonnolliset+kokemukset?+Jos+sinä+olet+valmis+kiistämään+ne,+miksi+tismalleen+samat+todisteet+pitäisi+hyväksyä+kristinuskon+kohdalla?"Sekin+todistus+pitäisi+pystyä+kumoamaan+tai+osoittamaan+se+riittämättömäksi."Ei,+vaan+kyllä+todistustaakka+on+edelleen+uskovaisilla,+jos+he+väittävät,+että+Paavalin+kokemus+oli+yliluonnollisen+tahon+aiheuttama.+Aivan+samalla+lailla+kuin+vaikka+niiden+kokemuksia,+jotka+ovat++kokeneet+avaruusolentojen+kohtaamisen,+ei+tarvitse+kumota.+"Pystytkö?"En.+En+myöskään++pysty+kumoamaan+esim.+sitä+islaminuskoisten+väitettä,+että+Allah+vei+Muhammedin+taivasmatkalle.
  3. "Jos+mies+katoaa+haudastaan+selittämättömällä+tavalla+ja+monet+vilpittömät+todistajat+sanovat+nähneensä+hänet+sen+jälkeen+toisen+muotoisena"Oikeastaan+asia+on+niin,+että+puolueelliset+lähteet+väittävät+että+tällaisia+silminnäkijälausuntoja+on.+Evankeliumithan+eivät+ole+mikään+riippumaton,+puolueeton+lähde,+vaan+ne+kirjoitettu+kristinuskon+levittämiseksi.+"niin+se+kelpaa+oikeudessa+todisteeksi,+sillä+onhan+todisteena+monen+silminnäkijän+yhtäpitävä+todistus+ja+tyhjä+hauta+(ja+vielä+käärinliinat!)."Itse+asiassa+oikeudessa+tiedostetaan,+miten+epäluotettavia+silminnäkijätodistukset+ovat.+Miten+luotettavina+voi+pitää+kertomuksia,+jotka+ovat+yksityiskohdissa+ristiriitaisia:+keitä+tuli+haudalle,+keille+kerrottiin,+kuinka+monta+enkeliä+oli,+olivatko+ne+/+se+haudassa+vai+sen+ulkopuolella,+olivatko+heti+paikalla,+vai+tulivatko+myöhemmin,+oliko+kivi+paikallaan+vai+ei+naisten+tullessa.+Siksi+silminnäkijän+todistusta+ei+välttämättä+hyväksytä+todisteeksi.+Ja+edelleen,+ei+ole+mitään+silminnäkijätodistuksia,+vaan+väitteita,+että+sellaisia+on.+Ja+nämä+parhaimmillaankin+toisen+käden+lähteet+ovat+ristiriitaisia+keskenään.Sitten+toisaalta+tiedetään,+että+vahvasti+johonkin+liikkeeseen+uskonoilla+on+tyypillistä+kehittää+erilaisia+selityksiä+sille,+miksi+kävi+muuta+kuin+piti+käydä:+adventismi+syntyi+kun+maailmanlopun+ennuste+meni+pieleen,+mutta+uskovat+keksivät+hätäselityksen,+että+Jeesus+kyllä+tuli,+mutta+aloitti+vasta+tutkivan+tuomion+ja+sen+jälkeen+tulee+maailmanloppu+sitten+joskus.+Tai+juutalainen+dömneläisyys+syntyi,+kun+messiaaksi+uskottu+Shabbatai+Tsevi+kääntyi+islamiin,+mutta+hänen+seuraajansa+selittivät,+että+ei+hän+oikeasti+kääntynyt+ja+että+näennäinen+kääntymys+vain+täydellisti+hänen+messiaan+roolinsa.
