Uskovaiset eivät valehtele

Anonyymi-ap

He kertovat kokemuksistaan ja sanovat uskovansa Raamattuun. Se ei ole valehtelua.

Ateistit syyttävät uskovaisia ilman syytä.

17

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "He kertovat kokemuksistaan ja sanovat uskovansa Raamattuun. Se ei ole valehtelua."

Aivan. Tuo ei ole valehtelua.

"Ateistit syyttävät uskovaisia ilman syyttä"

Varmasti näinkin tapahtuu, mutta vastaavasti uskovia syytetään usein ihan paikkansapitävästi. Mainitsen vain pari usein toistuvaa esimerkkiä uskovien toistelemista valheista:

Tieteen / ateistien mukaan maailman on muka syntynyt tyhjästä.

Tieteen / ateistien mukaan evoluutio perustuu muka pelkkään sattumaan.

• Anonyymi00001

Minäkään en yhtään valehtele, kun sanon, että Jeesus jutteli minulle tänään mukavia. Se on minun kokemukseni. Myös pyllyni jutteli minulle. Se sanoi PRAAAAAT!

• Anonyymi00003

Tuossa oli toisessa keskustelussa kuinka tiede sanoo kaiken syntyvän kivestä.

Miksi tämä keskustelija ei mene tuomitsemaan sitä?

Huvittavaa muuten tässä Raamattuun uskomisessa on se jos lähtee sitä perkanaan. Valtaosa ei sitten uskokaan siihen vanhaan testamenttiin.

Tämä aloitus sopii myös tuohon NDE tyyppiin toisessa krskustelussa, joka ei yhtään tunnu ymmärtävän kuinka ne kokemukset voivat tuntua todellisilta kun sitä eivät ole.

Olen siinä keskustelussa antanut sinun käydä sen läpi, koska olet huomattavasti vähemmän agressiivinen keskustelija kun minä, ja erinomainen sellainen. Ja olen jo käynyt kyseisen keskustelun palstalla aikaisemmin.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00001 kirjoitti:

Minäkään en yhtään valehtele, kun sanon, että Jeesus jutteli minulle tänään mukavia. Se on minun kokemukseni. Myös pyllyni jutteli minulle. Se sanoi PRAAAAAT!

En nyt jaksa kirjaantua sisään mutta vastaan

Raamatun / teistien mukaan Jumala on muka syntynyt tyhjästä.
        Hännen syntymänsäkin - perustuu siis pelkkään sattumaan?

• Anonyymi00009
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Tuossa oli toisessa keskustelussa kuinka tiede sanoo kaiken syntyvän kivestä.

Miksi tämä keskustelija ei mene tuomitsemaan sitä?

Huvittavaa muuten tässä Raamattuun uskomisessa on se jos lähtee sitä perkanaan. Valtaosa ei sitten uskokaan siihen vanhaan testamenttiin.

Tämä aloitus sopii myös tuohon NDE tyyppiin toisessa krskustelussa, joka ei yhtään tunnu ymmärtävän kuinka ne kokemukset voivat tuntua todellisilta kun sitä eivät ole.

Olen siinä keskustelussa antanut sinun käydä sen läpi, koska olet huomattavasti vähemmän agressiivinen keskustelija kun minä, ja erinomainen sellainen. Ja olen jo käynyt kyseisen keskustelun palstalla aikaisemmin.

"Miksi tämä keskustelija ei mene tuomitsemaan sitä?"

Tämä on oleellinen kysymys. Kun uskovia moititaan valehtelusta, aloittajan kaltaiset tyypit ovat kärppänä paikalla puolustamassa uskovia, mutta heitä ei näy missään kun uskovat suoltavat silmittömiä valheitaan.

"Olen siinä keskustelussa antanut sinun käydä sen läpi, koska olet huomattavasti vähemmän agressiivinen keskustelija kun minä, ja erinomainen sellainen. "

Kiitos vaan kohteliaisuudesta, mutta agressiivisuuden puute ei johdu hyvätapaisuudesta, vaan siitä, että olen havainnut että paras tapa saada epärehelliset uskovat näyttäytymään mahdollisimman epäedullisessa valossa on se, että kohtelee heitä ikään kuin he olisivat vilpittömiä keskustelijoita. Näin he eivät voi käyttää yhtä ylesimmistä tekosyistään paeta kysymyksiä "en vastaa asiattomille kirjoittajille" tms.

"Ja olen jo käynyt kyseisen keskustelun palstalla aikaisemmin."

Muistan lukeneeni vastaavia. Olen (ehkä?) itsekin keskustellut saman NDE-tyypin kanssa vuosia sitten.

• Anonyymi00009 kirjoitti:

"Miksi tämä keskustelija ei mene tuomitsemaan sitä?"

Tämä on oleellinen kysymys. Kun uskovia moititaan valehtelusta, aloittajan kaltaiset tyypit ovat kärppänä paikalla puolustamassa uskovia, mutta heitä ei näy missään kun uskovat suoltavat silmittömiä valheitaan.

