Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5130

1. No kerro, ole hyvä, onko kalkkikivi
    A: luotu Luomiskertomuksen tapahtuma-aikana
    vai
    B: syntynyt vedenpaisumuksessa
  2. ” Kumpi oli ensin, muna vai kana?”

Muna.

”Miten tyhjyys räjähti?”

Ei mitenkään. Tuo ”tyhjyys” räjähti on kreationistien lapsellista valehtelua. Alkuräjähdys syntynyt tyhjyydestä eikä se ollut kemiallinen räjähdys (jollaiseen sanalla ”räjähdys” yleensä viitataan).

Oletko mennyt vilpittömästi uskomaan saarnaajien valheita? Hyväksytkö sinä tuollaisen alkuräjähdyksestä valehtelun? Olen kysynyt vastaavat kysymykset varmaan kymmeniltä eri ”tyhjyys räjähti” –hokijoilta. Yhdelläkään ei ole ollut kristillistä nöyryyttä myöntää erehtyneensä eikä yhdelläkään ole ollut rehellisyyttä sanoa mitään moitteen sanaa tuollaisesta valehtelusta. Olisitko sinä ensimmäinen.

” Miten räjähdys aiheutti planeettojen muodostumisen, kun räjähdykset eivät luonnonlakien mukaan koskaan aiheuta mitään sellaista?”

Ei planeettoja mikään räjähdys ole synnyttänyt vaan painovoima. Etkö ihan oikeasti tiedä tällaisia peruskoulutason tietoa? Suosittelen että vaivautuisit perehtymään edes alkeisiin asiasta, jota luulet kritisoivasi.

”Mistä fossiilit, öljy ja hiili tulevat, jos eivät eläimistä, ihmisistä ja kasveista, jotka hautautuivat nopeasti vedenpaisumuksessa?”

Vedenpaisumus on taru. Hiili ja öljy on syntynyt pääosin kasviperäisestä turpeesta maaperän paineessa.
    Millä mekanismilla tarunmukainen vedenpaisumus saisi kasviaineen muuttumaan hiileksi ja öljyksi?

” Miten ensimmäinen atomi syntyi?”

Kun maailma viileni alkuräjähdyksen jälkeen tarpeeksi, jotta protonit ja neutronit saattoivat muodostaa atomeja.

”Molekyyli? Solu?
    Miten elämä syntyi?”

Ei tiedetä.

”Mitä on elämä?”

Sille ei ole yhtä määritelmää. Esim. NASA:n määritelmä on: ”vesiliukoinen kemiallinen systeemi, joka perustuu molekyylirakenteisiin koodattuun informaatioon ja kehittyy”

”Miksi elämää ei voida luoda nykytieteen menetelmillä, jos se oli mahdollista tapahtua itsestään?”

Siksi että elämän synnystä ei tiedetä tarpeeksi, jotta sen voisi mallintaa. Eihän ydinfissiotakaan voitu luoda ennen kuin 40-luvulla, vaikka sitä tapahtuu koko ajan itsestään. Se että ihminen osaa tai tiedä jotain, ei tarkoita ettei sitä jotain voi tapahtua itsestään.
  3. ”Moni ateisti on valmis uskomaan evokkien valheet, jotka eivät perustu mihinkään,”

Mihin valheisiin mahdat viitata?

”mutta eivät usko Raamattua, jota eivät ole koskaan edes lukeneet”

Ihan tutkitusti ateistit tuntevat Raamatun paremmin kuin kristityt keskimäärin:
    https://www.pewresearch.org/religion/2010/09/28/u-s-religious-knowledge-survey/
    Juuri Raamatun lukeminen oli yksi keskeisimpiä syitä miksi menetin uskoni.
    Ilmeisesti et itsekään usko Raamattua, kun kerran käsky olla antamatta väärää todistusta lähimmäisestäsi ei merkitse sinulle mitään.

”Raamatun voi todistaa matemaattisesti.”

Ihan minkä tahansa tarpeeksi pitkän tekstin voi ”todistaa matemaattisesti”. Vastaava seitsemään perustuvan kaavan löytää Edgar Allan Poen ”Korppi”-runosta:
    http://users.cecs.anu.edu.au/~bdm/codes/poe.html
    Tuon kaavan laskija on vain pyrkinyt osoittamaan, miten seitsemään-perustuvan kaavan voi löytää mistä tahansa, eikä siis tosissaan usko, että runo sisältää mitään jumalallista. Kuitenkin tuota sivua etsiessäni törmäsin toiseen sivuun, jonka kirjoittaja oikeasti on sitä mieltä, että Poen elämästä ja teoksista on löydettävissä jotain yliluonnollista, ja perustelee sitä usealla erilaisella matemaattisella kaavalla, jotka hän niistä löytänyt. Tuo osoittaa hyvin miten numeromagiaa voi halutessaan löytää ihan mistä vaan:
    https://www.richardking.net/Poe.htm

”Siinä vaimonsa uskoontulosta ärsyyntynyt journalisti ryhtyy todistamaan, että Jeesusta ei voinut edes olla. Tulos yllättää.”