  4. Vastausesi+oli+osoitettu+Repelle,+mutta+kommentoin+sitä,+kun+siinä+on+tietoa,+jota+kyselin."Tiedesukonnolla+tarkoitan+vaurauksetonta+luottmiste+tieteen+kulloiseenkin+asiaan."No+missä+näihin+tiedeuskovaisiin+voi+törmätä?+Aiemmin+sanoit,+että+tiedeuskovat+eivät+voi+myöntää+että+asiaa,+jota+ei+tiedetä,+ei+tiedetä,+vaan+korvaavat+tiedonpuutteen+arvauksilla.+Missä+tähän+käytökseen+pääsee+tutustumaan?"Kristinusko+sanaa+käytetään+paljon+väärin.+Kristitty+ei+toimi+noin+kuin+kerroit.+jos+seurauksena+on+vahinkoa+ja+eriarvoisuutta,+kyseessä+ei+ole+kristinusko."Yleensä+kristinuskolla+tarkoitetaan+sitä,+että+uskotaan+Apostolisen+uskontunnustukset+opit.+Jos+lähdet+lisäämään+siihen+näistä+riippumattomia+"yksikään+oikea+kristitty+ei+tee+näin+tai+noin"+-väitteitä,+syyllistyt+argumentointivirheeseen:https://fi.wikipedia.org/wiki/Yksikään_todellinen_skottiJännä+juttu,+kun+minulle+lukemattomat+kristityt+ovat+väittäneet,+että+kristitytkin+ovat+syntisiä+ja+epätäydellisiä+ihmsiä,+jotka+voivat+sortua+vääryyksiin.+Ilmeisesti+sinun+oppisuunnassasi+kristityt+ovat+täydellisiä+ihmisiä."Silloin+kun+tiede+ei+ole+ristiriidassa+luonnon+kanssa,+eikä+seuraamuksien+kanssa,+se+voi+siltäosin+olla+hyvä.+"Niinhän+se+on.+Eivät+laitteet,+joilla+käymme+tätä+keskustelua,+toimisi,+jos+luonnontieteet+olisivat+luonnon+kanssa+ristiriidassa.+"Moni+tiedemiehistä+on+kristittyjä,+tai+juutalaisia."Hyvä+että+myönnät+tämän.+Joskus+törmää+uskovaisten+väitteisiin,+että+tieteentekijäöt+ovat+Jumalan+vastustajia+yms.+Mutta+uskovia+tiedemiehiä+löytyy.+Erittäin+huomionarvoista+on+kuitenkin+se,+että+yksikään+heistä+ei+ole+kyennyt+todistamaan+Jumalaa,+vedenpaisumusta,+luomista+jne.+vaikka+heilla+kuinka+olisi+oikea+usko."Kulloisen+tieteen+osa-alueen+hedelmät+kertovat+sen+laadun."Aivan.+Esimerkiksi+luonnontieteiden+puolesta+puhuu+erittäin+vahvasti+se,+että+kykenemme+käymään+tätä+keskustelua+laitteilla,+joiden+valmistaminen+ja+toimiminen+vaatii+laajaa+ymmärrystä+monesta+eri+luonnontieteen+osa-alueesta.+Missäs+muuten+onkaan+kreationistitieteiden,+esim.+ID-tutkimuksen+tai+tulvageologian+hedelmät?