"Olen siinä keskustelussa antanut sinun käydä sen läpi, koska olet huomattavasti vähemmän agressiivinen keskustelija kun minä, ja erinomainen sellainen. "

Kiitos vaan kohteliaisuudesta, mutta agressiivisuuden puute ei johdu hyvätapaisuudesta, vaan siitä, että olen havainnut että paras tapa saada epärehelliset uskovat näyttäytymään mahdollisimman epäedullisessa valossa on se, että kohtelee heitä ikään kuin he olisivat vilpittömiä keskustelijoita. Näin he eivät voi käyttää yhtä ylesimmistä tekosyistään paeta kysymyksiä "en vastaa asiattomille kirjoittajille" tms.

"Ja olen jo käynyt kyseisen keskustelun palstalla aikaisemmin."

Muistan lukeneeni vastaavia. Olen (ehkä?) itsekin keskustellut saman NDE-tyypin kanssa vuosia sitten.

Äh, tämä oli tietenkin minun viestini.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00001 kirjoitti:

Urpo

• Anonyymi00012
        Anonyymi00005 kirjoitti:

En nyt jaksa kirjaantua sisään mutta vastaan

Raamatun / teistien mukaan Jumala on muka syntynyt tyhjästä.
        Hännen syntymänsäkin - perustuu siis pelkkään sattumaan?

Soopaa!

• Anonyymi00002

Sitten voit lainata minulle miljoonan , jonka maksan kultuani jeesukselle korkoineen takaisin ? ai ei käy vai , etkö usko tarinoihisi 🤣🤣🤣

• Anonyymi00004

Jos uskovainen sanoo "Raamattu on totuus" ja/tai "Raamattu on erehtymätön" niin hän valehtelee.

• Anonyymi00006

Aivan kuten rasisti ei valehtele väitteissään että ihmisarvo riippuu ihonväristä. Hänhän uskoo pakkaan jota suoltaa.
      Aivan kuten uskovainen.

• Anonyymi00007

""""He kertovat kokemuksistaan...""""

Kyllä uskovainenkin voi varmaan valehdella kokemuksistaan.

""""... ja sanovat uskovansa Raamattuun. Se ei ole valehtelua.""""

Kyllä uskovainenkin voi varmaan valehdella sanoessaan uskovansa Raamattuun.

• Anonyymi00008

Uskovaiset usein väittävät uskoaan tiedoksi, vaikka se on vaan uskoa. Se on valehtelua.

• Anonyymi00014

Raamattu ja Koraani myötäilevät samoja tapahtumia vähän muunneltuna.

• Anonyymi00010

"Uskovaiset eivät valehtele"

Älä valehtele!!!

• Anonyymi00013

Höpö höpö. Olin seurakunnassa toimisto töissä niin vanhuksien kerhon rahat hävisi jatkuvasti Samoin lääkekaappi tyhjeni.
      Sain moitteita etten ollut ostanu kipulääkkeitä lisää diakonissan laukkuun. Kyllä olin ostanu mut sama varastelija diakonissa oli ne popsinut. Tunnusti kyllä mutta ei maksanu takaisin. Tunnusti kun olin kertonut toisille kuka ravaa kaapilla pitkin viikkoa niin miksi miun näkyvissä haki rahaa ja lääkkeitä? Eihän tällasesta mitättömyydestä mitään haittaa voi olla hyvälle ihmiselle.
      Raamattukin sen sanoo " kuka itsensä ylentää alennertakoon.."
      T. yks ateisti

• Anonyymi00015

Jokaisen ihmisen henkilökohtainen kokemus on tietenkin totta, siis se kokemus. Kokemus ei kuitenkaan ole universaali totuus. Se toimii yksilöiden tasolla, eikä ole yleistettävissä ihmiskunnan tasolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon

Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-200001188
      Maailman menoa
      231
      4580
    2. Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa

Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.
      Maailman menoa
      133
      3807
    3. Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia

mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös
      Maailman menoa
      323
      3410
    4. Taisi kolahtaa....

Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä
      Maailman menoa
      20
      2138
    5. Vain puolet SDP:n kannattajista luottaa puoluejohtoon häirintäkohussa

Ja SDP on ilmoittanut, että ainoa rangaistus häirintään syyllistyneille kansanedustajille on puhuttelu - aina sama. Eli
      Maailman menoa
      70
      1755
    6. Suomi edelleen maailman onnellisin maa

Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.
      Maailman menoa
      200
      1631
    7. Kuvaa kaivattuasi

Yhdellä kivalla yhdyssanalla. 🥹
      Ikävä
      83
      1461
    8. Moni islamilainen maa on jo kieltänyt burkat ja nigabit

mm. Marokko, Tunisia ja Turkki. Miksi he ovat sen tehneet? No perusteet ovat selkeät ja yhteneväiset: turvallisuus, yhte
      Maailman menoa
      16
      1439
    9. Huomasitko? Tämä "viinin läträys" hämmästytti Yökylässä

Yökylässä-sarjassa Maria Veitola vieraili Christel ja Jori Roosbergin kotona. Tunnelma oli mukava ja puitteet hulppeat.
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1352
    10. Lopetan Keskipohjanmaan tilaamisen

Vasemmistolaisen ja kristinuskovastaisen pääkirjoituksen vuoksi. Suomen kouluissa on nykyisellään hyvä uskonnonopetus.
      Kokkola
      86
      1184
    Aihe