Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5064

1. "Kannattaa sunkin suosiolla tehdä parannus ja uskoa Jeesukseen"

Mutta enhän mä voi päättää alkaa uskovani. (Ja sitä paitsi Raamatun mukaan usko on Jumalan lahja, joten siitäkään näkökulmasta uskomaan alkaminen ei edes olisi vallassani.)

"muuten viimeisellä tuomiolla odottaa karu yllätys."

Mua jaksaa ihan oikeasti hämmästyttää vuodesta toiseen uskovien kyvyttömyys tajuta, että ihmistä, joka ei usko helvettiin, on yhtä tyhjän kanssa pelotella helvetillä. Kai nyt alkeellin ajattelu on sallittua, vaikka uskossa olisikin.

"Miten Tuonela ja lopullinen helvetti eroaa keskenään, niin siihen minulla ei ole vastausta."

Mutta juurihan aloituksessa totesit, että luotettavaan tahoon, jolta voi kysellä asioita, on koko ajan ovet auki. Miksi et kysy Jeesukselta asian laitaa? Vai etkö oikeasti uskokaan että Jeesukselta kannattaa kysellä?

Unohdit vastata kysymykseen:
    Onko sinulla tämän väitteen ("Jeesus on siis kaikkien näkymättömien ja näkyvien valtojen Luoja") tueksi muuta kuin sokeaa uskoa tai väitteitä, jotka pitäisi uskoa sokeasti?
  2. "Mistä päättelet, että olisin hyvinvoiva?"

Esimerkkisi antoi vaikutelman, että sinulle postikorttien hukassaolo olisi iso ongelma, ja jos ongelmat ovat tuota tasoa, elämä mennee aika hyvin.

"On myös tapahtunut todella merkittäviä henkeen ja terveyteen liittyneitä ihmeitä, niin itselleni kuin joillekin tutuillenikin."

Annas kun arvaan: näitä kaikkia yhdistää se, että niistä ei ole mitään näyttöä, vaan väitteet niistä pitäisi vain sokeasti uskoa.

"Nämä asiat eivät ole rinnastettavissa, aivan kuin Jumalan apu jollekin, olisi pois joltain toiselta."

Ei, mutta onhan se surkuhupaisaa, että "rakastava" Jumala näpertelisi hukkuneiden korttien kanssa, mutta unohtaisi todelliset kärsimykset.

"Miksi Jumala ei ole auttanut jotain syvästi "rukoillutta", syöpää sairastavaa tuttuasi, en tiedä. Kunnioittiko hän Jumalaa, vai tiuskiko vain Jumalalle? Vai onko tuollaista henkilöä ollut olemassakaan? Onko rukouksista näyttöä? Vai vain Jumalalle kiroilusta?"

Enhän minä puhunut mitään tutuistani, vaan yleisellä tasolla: ei ole rukouksella parantuneita terminaalivaiheen syöpää sairastaneita lapsia.

"Uskovat kokevat paljon erilaisia ihmeitä, joita sinun kaltaistesi vuoksi eivät julkisesti julista."

Niin, kaltaiseni ihmiset, jotka kysyvät, että onko näiden ihmekertomusten tueksi mitään näyttöä, pilaavat hyvän tarinan, joka kuulijan pitäisi vain kyseenalaistamatta uskoa.

"Saatana omistaan. Miksei hän auta?"

Siksi että saatana on yhtä olematon kuin Jumala.
  3. "Joten vastaus kysymykseen, että mitkä Luojan käskyt koskevat kristittyjä, on:"

Vääristelet kysymystä ja ymmärrän miksi: noin muotoiltuna se ei tarkalleen ottaen tarvitse ottaa kantaa siihen, ovatko nuo kaikki ne Raamatun käskyt, joita pitää noudattaa. Yrität piilottaa pitkään tarinointiisi sen, ettet osaa itsekään kertoa, mitkä osat Raamattua pitäisi ottaa kirjaimellisesti ja mitkä ei.

""Rakasta Luojaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
    "Tee toiselle sitä Jumalan tahdon mukaista, mitä haluaisit hänen tekevän itsellesi."
    1.joh.4 ”Jos joku sanoo: "Minä rakastan Jumalaa", mutta vihaa veljeänsä, niin hän on valhettelija. Sillä joka ei rakasta veljeänsä, jonka hän on nähnyt, se ei voi rakastaa Jumalaa, jota hän ei ole nähnyt."

Ilmeisesti ehdit unohtaa, että aiemmassa viestissä annoit aivan eri vastauksen:
    "pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.”

Unohdit kertoa, että mitkä kaikki muut Jeesuksen käskyt ovat vain vertauskuvallisia asioita, joita ei tarvitse oikeasti noudattaa?