Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5571

1. "Tämän ukkelin jääräpäisyys on uskomaton."

Yritän jääräpäisyydelläni vastata uskovien jääräpäisyyteen väistää tai paeta kysymyksiä. Minulle valitetaan monesti, että intän samoja kysymyksiä, mutta se johtuu siitä syystä että niihin ei tule vastauksia.

"Pätkii kokonaisvaltaisen kirjoituksen osiin ja penää selitystä asiasta joka juuri kerrottiin selkokielellä."

Toisinaan valitettavasti käy niin, että en huomaa vastausta pitkässä viestissä tai joku vastaa usealla viestillä enkä huomaa sitä, johon vastaus sisältyy. Pahoittelen, mutta näin välillä käy vaikka kuinka yrittäisi huomioida kaiken.

Tosin monesti minulle intetään että vastaus on annettu, mutta sitä ei näy viestiketjussa ja eikä sitä jostain kumman syystä kyetä kertomaan uudelleen, tai linkkaamaan tai muuten viittaamaan viestiin, jossa se annettiin.

Eli onko sinulla antaa esimerkkiä siitä, että olen penännyt selitystä selkokielellä kerroista asiasta vai oletko näitä perusteetta syyttäjä?

"Ei tämä ukkeli kristittyä käännytä ateistiksi."

En varmaankaan, mutta ehkä joku uskoviin neutraalisti tai myönteisesti suhtautuva alkaa epäillä kantaansa.

"Ennemminkin ateistista kristityksi"

Tälle olisi kiva saada jotain perusteluja. Ihanko oikeasti joku ateisti alkaa ajatella että kristinuskossa on jotain perää, kun lukee miten kristityt kiemurtelevat väitteitänsä koskevien kysymysten edessä tai joutuvat kokonaan pakenemaan niitä, tai kun uskovat eivät saa kakistettua minkäänlaista moitteen sanaa toisten uskovien valehtelua koskien?

Minä nimittäin olen omaksunut tyylini niiltä, joiden tyyli paljasti minulle, että uskovat eivät ole uskossaan vilpittömiä. Ennen keskustelupalstoille ym. eksymistäni olin siinä käsityksessä että uskoa tulee kunnioittaa ja että uskovat ovat pääsääntöisesti vilpittömiä ihmisiä. Enää en ajattele niin ja se johtuu pitkälti uskovien haluttomuudesta moittia toisten uskovien valheita ja uskovien kyvyttömyydestä käydä rehellistä keskustelua.
  2. "Koska minä en voi valehdella itselleni minun tulee kertoa
    justiinsa kuin olen kokenut ja kuullut. Tätä en voi selittää
    mitenkään pois enkä tehdä tyhjäksi. "

Ilmeisesti olet kyvytön hyväksymään, että muistat väärin.

"Tiedät, että Jumala puhuu myös luomakunnassa."

En tiedä. Tiedän uskovat heittvät tällaisiä väitteitä.,

"Sinun ei tarvitse uskoa minua eikä Jumalaa, mutta TIEDÄ,
    että uskot jotakin toista. Kuka sen toinen on? Se sinun tulee
    selvittää itsellesi. Sinun mielipiteesi ja uskosi ei ole sinusta
    itsestäsi. Se on toisesta lähteestä. "

Minä uskon ihmsiä jotka esittävät uskottavia ja / tai perusteltuja väitteitä. Yrität varmaan vihjata että kuuntelisin saatanaa, mutta ilmeisesti olet niin typerä, ettet tajua että asteisti uskoo vähän saatanan kuin Jumalankin olemassaoloon.

"Valhetietoa korjataan kun tiede ja tieto kehittyy."

Aivan, esimerkiksi virheellinen käsitys maailmanlaajuisesta vedenpaisumuksesta tai maailman 6000 vuoden iästä on korjattu jo ajat sitten.

"Ihminen käsittää, ettei ole mitään tuotetta ilman
    valmistajaa. "

Eli Jumala tarvitsee valmistajan. Jos sanot että Jumala on alkusyytön, joudut myöntämään että asioita voi olla olemassa ilman että ne luodaan, mikä taas vie koko perustelulta pohjan.

"Siksi luomakunta todistaa sen valmistajasta."

Niinpä myös luoja todistaa omasta luojastaan. Siis jos noudatamme sinun logiikkaasi.

Ja unohdat, että vaikka voitaisiin osoittaa, että maailma on luotu, se ei todistaisi vielä että tuo luoja on se Jumala, johon sinä uskot.
  3. "Ps. Ei oikeudenkäynnissäkään riitä, että syytetty julistaa itsensä syyttömäksi. Tarvitaan todistajia ja todisteita."

Ei syytetyn tarvitse julistaa itseään syyttömäksi, jos häntä vastaan ei ole todisteita. Tässä meidän keskustelun tilanteessa syytettä minua vastaan ei olisi edes nostettu, koska sinä et ole kyennyt esittämään todisteita sen puolesta, että olisin älyllisesti epärehellinen. Tässä tilanteessa se olet sinä, jolla pitäisi olla todisteita.

"Aika hassua, että ajaudumme tässäkin asiassa hyvin kristillisiin teemoihin, osoitus siitä että Jeesus todentotta on Jumala ja Herra eikä häntä pääse pakoon kuin tosiasioita vastaan kiistelemällä."

Niin, niin, sinä kerroit tämän jo ja minä olen tiedustellut perusteita. Kysyn nyt kolmannen kerran:
    Miten kristillisiin teemoihin ajautuminen todistaa Jumalan?

"Apostolien teot 16:30-31 FB38
    [30] Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?" [31] Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi"."

Tuhoaako usko kykysi ymmärtää yksinkertaista tekstiä? Tuossa ei missään kohtaa sanota, että voi uskoa jos itse tahtoo. Siinä asetetaan usko pelastumisen ehdoksi.

"Kuuliaisuus Jumalalle on vapaaehtoista."

Ahaa. Kerrotko nyt, että oletko se kirjoittaja, joka väittää Raamatun vastaisesti, että Jumala ei muka tee väliintuloja, jotka vaikuttavat ihmisen vapaaseen tahtoon?

Jos joku kertoo minulle Matista, joka on piilossa pensaan takana, mutta minä en usko että koko Mattia on olemassa kun juttu kuulostaa niin älyttömältä. Sitten Matti kuitenkin tulee esiin piilostaan ja huomaan että hän on todellinen. Onko Matti mielestäsi pakottanut minut uskomaan itseensä ja rikkonut vapaata tahtoani vastaan?
  4. Jo sääntö verellä puhdistamisesta sitoi myös Jumalaa, hän ei ole kaikkivaltias. Jos tuo sääntö on Jumalan säätämä, hänen ei olisi voinut säätää muutenkin.

Jotta ristiinnaulitseminen olisi muuta kuin tarpeetonta teatteria, Jumalan kaikkivaltius tulee kiistää.