Ei se minua yllättänyt. Siinähän vain perustellaan, että koska varhaiset Jeesuksen seuraajat uskoivat sokeasti ylösnousemukseen, heidän sokea uskonsa todistaa että ylösnousemus tapahtui.

Osoittaako muualta kuin Raamatusta löytyvä numerologia, että muuallakin kuin Raamatussa on taustalla yliluonnollisia voimia? Osoittaako muiden uskontojen, kuin kristinuskon, kannattajien sokea usko näiden muiden uskontojen opit paikkansapitäviksi?
    Jos vastauksesi molempiin on ”ei” niin sehän osoittaa, ettet itsekään oikeasti pidä numerologiaa tai sokeaa uskoa todisteina.
  4. "Rajallinen muuntumis/luomiskyky tässä todellisuudessa tarkoittaa sitä, että kaikki on kytköksissä toisiinsa verkoston kautta, jossa on oma hierarkinen järjestys. Mm. kasvissyöjä vs. peto."

Mutta aikaisemmin sinä puhuit tieteelle tuntemattomista verkostoista. Kyllä elämän verkostuneisuus tiedetään, vaikka yksityiskohtaisia vaikutuksia ei aina tiedetä.

Unohdit vastata kysymyksiin:
    Onko sinun luojasi vartavasten suunnitellut malarialoisen tappamaan lapsia?
    Oletko siinä käsityksessä, että evoluutio on verenhimoista kilpailua? Jos olet, mistä käsityksesi on peräisin? Entä hyväksytkö kreationistisaarnaajien harrastaman valehtelun siitä että evoluutio olisi verenhimoista kilpailua?
    Unohdit myös kertoa, että miten ihminen todistaa sitä vastaan, että elinympäristöön sopeutumisen kannalta parhaat perintötekijät yleistyvät eliöryhmässä sukupolvien kuluessa?
  5. "Ja miksi sun kanssa kinaisin, kun et koskaan myönnä yhtään mitään"

Mitä minun pitäisi myöntää?

"vaan jankkaat vaan omaa,"

Minähän olen yrittänyt tiedustella sinun maailmanselitystäsi. Ongelma ei ole siinä, että minä jankkaisin omaa maailmanselitystäsi, vaan siinä, että sinä olet kovin haluton kertomaan omastasi. Jos taas et halua että toistan kysymyksiäni, niin vastaa niihin ja ongelmasi on ratkaistu. Pallo on sinun hallussasi.

"Joskus aiemminkin olen puhunut etkä kuuntele yhtään mitään."

Tuollainen epämääräinen vihjailu ei johda mihinkään. Kerro, olo hyvä, mistä aiheesta puhuimme ja mitä aiheen ohitin kuuntelematta?
    Minä vastaan ainakin kysymyksiin suoraan ja kiertelemättä. Sinä et. Jos sinä itse valitset epäkohteliaasti venkoilla asiallisen kysymysten kohdalla, niin silloin et käy asiallista keskustelua.

"Toki saat olla eri mieltä, mutta miksi keskustella? "

Siksi että tämä on keskustelupalsta. Siksi että sinulla on tilaisuus kertoa mitä asioista ajatteleyt. Sinähän se tässä kieltäydyt itsepintaisesti keskustelemassa aiheesta, jonka itse toit tähän keskusteluun. Kysymyksiin vastaaminen ja kantansa perustelu muutenkin on oleellinen osa keskustelua. Jos kerran sinua ei kiinnosta keskustelu, miksi tulet keskustelupalstalle osallistumaan keskusteluun.

Unohdit vastata kysymyksiin:
    Sinunko mielestäsi siis ne perinnölliset ominaisuudet, jotka edistävät parhaiten sopeutumista ympäristöön, eivät leviä eliöyhteisöön siksi että ne antavat etua jälkeläistensaannissa? Miten sinä sitten selität eliöyhteisöjen perimän muutoksen, vai kiistätkö sen kokonaan?