Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5069

1. "Leimaat minut uskovaiseksi vain koska olen täällä osoittamassa teidän anti- uskovaisten fanaatikkojen omaa tyhjäpäisyyttä?"

Ja siksi etten mitenkään kykene erottamaan sinua ilmeisesti uskovaisista anonyymeistä. Jos valitset kirjoittaa anonyyminä, on turha valittaa kun tulet sekoitetuksi anonyymeihin.

"suoranaiset valheet"

Mutta ilmeisesti uskovaisten valheet eivät sinua haittaa kun et niitä moiti.

"ei kenelläkään ole mitään tarvetta "puolustella" uskoaan sinulle tai muille."

Jostain syystä uskovat kuitenkin jatkuvasti puolustelevat uskoaan valehtelemalla. Ilmeisesti olet aika uusi tällä palstalla, jos et ole sitä huomannut.

"Ihmisellä on vapaus uskoa mihin tahansa eikä kukaan tarvitse siihen sinulta lupaa."

Ei tietenkään tarvitse. Aivan samalla lailla kuin minun ei tarvitse pyytää lupaa huomauttaakseni uskoville kun he levittelevät väärää tietoa tahallaan tai tiedostamattaan.
  2. "Kommentti oli vastaus kehotukseen "lukea enemmän wikipediaa"."

Kummallista, sillä tuollaista kehoitusta ei ole esitetty. On esitetty kehoitus lukea ennemminkin Wikipediaa kuin keksiä juttuja omasta päästä, ja on esitetty kehoitus lukea wikiartikkeli koskien Moorjania.

"En tiedä mihin viittaat valehtelulla."

Siihen että väitit kommentoimasi anonyymin pitävän Wikipediaa Raamattunaan.

"Kehottaja ilmiselvästi luottaa Wikipediaan yhtä lujasti kuin tieteentekijöiden ilmoittamien faktojen erehtymättömyyteen."

Minä ihmettelin, että miten Wikipedia artikkelin lukemaan kehottaminen todistaa, että kehoittaja pitää Wikipediaa Raamattunaan. Ja nyt sinä kerrot, että se osoittaa että kehoittaja selvästi luottaa Wikipediaan yhtä lujasti kuin tieteentekijöiden ilmoittamien faktojen erehtymättömyyteen.

Eli et kykene perustelemaan väitettäsi.

"Mitä se sua noin kimpaannuttaa jos joku ihmeparantumisiin uskoo"

Ei minulla ole mitään ongelmaa tuollaisen uskon kanssa, vaan sen kanssa, että tuollaiseen uskoon tuppaa jatkuvasti liittymään valehtelu. Tuleeko sinulle vilpittömästi yllätyksenä, että valehtelu ärsyttää ihmisiä?

"Eikö ole positiivinen asia että vaikkapa moorjani nyt on kuitenkin ollut terve syövästä jo vuosia?

On se. Entä onko sinun mielestäsi positiivinen asia, että valehdellaan että lääketiede ei parantunut Moorjania?

"Onko sillä väliä jos joku pitää sitä ihmeenä?"

Ei, mikäli siihen ei liity valehtelua.

"Kiristeletkö hampaitasi joka yö sen vuoksi?"

En

Unohdit vastata kysymykseen:
    Onko sinulla jotain huomautettavaa siitä Moorjania käsittelevästä wikiartikkelista, jossa lähdeviitteiden kanssa kerrotaan selitys parantumiselle?
  3. "Raamatun Jumala tosin väistyi jo nuorehkona kun luin Raamatun, mutta uskoin suurempaan voimaan pitkään ja olin kristinuskoinen Jeesuksen sanomaan luottavana. Lopulta jouduin toteamaan, ettei siinä ollut mitään järkeä."

Nuorena kristittynä Raamatun lukeminen kannesta kanteen oli hirveä pettymys: olin odottanut paljon enemmän kirjalta, jonka olisi pitänyt olla maailman hienoin ja tärkein. Silti onnistuin monta vuotta vakuuttelemaan itselleni, että vika on vaan minussa kun osaa arvostaa sitä. Lopulta minun oli pakko myöntää itselleni etten näe siinä mitään jumalallista. Vielä monta vuotta uskoin johonkin korkeampaan voimaan, joka ajan myötä muuttui vain epämmääräisemmäksi, kunnes lopulta oli pakko myöntää itselleni, että olin ollut ateisti jo jonkin aikaa. Entiselle seurakuntanuorelle se oli kova paikka, vaikka nyt muistellessa tuntuu ihan älyttömältä, että miksi itsensä tunnustaminen ateistiksi oli niin kamalaa.

