Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5787

1. "Itsensä ihmiskunnan puolesta."

Minkä osan itsestään Jeesus uhrasi? Hän ei uhrannut sieluaan, ei ruumistaan eikä henkeään, ellei uhraukseksi lasketa sitä, että menettää henkensä ja ruumiinsa pariksi vuorokaudeksi, jonka jälkeen ne taas saa takaisin.

Kun nyt miettii mitä Jeesus oikeasti uhrasi, niin uhri ei vaikuta kovin kummoista: Jeesus uhrasi rajallisen määrän aikaansa, jota hänellä on rajattomasti, ja kärsi rajallisen ajan tuskia, mikä on mitättömän pieni aika ikuisuuden rinnalla.
  2. Etkö huomannut kun kommentoin tismalleen samoja väitteitä ylempänä keskustelussa
    https://keskustelu.suomi24.fi/t/18660172/fysiikan-nobelisti-tyrmaa-evoluutioteorian#comment-139193134

Laitetaan kommenttini varmuuden vuoksi myös tähän:

"Kauan ennen Darwinia oli lukuisia tiedemiehiä, jotka tekivät teoriaa tunnetuksi"

Ei ollut. Oli kyllä lukuisia tiedemiehiä, jotka käsittelivät sitä, mitä nykyään kutsumme evoluutioksi, mutta yksikään Darwinin edeltäjä ei kehittänyt evoluutiosta teoriaa. "Lajien Synnyn" alussa Darwin käy läpi ainakin parikymmenen edeltäjänsä esittämiä ajatuksia evoluutiosta.

"monet aikalaiset tutkijat olivat erittäin närkästyneitä Darwiniin, kun hän omi ja esitteli teorian "minun teorianani"."

Ketkä muka? Ainoa aikalainen, joka kehitteli asiasta teoriaa ennen kuin Darwin julkaisi näkemyksensä, oli Wallace, jonka kanssa Darwin julkaisi yhdessä evoluutioteorian. Hän ja Wallace olivat koko loppuelämänsä hyvissä väleissä, joten väitteesi on kaikin puolin outo.

"Jos löytyy joku sellainen, joka väittää, että hän ei usko evoluutioon, niin hän on tietämätön, tyhmä tai mielenvikainen"

Ja tämä pätee hyvin sinuun. Juurihan sinä osoitit olevasi jotain näistä, kun toistit valetta ennen Darwinia vaikuttaneista tiedemiehiä, jotka tekivät evoluutioteoriaa tunnetuksi ja mukamas monista aikalaitutkijoista, jotka olisivat olleet rittäin närkästyneitä Darwiniin, kun hän omi ja esitteli teorian "minun teorianani".

"Nimittäin Darwin tuskaili evoluutioteoriauskonkirroosinsa vuoksi:"

Olet ehkä sekoittanuy Darwinin Edward Hallett Carriin, jonka kirjasta "Mitä historia on?" tuo sitaatti on Googlen perusteella peräisin (toki on mahdollista että Carr vain siteeraa Darwinia). Onko sinulla antaa tarkempia viite?

Etkä tainnut huomata että Dawkins-sitaattisi aika muoto on preesens, eli ilmeisesti hän viittaa vain nykyaikaan, joten väitteesi on monella tasolla virheellinen.
  3. "Siis potilas, tahi sairas itse naamallaan sanoo, ihan kirkonpappi vieressä... Mielestäni se jo kumoaa sellaisen lääkärin sanomiset huuhaaksi. "

Eli sinä uskot sokeasti perusteettomia väittämiä.
  4. "on vain yhden oman nuppinsa varassa toimineen lääkärin, oma päätelmä, eikä mikään tieteellinen asia."

Ei, Miettisen väitöskirja nimenomaan on "tieteellinen asia". Ja hänen päätelmänsä perustuvat laajan aineiston läpikäymiseen.

"Lääkärit voivat sanoa, mitä sanovat, aivankuin pilvin pimein tieteen ilmastoihmisetkin - tuo tuota ja tuo tuota, tahi avaruudesat hän sanoo tutkijana sitä ja toinen tätä-
    eikä ne ole mitään tieteellistä."

Aivan. Tieteilijät voivat sanoa ihan mitä tahansa, mutta tieteilijänkin mielipide on vain mielipide. Jotta heidän sanomansa olisi tieteellistä, heidän pitää antaa näyttöä väitteidensä tueksi. Miettinen teki näin (tai ennemminkin osoitti ettei väitteille ihmeparanemisesta ole näyttöä).

"He omasta kenttäpuolen alueestaan kertovat aivan muuta, eli todistavat - parantumisen puolesta- että näin on tapahtunut ja vieläpä oli lähetys- jossa luterilnen itse kertoi vuosia kestäneen sairauden parantuneen"

Entä sitten. He voivat todistaa ihmeparanemisista niin paljon kuin jaksavat, mutta jos he eivät voi esittää todisteita, ei ole mitään syytä ottaa heidän tarinoitaan vakavasti (eikä tämä ole saivartelua: todistus ja todiste eivät ole sama asia).

"Ihan naamallaan kertoi OMAN tilanteensa ja OMAN parantumisensa --- ymmrätääkö hän? ja he olivat luterilaisia,"

On ihan se ja sama, vaikka kertoisi tarinan omalla naamallaan. Jos ei kykene esittämään tarinalleen jotain näyttöä, kyseessä on merkityksetön, tyhjä puhe.

"Pappa eläessään sanoi - älä usko juttuja, ellet itse näe ja minä näin henkilökohtaisen todistajan sanoman... ja siitähän on kyse."

Sinun pappasi oli siinä tapauksessa harvinaisen hyväuskoinen tapaus. Ilmeisesti hän ei tiennyt, että ihmiset voivat erehtyä, vaikka olisivat kuinka vilpittömiä.

"Olitko itse kuulemassa- ettei kukaan ollut parantunut? Etkö?"

Miksi tällaista pitäisi kuulla? Kun kukaan mukamas ihmeparantrunut ei ole kyennyt tuomaan ensimmäistäkään todistetta ihmeparantumisistaan, niin ei siinä mitään kuulemisia tarvita.

"No olet aika köykäinen jopa oikeudessa. Siellä ei uskota kuulo puheisiin

Aivan. Oikeudessa ei uskottaisi kuulopuheita mukamas tapahtuneista ihmeparantumista. Oikeudessa todistajalausunto omasta mielestään ihmeparantuneelta ihmiseltä ei merkitsisi mitään, jos sen tueksi ei voisi tuoda muuta näyttöä.