  5. "Hänen+uskomuksessaan+kaiken+pystyy+selittämään+ihminen+tavalla+tai+toisella+joten+yliluonnollisuuksiin+ei+jää+mahdollisuuksia"Aloittajan+näkemys+ei+ole+mikään+kirous,+joka+estää+sinua+tarjoamasta+hänellä+tai+muille+objektiivisia+todisteita+Jumalasta.+Sinulla+on+varaa+valittaa+vasta+sitten,+kun+objektiivisista+todisteista+kieltäydytään."Siis+korottaa+itsensä+kaikkitietäväksi+,+apina+."Minulta+meni+valitettavasti+ohi+missä+hän+korotti+itsensä+kaikkitietäväksi.+Hän+vain+totesi+sen+faktan,+että+Jumalasta+ei+ole+näkynyt+objektiivisia+todisteita.+Toki+kovasti+on+väitteitä,+että+oikeita+todisteita+olisi,+mutta+jostain+kumman+syystä+kukaan+ei+vaan+ole+kyennyt+lyömään+niitä+pöytään+vaan+tyytynyt+vain+valittamaan.+Kuten+sinäkin:+sen+sijaan+tarjoaisit+todisteita,+syytät+minua.Voisitko+siteerata+missä+kohtaa+tuo+itsekorotus+tapahtui?+Et+varmasti+kristittynä+antaisi+väärää+todistusta+lähimmäisestästäsi,+joten+varmasti+kykenet+perustelemaan+väitteesi."Sinuun+on+koodattu+vain+yksi+näkökulma+,+maailmankuva+...Katso+sen+ohitse+maailmaa+niin+saattaa+jotakin+nähdäkin+."Miksi+valitat+jankkaamisesta,+kun+itse+vain+jankkaat?+Kysyin+mitä+tarkoittaa+että+minuun+on+koodattu+yksi+näkökulma,+vastasit,+että+se+tarkoittaa+että+minuun+on+koodattu+yksi+näkökulma.++Olen+aiemmin+kysynyt+että+miten+voin+nähdä+sen+mitä+kehotat+minua+katsomaan+eri+alilla,+ja+sinä+toistat+vain+kehotuksen+katsoa+eri+lailla.+No,+kun+ilmeisesti+sinulla+on+eri+näkökulma,+niin+tehdäänkö+niin,+että+sinä+katsot+ympärillesi+ja+sitten+kerrot+että++mitä+todisteita+näit+ja+miten+ne+todistavat+Jumala?+Katsos+jos+sinun+menetelmälläsi+on+mahdollista+saada+päteviä+todisteita,+riittää+että+jos+vain+yhdelläkin+ihmisellä+on+kyky+nähdä+ne+ja+hän+voi+sitten+jakaa+ne+muille.+Jos+niitä+ei+voi+jakaa+muille,+niin+eiväthän+ne+sitten+mitään+tietoa+ole,+vaan+pelkkää+fiilistelyä+ja+sokeaa+uskoa,+jolla+ei+ole+mitään+todistearvoa.Kykenisitkö+muuten+sinä+vastaamaan+yksinkertaiseen+kysymykseen,+johon+yksikään+keskustelun+uskovainen+ei+ole+kyennyt+vastaamaan,+vaan+paennut+sitä+raukkamaisesti:+Onko+Jumalasta+objektiivisia+todisteita?+Kyllä+vai+ei?
  6. ”+Tiedeuskonnossa+ei+myönnetä+kyseistä+asiaa.+Tiedeuskonnossa+selitetään+arvailuilla+se+mitä+ei+tiedetä.+Erikseen+on+rehellinen+tiede+ja+tiedeuskonto.”Entä+sitten?+Niin+ja+missä+tämän+tiedeuskon+oppeihin+voi+tutustua+ja+ketkä+ovat+sen+kannattajia?+Olet+nyt+kolmas+uskovainen,+joka+tässä+keskustelussa+viittaa+tiedeuskoon+tai+tiedeuskovaisiin.+Kaksi+aiempaa+pakenivat+raukkamaisesti+tarkentavia+kysymyksiä+tiedeuskovaisuudesta,+mutta+sinä+varmasti+kykenet+vastaamaan.”Näyttää+siltä,+että+mitä+vähemmän+tieteestä+tietää+eikä+halua+uskoa+totuutteen,+vaan+vain+ihmisen+järkeen,+sitä+enemmän+tiedettä+paikkaillaan+mielikuvituksella.”Tässä+olet+aivan+oikeassa:+ei+ole+mitenkään+harvinaista,+että+kreationisti,+joka+ei+tiedä+edes+peruskoulun+oppimäärää+luonnontieteistä,+keksii+mielikuvituksellisia+valheita+kreationismin+”todistamiseen”,+koska+tosiasiat+ovat+hänen+uskoaan+vastaan.Vielä+muutaman+hajakommentti+muille+osoittamistasi+kommenteistasi:”+Kaikki+tieteessä,+mikä+voi+olla+faktaa,+on+perustuttava+Luojan+luomaan+luonnonlakiin.Koko+tiedettä+ei+voisi+olla,+jollei+Luoja+olisi+luonnut+luonnonlakeja.”No+niin,+olet+esittänyt+väitteen.