"Yritin löytää Jumalaa tutkimalla asioita ja jatkuvasti vain jouduin pidemmälle. Lopulta menetin koko uskoni mihinkään jumalväitteisiin."

Jumalan olemassaoloa puolustaviin väitteisiin tutustuminen vei tehokkaasti pohjaa siltä uskolta, joka minulla oli vielä sen jälkeen kun menetin uskoni Raamattuun. Kaikkein hienoimmatkin teologiset perusteet ovat pohjimmiltaan vain ajatusleikkejä, joissa pelataan määritelmillä.
    Ja olen myös menettänyt uskoni siihen, että uskovaiset olisivat millään lailla rehellisiä ihmisiä. Tätä käsitystä en ole omaksunut keneltäkään Dawkinsilta tai vastaavalta, vaan uskovilta itseltään. Uskovat osoittavat kerta kerran jälkeen, että heidän uskonsa vaatii joko suoranaista valehtelua tai ainakin valheiden hiljaista hyväksymistä ja älyllistä epärehellisyyttä olla miettimättä hankalia kysymyksiä
  4. "No siis juuri linkkasin sinulle sivun jossa on hyviä todisteita Jumalasta"

Ja minä kommenoin sitä. Ei siinä mitään todisteita ollut, vaan siinä lueteltiin määritelmiä, joita Raamattu antaa Jumalalle. Määritelmä ei ole todiste.
    Toinen anonyymi otti esimerkeiksi muut uskonnot ja se on hyvä vertailukohta: ethän sinäkään varmasti pidä todisteena Allahista sitä, että Koraanissa Allah määritellään kaikkein suurimmaksi (sitähän kulunut hokema "Allahu akbar" tarkoittaa). Aika tekopyhää sinulta moittia ateisteja siitä, etteivät he hyväksy määritelmiä todisteiksi, kun samalla et itsekään hyväksy määritelmiä todisteiksi.

Ja ilmeisesti väite siitä, että "tiede on vain vahvistanut ihmisen roolin kaiken näkyväisen ja luodun kruununa kun sen avulla me emme ole löytäneet mitään suurempaa kuin ihminen on" oli valetta, kun kerran et antanut mitään lisätietoa sitä kysyessäni, vaan siirryit äkkiä toiseen aiheeseen.

"ja siitä kuinka hänen olemassaolonsa ei ole ainoastaan mahdollinen vaan välttämätön."

Niin, jos ajatusleikin kannalta olettaa, että on Jumala, jolla on joitain tiettyjä ominaisuuksia, niin Jumala on välttämätön. Mutta niin kauan kuin näiden oletusten paikkansapitävyyttä ei voi tarkistaa, kyse on vain ajatusleikistä.

"Tässä toinen linkki:"

Annoit varmaan vahingossa väärän linkin. Eihän tuossa mitään todisteita esitetty, vaan kerrottiin, että kristinuskon opinkappale viimeisestä tuomiosta selittää miksi maailman epäoikeudenmukaisuus jää usein rankaisematta.

"Nämä todisteet ovat tieteen yläpuolella ja niiden on pakko olla, koska Jumalakin on tieteen yläpuolella."

Nuo eivät ole todisteita, vaan opinkappaleita jotka pitäisi vain uskoa sokeasti.

"Sinä hylkäät ne siksi koska et halua Jumalan olevan olemassa, etkä siksi halua nähdä ja uskoa mitään todisteita hänestä. "

Törkeä valehtelu jatkuu vaan viestistä toiseen. Hyvä että näet niin paljon vaivaa tehdäksesi kaikille selväksi, että uskosi pakottaa sinut valehtelemaan valehtelun perään. Kukaan ateisti ei voi halventaa uskoa niin tehokkaasti kuin uskovat itse.

"Tai tottakai sinulle kelpaisi jumala joka on itsesi näköinen."

Minulle kelpaa ihan minkälainen tahansa jumala, kunhan sen olemassaolosta on muutakin näyttöä, kuin sokeaan uskoon ja peruteettomiin määritelmiin pohjautuvat väitteet.

"Mutta en nyt halua enempää kanssasi keskustella. "

Hetkonen, aiemmin valitit siitä että ateistit "Lähinnä heittävät omat vastaväitteensä soppaan mukaan ja poistuvat paikalta" ja nyt teet ihan tismalleen samalla lailla. Olisi pitänyt arvata että valehtelit ja puhuitkin itsestäsi etkä ateisteista.

Kuten totesin, valehtelu on selvästi tärkeä ja rakas osa uskoasi, kuten viestistä toiseen valitset osoittaa.