+Seuraavaksi+sinun+tulisi+perustella+se+A:+todistamalla+että+olemassa+Jumala+ja+B:+että+hän+on+luonut+luonnonlait.Nyt+vain+perustelet+uskomustasi,+että+Jumala+on+luoja,+sillä+että+julistat+Jumalan+olevan+luoja.”+Kun+Jumala+jonkun+loi+,+ei+siinä+tarvinnut+aikaa+ollenkaan.”Jos+maailma+on+luotu+noin+6000+vuotta+sitten,+miksi+Jumala+huijaa+ihmisiä+väärentämällä+sen+paljon+vanhemman+näköiseksi?”+Miksi+aurinko+säteilee+lämpöä+ja+valoa,+jollei+joku+olisi+sitä+luonut+ja+antanut+sille+tehtävän+ja+voiman.”Tässä+on+erinomainen+esimerkki+siitä+miten+tieteestä+vähän+tietämätön+paikkailee+tiedettä+mielikuvituksella.+Ei+auringon+valoa+ja+lämpöä+ole+tarvinnut+luoda+eikä+sille+ole+tarvinnut+antaa+mitään+tehtävää,+vaan+nuo+asiat+voidaan+selittää+täysin+tyhjentävästi+ilman+jumaluuksia:+Painovoima+vetää+vetyä+(ja+muutakin)+kokoon+ja+kun+vetypallo+on+tarpeeksi+suuri,+siinä+käynnistyy+fuusioreaktio,+joka+synnyttää+valoa+ja+lämpöä.
  7. "Luonnontieteellisistä+selityksistä+jotka+ihminen+(apina)+on+päästään+keksinyt+ei+taida+löytyä+yliluonnollisia"Aivan!+Vaikka+asiaa+on+tutkittu+esim.+rukouksien+tehoa+tai+väitettyjä+ihmeparanemisia+tutkimalla,+koskaan+ei+ole+löydetty+mitään+yliluonnollista.+Kyllä+luonnontieteissä+yliluonnolliet+asiat+otetaan+heti+huomioon,+kun+niistä+on+tajolla+jotain+objektiivista+näyttöä+tai+edes+testattava+hypoteesi."+joten+jankkaaminen+kanssasi+ei+tuota+koskaan+tulosta+"No+jos+et+halua+jankuttaa,+mikset+sitten+vastaa+kysymyksiin+ja+perustele+väitteitäsi+ja+lyö+todisteita+pöytään?+Minunkin+mielestäni+olisi+hirveän+paljon+kivempaa+jos+keskustelu+etenisi,+siksi+yritän+saada+sinulta+vastauksia,+jotta+päästäisiin+eteenpäin."koska+et+kykene+noista+raameista+irrottamaan"Mistä+raameista?+Kerro+miten+niistä+irtaudutaan+sen+sijaan+että+heittelet+epämääräisiä+vihjailuja.+MIkä+siinä+on+niin+kamalaa+sanoa+sanottavansa+suoraan+ja+kiertelemättä?"Niin+sinut+on+opetettu+ja+niiden+oppien+kyseenalaistaminen+nähtävästi+mahdotonta+"Rohkenetko+vihdoin+ja+viimein+paljastaa,+että+mihin+minut+on+opetettu+ja+minkä+kyseenalaistaminen+on+minulle+mahdotonta.+"Se+on+melko+yleistä"Niin,+se+on+tosi+yleistä,+että+uskovat+heittelevät+epämääräisiä+väitteita+ja+syytöksiä+ja+sitten+pakoilevat+raukkamaisesti+niihin+liittyviin+kysymyksiin+vastaamista.No+voihan+nyt+sentään,+unohdit+vastata+kysymyksiin:-Miten+aloittajan+usko+tieteeseen+liittyy+siihen,+ettei+yliluonnollisista+asioista+ole+objektiivisia+todisteita?-keitä+tiedeuskovaiset+mahtavat+olla+ja+missä+heihin+pääsee+tutustumaan.-Mitä+tarkoitat+sillä+että+minuun+on+koodattu+kova+luotto+ihmisiin?
  8. "Havainnoit+ympäristöä+siten+miten+on+opetettu+,+luovu+siitä+ja+katso+uudelleen+.Silloin+kaikki+on+yhtä+yliluonnollista+."Okei,+tällä+tavalla+siis+ei+ole+mahdollista+saada+objektiivisia+todisteita,+vaan+pelkkää+fiilistelyä.+Keskustelun+aloitusviestissä,+johon+alkujaan+kommentoit,+oli+puhe+objektiivista+todisteista.Olen+jo+monella+uskovaisella+tässä+keskustelussa+todennut+seuraavaa:Älä+syytä+ateisteja+siitä,+uskovat+ovat+kyvyttömiä+todistamaan+väitteensä.+Älä+syytä+ateisteja+siitä,+että+jumalasi+on+liian+haluton,+kyvytön+tai+olematon+todistamaan+itsensä+ateisteille."Luuletko+kun+muurahaiseen+verrattava+olento+keksii+selityksiä+universumin+toiminnasta+että+ne+pitäisi+paikkansa+?"Eivät+uskonnolliset+selitykset+yleensä+pidäkään+paikkaansa.+Sen+sijaan+esim.+luonnontieteen+selitykset+voidaan+testata+ja+ne+selviämään+kritiikistä.+Ne+sitten+ovatkin+jo+paljon+luotettavampia+kuin+uskonnolliset+selitykset.+Me+käymme+tätä+keskustelua+ihmisen+keksimien+selitys+varassa+toimivalla+teknologialla,+joten+kyllä+se+näyttää+toimivan+kohtuullisen+luotettavasti.Ja+vaikka+ihmisten+selitykset+olisivat+kuinka+pielessä+tahansa,+se+ei+mitenkään+tee+Jumalasta+sen+todistetumpaa."Sinulla+on+kova+luotto+ihmiseen+ainakin+mutta+niinhän+sinut+on+"koodattu"+"Mitä+tarkoitat+tällä?No+voihan+nyt+sentään,+unohdit+vastata+kysymyksiin:-Miten+aloittajan+usko+tieteeseen+liittyy+siihen,+ettei+yliluonnollisista+asioista+ole+objektiivisia+todisteita?-keitä+tiedeuskovaiset+mahtavat+olla+ja+missä+heihin+pääsee+tutustumaan.
  9. ”Jumala+voi+todistaa+olemassaolonsa+joillekin+valitsemilleen+ihmisille,+jos+hän+katsoo+sen+aiheelliseksi+syystä+tai+toisesta.+Tämä+lienee+kuitenkin+äärimmäisen+harvinaista.”Mutta+eihän+Jumalan+tarvitsisi+tehdä+muuta+kuin+antaa+todisteet+yhdelle+ainoalla+ihmiselle,+ja+tämä+voisi+sitten+jakaa+ne+muille.+Siis+olettaen+että+kyseessä+ovat+oikeat,+objektiiviset+todisteet.+Subjektiivisilla+todisteilla+ei+tee+yhtään+mitään,+koska+niillä+voi+”todistaa”+keskenään+ristiriitaisia+asioita.+Kaikki+maailman+uskonnot+voivat+”todistaa”+jumalansa+subjektiivisilla+todisteilla.”Minulle+Jumala+on+ilmoittanut…”Millä+keinolla+kykenet+tarkistamaan,+että+kyseessä+oli+todella+Jumalan+ilmoitus?+Vai+uskotko+vain+sokeasti+niin+olleen?”+Suuri+ihme+oli+sekin,+että+kun+kysyin,+niin+kukaan+sillä+kertaa+seurassani+ollut+ei+nähnyt+eikä+kuullut+sitä.”Eli+kokemuksesi+ei+tapahtunut+pääsi+ulkopuolella.+Se+olisi+ollut+vakuuttavampaa,+että+seurassasi+olleet+ihmiset+olisivat+nähneet+saman.+”+En+tiedä,+miksi+minulle+näin+tapahtui,+mutta+haluan+sen+sinulle+epäilevä+kertoa.”En+mä+sinun+kokemuksiasi+epäile.+Sen+sijaan+epäilen+sitä,+että+ne+eivät+ole+Jumalan+aiheuttamia.+Kuvitteletko+ihan+vilpittömästi,+että+minulle+tulee+uutena+asiana,+että+ihmisillä+on+uskonnollisia+kokemuksia?”+Hyvin+todennäköistä+on,+että+et+minua+usko”Kyllä+mä+uskon+sinun+kokemustesi+olevan+aitoja.+Sen+sijaan+en+usko+että+ne+ovat+jumalan+lähettämiä,+vaan+oman+mielesi+luomia.+Ihmisaivot+kun+nyt+kykenevät+luomaan+kokijalle+täysin+vakuuttavia,+mutta+täysin+todellisuuteen+perustumattomia+kokemuksia.Pidätkö+sinä+muiden+uskontojen+edustajien+kokemuksia+omista+jumalistaan+todisteina?+Tai+pidätkö+aitoina+niiden+kokemuksia,+jotka+ovat+mielestään+tavanneet+avaruusolentoja+tai+joutuneet+näiden+kaappaamiksi?”+koska+Jeesuskin+sanoi,+että+vaikka+kuolleet+nousisivat+ylös+ilmoittamaan,+mitä+kuoleman+jälkeen+on,+ei+heitä+uskottaisi.”Kyllä+mä+uskon+heti+kun+tarjotaan+objektiiviset+todisteet.+Ei+vaan+ole+näkynyt.+Kuten+olen+jo+muille+keskustelijoille+tässä+huomauttanut:+Älä+syytä+ateisteja+siitä,+uskovat+ovat+kyvyttömiä+todistamaan+väitteensä.+Älä+syytä+ateisteja+siitä,+että+jumalasi+on+liian+haluton,+kyvytön+tai+olematon+todistamaan+itsensä+ateisteille.”+Toivon+kuitenkin,+että+lukisit+Raamattua+avoimin+sydämin,”Raamatun+olen+lukenut+useampaan+kertaan.+Mitä+tuo+”avoimin+sydämin+lukeminen”+tarkoittaa+tässä+tapauksessa?+Olen+huomannut+että+usein+kun+uskova+kehottaa+lukemaan+Raamattua+avoimin+sydämin+tai+vastaavaa,+hän+käytännössä+tarkoittaa+”usko+kaikki+sokeasti+ja+kritiikittä”.”sillä+todellinen+usko+tulee+Jumalan+sanan+kuulemisen/lukemisen+kautta.+Room:10:17”Se+voi+myös+viedä+uskon.+Juuri+Raamatun+lukeminen+avoimin+mielin+(ilmeisesti+se+on+eri+asia+kuin+avoimin+sydämin)+oli+aikoinaan+keskeinen+syy+uskoni+menetykseen.+Samaa+olen+huomannut+usean+muunkin+ateistin+sanovan.